سرعت اینترنت مناسب برای نیازهای دیجیتالی

0
338
می دانید به چه سرعت اینترنتی نیاز دارید؟

سرعت اینترنت مناسب برای نیازهای دیجیتالی رو به رشد شما چه مقدار است؟

اینترنت پرسرعت می تواند سرعت انجام کارهای روزمره ما را خیلی بالاتر ببرد. چنین چیزی در زمان حال واقعا امری غیر قابل تصور است اما تا همین چند دهه پیش، افرادی با مودم هایی که با نهایت سرعت اینترنت 50 کیلوبیت به اینترنت متصل می شدند. این تقریباً هزار برابر متوسط پهنای باند اینترنت امروزی و ده هزار برابر از سریعترین ارتباطات اینترنتی مصرف کننده کندتر است. واضح است که امروزه اینترنت به طرز غیر قابل انکاری سریعتر از گذشته است اما اینجا یک سوال مهم به وجود می آید: در واقع ما به چه سرعتی نیاز داریم؟ پاسخ ساده است. تنها آسیبی که ممکن است متوجه شما شود هزینه ثبت نام اینترنت سریعتر است. به نظرتان چه سرعتی برای شما کافی است؟

مصرف اینترنت شما چقدر است؟

هرچه حجم دانلود شما بالاتر باشد و افرادی که از این اینترنت استفاده می کنند بیشتر باشند شما به سرعت دانلود بیشتری نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال اگر از نتفلکیس فیلمی را تماشا می کنید به سرعت اینترنت (پنهای باند) بیشتر به نسبت زمانی که ایمیل چک می کنید نیاز خواهید داشت. و اگر دو نفر همزمان در لپ تاپ های خود در حال تماشای ویدئو هستند، این اساساً نیاز شما را دو برابر می کند. سرعت اتصال به اینترنت شما معمولاً با مگابیت بر ثانیه (مگابیت در ثانیه) اندازه گیری می شود. البته چند فعالیت رایج برای استفاده از اینترنت وجود دارد:

  • پیامک، مانند ایمیل و گپ: این نوع فعالیت های آنلاین به سرعت اینترنت تقریباً کمی نیاز دارند
  • وب گردی: مرور وب معمولاً از پهنای باند (سرعت اینترنت) زیادی استفاده نمی کند، اما وب سایت ها می توانند حاوی تصاویر، ویدئو و صداهای زیادی باش که برای کارکرد مناسب ممکن است به اتصال سریع تری نیاز داشته باشد، به طور کلی حداقل 3 مگابیت بر ثانیه.
  • سمعی: برای پخش فایل های صوتی مانند موسیقی و پادکست، دستگاه ها تمایل دارند حداقل 2 مگابیت بر ثانیه دانلود کنند.
  • ویدئو: با کیفیت بالا (HD) حدود 5 مگابیت در ثانیه نیاز دارد. از طرف دیگر، فیلم 4K UHD حداقل به 25 مگابیت در ثانیه برای پخش نیاز دارند.
  • بازی: در زمینه بازی نیاز به پهنای باند بسته به نوع بازی شما و وضوح تصویر به طور چشمگیری متفاوت است. اما یک کنسول بازی مبتنی بر کلاد مانند Google Stadia حداقل برای بازی های HD به 10 مگابیت بر ثانیه و برای بازی های 4K به 35 مگابیت در ثانیه سرعت نیاز دارد. اگر در مورد بازی های چند نفره در کنسول های سنتی یا رایانه های شخصی صحبت می کنید، می توانید با چند مگابیت از پس مراحلش برآیید – در اینجا ثبات اتصال شما از اهمیت بیشتری برخوردار است.

با مقایسه آن لیست با کارهایی که معمولاً با اتصال به اینترنت انجام می دهید، می توانید از سرعت اینترنت مورد نیاز خود مطلع شوید و این به شما کمک می کند تا متوجه شوید نیاز به دریافت چه سرعتی از سرویس دهنده خود دارید. برای مثال:

سرعت اینترنت چقدر برایتان مهم است ؟
هرچه حجم دانلود شما بالاتر باشد و افرادی که از این اینترنت استفاده می کنند بیشتر باشند شما به سرعت دانلود بیشتری نیاز خواهید داشت.

بیشتر فقط یک وب گرد هستید: اگر بیشتر استفاده از اینترنت شما صرف بررسی ایمیل و وب گردی می شود،به نظر طرحی مبتنی بر سرعت 5 مگابیت بر ثانیه برای شما راضی کننده باشد.

در خانه فقط یک دستگاه دارید: یا کل خانواده برای تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی دستگاهی مشترک دارند یک پلن30مگابیت برای نیازشما کفایت می کند.

سینپلکس شخصی دارید: اگر در خانه ای زندگی می کنید که دارای سبک زندگی اینترنتی فعال است و چندین نفر به طور مرتب از طریق دستگاه های شخصی خود ویدیو را پخش می کنند، طرحی که 100 مگابیت بر ثانیه ارائه می دهد به نظر کافی است.

درخانه ای با کاربران پر استفاده هستید: اگر فایل های حجیم دانلود می کنید، فیلم 4K تماشا می کنید، بازی های آنلاین انجام می دهید و برای پهنای باند با چندین نفر دیگر رقابت می کنید، ممکن است 100 مگابیت بر ثانیه کافی نباشد. گیگابیت فیبر نوری (1Gbps) برای شما ساخته شده است.

سرعت اینترنت خود را چگونه بفهمیم؟

زمانی که سرعت مورد نظر خود را انتخاب کردید وقت آن است که بفهمید واقعا از همان سرعت استفاده می کنید یا خیر؟ با اجرای برخی تست های سرعت اینترنت و مقایسه نتایج با دستورالعمل های بالا، می توانید بفهمید آیا تغییری نیاز دارید یا خیر.

خوشبختانه این روند سریع، آسان و از همه مهمتر رایگان است. تنها نیاز است شما سری به سایت Fast.com بزنید این سایت اینترنت شما را شبیه به همان سرورهای مورد استفاده Netflix آزمایش می کند، بنابراین یک شاخص قابل اعتماد از قابلیت های اتصال اینترنت شما است. اگر می خواهید سرورهای محلی بیشتری آزمایش کنید، به Ookla’s Speedtest سری بزنید. نه تنها قادر خواهید بود بیش از ده ها سرویس محلی بلکه هزاران سرویس جهانی را انتخاب کنید. همچنین داده های پیشرفته ای مانند پینگ خود دریافت خواهید کرد که از کیفیت اتصالتان به شما ایده می دهد (پایین تر بهتر است). اگر فکر می کنید اولین اطلاعات دریافتی شما از این ابزارهها متناقض است، آزمایش چند سرور خوب است.

انتخاب بهترین ارائه دهندگان اینترنت در منطقه خود

حال که می دانید به چه سرعت اینترنتی نیاز دارید وقت آن رسیده که برای سرویس مورد نظر خود ثبت نام کنید یا سرویس خود ارتقا بخشید. زمان خوبی برای خرید خدمات اینترنتی است، زیرا در بسیاری از شهرها دیگر بحث انحصار نیست.

گزینه صحیح و غلط برای اینکه کدام سرویس دهنده برای شما مناسب است وجود ندارد و این امر تا حد بسیار زیادی بسته به منطقه خاص زندگی شما دارد.

در همان منطقه خدمات اینترنتی، سرعت و فناوری می تواند از یک محله به محله دیگر متفاوت باشد. برخی از رایج ترین گزینه های زیر را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی در منطقه شما موجود است و چه چیزی متناسب با نیاز و بودجه شماست.

بهترین ارائه دهندگان اینترنت|سرعت اینترنت بالا
می دانید به چه سرعت اینترنتی نیاز دارید؟  وقت آن رسیده که برای سرویس مورد نظر خود ثبت نام کنید یا سرویس خود ارتقا بخشید.

اینترنت DSL چیست؟

DSL اینترنت را از طریق خط تلفن به خانه شما تحویل می دهد. به طور کلی کمترین خدمات پهنای باند، با بیشتر برنامه های خدماتی در محله 5-20 مگابیت در ثانیه (و سریعترین برنامه های DSL حدود 100 مگابیت در ثانیه است). با این وجود، به یاد داشته باشید که سرعت، قیمت و برنامه ها بسته به محل زندگی شما و ارائه دهندگان محلی متفاوت خواهد بود.

اینترنت کابلی چگونه است؟

اینترنت کابلی رایج ترین نوع پهنای باند امروزه در ایالات متحده است و از همان نوع کابل کواکسیال استفاده می شود که در تلویزیون کابلی استفاده می شود. اینترنت کابلی می تواند به سرعت بسیار بالایی برسد و گزینه خوبی برای خانواده ها و افرادی است که برای دانلود فایل های بزرگ، بازی ها و پخش ویدئو از اتصال به اینترنت خود استفاده می کنند. سرعت اینترنت کبلی از 10 مگابیت در ثانیه، 1 گیگابیت در ثانیه است، اگرچه معمول ترین برنامه ها در محدوده 100-300 مگابیت بر ثانیه است.

اینترنت فیبر نوری چیست؟

اگر به دنبال سریع ترین اینترنت ممکن هستید، فیبر را امتحان کنید. فیبر داده ها را با استفاده از پرتوهای نوری از طریق لوله های شیشه ای انعطاف پذیرحرکت می کنند ارسال می نماید و بیشتر سرویس های مبتنی بر فیبر سرعت های مختلفی از 300 مگابیت بر ثانیه تا 940 مگابیت بر ثانیه را ارائه می هند.

اینترنت خود را با روتر مناسب جفت کنید

دریافت اینترنت پرسرعت چیز است، رساندن ان به دستگاه های مورد نیاز یک چیز دیگر. اگر روتر شما قدیمی و کند باشد، نمی تواند از تمام پهنای باند ورودی به خانه شما استفاده کند. خبر خوب این است که تعداد زیادی روتر عالی برای انتخاب وجود دارد. مطمئن شوید از روتر مناسبی برای اینترنت خود استفاده نمایید.

قصد خرید پرینتر دارید؟ مقاله بهترین بهترین پرینترهای خانگی در سال 2021 را حتما مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید