تفاوت گلکسی بادز 2 و بادز لایو

0
350
تفاوت گلکسی بادز 2 و بادز لایو

گلکسی بادز 2 و بادز لایو دو مدل از بهترین ایرپادهای سامسونگ به‌شمار می‌روند و نسبت به قیمت، امکانات خوبی به همراه دارند. شباهت‌های زیاد بین Samsung Galaxy Buds2 و Samsung Galaxy Buds Live وجود دارد و به همین دلیل انتخاب یکی از آنها به‌راحتی امکان‌پذیر نیست.

به عبارت دیگر تفاوت‌های بین این 2 محصول سامسونگ انگشت‌شمار بوده و از بسیاری جنبه‌ها شبیه هم هستند. در این مطلب از ایویز می‌خواهیم گلکسی بادز لایو و بادز 2 را از جنبه‌های مختلف باهم مقایسه کرده و تفاوت‌های آنها را بررسی کنیم.

مقایسه گلکسی بادز 2 و بادز لایو از نظر مشخصات فیزیکی و طراحی ظاهری

ابعاد ایرپادهای هدفون سامسونگ گلکسی بادز لایو 4.9 * 27.3 * 16.5 میلی‌‌متر و کدام از آنها 11.2 گرم وزن دارند. وزن و ابعاد محفظه شارژر آن نیز به ترتیب42.2 گرم و 27.8 * 50.2 * 50.0 میلی‌متر است. این محصول سامسونگ داری طراحی ارگونامیک بوده و از جنس پلاستیک مرغوب است و در 5 رنگ متفاوت مشکی، برنزی، آبی، قرمز و سفید به فروش می‌رسد.

هر کدام از گوشی‌های هدفون سامسونگ گلکسی بادز2 دارای 17 * 20.9 * 21.1 میلی‌متر و وزن 5.0 گرم هستند و محفظه شارژر آن دارای ابعاد 27.8 * 50 * 50.2 میلی‌متر و 41.2 گرم وزن است. این محصول سامسونگ در 4 رنگ مختلف مشکی، زیتونی، سفید و بنفش وجود دارد و جنس بدنه آن پلاستیک ABS است.

با توجه به مشخصات ارائه شده می‌توان نتیجه گرفت که گلکسی بادز لایو نسبت به بادز 2 وزن بیشتری دارد و به همین دلیل گلکسی بادز2 برای ورزش انتخاب بهتری است.

بادز لایو و بادز 2 طراحی ظاهری یکسانی دارند و شکل قاب بیرونی آنها کاملا مشابه هم است. منتهی کیس این دو ایرپاد از نظر رنگ‌بندی اندکی با هم تفاوت دارد. نمای بیرونی کیس Buds 2 سفید یکدست است؛ اما هدفون‌ها و قاب داخلی کیس رنگ‌بندی مختلفی دارد. درصورتی که نمای بیرونی و داخلی و همچنین هدفون‌های Buds Live رنگ یکدستی دارند. هر دو هدفون از شارژ بی‌سیم (Qi) پشتیبانی می‌کنند و در قسمت پشت کیس آنها پورت USB-C به چشم می‌خورد.

تفاوت گلکسی بادز 2 و بادز لایوتفاوت گلکسی بادز 2 و بادز لایو از نظر مشخصات فنی

هر دو هدفون‌ بی‌سیم بادز 2 و بادز لایو دو گوشی از نوع تو گوشی (In-Ear) دارند و هر کدام از گوشی‌ها ۳ میکروفون و هر کدام از این هدفون جمعا از ۶ میکروفون برخوردار هستند؛ اما قطر درایور هدفون‌های Buds Live نسبت به Buds 2 بیشتر است. قطر درایور هدفون‌های بادز لایو 12 میلی‌متر و قطر درایور هدفون‌های بادز 2 حدود 11 میلی‌متر است. هر دو محصول قابلیت اتصال با بلوتوث را دارند؛ اما هدفون گلکسی بادز 2 از بلوتوث نسخه 5.2 و بادز لایو از بلوتوث نسخه 5.2 پشتیبانی می‌کند. در نتیجه Buds 2 قادر به برقراری اتصال پایدارتری است.

دیگر ویژگی‌های فنی قابل ذکر برای هر دو محصول شامل موارد زیر است.

  • پشتیبانی از سنسورهای شتاب‌سنج
  • پشتیبانی از سنسور مجاورت
  • پشتیبانی از حسگر ژیروسکوپ
  • پشتیبانی از حسگر اثر هال
  • پشتیبانی از سنسور لمسی

گلکسی بادز لایوتفاوت گلکسی بادز 2 و بادز لایو از نظر کاربری، راحتی و تناسب

این دو ایرپاد سامسونگ از نظر تناسب و راحتی کاملا با هم فرق دارند و حتی یکی از مهمترین تفاوت‌های آنها در این بخش مشاهده می‌شود. طراحی گوشی‌های گلکسی بادز 2 کاملا متناسب با ساختار گوش صورت گرفته است و به همین دلیل خیلی خوب داخل حفره گوش جایی می‌گیرند.

گوشی‌های گلکسی بادز لایو لوبیایی شکل هستند و به‌درستی داخل حفره گوش قرار نمی‌گیرند. همچنین هدفون‌ها فاقد سری سیلیکونی هستند و بخشی که کاملا داخل گوش قرار بگیرید در این محصول مشاهده نمی‌شود. از این‌رو برای ورزشکاران و کسانی که می‌خواهند در حین مکالمه و گوش دادن به موسیقی از شر نویزهای بیرونی راحت شوند گلکسی بادز 2 انتخاب بهتر و کاربردی‌تری است.

البته ناگفته نماند که انتخاب یکی از این دو گزینه کاملا بستگی به ترجیحات شخصی دارد و ممکن است برخی از افراد طراحی لوبیایی شکل هدفون های Buds Live را بیشتر بپسندند.

تفاوت گلکسی بادز 2 و بادز لایو از نظر کیفیت صدا

هر دو ایرپاد گلکسی سامسونگ Buds Live و Buds 2 از قابلیت حذف نویز فعال (ANC) پشتیبانی می‌کنند. فعال بودن قابلیت نویز فعال سروصدای محیط و نویز را در حین مکالمه و گوش دادن به موسیقی حذف کرده و تجربه کاربری بهتری را فراهم می‌کند.

البته نحوه طراحی Buds 2 شرایطی را فراهم کرده است که کیفیت صدا در آن نسبت به Buds Live بهتر باشد. همانطور که عنوان شد طراحی هدفون‌های Samsung Galaxy Buds2 متناسب با ساختار گوش بوده و به همین دلیل عایق صوتی بهتری را مخصوصا در هنگام پرواز و رفت و آمد ایجاد می‌کند و تجربه شنیداری قابل‌قبول‌تری را برای کاربر به ارمغان دارد. از نظر باس صدا نیز عملکرد Buds 2 نسبت به Buds Live بهتر است.

هر دو از کدک‌های صوتی یکسانی پشتیبانی می‌کنند و از کیفیت صدای بسیار عالی برخوردار هستند؛ اما گلکسی بادز 2 درایورهای قدرتمندتری دارد. از این‌رو نسبت به بادز لایو صدای با کیفیت‌تری را ارائه می‌دهد. در مقابل Buds Live صدایی بسیار غنی دارد و می‌تواند زیرترین و بم‌ترین صداها را پوشش دهد.

گلکسی بادز 2تفاوت گلکسی بادز 2 و بادز لایو از نظر عملکرد باتری

منبع تغذیه هدفون سامسونگ گلکسی بادز لایو یک باتری غیرقابل تعویض 472 میلی‌آمپرساعت است و این باتری از طریق محفظه شارژ با درگاه USB نوع C و شارژ بی‌سیم شارژ می‌شود. این محصول پس از شارژ کامل در حالت پخش صدا و خاموش بودن قابلیت حذف نویز حداکثر تا ۸ ساعت شارژدهی دارد؛ اما میزان شارژدهی آن در حالت پخش صدا با روشن بودن قابلیت حذف نویز حداکثر به 5.5 ساعت می‌رسد.

حداکثر شارژدهی آن در حالت مکالمه با خاموش بودن حذف نویز 5.5 ساعت و با روشن بودن حذف نویز 4.5 ساعت خواهد بود. در حالت آماده‌باش بدون پخش صدا و خاموش بودن حذف نویز حداکثر تا 29 ساعت می‌تواند شارژدهی کند؛ اما در حالت آماده‌باش بدون پخش صدا و با روشن بودن حذف نویز حداکثر شارژدهی آن به 20 ساعت می‌رسد.

کیس Samsung Galaxy Buds2 از یک باتری 472 میلی‌آمپرساعت غیرقابل تعویض پشتیبانی می‌کند و هر کدام از ایرپادهای آن نیز به یک باتری 61 میلی‌آمپر ساعت مجهز هستند. این هدفون از طریق محفظه شارژ با درگاه USB نوع C و شارژ بی‌سیم Qi شارژ می‌شود. Buds 2 در حالت پخش صدا بدون محفظه شارژ با روشن بودن حذف نویز حداکثر تا 5 ساعت و با محفظه شارژر حداکثر تا 20 ساعت دوام می‌آورد. همچنین در حالت پخش صدا بدون محفظه شارژر با خاموش بودن حذف نویز حداکثر تا 7.5 و با محفظه شارژ حداکثر تا 28 ساعت شارژدهی دارد.

با توجه به مشخصات ارائه شده می‌توان نتیجه گرفت که هر دو مدل شارژدهی تقریبا مشابه‌ای دارند و از این نظر تفاوت چندان بارزی بین آنها مشاهده نمی‌شود. منتهی فقط در حد نیم ساعت باتری گلکسی بادز لایو نسبت به باتری گلکسی بادز2 بیشتر دوام می‌آورد.

بطور کلی عملکرد باتری در این دو مدل هدفون نسبت به دیگر محصولات هم‌رده آنها در بازار بسیار مناسب‌تر است. همچنین هر دو دستگاه از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و فقط با 5 دقیقه شارژ می‌توان تا یک ساعت از آن استفاده کرد.

تفاوت گلکسی بادز 2 و بادز لایو از نظر اتصالات و امکانات

هر دو هدفون گلکسی بادز لایو و بادز2 کنترل‌کننده صدا و مکالمه لمسی دارند و برای تغییر محتوای در حال پخش، تنظیم حجم صد در حین مکالمه، گوش دادن به موسیقی، اتصال و قطع تماس باید روی ایرپادهای آنها ضربه زد. هر دو محصول با تلفن‌های هوشمند جدید سامسونگ سازگار هستند و به صورت خودکار و بدون نیاز به نرم‌افزارهای جانبی به گوشی‌های هوشمند سامسونگ وصل می‌شوند.

تفاوت گلکسی بادز 2 و بادز لایو از نظر امکانات و قابلیت‌ها

در مقایسه گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز لایو از نظر امکانات و قابلیت‌ها تفاوت چندان زیادی مشاهده نمی‌شود‌. فقط Galaxy Buds Live برخلاف Galaxy Buds2 از فناوری تشخیص درون گوش پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین به محض این که گوشی‌های Buds Live از گوش خارج شوند پخش موسیقی به صورت خودکار متوقف می‌شود. همچنین با قرار دادن مجدد ایرپادها داخل گوش موسیقی دوباره پخش می‌شود.

هر دو از فناوری IPX2 و مقاومت در برابر پاشش قطرات آب مقاومت می‌کنند؛ اما مقاومت آنها در حدی نیست که آنها را در برابر عرق شدید محفوظ بدارد. گلکسی بادز لایو و بادز2 با همه دستگاه‌های اندروید 5.0 (با رم بیشتر از 1.5 گیگابایت) و همه دستگاه‌های بالای iOS 10 سازگار هستند.

البته گلکسی بادز از آیفون 7 به بالا و دستیار صوتی اختصاصی اپل (Siri) پشتیبانی می‌کند و با کمک برنامه Samsung Galaxy Buds می‌توان آن را به گوشی آیفون متصل کرد. گلکسی بادز 2 با گوش‌های آیفون چندان میانه خوبی ندارد و فقط با بلوتوث می‌توان آن را به دستگاه‌های آیفون متصل کرد. به همین دلیل باید گفت که ویژگی‌های هوشمند گلکسی بادز لایو تقریبا نسبتا به بادز2 بیشتر است. این محصولات از امکانات و قابلیت‌های مختلف دیگری پشتیبانی می‌کنند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • پشتیبانی از کدک‌ها و پروفایل‌های HFP, A2DP, AVRCP
  • پشتیبانی از فرمت‌های SBC, AAC
  • پشتیبانی از قابلیت UHQ و کدک Scalable سامسونگ جهت برقرار ارتباط پایدار بلوتوث
  • پشتیبانی از قابلیت Galaxy Wearable و امکان شخصی‌سازی و تنظیم صدا برای دستگاه‌های سامسونگ
  • دارای نشانگر LED برای اطلاع از درصد شارژر
  • سازگاری با شارژ بی سیم Qi
  • پشتیبانی از حالت Ambient Sound و امکان شنیدن صدای محیط در هنگام پخش موسیقی

تفاوت گلکسی بادز 2 و بادز لایو از نظر قیمت

قیمت سامسونگ گلکسی بادز 2 در محدوده ۳ میلیون و سیصد هزار الی ۳ میلیون هشتصد هزار مان است. قیمت سامسونگ گلکسی بادز لایو نیز نزدیک به Buds 2 بوده و در حال حاضر در محدوده ۳ میلیون سیصد الی ۳ میلیون پانصد به فروش می‌رسد

نتیجه‌گیری بررسی تفاوت گلکسی بادز 2 و بادز لایو

با توجه به توضیحات ارائه شده می‌توان نتیجه گرفت مهمترین تفاوت گلکسی بادز 2 و بادز لایو در طراحی هدفون‌های آنها مشاهده می‌شود و گوشی‌های Buds 2 کاملا سازگار با ساختار گوش هستند. پس برای کسانی که دوست دارند هدفون‌ها در عمق مجرای گوش قرار بگیرند و کیفیت صدا و کاهش نویز در حین مکالمه و گوش دادن به موسیقی در موقعیت‌های مختلف اهمیت زیادی دارد، هدفون سامسونگ گلکسی بادز 2 انتخاب مناسب‌تری است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید