تفاوت اپل واچ Ultra و Ultra 2

0
165
تفاوت اپل واچ Ultra و Ultra 2

هر دو محصول اپل واچ Ultra‌ و Ultra 2 در ابعاد مختلف بهترین ساعت‌های هوشمند بازار به حساب می‌آیند. اپل واچ Ultra 2 در ابعاد مختلف نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا کرده است. البته از آنجایی که اپل واچ Ultra نیز ساعتی کم‌نقص بود در مواردی تغییرات چندانی در نسل بعدی آن ایجاد نشده است.

به‌طور کلی می‌توان گفت که این دو سری از لحاظ طراحی و شکل ظاهری با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند؛ اما از لحاظ سخت‌افزاری و دقت سنسورها سری Ultra 2 بهبودهایی پیدا کرده است. کیفیت این دو ساعت هوشمند، نظر کاربران را در راهنمای خرید ساعت هوشمند جلب کرده است. در ادامه مطلب تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو ساعت را به‌طور کامل مورد بررسی قرار داده‌ایم.

طراحی اپل واچ Ultra و Ultra 2

دو سری اپل واچ Ultra و Ultra 2 در راهنمای خرید اپل واچ بسیار پرطرفدار هستند. بخش طراحی تقریبا هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. هردوی آن‌ها با ابعاد ۴۹ × ۴۴ × ۱۴.۴ میلی‌متری عرضه شده‌اند و ۶۱.۴ گرم وزن دارند. بخش پشتی این دو ساعت از یاقوت و سرامیک ساخته شده است و شیشه محافظ نمایش‌گر آن‌ها نیز از ترکیب با یاقوت سافایر ساخته شده است.

فریم هر دو اپل واچ Ultra و Ultra 2 از تیتانیوم ساخته شده است که مقاومت بسیار بالایی به آن می‌دهد. در اطراف این بدنه ۳ دکمه کنترل در نظر گرفته شده‌اند تا کار با ساعت را آسان کنند. هر دوی این ساعت‌ها دارای استاندارد مقاومتی IP6X هستند که آن‌ها را در برابر گردوغبار مقاوم می‌کند. همچنین هر دو دارای استاندارد EN13319 هستند که به کاربر اجازه می‌دهد تا عمق ۱۰۰ متر زیر آب از ساعت استفاده کند و تا عمق ۴۰ متری با آن به غواصی بپردازد.

طراحی ظاهری اپل واچ Ultra و Ultra 2صفحه نمایش اپل واچ Ultra‌ و Ultra 2

سری Ultra 2 نسبت به Ultra اپل واچ پیشرفت‌هایی در بخش صفحه‌نمایش داشته است. اپل واچ Ultra و Ultra 2 از پنل Retina LTPO OLED بهره می‌برند که می‌تواند با رزولوشن ۵۰۲ × ۴۱۰ پیکسلی و دقت تصویر ۳۳۸ پیکسل بر اینچی تصاویر را با کیفیت و وضوح بسیار بالایی به نمایش بگذارد. همچنین صفحات نمایش ۱.۹۲ اینچی این دو ساعت از تکنولوژی صفحه‌نمایش همیشه روشن (AOD) بهره می‌برند که به کاربر اجازه می‌دهد در مواقع دلخواه نمایش‌گر همواره روشن بماند.

میزان روشنایی اپل واچ Ultra 2 نسبت به سری قبلی ۱۰۰۰ نیت افزایش پیدا کرده است و می‌تواند به ۳۰۰۰ نیت برسد. این میزان روشنایی اجازه می‌دهد که کاربران قادر باشند نمایش‌گر را در روشن‌ترین محیط و در زیر تابش مستقیم آفتاب به راحتی مشاهده کنند. حداقل روشنایی در این دو مدل می‌تواند به ۱ نیت برسد تا کار با ساعت در محیط‌ها تاریک نیز آسان باشد.

سرعت عمل و سخت افزار اپل واچ Ultra و Ultra 2

اپل واچ Ultra دارای تراشه S8 است که عمل‌کرد و سرعت نسبتا خوبی دارد. اپل واچ Ultra 2 دارای تراشه S9 است که نسبت به نسل قبلی بهبودهای زیادی پیدا کرده است و تا ۳۰ درصد سرعت‌عمل بیشتری در اجرای برنامه‌ها دارد. این پردازنده همچنین دقت سنسورهای ساعت را بالا برده است تا داده‌های سلامت و ورزش دقیق‌تر و کامل‌تر جمع‌آوری شوند.

پردازنده S9 به دستیار صوتی سیری (Siri) اجازه می‌دهد که بدون اتصال به اینترنت برخی دستورات کاربر را اجرا کند؛ این قابلیت در سری قبلی وجود نداشت. حافظه داخلی اپل واچ Ultra برابر 32 گیگابایت بود. این حافظه در سری Ultra 2 به ۶۴ گیگابایت افزایش پیدا کرده است.

کاربرد اپل واچ Ultra و Ultra 2سنسورها در اپل واچ Ultra‌ و Ultra 2

سنسورها در اپل واچ Ultra 2‌نسبت به Ultra می‌توانند داده‌های فعالیت و سلامت کاربر را با ۲۵ درصد دقت بیشتری جمع‌آوری کنند. در عین حال اپل واچ Ultra و Ultra 2 می‌توانند ضربان قلب، فشار خون، سطح اکسیژن خون و دمای بدن را با سنسورهای خود مورد بررسی قرار دهند. همچنین هر دو می‌توانند با سنجش فشار هوا، فشار آب، دمای آب، عمق آب و ارتفاع در هنگام فعالیت‌های مختلف به کاربران کمک کنند.

این سنسورها در کنار پردازنده این ساعت می‌توانند وضعیت خواب، سلامت عمومی بدن و سلامت قاعدگی بانوان را به‌طور دقیق مورد پایش قرار دهند. همچنین می‌توانند سقوط از ارتفاع یا تصادف را شناسایی کرده و با شماره‌های از پیش تعیین شده تماس برقرار کنند.

باتری و شارژدهی اپل واچ Ultra و Ultra 2

اپل واچ Ultra و Ultra 2 از باتری ۵۴۲ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند. این باتری می‌تواند در حالت ذخیره‌نیرو تا ۷۲ ساعت، در استفاده عادی تا ۳۶ ساعت و در حالت ورزشی تا ۱۷ ساعت شارژدهی داشته باشد.

بلندگوها و تماس در اپل واچ Ultra‌ و Ultra 2

هر دو مدل‌های Ultra و Ultra 2 دارای ۲ بلندگو هستند که می‌توانند صدایی با بلندای ۸۶ دسی‌بل تولید کنند. یکی از قابلیت‌های خاص بلندگوهای این مدل امکان ارسال صدا با فرکانسی ویژه است که می‌تواند ده‌ها متر برد داشته باشد و در مواقع اضطراری برای دریافت کمک ارسال شود.

اپل واچ Ultra و Ultra 2 دارای ۳ میکروفون هستند که می‌توانند برای مکالمه و ضبط صدا مورد استفاده قرار گیرند. میکروفون‌ها در این دو ساعت دارای قابلیت Noise Cancelling هستند. این قابلیت صدای محیط را در هنگام مکالمه حذف می‌کند.

بررسی فنی اپل واچ Ultra و Ultra 2قابلیت های خاص در اپل واچ Ultra‌ و Ultra 2

یکی از ویژگی‌های خاصی که در Ultra 2 برخلاف Ultra وجود دارد کنترل یک‌دستی است. این قابلیت اجازه می‌دهد که با تماس انگشت اشاره و انگشت شست مواردی مانند تماس، زنگ هشدار و موسیقی در حال پخش را کنترل کنید.

تراشه قدرتمند تعبیه شده بر روی اپل واچ Ultra و Ultra 2 اجازه می‌دهد که کاربران در هر زمانی قادر باشند گوشی اپل یا وسایل دیگر هم‌گام شده با ساعت را پیدا کنند. از طرفی هر دوی این مدل‌ها می‌توانند به‌طور خودکار به هوم پاد (اسپیکرهاس ساخته اپل) متصل شده و پخش موسیقی آن را کنترل کنند. لازم به ذکر است که این ویژگی‌ها در اپل واچ Ultra 2 نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است.

جمع بندی بررسی ویژگی‌های اپل واچ Ultra و Ultra 2

اپل واچ Ultra و Ultra 2 در بسیاری از موارد به یکدیگر شبیه هستند و در مواردی با یکدیگر تفاوت دارند. Ultra 2 دارای تراشه قدرتمندتری از نسل قبلی است و می‌تواند برنامه‌ها را با سرعت بیشتری پردازش کند. این پردازنده اجازه می‌دهد که دستیار صوتی Siri به اینترنت وابسته نباشد و به‌طور آفلاین نیز دستورات کاربر را اجرا کند. همچنین صفحه‌نمایش Ultra 2 نسبت به Ultra از لحاظ میزان روشنایی بهبود پیدا کرده است و می‌تواند تا ۳۰۰۰ نیت روشنایی داشته باشد. دقت سنسورها نیز در Ultra 2 نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا کرده و داده‌ها را با ۲۵ درصد دقت بالاتر جمع‌آوری می‌کند.

در سایر موارد تفاوت خاصی میان این دو سری وجود ندارد و هر دو کیفیت ساخت بالایی دارند. بدنه هر دو مقاوم و سبک است. همچنین هر دوی آن‌ها از استانداردهای مقاومتی مختلف بهره‌ می‌برند و می‌توانند تا عمق ۱۰۰ متری زیر آب مورد استفاده قرار گیرند.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید