گوشی GT3 realme

0
1309
گوشی GT3 realme پرچمدار
گوشی GT3 realme پرچمدار

گوشی GT3 realme پرچمدار

گوشی ریلمی GT3 نماینده پرچم دار سال 2023 برند ریلمی است. این گوشی نسبت به نسل قبلی خودش یعنی GT2 بهبودهای زیادی داشته؛ اما بزرگ ترین تغییر مربوط به باتری گوشی GT3 realme است که با قابلیت فست شارژ 240 واتی خودش، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد. این قابلیت شارژ سریع برای اولین بار است که در گوشی های هوشمند استفاده می شود و می تواند در کمتر از 10 دقیقه باتری را فول شارژ کند. به جز باتری فوق العاده، در مشخصات گوشی GT3 realme صفحه نمایش چشمگیری هم دیده می شود که با نرخ نوسازی 144 هرتزی خودش، یک خبر خوب برای گیمرهای موبایلی است. در این بخش همراه ما باشید تا با مشخصات این نماینده ارزشمند ریلمی بیشتر آشنا شویم و درباره قیمت و زمان عرضه آن صحبت کنیم.

بررسی مشخصات گوشی GT3 realme

گوشی ریلمی GT3 را یک نسخه تغییر نام یافته از گوشی Realme GT Neo 5 می دانند. ریلمی گوشی GT نئو 5 را فقط در بازارهای چین عرضه کرده بود و حالا با تغییر نام و احتمالا بهبودهای جزئی، آن را در قالب ریلمی GT3 به بازارهای جهانی عرضه می کند. این گوشی موبایل به نوعی در دسته گوشی های گران قیمت و پرچم دار ریلمی محسوب می شود و نباید انتظار قیمت پایینی از آن داشته باشید. در ادامه با بررسی مشخصات گوشی متوجه ارزش خرید بالای آن خواهید شد.

طراحی ظاهری جذاب و جسورانه
طراحی ظاهری جذاب و جسورانه

طراحی ظاهری جذاب و جسورانه

نماینده جدید ریلمی با بدنه ای از جنس شیشه طراحی شده که آن را از نسل قبلی GT متمایز می کند. طراحی پنل پشتی گوشی هم کاملا جسورانه بوده و بخش دوربین ها با یک قاب مشکی رنگ سرتاسری از بخش پایین جدا شده است؛ مشابه این طراحی را در گوشی شیائومی Mi 11 اولترا دیدیم؛ اما این بار فقط ماژول مربعی دوربین برجسته است و برجستگی ظریف آن، استفاده از گوشی را نسبت به نماینده شیائومی راحت تر می کند.

در بخش جلویی گوشی یک نمایشگر گسترده می بینیم که لنز سلفی را زیر خودش جای داده است. دکمه های تنظیم ولوم در لبه سمت چپ، دکمه پاور در لبه سمت راست و خشاب سیمکارت به همراه پورت تایپ C در لبه پایینی گوشی قرار دارند. گوشی GT3 realme جک 3.5 میلی متری ندارد و اتصال هندزفری هم از طریق رابط تایپ C امکان پذیر است.

جذابیت طراحی پنل پشتی ریلمی GT3 فقط ماژول دوربین آن نیست، بخش مشکی رنگی که دوربین را از بخش پایینی جدا کرده به نورپردازی LED مجهز شده و می توان یک مستطیل رنگی چشمک زن در پشت گوشی دید. امکان تنظیم رنگ نور LED در تنظیمات گوشی وجود دارد و می توان تنظیم کرد که در زمان تماس یا نوتیفیکیشن های مختلف، این مستطیل نوری خاموش و روشن شود.

این گوشی با نمایشگر بزرگ خودش حدود 200 گرم وزن دارد که با توجه به بدنه شیشه ای اش وزن مناسبی است و در 2 رنگ سفید و مشکی عرضه شده است. اما نقطه ضعف طراحی گوشی را باید در نداشتن گواهی ضد نفوذ گرد و غبار دانست که در بسیاری از گوشی های هم قیمت ریلمی GT3 دیده می شود.

صفحه نمایش بزرگ اولد با نرخ نوسازی 144 هرتز

نمایشگر بزرگ این گوشی با ابعاد 6.74 اینچ، حاشیه های کاملا ظریفی دارد تا جایی که نمایشگر 87.9 درصد از پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص داده است. وضوح صفحه نمایش نیز نسبت به نسل قبلی گوشی GT بیشتر شده و 1240 در 2772 پیکسل است. با وجود تراکم پیکسلی 451، انتظار تماشای تصاویر با جزئیات بالا و کاملا دقیق را داریم و این انتظار در نمایشگر فوق العاده این گوشی برآورده می شود.

امتیاز دیگر این نمایشگر نوع آن است که از پنل AMOLED طراحی شده و روشنایی فوق العاده ای دارد. حداکثر روشنایی در این پنل 1400 نیت است که می تواند دردسر استفاده از گوشی را زیر نور مستقیم خورشید برطرف کند.

اما امتیازهای نمایشگر به همین جا ختم نمی شود؛ نرخ نوسازی 144 هرتزی یکی دیگر از نقاط قوت صفحه نمایش گوشی GT3 realme است. این نرخ نوسازی بالا برای گیمرهای موبایلی خبر خوبی است؛ چرا که می توانند بازی ها را با گرافیک بالا و کاملا روان و نرم تجربه کنند. به جز نرخ نوسازی، پشتیبانی از HDR10+ در نمایشگر این گوشی خبر خوب دیگری برای طرفداران فیلم و سریال است؛ با وجود این قابلیت می توان محتواهای ویدیویی را با کیفیت بالاتری تماشا کرد و لذت برد.

در کنار تمام این نقاط قوت نمایشگر ریلمی GT3، باید به یک نقطه ضعف آن هم اشاره کنیم که نداشتن فناوری محافظ است. نمایشگر از کورنینگ گوریلا گلس بهره نمی برد و در همان ابتدای خرید باید به فکر خرید گلس مقاوم برای آن بود.

فروش عمده موبایلپردازنده اسنپدراگون 8+ نسل اول

برخلاف نسل قبلی GT، این گوشی ریلمی نسخه پلاس پردازنده پرچمدار سال گذشته، یعنی Snapdragon 8+ Gen 1 را در خود دارد. این چیپ ست وعده 30 درصد بهره وری بهتر انرژی در بخش CPU و GPU را در مقایسه با نسل قبلی خود می دهد. پردازنده 8 هسته ای این گوشی از ترکیب 1+3+4 هسته (یک هسته Cortex-X2، 3 هسته Cortex-A710، 4 هسته Cortex-510) تشکیل شده که هر کدام به ترتیب در فرکانس های 3.00 گیگاهرتز، 2.5 گیگاهرتز و 1.80 گیگاهرتز سرعت کلاک دارند.

به جز بهره وری بهتر انرژی، این پردازنده پردازش های کارآمدتر به همراه امکان فیلم برداری 4K و جلوه بوکه در ویدیو را به این نماینده ریلمی اضافه کرده است. پشتیبانی از رندر حجمی و بهره وری انرژی بهبود یافته در حین بازی همگی حاصل از این پردازنده قدرتمند کوالکام است که باعث شده گوشی GT3 realme در بنچمارک ها با رقبای بزرگ بازار موبایل هم سطح قرار بگیرد.

این پردازنده قدرتمند حتی با یک ساعت اجرای بازی به صورت مداوم عملکردی پایدار دارد و جالب اینکه دمای گوشی نیز در حین بازی بالا نمی رود که این موضوع می تواند برای گیمرها حائز اهمیت باشد.

این گوشی ریلمی در پیکربندی های مختلفی عرضه شده که در زیر می بینید:

  • 128 گیگابایت + 8 گیگابایت رم
  • 256 گیگابایت + 12 گیگابایت رم
  • 256 گیگابایت + 16 گیگابایت رم
  • 512 گیگابایت + 16 گیگابایت رم
  • 1 ترابایت + 16 گیگابایت رم

رابط کاربری جدید ریلمی به همراه اندروید 13

رابط کاربری این نماینده جدید ریلمی Realme UI 4.0 است که نسبت به 2 نسخه آخر رابط کاربری ریلمی تغییر چندانی نکرده و تقریبا مشابه چیزی است که در گوشی های اوپو و وان پلاس دیده می شود. اما این نماینده ریلمی با اندروید 13، جدیدترین نسخه اندروید عرضه شده که کنترل های بهبودیافته تری را ارائه می دهد.

ویژگی های سفارشی سازی بسیاری در این نسخه از اندروید و رابط کاربری ریلمی دیده می شود؛ اما یک ویژگی جدید و جذاب به نام استریم پس زمینه به گوشی اضافه شده که به شما امکان می دهد ویدیوها را از یوتیوب در پس زمینه پخش کنید بدون اینکه نیازی به پرداخت هزینه Premium داشته باشید.

یکی دیگر از ویژگی هایی که رابط کاربری جدید ریلمی در کنار نمایشگر امولد این گوشی عرضه کرده، سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر است که عملکرد سریع و دقیقی دارد.

پخش لوازم جانبی موبایل در ایویزبررسی باتری گوشی GT3 realme با فست شارژ 240 وات!

اگر چه نماینده جدید ریلمی به باتری 4600 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که از باتری نسل قبلی GT، ظرفیت کمتری دارد؛ اما نگهداری شارژ در آن بالاتر است و می تواند در حالت استندبای تا 117 ساعت را دوام بیاورد.

اما قابلیت دیگری که این باتری دارد و باعث شگفتی همه شده، قابلیت فست شارژ 240 واتی است که بدون شک سریع ترین فناوری شارژ را در حال حاضر در بین تمام گوشی های هوشمند دارد. ریلمی با تکیه بر پروتکل شارژ سریع 150 واتی خود در سال گذشته، یک شارژر با قابلیت شارژ 240 واتی را معرفی کرد که این شرکت آن را شارژر مینی دوگانه GaN می نامد. البته شارژر این گوشی اندازه خیلی بزرگی ندارد و با کابل تایپ C به تایپ C کار می کند. با وجود این کابل خاص می توان انتظار داشت شدت جریان تا 12 آمپر افزایش پیدا کند تا شارژ 240 وات اتفاق بیفتد.

با چنین فناوری شارژ سریعی، کمپانی ریلمی حدود 60 لایه اقدامات ایمنی را اجرا کرده تا تضمین کند باتری پس از 1600 چرخه شارژ، 80 درصد ظرفیت خود را حفظ کند که درصد بسیار چشمگیری است. علاوه بر این گوشی در حین شارژ هم آنقدر داغ نمی شود.

طبق گفته کمپانی ریلمی این شارژر می تواند در مدت زمان 9 دقیقه باتری گوشی را فول شارژ کند! هر چند در تست های تجربی این مدت زمان کمی بیشتر بود و به 11 دقیقه می رسید. برای این که سرعت شارژ گوشی به مقدار نظری برند ریلمی نزدیک باشد، باید گوشی را در زمان شارژ در جای خنکی قرار داد.

بررسی باتری گوشی GT3 realme با فست شارژ 240 وات minدوربین 3 گانه هوشمند با قابلیت فیلم برداری 4K

در نهایت در لیست مشخصات گوشی GT3 realme به دوربین آن می رسیم که یک ماژول سه گانه 2+8+50 مگاپیکسلی از سنسورهای واید، اولترا واید و میکروسکوپ است. دوربین سلفی گوشی هم تغییری نسبت به ریلمی GT2 نداشته و 16 مگاپیکسلی است.

همین ابتدا باید گفت بخش دوربین این گوشی نسبت به سایر بخش ها که بالاتر بررسی کردیم، عقب تر مانده و نمی توان آن را مناسب یک گوشی 610 یورویی دانست.

لنز اصلی که یک لنز واید 50 مگاپیکسلی است، بهترین عملکرد را در مجموعه دوربین گوشی دارد. این لنز در مقایسه با رقبای خودش می تواند تصاویر دقیق و واضحی را با داینامیک رِنج عالی ثبت کند و رنگ ها در آن به رنگ های طبیعی نزدیک هستند. به طور کلی باید گفت لنز اصلی دوربین شایسته لقب دوربین اصلی یک گوشی پرچم دار است.

اما دوربین اولترا واید عملکرد مناسبی ندارد و نمی تواند جزئیات را به خوبی ثبت کند؛ علاوه بر این وضوح در تصاویر ثبت شده با لنز اولترا واید کم است و حتی در شرایط نوری کم، ممکن است نویزهایی روی تصاویر ظاهر شود. در مجموع نمی توان لنز اولترا واید این گوشی را مناسب یک گوشی گران قیمت دانست.

از طرف دیگر ریلمی به جای لنز ماکرو که در بسیاری از گوشی های هوشمند امروزی وجود دارد، از لنز میکروسکوپی استفاده کرده که موارد مشابه آن را در گوشی های اوپو دیده ایم. این لنز امکان زوم 20 برابری را فراهم می کند و برای عکاسی از سوژه ها باید به اندازه کافی به آنها نزدیک شد. لنزهای ماکرو در حال حاضر طرفدار بیشتری نسبت به لنزهای میکروسکوپی دارند.

لنز سلفی هم آنقدر عملکرد رضایت بخشی ندارد. تصاویر سلفی نرم و کمی آبرنگی به نظر می رسند و جزئیات دقیق ندارند. در شرایط نوری ضعیف حتی ممکن است نویز سلفی ها بیشتر شود. حداقل رنگ، محدوده داینامیکی و کنتراست سلفی ها مطلوب است؛ اما با وجود قیمت این گوشی انتظار بیشتری از عملکرد دوربین سلفی آن داشتیم.

دوربین 3 گانه هوشمند با قابلیت فیلم برداری 4K minقیمت گوشی GT3 realme چقدر است؟

نماینده جدید ریلمی با قیمت نسبتا بالایی قرار است عرضه شود که کمی موج انتقادها به سمت این برند جدید را بیشتر کرده است. قیمت پایه این گوشی در زمان عرضه حدود 600 تا 650 یورو خواهد بود. این در حالی است که رقبای ریلمی گوشی های مشابهی با قیمت کمتر از 600 یورو به بازار عرضه کردند.

با این حال قابلیت هایی که در این گوشی دیده می شود در کنار مشخصات فنی فوق العاده، آن را به یکی از بهترین انتخاب ها در سال 2023 تبدیل می کند. باتری قدرتمند با شارژ فوق سریع، نمایشگر فوق العاده، طراحی ظاهری چشم گیر، رابط کاربری روان و اندروید 13 در کنار دوربین های قابل قبول، همگی ریلمی GT3 را به یک انتخاب با ارزش خرید بالا تبدیل کرده اند.

تنها نقاط ضعف این گوشی را باید نبود گواهی ضد نفوذ گرد و غبار، نداشتن فناوری محافظ نمایشگر و عملکرد ضعیف تر از انتظار لنز اولترا واید و سلفی دانست. سایر مشخصات گوشی بدون هیچ امتیاز منفی، این گوشی را به یک گوشی گیمینگ با عملکرد عالی تبدیل می کنند.

گوشی ریلمی مدل GT3 چه زمانی به بازار عرضه می شود؟

گوشی GT3 realme در 28 فوریه 2023 رونمایی و معرفی شد و قرار است در آینده ای نه چندان دور به بازارها عرضه شود. طبق اطلاعاتی که فاش شده احتمالا باید از اواخر ماه مارس 2023 منتظر ورود این نماینده جدید به بازارهای غربی و سپس سایر بازارهای جهانی باشیم.

در این بخش با مشخصات گوشی GT3 realme آشنا شدیم و دیدیم نقاط قوت و نقاط ضعف جدیدترین قاتل پرچم دار در بازار چیست. باتری گوشی GT3 realme مهم ترین مشخصه ای است که کمپانی روی آن مانور داده و بسیاری از افراد منتظر استفاده از آن و تجربه واقعی فول شارژ شدن گوشی در کمتر از 10 دقیقه هستند!

اگر طرفدار برند ریلمی Realme هستید، ایویز را دنبال کنید تا جدیدترین خبرها از این برند چینی جدید را در اختیار شما بگذاریم. در ضمن ایویز به عنوان نماینده فروش محصولات ریلمی، جدیدترین گوشی های ریلمی را با بهترین قیمت همکاری برای خرید عمده فراهم کرده است. کافی است در پنل فروشگاهی ایویز عضو شوید و بهترین گوشی های بازار را با قیمت مناسب در کنار ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی سفارش دهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید