بررسی مشخصات گوشی گلکسی S24

0
446
مشخصات گوشی گلکسی S24

سامسونگ در اولین رویداد Unpacked خود در سال 2024 بالاخره به انتظارها پایان داد و سه سه گوشی رده بالا از سری Galaxy S را معرفی کرد. این سه گوشی شامل گوشی گلکسی S24 (799 دلار)، گوشی گلکسی S24 (999 دلار) و S24 Ultra (1299 دلار) می‌شود. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، تفاوت قیمت قابل توجهی در بین این سه نسخه دیده می‌شود و احتمالا از خودتان می‌پرسید کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است. به همین دلیل در ادامه به مشخصات گوشی گلکسی S24 و نسخه پلاس و آلترا می‌پردازیم تا نقطه تمایز هر کدام با یکدیگر مشخص شود.

مشخصات گوشی گلکسی S24 با سه اندازه متفاوت

در بررسی مشخصات گوشی گلکسی S24 و نسخه Plus و Ultra ابتدا باید به سراغ مشخصات فیزیکی برویم. همان مشخصاتی که در نگاه اول توجه ما را به خود جلب می‌کند. گوشی گلکسی S24 و گلکسی S plus هر دارای شکل مستطیلی با حاشیه‌های دارای انحنا هستند. گلکسی اس 24 با ابعاد 5.79 در 2.78 در 0.30 اینچ (HWD) و 5.93 اونس کوچک‌ترین و سبک‌ترین گوشی در خط تولید سامسونگ بوده که تقریباً با ابعاد S23 مطابقت دارد. از طرفی دیگر گلکسی S24+ دارای ابعاد 6.24 در 3.00 در 0.30 اینچ و 6.95 اونس بوده که آن را کمی بلندتر و سنگین تر از S23+ می‌کند.

اما Ultra S24 در مقایسه با دو نمونه دیگر از نظر طول بلندتر بوده و حاشیه‌های آن به صورت زاویه دار طراحی شده است. همه گوشی‌ها نیز دوباره در رنگ‌های مشکی، بنفش و زرد موجود هستند، اما خاکستری اکنون جایگزین رنگ سبز سری S23 شده است. S24 و S24 Plus با قلم S Pen داخلی Ultra عرضه نمی شوند، اما وزن آنها به ترتیب 5.89 اونس (167 گرم) و 12.25 اونس (196 گرم) است.

رونمایی گوشی گلکسی سری S24صفحه نمایش گوشی گلکسی S24: بزرگ‌، بزرگ‌تر و بزرگ‌ترین!

مشخصات گوشی گلکسی S24 و نسخه پلاس و آلترا، از نظر صفحه نمایش نیز قابل توجه خواهد بود. از آنجایی که هر سه گوشی از تظر ابعاد با یکدیگر متفاوت هستند، از نظر صفحه نمایش نیز ابعاد متفاوتی را ارائه می‌دهد. اما ابتدا به سراغ ویژگی‌های مشترک برویم. هر سه گوشی دارای صفحه نمایش تخت با نرخ تازه سازی 120 هرتز هستند که برای گیمرها خبر خوشحال‌کننده‌ای خواهد بود. زیرا هنگام بازی امکان اسکرول روان‌تر و گرافیک‌ فراگیرتر را تجربه خواهند کرد. علاوه بر این، سری S24 به یک سیستم خنک کننده مجهز بوده که نسبت به مدل‌های قبلی بزرگ‌تر است. اما در نسخه Ultra اندازه آن بزرگ‌تر بوده و تقریبا دو برابر S23 Ultra است. به همین دلیل هنگام گیمینگ‌های طولانی گوشی موبایل گرم نمی‌شود و عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد.

کل مجموعه گلکسی S24 پنل‌های OLED خود را حفظ کرده‌اند، اما این بار، اندازه آن‌ها کمی بیشتر از مدل‌های قبلی خود متفاوت است. گلکسی اس 24 استاندارد دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی است در حالی که گلکسی اس 24 پلاس تا 6.7 اینچ افزایش می یابد که نسبت به همتایان S23 برای هر دو 0.1 اینچ افزایش یافته است. گلکسی اس 24 اولترا با 6.8 اینچ بزرگترین گوشی است. سری S24 علاوه بر صفحه نمایش‌ بزرگ‌تر، روشن‌تر از دو نسخه دیگر بوده و حداکثر روشنایی آن تا 2600 نیت می‌رسد. پلاس و اولترا همچنین دارای صفحه نمایشی با وضوح بالا 1440P هستند که برای S24 Plus پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. با این حال، S24 تنها یک صفحه نمایش با حداکثر رزولوشن 1080P ارائه می‌دهد.

گوشی آلترا با صفحه‌نمایش ساخته شده از Gorilla Armor عرضه شده که 4 برابر مقاوم‌تر از Gorilla Glass Victus 2 در برابر خط و خش است و درعین‌حال تابش نور صفحه را کاهش می‌دهد. S24 و S24 Plus امسال با گوریلا گلس Victus 2 عرضه‌ شده‌اند و هر سه گوشی دارای پنل پشتی ساخته شده از شیشه Victus 2 هستند. مدل Ultra همچنین با قلم S Pen عرضه می‌شود که متاسفانه تنها با نسخه Ultra سازگار بوده و قلم آن با S24 یا S24 Plus سازگار نخواهد بود.

پردازنده سریع در مشخصات گوشی گلکسی S24

در بررسی مشخصات گوشی گلکسی S24 مشاهده‌ کرده‌ایم که سامسونگ در هر سه مدل از Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 بر روی یک تراشه استفاده می‌کند. این تراشه از آن خبرهای جنجالی بوده که در بسیاری از رسانه‌ها سر و صدا کرد. چیپست جدید اسنپدراگون 8 نسل 3، همزمان با بهبود عملکرد، قابلیت‌های مولد هوش مصنوعی روی دستگاه را تقویت می‌کند. این چیپست همچنین امکان ردیابی پرتوهای بهتر را فراهم کرده که در نتیجه‌ی آن بازتاب نور در بازی‌ها واقعی‌تر به نظر می‌رسد.

مدیر کوالکوم اعلام کرده بود که در کشورهای دیگر به جز آمریکا و کانادا، نسخه‌های گلکسی S24 و گلکسی S24 plus به تراشه اگزینوس مجهز شده‌اند و فقط نسخه آلترا در همه جهان به اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز شده است. بنابراین هنگام خرید جدیترین گوشی سامسونگ، این نکته را در نظر داشته باشید.

سامسونگ قول داده است که اسنپدراگون 8 نسل 3 پردازنده، پردازنده گرافیکی و NPU قدرتمندتری را در کنار کارایی بیشتر ارائه می‌دهد. بخشی از این کارایی، ویژگی‌های هوش مصنوعی روی گوشی‌های موبایل را تقویت کرده و در عین حال آنچه را که سامسونگ «عملکرد بی‌نظیر بازی» می‌نامد را ارائه می‌دهد. بنابارین می‌توانید از این تراشه انتظار عملکرد روان‌تر، نورپردازی بهتر و ردیابی پرتوهای بهتر را داشته باشید.

مشخصات گوشی گلکسی S24ظرفیت حافظه داخلی و رم

گوشی موبایل S24 به 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. اما مدل‌های S24+ و S24 Ultra دارای حافظه رم 12 گیگابایتی هستند و عملکرد نسبتا بهتری را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید S24+ را با 256 یا 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی پیکربندی کنید. از طرفی دیگر گوشی موبایل S24 Ultra با 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت عرضه می‌شود. هر سه گوشی از رم سریع LPDDR5x و فضای ذخیره سازی UFS 4.0 پشتیبانی می‌کنند که ویژگی‌ بسیار کاربردی خواهد بود.

قابلیت‌های هوش مصنوعی

یکی از مشخصات گوشی گلکسی S24 که برای همه طرفداران سامسونگ امیدبخش بوده است، قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بوده که به بهترین شکل ارائه می‌شود. این ابزارها و قابلیت‌ها بر اساس مدل‌های پایه Gemini گوگل اجرا می‌شوند. لازم به ذکر است که این قابلیت‌های هوش مصنوعی تا اواسط سال 2024 در سری S23، Z Flip 5 و Z Fold 5 نیز عرضه خواهند شد.  به طور کلی قابلیت‌های هوش مصنوعی نسخه‌های S24 شامل موارد زیر شده که در ادامه به چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم:

  • ترجمه در لحظه و آنلاین به صورت لایو در تماس‌های صوتی (Live Translate)
  • مترجم پیام‌های متنی (Interpreter)
  • دستیار نوشتاری در چت (Chat Assist)
  • برنامه Android Auto
  • قابلیت Note Assist فعال در سامسونگ نوت
  • فناوری Transcript Assist
  • ویژگی Circle to Search
  • ویژگی Interpreter
  • دستیار نوشتاری Chat Assist
  • برنامه Android Auto
  • فناوری Transcript Assist
  • ویژگی Circle to Search
  • هوش مصنوعی Generative Edit

قابلیت Circle to Search

در این سری از گلگسی قابلیت Circle to Search ارائه شده که می‌توانید بدون تغییر برنامه، روی هر چیزی که با انگشت خود حلقه ایجاد می‌کنید، سرچ بکنید. مثلا در حال دیدن عکس یک گیاه هستید؛ می‌توانید با کشیدن یک حلقه در دور آن، سرچ گوگل درباره گیاه فعال می‌شود.

قابلیت Live Translate و Magic Editor Google

سامسونگ همچنین چندین ابزار جدید مرتبط با ارتباطات مانند Live Translate را معرفی کرده که می‌تواند در لحظه متن‌های ارسال شده در پیامک را به 13 زبان زنده دنیا ترجمه کند. این زبان‌ها شامل زبان انگلیسی، چینی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، لهستانی، کره‌ای و… می‌شود. از طریق Transcript Assist نیز می‌توانید صداهای ضبط شده را رونویسی، خلاصه و ترجمه کنید.

قابلیت Note Assist

این قابلیت‌ نوت‌ها و یادداشت‌های شما را خلاصه‌بندی کرده و سپس دسته‌بندی می‌کند. پس از انجام این کار آن‌ها را در قالب‌های پیش فرض قرار می‌دهد.

Magic Editor Google

در بخش عکس و ویرایش، سامسونگ ویژگی جدیدی مانند ویژگی Magic Editor Google  را معرفی کرده که به شما امکان می‌دهد سوژه‌ها را پس از گرفتن عکس جابه‌جا، تغییر اندازه یا حتی به طور کامل حذف کنید. علاوه بر این، اکنون می‌توانید عکس‌های HDR را در شبکه‌های اجتماعی شخص ثالث بگیرید و حتی می‌توانید عکس‌های HDR را در اینستاگرام و اسنپ چت آپلود کنید.

عملکرد دوربین در سه مدل گوشی گلکسی S24

پیکربندی دوربین در مشخصات گوشی گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس مشابه با نمونه‌های قلبی است. این پیکربندی شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.8 با لرزشگیر اپتیکال (OIS)، یک دوربین 12 مگاپیکسلی f/2.2 فوق عریض و یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی Ff2.4 با زوم اپتیکال 3 برابری می‌شود. S24 Ultra همان دوربین‌های تله فوتو 12 مگاپیکسلی و فوق عریض 12 مگاپیکسلی را دارد، اما S24 Ultra با دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی و تله فوتو 50 مگاپیکسلی ارتقایافته، توانمندترین سیستم را در خط تولید ارائه می‌دهد. نسخه Ultra به دلیل سخت‌افزار قوی‌تر، مزایای بیشتری را در بخش دوربین ارائه می‌دهد.

مهم‌ترین آن همان لنز تله فوتو بوده که سامسونگ آن را « سیستم چهار تله» نامیده است. زوم دیجیتال پیشرفته 100 برابری نیز مانند زوم فضایی سامسونگ به عنوان بخشی از ویژگی “Nightography” در این گوشی گنجانده شده است. از آنجایی که دوربین پیکسل‌های بزرگ‌تر و OIS گسترده‌تر را ارائه می‌کند، به دلیل کاهش نویز و جبران خودکار حرکت ناخواسته، باید تصاویر در نور کم منتشر شوند.

در این نسخه لنز تله فوتو 50 مگاپیکسلی f/3.4 با زوم اپتیکال 5 برابری را به مشخصات جدید خود اضافه کرده است. S23 Ultra سال گذشته دارای زوم اپتیکال 10 برابری بود، اما سامسونگ گفته است که زوم دیجیتال 10 برابر در S24 Ultra نتایج مشابهی را برای شما به ارمغان می‌آورد. برای سلفی، هر سه دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی f/2.2 با میدان دید 80 درجه مشترک بوده و هر سه مدل با وضوح 8K تا 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌کنند. هوش مصنوعی Generative Edit یک قابلیت هوش مصنوعی جدید بوده که هنگام ثبت تصاویر، فضاهای خالی را پر می‌کند. قابلیت Instant Slow-mo نیز با ایجاد فریم‌های اضافی، تغییرات مثبتی را در زمان ویدئو ایجاد می‌کند.

گوشی گلکسی سری S24ظرفیت باتری قابل توجه در سری S24 گلکسی

گوشی S24، S24+ و S24 Ultra به ترتیب دارای باتری های 4000 میلی‌آمپر ساعتی، 4900 میلی‌آمپر ساعتی و 5000 میلی‌آمپر ساعتی هستند. S24 و S24+ نسبت به مدل های قبلی خود افزایش جزئی دارند (3900 میلی آمپر ساعت و 4700 میلی آمپر ساعت). اما Ultra تغییری نکرده است. ظرفیت باتری گلکسی S24 آلترا با گلکسی S23 آلترا یکسان بوده و تا یک روز کامل دوام می‌آورد. هر سه مدل از قابلیت شارژ بی‌سیم برخوردار هستند و از شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کنند. سامسونگ ادعا می‌کند که S24 Ultra و S24 Plus می‌توانند با استفاده از یک آداپتور 45 واتی در حدود 30 دقیقه به میزان 65 درصد شارژ شوند. از طرفی دیگر S24 با استفاده از یک آداپتور 25 واتی می‌تواند تا 50 درصد شارژ را در همان بازه زمانی انجام دهد.

ویژگی‌های نرم افزاری

هر سه نسخه از سری S24 با رابط کاربری One UI 6.1 سامسونگ بر روی اندروید 14 اجرا می‌شوند. مانند سری پیکسل 8 گوگل و سری S23، سری جدید S24 روی اندروید 14 اجرا شده که یعنی می‌توانید از ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش قفل قابل تنظیم استفاده کنید. همچنین می‌توانید با اثر انگشت خود وارد برنامه‌های شخص ثالث شده و از تلفن خود به عنوان وب کم استفاده کنید. سامسونگ تعهد خود را نسبت به ارتقاء نرم افزاری این گوشی ها افزایش داده و وعده هفت سال به روزرسانی سیستم عامل و به روزرسانی‌های امنیتی را داده است.

سخن پایانی بررسی مشخصات گلکسی S24

در این مطلب به بررسی مشخصات گوشی گلکسی S24 و نسخه Plus و Ultra پرداختیم و ویژگی‌های مشترک و تفاوت‌های هر کدام را با یکدیگر بررسی کردیم. همان‌طور که گفته شد، گلکسی S24، S24+ و S24 Ultra سامسونگ در حال تبدیل شدن به رقبای سرسختی هستند. با این حال انتخاب بین این سه نسخه به بودجه و نیازهای شما بستگی دارد. اگر به یادداشت برداری با دست با قلم علاقه داشته، به یک لنز تله فوتو قوی نیاز دارید یا برای تماشای فیلم، بزرگ‌ترین صفحه نمایش را ترجیح می‌دهید، S24 Ultra بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اما اگر به یک گوشی موبایل بزرگ با باتری بهینه و عملکرد مناسب نیاز دارید، نسخه Plus، انتخاب بهترین محسوب می‌شود. نسخه استاندارد S24 با مجهز بودن به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 نسخه جمع و جورتری از دو مدل قبلی بوده که با قیمتی ارزان‌تر ارائه شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید