تفاوت‌های گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو

0
719
تفاوت گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو

سامسونگ به‎‌عنوان یکی از ابرقدرت‌های دنیای فناوری و ارتباطات، هر ساله مدل‌های جدیدتر و پیشرفته‌تری از هدفون‌های بی‌سیم خود به بازار معرفی می‌کند که هر یک با ویژگی‌ها و قابلیت‌های پیشرفته خود به ‌نحوی در خدمت جامعه بشری و فراهم‌آوردن زندگی ساده‌تر و مدرن‌تر برای کاربران هستند.

در این مطلب به بررسی دو انتخاب برتر سامسونگ در دنیای هدست‌های بی‌سیم، یعنی گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز 2 پرو خواهیم پرداخت. این دو هندزفری با ویژگی‌های متعددی برای گوشی‌های اندرویدی عرضه می‌شوند و به‌عنوان رقبای جدی برای محصولات مشابه و هم‌رده سایر برندهای معتبر و شناخته شده، به عرصه رقابت جهانی، پا می‌گذارند.

طی مراسم معارفه گلکسی بادز 2 پرو، سامسونگ مبنی بر قابلیت‌ها و توانایی‌های این محصول، ادعاهای زیادی را مطرح کرده است. به همین دلیل عموم مردم و کاربران در سراسر جهان به این باور رسیده‌اند که این سری از بادز باید به‌عنوان قدرتمندترین گلکسی بادز، رقیبی سرسخت برای هندزفری‌های موجود در بازار باشد و امکاناتی گسترده را در اختیار کاربران قرار دهد.

با ما همراه باشید تا ببینم ادعاهای سامسونگ تا کجا صحت دارد و آیا این محصول می‌تواند انتظارات کاربران را برآورد سازد؟

تفاوت‌های گلکسی بادز 2 پرو با گلکسی بادز 2 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

تفاوت گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو

گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو از نظر طراحی و کیفیت ساخت شباهت‌های زیادی دارند. هر دو هدفون بر اساس طراحی ارگونومیک و با استفاده از متریال‌های باکیفیت ساخته شده‌اند. بااین‌حال گلکسی بادز 2 پرو از ابعاد کوچک‌تری برخوردار است.

گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو هر دو از طراحی ارگونومیک برخوردار هستند و به‌راحتی در گوش قرار می‌گیرند. هر دو هدفون دارای ساقه‌های کوتاهی هستند که برای کنترل موسیقی و تماس‌های تلفنی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

تفاوت‌ها

اندازه: ایربادهای گلکسی بادز 2 در ابعاد کوچک‌تری طراحی شده‌اند. این ویژگی سبب می‌شود تا گلکسی بادز 2 گزینه متناسب‌تری برای کاربرانی باشد که گوش کوچکی دارند.

رنگ‌بندی: گلکسی بادز 2 پرو در چهار رنگ‌بندی گرافیتی (به معنای استفاده از رنگ خاکستری تیره است)، سفید، سبز و بنفش به بازار عرضه شده است درحالی‌که مدل بادز 2 از رنگ‌های سفید، سبز و بنفش بهره می‌برد.

گواهی مقاومت در برابر آب: گلکسی بادز 2 پرو از گواهی IPX7 برخوردار است که نشان‌دهنده مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق 1 متر و به مدت 30 دقیقه است. گلکسی بادز 2 از گواهی IPX2 بهره می‌برد که استاندارد‌های به‌مراتب پایین‌تری دارد.

 

تفاوت‌های گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو از نظر کیفیت صدا و ANC

گلکسی بادز 2 پرو از نظر کیفیت صدا و ANC برتری چشمگیری نسبت به گلکسی بادز 1 دارد. این هدفون‌ها صدایی واضح‌تر، باس‌دارتر و با خش کم‌تری را پخش می‌کنند. همچنین گلکسی بادز 2 پرو در قابلیت حذف نویز فعال، عملکرد بهتری دارد.

گلکسی بادز 2 پرو از نظر کیفیت صدا برتری بیشتری نسبت به بادز 2 دارد. این هدفون‌ها به درایور دوگانه 11 میلی‌متری مجهز شده است که صدایی واضح‌تر و باس‌دارتر را ارائه می‌دهند. هر چند که گلکسی بادز 2 نیز از درایور دوگانه 11 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند، اما کیفیت صدای آن به‌اندازه‌ گلکسی بادز 2 پرو باکیفیت و قدرتمند نیست.

در آزمایش‌های انجام شده، گلکسی بادز 2 پرو در پخش صداهای زیر و بم عملکرد بهتری نسبت به گلکسی بادز 2 از خود نشان داده است. همچنین در نتایج به‌دست‌آمده میزان خش صدا در گلکسی بادز 2 پرو بسیار کم‌تر بوده است.

گلکسی بادز 2 پرو از قابلیت حذف نویز فعال (ANC) پشتیبانی می‌کند که قابلیت کاهش صداهای مزاحم محیط تا 99 درصد را دارد. گلکسی بادز 2 نیز از قابلیت ANC برخوردار است، اما عملکرد آن به اندازه‌ گلکسی بادز 2 پرو پرقدرت نیست.

گلکسی بادز 2 پرو می‌توانند صدای موتور هواپیما، ترافیک و صدای انسان را به‌خوبی حذف کند.

تفاوت گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو از نظر عمر باتری

هر چند که گلکسی بادز 2 پرو به لحاظ مشخصات سخت‌افزاری و برخی قابلیت‌ها و عملکرد در جایگاه برتری نسبت به بادز 2 قرار دارد، اما در بررسی باتری و عمر مفید باتری و قدرت شارژدهی، گلکسی بادز 2 قدرتمندتر و کارآمدتر است.

عمر باتری ایربادها

هر دو هدفون می‌توانند در حالتی که ANC فعال باشد به مدت 5 ساعت کار کنند، اما با درنظرگرفتن کیس شارژ، گلکسی بادز 2 می‌تواند تا 2 ساعت عمر مفید بیشتری نسبیت به بادز 2 پرو داشته باشد.

باتری به‌کاررفته در گلکسی بادز 2 با یک‌بار شارژ کامل می‌تواند تا 7 ساعت موسیقی پخش کند. این هدفون‌ها با استفاده از کیس شارژ می‌توانند این زمان را به 28 ساعت برسانند.

اما باتری که در گلکسی بادز 2 پرو پشتیبانی می‌شود در هر بار شارژ کامل برای 5 ساعت شارژدهی مداوم برای پخش موسیقی خواهد داشت که در صورت استفاده از کیس شارژ این زمان به 20 ساعت افزایش خواهد یافت.

عمر باتری کیس شارژ

یکی از چشمگیرترین تفاوت‌های گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو عمر باتری است. کیس شارژ گلکسی بادز 2 پرو ظرفیت بیشتری نسبت به کیس شارژ گلکسی بادز 2 دارد. این معنای آن است که کیس شارژ گلکسی بادز 2 پرو می‌تواند با یک‌بار شارژ، ایربادها را برای مدت‌زمان بیشتری و دفعات متعددتر شارژ کند. کیس شارژ گلکسی بادز 2 می‌تواند در هر بار شارژ کامل، ایربادها را تا 2 بار شارژ کند درحالی‌که کیس شارژ گلکسی بادز 2 پرو می‌تواند با یک‌بار شارژ کامل، ایربادها را برای 3 بار شارژ کند.

شارژ سریع

جدای از تفاوت‌های گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو هر دو هدفون از قابلیت فست‌شارژ پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین هر دو این هدفون‌ها می‌توانند با 5 دقیقه شارژ سریع به مدت 1 ساعت موسیقی پخش کنند.

بررسی تفاوت‌های گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو به لحاظ قدرت پردازنده

پردازنده، مغز متفکر هر دستگاه الکترونیکی است که دستورات را دریافت می‌کند و پس از پردازش به آن‌ها پاسخ می‌دهد. در مورد هدفون‌های بی‌سیم، پردازنده مسئول اجرای قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند حذف نویز فعال و صدای سه‌بعدی است. هر چه پردازنده به‌کاررفته در هدفون قوی‌تر باشد، عملکرد آن بهتر و رضایت‌بخش‌تر خواهد بود.

گلکسی بادز 2 به پردازنده چهار هسته‌ای Exynos 9611 مجهز شده است که فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز را پشتیبانی می‌کند. این پردازنده قدرتمند بوده و عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد، اما عملکرد آن در مقایسه با گلکسی بادز 2 پرو کمی ضعیف‌تر است.

گلکسی بادز 2 پرو از پردازنده چند‌هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 730 بهره می‌برد که دارای فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز است. این پردازنده عملکرد قدرتمندتری دارد و می تواند به طور مؤثرتر از پردازنده به‌کاررفته در گلکسی بادز 2 از قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند حذف نویز فعال و صدای سه‌بعدی پشتیبانی کند.

قابلیت‌های گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو

گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو هر دو با پشتیبانی از قابلیت‌های گسترده و مدرن، امکاناتی عالی و کارآمد را در اختیار کاربران می‌گذارند که در داشتن تجربه‌ای منحصربه‌فرد بسیار تأثیرگذار هستند.

  1. اتصال بلوتوث 5.2
  2. کنترل لمسی
  3. قابلیت تشخیص گوش
  4. قابلیت شنیدن صدای محیط

تفاوت‌های کلیدی گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو

گلکسی بادز 2 پرو نسبت به گلکسی بادز 2 در برخی مشخصات برتری دارد که عبارت‌اند از:

  1. کیفیت صدا بهتر
  2. عمر باتری طولانی‌تر
  3. قابلیت حذف نویز فعال

نتبجه‌گیری

گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز 2 پرو از برترین هدفون‌های موجود در بازار هستند که سامسونگ به بازار معرفی کرده است. این دو هدفون به لحاظ شکل ظاهری و در برخی از مشخصات فنی شبیه به هم هستند، اما در اصل تفاوت‌های گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو با یکدیگر چشمگیر است.

ما در این مقاله با بررسی تفاوت‌های گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو، سعی کردیم تا نکات قوت و ضعف این هر یک از آن‌ها را برای شما مشخص کنیم، اما اگر می‌پرسید که خرید کدام یک به‌صرفه‌تر و انتخابی معقولانه‌تر است؟ باید گفت که تصمیم نهایی بین گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز 2 پرو به نیازها و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

اگر به دنبال تجربه صدای بهتر و هندزفری با کیفیت‌تر هستید، گلکسی بادز 2 پرو با امکاناتی مانند پشتیبانی از ANC، کیفیت پخش صدا بالا و قابلیت‌های گسترده‌تر و مدرن‌تر را به شما توصیه می‌کنیم.

اما اگر به دنبال یک هندزفری با قابلیت‌های مناسب و به قیمت مناسب هستید، گلکسی بادز 2 بهترین انتخاب شما خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید