لنز تلسکوپی موبایل

0
532
لنز تلسکوپی موبایل
لنز تلسکوپی موبایل

بهترین لنز تلسکوپی موبایل

علاقه مندان به عکاسی با گوشی موبایل با انواع لنزهای موبایلی آشنایی دارند. یکی از این مدل لنزها، لنز تلسکوپی یا تله فوتو نام دارد. همان طور که از نام این لنز پیداست، همچون تلسکوپ می تواند سوژه های کوچک را با بزرگنمایی بیشتر، ثبت کند. اما برای خرید لنز تلسکوپی موبایل باید با ویژگی های مهم در این لوازم جانبی موبایل آشنا بود تا از بین لنزهای بی کیفیت، بهترین لنز تلسکوپی موبایل را انتخاب کرد. در این بخش با لنز تلسکوپی و عملکرد آن بیشتر آشنا می شویم و مدل های پرطرفدار لنزهای تله فوتو موبایلی را معرفی می کنیم.

لنز تلسکوپی موبایل چیست و چه کاربردی دارد؟

لنزهای موبایلی از پرطرفدارترین لوازم جانبی برای علاقه مندان عکاسی با موبایل هستند. این لنزها روی دوربین گوشی نصب می شوند و قابلیت های مختلفی را برای تصویربرداری فراهم می کنند. برای مثال لنز واید و سوپرواید زاویه دید بیشتری می دهند؛ لنز فیش آی تصاویر نمیکره ای از منظره را ایجاد می کند؛ لنز ماکرو جزئیات ریز را به خوبی ثبت می کند و لنز تله فوتو امکان زوم بدون افت کیفیت را فراهم می کند. اما لنز تلسکوپی گوشی موبایل چیست و چه تفاوتی با لنز تله فوتو دارد؟!

لنز تلسکوپی یک نوع خاص از لنز تله فوتو است که قابلیت زوم بسیار بالا و دقت بسیار بیشتر را فراهم می کند. با استفاده از این لنز، عکاسان موبایلی می توانند از فاصله های خیلی دور عکس بگیرند و جزئیات کمتر دیده شده را در تصاویر خود نشان دهند. برای مثال با استفاده از لنز تلسکوپی می توان از ستارگان و کهکشان ها در آسمان کویر، پرندگان، حشرات، بازیکنان در زمین های ورزشی و سایر سوژه های دور بهترین قاب ها را ثبت کرد.

لنز تلسکوپی در واقع یک تلسکوپ کوچک است که روی دوربین گوشی قرار می گیرد و با استفاده از عدسی های خاص و سامانه های فوکوس خودکار، نور را به گونه ای منعطف و دقیق، منعکس و شکست می دهد تا تصاویر با بزرگ نمایی زیاد با کمترین میزان تاری ثبت شوند. بعضی از لنزهای تلسکوپی سیستم های لرزش گیر تصویر هم دارند که از تار شدن تصاویر در فاصله های دور جلوگیری می کند.

پخش لوازم جانبی موبایل در ایویزبرای خرید لنز تلسکوپی موبایل چه معیارهایی اهمیت دارد؟

برای خرید لنز کلیپسی از نوع تلسکوپی باید به چند فاکتور مهم توجه کرد تا انتخاب مناسبی داشت. این فاکتورها مشابه فاکتورهایی است که برای خرید لنز دوربین عکاسی به آنها توجه می شود. در ادامه برخی از مهم ترین معیارهای یک لنز تلسکوپی خوب برای موبایل را بررسی می کنیم.

اندازه و وزن

از آنجایی که لنزهای کلیپسی روی گوشی موبایل سوار می شوند، وزن و اندازه آنها اهمیت زیادی دارد. لنزهای تلسکوپی معمولا طول زیادی دارند و اغلب به همراه یک 3 پایه کوچک به فروش می رسند تا فشار وارد شده به گوشی موبایل کمتر باشد. پس در زمان خرید این لنزها، به وجود سه پایه در آنها باید توجه کرد.

اگر اهل عکاسی همیشگی با گوشی موبایل هستید، لنزهایی که وزن کمتر و کارایی بهتری دارند، انتخاب های بهتری خواهند بود. پس برای انتخاب لنز مناسب این نکته را فراموش نکنید که قرار است همیشه لنز تلسکوپی را همراه گوشی موبایل خودتان حمل کنید.

کیفیت ساخت

برای خرید لنز تلسکوپی موبایل حتما باید جنس بدنه و کیفیت ساخت آنها را در نظر گرفت؛ به خصوص اگر عکاس موبایل حرفه ای هستید. لنزهای تلسکوپی حرفه ای موبایل قیمت بالایی دارند و شاید نتوان به سادگی در بازار داخلی به آنها دست یافت؛ اما مدل هایی با قیمت مناسب و کیفیت ساخت قابل قبول در بازار هستند که می توانند جایگزین های نسبتا خوبی به جای لنزهای سونی، سامسونگ و… باشند. در انتهای مقاله چند مدل از این لنزها را معرفی می کنیم.

سازگاری با گوشی موبایل

سازگاری نشان می دهد که لنز تلسکوپی در کنار مدل هایی از گوشی های هوشمند قابل استفاده است. بعضی از لنزهای تلسکوپی فقط با گوشی های خاصی سازگاری دارند و نمی توان آن ها را به دوربین گوشی های موبایل معمولی وصل کرد. اما بسیاری از لنزهای کلیپسی موبایل به صورت عمومی طراحی می شوند و می توان آنها را با انواع گوشی های هوشمند استفاده کرد. بهتر است نوع گیره کلیپسی لنز و محل قرارگیری دوربین گوشی را پیش از انتخاب لنز تلسکوپی بررسی کنید.

قدرت فوکوس (بزرگ نمایی)

بزرگنمایی یک لنز تلسکوپی موبایل نشان دهنده قدرت لنز در نزدیک تر کردن تصویر است. بزرگنمایی لنزهای تلسکوپی معمولا با عدد X نشان داده می شود. برای مثال لنز تلسکوپی 8X یعنی تصویر را 8 برابر نزدیک تر می آورد. هر چه بزرگنمایی لنز بالاتر باشد، سوژه های دورتر و کوچک تر را بهتر می توانید ببینید و از آنها عکاسی کنید. اما باید در نظر داشته باشید که بزرگنمایی زیاد هم معایب خودش را دارد. برای مثال با افزایش بزرگنمایی، لرزش دست هم بیشتر منتقل می شود و ممکن است تصویر ثبت شده غیر واضح یا تار شود. بنابراین بسته به نوع و سبک عکاسی، باید یک تعادل مناسب بین بزرگنمایی و کیفیت تصویر پیدا کرد.

فاصله کانونی و زاویه دید

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که روی کارایی و کیفیت لنز تلسکوپی تاثیر دارد، فاصله کانونی آن است. فاصله کانونی یک لنز، فاصله بین نقطه کانونی و سطح حسگر دوربین است. هر چه این فاصله بیشتر باشد، بزرگ نمایی بیشتر و زاویه دید کمتر خواهد بود. به عبارت دیگر با افزایش فاصله کانونی، می توان سوژه های دورتر را نزدیک تر و با جزئیات بالاتر دید، اما قسمت کمتری از صحنه در عکس جای می گیرد. برخلاف لنز های عادی، در انواع لنزهای تلسکوپی موبایل نمی توان فاصله کانونی را تغییر داد یا زوم را با لنز تنظیم کرد.

فروش عمده موبایلچند مدل از بهترین لنز تلسکوپی موبایل در بازار

حالا که با معیارهای مهم در لنزهای تلسکوپی آشنا شدیم به سراغ بهترین مدل های لنز تلسکوپی در بازار می رویم. لنزهای تلسکوپی موبایل را می توان با قیمت های مختلف از کمتر از 500 هزار تومان تا بیشتر از چند میلیون تومان یافت. در این بخش مدل هایی را معرفی می کنیم که در عین سازگاری با انواع گوشی های موبایل، قیمت مناسبی هم دارند و عملکردشان راضی کننده است.

لنز تلسکوپی موبایل Jmary مدل 12X به همراه سه پایه

این لنز یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین لنزهای تلسکوپی موبایل است که با قابلیت زوم 12 برابر، تصاویر شگفت انگیزی را هدیه می دهد. این لنز با اکثر گوشی های هوشمند سازگار است و نصب آن بسیار ساده و راحت است. این لنز همراه با یک سه پایه عرضه می شود که به عکاس کمک می کند تصاویر خود را با ثبات و وضوح بالاتری شکار کند. از این لنز می توان برای عکاسی طبیعت، حیات وحش، ورزش، کنسرت و هر نوع صحنه و سوژه های دوردست دیگری استفاده کرد.

بدنه آلومینیومی این لنز در کنار قدرت فوکوس 3 متری و زاویه دید 70 درجه از دیگر ویژگی های این محصول است که آن را در دسته پرفروش ترین لنزهای موبایل قرار داده است. قیمت لنز تلسکوپی موبایل Jmary مدل 12X نزدیک به 800 هزارتومان در بازار است.

لنز تلسکوپی موبایل Jmary مدل 16X به همراه سه پایه

لنز تلسکوپی Jmary مدل 16X یک انتخاب عالی برای علاقه مندان به عکاسی موبایلی است. این لنز با قابلیت بزرگ نمایی 16 برابر، عکاسی از فاصله های دور را ممکن می کند. این لنز به راحتی روی دوربین گوشی قرار می گیرد و با سه پایه ای که همراه آن است، ثبات و تعادل لازم را در زمان عکاسی حفظ می کند. سه پایه این لنز قابل تنظیم است و می توان زاویه و ارتفاع آن را بر اساس نیاز تغییر داد. این لنز هم با کیفیت ساخت بالا و بدنه ای از جنس آلومینیوم طراحی شده و فوکوس 3 متری و زاویه دید 70 درجه را در اختیار عکاس قرار می دهد.

لنز تلسکوپی موبایل Jmary مدل 18X به همراه سه پایه

لنز تلسکوپی Jmary مدل 18X را باید بهترین لنز تلسکوپی موبایل با قیمت زیر یک میلیون تومان معرفی کرد که امکان ثبت تصاویر با بزرگنمایی بالا و کیفیت خوب از فاصله دور را فراهم می کند. این لنز با یک کلیپس به دوربین گوشی متصل می شود و با تمام گوشی های هوشمند سازگار است. این لنز با طراحی زیبا و سبک و به همراه یک سه پایه عرضه می شود که استفاده از آن را راحت تر می کند. تنها تفاوت این لنز با 2 مدل قبلی در قدرت بزرگ نمایی است. این لنز برای افرادی که از سوژه هایی با فاصله خیلی زیاد عکاسی می کنند، انتخاب بهتری است.

خرید انواع لنزهای موبایلی باکیفیت با بهترین قیمت همکاری در ایویز

این روزها گوشی های موبایل با دوربین های تقویت شده و باکیفیت طراحی می شوند و این موضوع باعث شده بسیاری از عکاسان به جای حمل دوربین های عکاسی سنگین، به سراغ عکاسی موبایلی بیایند. در این بین لنزهای موبایلی یکی از جذاب ترین لوازم جانبی موبایل برای این دسته از عکاسان هستند که به آنها اجازه می دهند از هر سوژه ای به بهترین شکل ممکن عکاسی کنند. در این بخش با لنزهای تلسکوپی یا تله فوتو موبایل آشنا شدیم که امکان بزرگ نمایی چندین برابر را فراهم می کند و برای عکاسی منظره، عکاسی از آسمان، عکاسی حیات وحش، عکاسی مسابقات ورزشی و… مناسب است. بهترین لنز تلسکوپی موبایل لنزی است که بتواند نیازهای عکاس را برطرف کند؛ بنابراین باید با توجه به نیاز عکاس، یک لنز با بزرگ نمایی مناسب را به او پیشنهاد داد.

برای خرید لنز تلسکوپی موبایل به صورت عمده و با قیمت مناسب، پنل فروشگاهی ایویز در اختیار شماست. در ایویز می توانید جذاب ترین لوازم جانبی موبایل از جمله لنزهای کلیپسی را با بهترین قیمت همکاری سفارش دهید و با ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید