مقایسه اپل واچ سری 8 و 9

0
106
مقایسه اپل واچ سری 8 و 9

اپل واچ سری ۸ و ۹ از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. به‌طور کلی سری ۹ به‌عنوان مدلی جدید تا حدی بر سری ۸ برتری دارد؛ اما توجه به تفاوت‌ ‌آن‌ها می‌تواند مفید باشد. در ادامه مطلب مقایسه اپل واچ سری 8 و 9 را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داده‌ایم. به‌طور کلی بخش عمده تفاوت‌های این دو سری سخت‌افزاری است و اپل در بخش نرم‌افزاری تغییر قابل‌توجهی ایجاد نکرده است.

مقایسه ظاهری اپل واچ سری ۸ و ۹

مقایسه اپل واچ سری 8 و 9 به صورت ظاهری تفاوت چندانی ندارد. هر دو سری اپل واچ ۸ و ۹ دارای ابعاد ۴۵ × ۳۸ × ۱۰.۷ میلی‌متری در نسخه ۴۵ میلی‌متری و ابعاد ۴۱ × ۳۵ × ۱۰.۷ میلی‌متری در نسخه ۴۱ میلی‌متری هستند. این دو ساعت از لحاظ وزن نیز با یکدیگر تفاوتی ندارند و بسته به جنس و سایز بدنه ۳۱، ۴۲.۳، ۳۸.۷ و ۵۱.۵ گرمی هستند. طبق خواست مشتری، امکان خرید دو جنس استیل و آلومینیوم از هر دو مدل وجود دارد؛ علاوه بر این هر دو نسخه در رنگ‌های یکسان صورتی، طلایی، نقره‌ای، گرافیتی، مشکی، قرمز، میدنایت (Midnight) و استارلایت (Starlight) عرضه شده‌اند.

این دو سری از لحاظ ابعاد صفحه‌نمایش نیز با یکدیگر تفاوتی ندارند. به‌طوری که صفحه‌نمایش ۴۱ میلی‌متری آن‌ها ۱.۶۹ اینچی و صفحه‌نمایش ۴۵ میلی‌متری آن‌ها ۱.۹ اینچی است. همچنین جنس بدنه زیرین هر دو نسخه از ترکیب سرامیک و یاقوت ساخته شده است.

به‌طور کلی می‌توان گفت که دو نسخه اپل واچ سری ۸ و ۹ از لحاظ ظاهری کاملا با یکدیگر مشابه هستند.

از اینجا بخوانید: معجزه اپل واچ سری 9

مقایسه مشخصات فنی اپل واچ سری ۸ و ۹

مقایسه اپل واچ سری 8 و 9 از دیدگاه فنی تفاوت‌های محسوسی داشته است. گرچه اپل واچ سری ۸ از جمله قدرتمندترین ساعت‌های هوشمند به حساب می‌آمد؛ اما اپل در تولید ساعت هوشمند سری ۹ سخت‌افزار نسل قبلی را ارتقاء داده است تا سرعت و عملکرد آن بیشتر و بهینه‌تر باشد. اپل واچ سری ۹ نسبت به نسخه قبلی در بخش‌هایی مانند صفحه‌نمایش، پردازنده و سنسورها ارتقاپ پیدا کرده است.

اپل واچ سری 9تفاوت صفحه نمایش اپل واچ سری ۸ و ۹

پس از بررسی صفحه نمایش در مقایسه اپل واچ سری 8 و 9 هر دو سری از صفحه‌ Retina LTPO OLED استفاده می‌کنند؛ اما سری ۹ نسبت به سری ۸ در این بخش ارتقاء پیدا کرده است. روشنایی صفحه‌نمایش سری ۹ می‌تواند به ۲۰۰۰ نیت برسد. در حالی که روشنایی صفحه‌نمایش سری ۸ نهایتا می‌تواند به ۱۰۰۰ نیت برسد. یکی دیگر از موارد برتری صفحه‌نمایش سری ۹ به نسل قبلی کم‌تر شدن میزان حداقل روشنایی آن است. به طوری که می‌توان در محیط تاریک روشنایی آن را به ۱ نیت کاهش داد.

لازم به ذکر است که این دو سری در سایر ویژگی‌های صفحه‌نمایش با یکدیگر تفاوتی ندارند. هر دو دقت تصویر ۳۲۶ پیکسل بر اینچی دارند و هر دو از فناوری صفحه‌نمایش همیشه روشن (Always On Display) بهره می‌برند.

مقایسه پردازنده اپل واچ سری ۸ با سری ۹

سری ۸ اپل واچ از چیپ S8 بهره می‌برد؛ اما سری ۹ نسبت به آن ارتقء یافته است و از پردازنده S9 استفاده می‌کند. این پردازنده می‌تواند تا ۳۰ درصد عملکرد سریع‌تری از S8 داشته باشد. ارتقاء تراشه در سری ۹ به افزایش سرعت آن محدود نشده و قدرت پردازش آن را نیز افزایش داده است.

پردازنده اپل واج سری ۹ به حدی ارتقاء پیدا کرده است که دستیار صوتی Siri‌ می‌تواند بدون اتصال به اینترنت دستورات کاربر را اجرا کند. استفاده از این قابلیت در سری پیشین مقدور نبود.

یکی از قابلیت‌هایی که در سری ۸ اپل واچ وجود داشت تبدیل صوت به متن بود. با توجه به مقایسه اپل واچ سری 8 و 9 این قابلیت به دلیل ارتقاء عملکرد پردازنده سری ۹ تا ۲۵ درصد بهبود پیدا کرده و صوت را با دقت بیشتری به متن تبدیل می‌کند.

اپل واچمقایسه رابط کاربری در اپل واچ سری ۸ و ۹

رابط کاربری سری ۹ اپل واچ WatchOS 10 است. در حالی که اپل واچ سری ۸ با WatchOS 9 در بازار عرضه شده است؛ گرچه امکان ارتقاء رابط کاربری در سری ۸ نیز وجود دارد؛ اما به احتمال زیاد سری ۹ در سال‌های آتی قابلیت ارتقاء نرم‌افزاری بیشتری خواهد داشت.

تعدادی ویژگی خاص در سری ۹ اپل واچ وجود دارد که از ترکیب پردازنده S9 و رابط کاربری این سری حاصل شده‌اند. یکی از آن‌ها فرمان‌پذیری با صدای برخورد دو انگشت است. برای مثال در سری ۹ می‌توان با چنین صدایی به تماس‌ها پاسخ داد و یا آهنگ در حال پخش را عوض کرد.

در صورتی که کاربر سری ۹ اپل واچ به محدوده HomePod‌ (اسپیکر ساخت اپل) نزدیک ‌شود به‌طور خودکار به آن متصل شده و امکان کنترل موسیقی را فراهم می‌کند.

یکی از ویژگی‌هایی که بر خلاف سری ۸ در سری ۹ وجود دارد Precision Finding است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که در صورت گم کردن آیفون ۱۵ آن را به کمک ساعت هوشمند خود پیدا کنند. این تکنولوژی با صدا و تصویر کاربر را به سمت آیفون راهنمایی می‌کند.

مقایسه سنسورهای سری ۸ و سری۹ اپل واچ

سنسورهای سری ۸ و سری ۹ اپل واچ کاملا یکسان هستند؛ اما دقت این سنسورها در سری ۹ نسبت به نسل قبلی ۲۵ درصد بهبود پیدا کرده است. در این صورت اطلاعاتی سلامتی و ورزشی که در اختیار کاربر قرار می‌گیرند دقیق‌تر هستند.

از جمله سنسورهایی که در این دو سری وجود دارد می‌توان به حس‌گر ضربان قلب، اکسیژن خون، دمای بدن، میزان ارتفاع و گام‌شمار اشاره کرد. همچنین سنسورها در این دو مدل به کمک سیستم‌عامل و پردازنده می‌توانند سلامت قاعدگی بانوان و سلامت خواب کاربران را مورد پایش و بررسی دقیق قرار دهند. همچنین هر دوی این مدل‌ها می‌توانند بیش از ۱۵۰ حالت ورزشی مختلف را به‌طور خودکار تشخیص داده و آمار فعالیت کاربر را جمع‌آوری کنند.

شارژدهی اپل واچ سری ۸ و ۹

هر دو اپل واچ سری ۸ و ۹ دارای باتری ۳۰۸ میلی‌آمپری هستند و با وجود تفاوت‌های سخت‌افزاری از لحاظ شارژدهی یکسان هستند. این ساعت‌ها می‌توانند در استفاده عادی تا ۱۸ ساعت و با استفاده در حالت ذخیره‌ نیرو تا ۳۶ ساعت شارژدهی داشته باشند.

صفحه نمایش اپل واچجمع‌بندی مقایسه اپل واچ سری 8 و 9

در مطلب مقایسه اپل واچ سری 8 و 9 شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو محصول را مورد بررسی قرار دادیم. سری ۹ نسبت به نسل قبلی در بخش پردازنده، رابط کاربری و سنسورها بهبود پیدا کرده است. تراشه سری ۹ از نوع S9 است، رابط کاربری آن WatchOS 10‌ است و سنسورهای آن ۲۵ درصد افزایش دقت پیدا کرده‌اند.

از طرفی این دو سری اپل واچ از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند؛ همچنین ظرفیت باتری، شارژدهی و نوع سنسورهای این دو مدل با یکدیگر مشابه است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید