راهنمای خرید اپل واچ

0
195
راهنمای خرید اپل واچ

ساعت هوشمند اپل که اصطلاحا اپل واچ (Apple Watch) نیز نامیده می شود مدل‌های بسیار متنوعی دارد؛ اما ویژگی‌هایی کلی در تمام این مدل‌ها یکسان است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به بدنه ظریف و سبک، سخت‌افزار قدرتمند و صفحه‌نمایش باکیفیت اشاره کرد. خرید اپل واچ به یکی از محصولات محبوب میان کاربران تبدیل شده است.

برای خرید اپل واچ باید در نظر داشته باشید که این ساعت‌ها تنها با گوشی‌های شرکت اپل سازگاری دارند. در ادامه تعدادی از محبوب‌ترین محصولات اپل در حوزه ساعت‌های هوشمند را معرفی کرده‌ایم. دقت داشته باشید که قیمت‌های ارائه شده برای هر محصول حدودی و مربوط به دی ماه ۱۴۰۲ هستند. ممکن است در آینده این قیمت‌ها دچار تغییر شوند.

بررسی خرید اپل واچ

بهترین گزینه‌ها برای خرید اپل واچ شامل موارد متنوعی می‌شوند؛ از جمله آن‌ها می‌توان به اپل واچ‌های سری ۷ تا ۹ اشاره کرد. در میان گزینه‌های اقتصادی این شرکت نیز سری‌های مختلف SE گزینه‌های مناسبی برای خرید هستند.

اپل واچ واچ سری ۷ (Apple Watch Series 7)

اپل واچ سری ۷ در سال ۲۰۲۱ و در دو سایز ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری در بازار عرضه شد. ایعاد این مدل ۴۱ × ۳۵ × ۱۰.۷ میلی‌متر است و ۳۲ گرم وزن دارد. صفحه‌نمایش Apple Watch 7 از نوع OLED است، ۱.۶۹ اینچی است و تصاویر را با دقت ۳۲۶ پیکسل بر اینچ به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش می‌تواند تا ۱۰۰۰ نیت روشنایی داشته باشد. شیشه محافظ آن نیز ضدخش است و در برابر ضربه مقاومت نسبی دارد.

اپل واچ سری ۷ دارای پردازنده دو هسته‌ای Apple S7 و کارت گرافیک PowerVR است که می‌تواند تمام نرم‌افزارهای ویژه ساعت هوشمند را در بهترین کیفیت و بالاترین سرعت اجرا کند. این مدل دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱ گیگابایت رم است. منبع انرژی این ساعت یک باتری ۲۸۴ میلی‌آمپر ساعتی است که می‌تواند تا ۱۸ ساعت شارژدهی داشته باشد.

از جمله دیگر ویژگی‌های اپل واچ سری ۷ می توان به مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متر، پشتیبانی از حالت‌های ورزشی مختلف، اندازه‌گیری ضربان قلب، تعیین اکسیژن خون و تعیین میزان کالری مصرفی اشاره کرد. همچنین می‌توان این ساعت را برای مواقع اضطراری همچون سقوط از ارتفاع یا تصادف برنامه‌ریزی کرد تا با تشخیص حادثه به طور خودکار با شماره‌های از پیش تعیین شده تماس برقرار کند.

اپل واچ سری 7خرید اپل واچ واچ سری ۸ (Apple Watch Series 8)

اپل واچ سری ۸ با ابعاد ۴۵ × ۳۸ × ۱۰.۷ و وزن ۳۸.۸ گرم عرضه شده است. قاب دور این مدل از فولاد ضدزنگ ساخته شده است و می‌توان تا عمق ۵۰ متری زیر آب از این ساعت استفاده کرد. همچنین گواهی IP6X دوام آن را در برابر گردوغبار تضمین می‌کند.

صفحه‌نمایش ۱.۹ اینچی این مدل از نوع OLED است و می‌تواند تا ۱۰۰۰ نیت روشنایی داشته باشد؛ همچنین دارای دقت تصویر ۳۲۶ پیکسل بر اینچی است که باعت می‌شود تصاویر بسیار طبیعی و باکیفیت به نظر برسند. پردازنده اپل واچ سری ۸ نسبت به نسل قبلی ارتقاء پیدا کرده است؛ به شکلی که تراشه Apple S8 به‌عنوان پردازنه مرکزی آن در نظر گرفته شده و PowerVR کارت گرافیک آن است. این مدل ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی  و ۱ گیگابایت رم دارد.

یک باتری ۳۰۸ میلی‌آمپر ساعتی غیرقابل تعویض در این مدل تعبیه شده است که می‌تواند تا ۱۸ ساعت در حالت عادی و تا ۳۶ ساعت در حالت ذخیره‌نیرو شارژدهی داشته باشد. اپل واچ سری ۸ دارای الکتروکاردیوگرام (حس‌گر الکتریکی ثبت نوار قلب)، حس‌گر ضربان قلب با قابلیت سنجش اکسیژن خون، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج، قطب‌نما و حس‌گر دمای بدن است.

اپل واچ سری 8اپل واچ واچ سری ۹ (Apple Watch Series 9)

اپل واچ واچ سری ۹ در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳ عرضه شده است. این ساعت دارای ابعاد ۴۵ × ۳۸ × ۱۰.۷ میلی‌متر است و ۵۱.۵ گرم وزن دارد. بخش جلویی و پشتی این ساعت از جنس یاقوت سافایر است و جنس قاب دور آن از فولاد ضدزنگ است. صفحه‌نمایش این مدل دقت تصویر ۳۲۶ پیکسل بر اینجی دارد و از نوع OLED است. این صفحه‌نمایش می‌تواند تا ۲۰۰۰ نیت روشنایی داشته باشد و در زیر نور مستقیم آفتاب مورد استفاده قرار گیرد. سری ۹ اپل واچ صفحه‌نمایشی ۱.۹ اینچی دارد که با شیشه‌ای از جنس سافایر مقاوم محافظت می‌شود؛ این شیشه از ساعت در برابر خط و خش و ضربه شدید محافظت می‌کند.

پردازنده این مدل Apple S9 است که با دو هسته در کنار کارت گرافیک PowerVR به پردازش اطلاعات می‌پردازد. حافظه داخلی این ساعت ۶۴ گیگابایتی است و ۱ گیگابایت نیز ظرفیت رم برای آن در نظر گرفته شده است. باتری این ساعت هوشمند ۳۰۸ میلی‌آمپری است و می‌تواند تا ۱۸ ساعت شارژدهی داشته باشد.

این ساعت از حالت‌های ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای سنسورهای سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون و گام شمار است؛ به‌علاوه می‌تواند وضعیت خواب و وضعیت سلامت بانوان را به‌طور دقیق مورد پایش قرار دهد.

اپل واچ سری 9 خرید اپل واچ سری SE (Apple Watch SE Series)

ساعت‌های هوشمند اپل سری SE در سال ۲۰۲۰ عرضه شدند. آخرین سری این ساعت‌ها SE Series 9 است. سری SE از جمله ساعت‌های اقتصادی اپل به حساب می‌آیند و در عین حال کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند.

این دسته از ساعت‌های هوشمند شرکت اپل از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با ساعت‌های هوشمند پرچم‌دار این شرکت ندارند. پردازنده این سری شامل نسخه های مختلف تراشه S ۵ تا ۹ هستند که برای انجام امور روزمره و پایش اطلاعات سلامت بسیار بهینه و قدرتمند به حساب می‌آیند. همچنین تمام مدل‌های این سری در برابر آب مقاومت دارند و می‌توانند تا عمق ۵۰ متری مورد استفاده قرار گیرند.

یکی دیگر از ویژگی‌های اپل واچ سری SE داشتن سنسورهای سنجش ضربان قلب، فشار خون و گام‌شمار است. این سنسورها وضعیت سلامت کاربران را به‌طور دائم مورد پایش قرار می‌دهند و در شرایط غیر طبیعی فیزیکی به آن‌ها هشدار می‌دهند.

اپل واچ سری SEجمع بندی راهنمای خرید اپل واچ

برای خرید اپل واچ گزینه‌های متعددی پیش روی کاربران قرار دارد. این شرکت همواره سعی داشته است تا با ارتقاء ویژگی‌های محصولات خود آن‌ها را بیشتر و بیشتر بهینه کرده و کاربری‌شان را افزایش دهد. از جمله ساعت های هوشمند این شرکت می‌توان به اپل واچ سری ۷ تا ۹ اشاره کرد که حاصل به‌روزترین دستاوردهای اپل در حوزه ساخت ساعت هوشمند به حساب می‌آیند. از جمله اپل واچ‌های اقتصادی نیز می‌توان به ساعت‌های سری SE اشاره کرد که عمل‌کرد بهینه و نسبتا خوبی از خود نشان می دهند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید