چگونگی افزایش سرعت اینترنت گوشی سامسونگ

0
2375
افزایش سرعت اینترنت گوشی سامسونگ
افزایش سرعت اینترنت گوشی سامسونگ چندین راه مختلف دارد.

افزایش سرعت اینترنت گوشی سامسونگ

چندین سال پیش ورود به دنیای اینترنت برای همه شگفت انگیز بود و بسیاری از افراد با کامپیوترهای رومیزی و صدای عجیب و غریب اتصال به اینترنت، وارد این دنیای جدید می شدند! اما در حال حاصر دیگر ورود به فضای اینترنت جذابیت ندارد و سرعت اینترنت بالا برای تماشای محتواهای موجود در این دنیا، دغدغه ای است که بسیاری از افراد در ذهن شان دارند. برای افزایش سرعت اینترنت گوشی سامسونگ یا سایر گوشی های اندرویدی ترفندهایی وجود دارد که می توان با به کارگیری آنها تا حدودی سرعت اینترنت را افزایش داد. در این بخش همراه تیم ایویز باشید تا با راهکارهای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی آشنا شویم.

خرید آنلاین موبایل

اندازه گیری سرعت برای افزایش سرعت اینترنت گوشی سامسونگ

گاهی بسیاری از افراد از سرعت اینترنت گوشی موبایل خود شکایت دارند و تصور می کنند سرعت اینترنت مودم پایین است. اگر از مودم های خانگی و از طریق امواج وای فای برای اتصال به اینترنت اقدام می کنید، با انجام تست سرعت می توانید متوجه شوید مشکل از سرعت اینترنت است یا باید تنظمیات گوشی موبایل را بررسی کنید.

ابزارهای بسیاری برای اندازه گیری سرعت اینترنت طراحی شده اند که با سرچ کردن عبارت «speed test internet» به راحتی آنها را پیدا می کنید. یکی از ابزارهای مناسب برای این کار speedtest.net نام دارد که با ضربه زدن روی دکمه Go سرعت واقعی اینترنتی را برای شما اندازه می گیرد. اگر بعد از انجام تست متوجه شدید سرعت مودم مناسب است و مشکل از سرعت اینترنت گوشی است، ترفندهای زیر را به کار ببندید.

افزایش سرعت اینترنت گوشی سامسونگ
شما می توانید با چند تنظیمات ساده افزایش سرعت اینترنت گوشی سامسونگ خود را ببینید.

1. گوشی موبایل را ری استارت کنید.

معمولا ری استارت کردن ساده ترین راهکار برای افزایش سرعت اینترنت گوشی سامسونگ یا سایر گوشی های اندرویدی است. شاید این راهکار کلیشه ای به نظر برسد، اما در بیشتر موارد تنها راهکاری که برای تقویت سرعت اینترنت گوشی نیاز دارید همین ری استارت کردن ساده است!

اگر عجله دارید به جای ری استارت کردن می توانید یک بار حالت هواپیما را روی گوشی موبایل خود روشن و سپس خاموش کنید.

2. موقعیت مکانی گوشی موبایل یا مودم را تغییر دهید.

اگر از طریق امواج وای فای به اینترنت متصل شده اید، ممکن است دور بودن از مودم یا حتی وجود موانعی در مسیر مودم، سرعت اینترنت را پایین بیاورد. از آنجایی که امروزه بسیاری از دستگاه های اطراف ما به اینترنت متصل می شوند، ازدحام شبکه می تواند سرعت اینترنت را کاهش دهد؛ به خصوص اگر در محیطی قرار دارید که دستگاه های الکترونیک زیادی وجود دارد.

در رابطه با شبکه های اینترنت موبایل نیز معمولا ازدحام شبکه یا تغییرات آب و هوایی می تواند اختلالاتی را در سرعت اینترنت ایجاد کند که در این شرایط برای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی باید صبر داشته باشید یا اپراتور خود را تغییر دهید.

3. برنامه های سنگین مربوط به شبکه را غیر فعال کنید.

گاهی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی سامسونگ و گوشی های اندرویدی دیگر لازم است اپلیکیشن های متصل به شبکه را بررسی کنید. بسیاری از اپلیکیشن ها در پس زمینه گوشی موبایل در حالت فعال قرار دارند و اینترنت شما را مصرف می کنند. در واقع این برنامه های موبایلی بخش عظیمی از پهنای باند را اشغال می کنند و این موضوع می تواند سرعت اینترنت گوشی موبایل را پایین بیاورد.

برای بررسی این برنامه ها در گوشی سامسونگ و گوشی های اندرویدی باید از طریق تنظمیات وارد بخش Network & internet و سپس Mobile network و App data usage شوید. در این بخش می توانید اپلیکیشن ها را مدیریت کرده و اتصال آنها را به اینترنت قطع کنید.

به عنوان مثال یکی از برنامه هایی که پهنای باند زیادی اشغال کرده و سرعت اینترنت را کاهش می دهد برنامه مربوط به آب و هواست که به طور مداوم از اتصال شبکه برای به روز رسانی داده های خود استفاده می کند.

4. حالت Data Save را غیر فعال کنید.

گاهی ممکن است حالت Data Save یا Low Data Mode در تنظیمات گوشی فعال باشد. فعال بودن این حالت ها به معنای کاهش مصرف داده است که می تواند سرعت اینترنت گوشی موبایل را نیز کاهش دهد. برای غیر فعال کردن این حالت کافی است از بخش تنظمیات وارد Network & internet شوید و ببینید حالت Data Saver روی On قرار گرفته یا Off.

افزایش سرعت اینترنت گوشی سامسونگ
برای افزایش سرعت اینترنت گوشی سامسونگ نیاز به تغییر سخت افزار نیست.

5. تنظیمات شبکه را تغییر دهید.

یکی از راهکارهای اساسی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی سامسونگ و تمام گوشی های اندرویدی، بازنشانی یا تغییر تنظیمات شبکه است. این راهکار زمانی جواب می دهد که از طریق امواج وای فای به یک مودم متصل شده باشید.

برای انجام این کار کافی است وارد بخش Wi-Fi در گوشی موبایل خود شده و شبکه ای که به آن متصل هستید را چند ثانیه لمس کنید تا تنظیمات پیشرفته آن نمایش داده شود. با انتخاب گزینه Modify network (ویرایش شبکه) می توان تنظمیات شبکه را تغییر داد.

گزینه Advanced options را انتخاب کنید تا امکان تغییر تنظمیات آی پی فراهم شود. از بخش IP Settings وضعیت آن را از DHCP به Static تغییر دهید. سپس باید DNSها را وارد کنید؛ آدرس DNS اصلی را در قسمت DNS1 و آدرس DNS جایگزین را در قسمت DNS2 وارد می کنیم. اگر قصد استفاده از سرورهای Google DNS را دارید می توانید از آدرس های 8.8.8.8 و 8.8.4.4 استفاده کنید. در نهایت روی Save ضربه زده و تغییرات را ذخیره کنید.

علاوه بر این می توانید فقط تنظیمات را ریست کنید تا به حالت اولیه برگردد. فقط حواستان باشد با ریست کردن تنظمیات، اطلاعاتی مثل نقاط دسترسی Wi-Fi، دستگاه های بلوتوثی و موارد مشابه نیز حذف خواهد شد.

برای ریست کردن تنظمیات کافی است از بخش تنظمیات وارد System، سپس Advanced و Reset options شوید و در نهایت گزینه Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth را انتخاب کنید.

پخش لوازم جانبی موبایل

6. سیم کارت خود را دوباره روشن کنید.

یکی دیگر از روش هایی که می تواند در افزایش سرعت اینترنت گوشی سامسونگ موثر باشد، خارج کردن سیم کارت از اسلات آن و قرار دادن دوباره آن است. با انجام این کار مشکلات مربوط به اتصال گوشی موبایل به اپراتور برطرف خواهد شد.

علاوه بر این پیشنهاد می کنیم که وضعیت قطعی شبکه را از سرویس های خود جویا شوید. گاهی اختلال در شبکه یا حتی قطع شدن سرورهای مربوط به اپراتورها می تواند باعث افت سرعت اینترنت گوشی موبایل شود. در صورتی که کندی سرعت اینترنت از سمت اپراتور باشد، راهکارهای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی جواب نمی دهد!

7. وی پی ان را قطع کنید.

یک راهکار ساده برای تقویت سرعت اینترنت گوشی، خاموش کردن VPN است. وی پی ان ها معمولا سرعت واقعی اینترنت را کاهش می دهند و فرقی نمی کند از انواع رایگان آنها یا انواع پولی آنها استفاده کنید. در ضمن بسیاری از سایت ها در صورتی که به VPN متصل باشید، اجازه ورود به شما نمی دهند.

علاوه بر خاموش کردن وی پی ان بد نیست حجم بسته اینترنتی خود را نیز بررسی کنید. بسته های اینترنتی با کاهش حجم، سرعت اینترنت گوشی موبایل را به صورت پله ای کاهش می دهند. گاهی تنها راهکار افزایش سرعت اینترنت گوشی سامسونگ و گوشی های اندرویدی دیگر خرید بسته اینترنتی جدید است!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید