بهترین کنسول بازی خانگی

0
320
بهترین کنسول بازی 2022
بهترین کنسول بازی 2022 در جهان کدامند؟

خرید جدیدترین کنسول های بازی

این روزها گیمر بودن نه تنها به اندازه گذشته سخت نیست؛ بلکه با تنوع کنسول ها و بازی های مختلف، لذت دوچندانی هم دارد. کنسول های جدید بازی با طراحی های فوق العاده و کیفیت بی نظیر، شما را به دل ماجرای بازی ها می برند و شاید بعد از خرید کنسول بازی، دل کندن از آن کار ساده ای نباشد.

جدیدترین کنسول های بازی 2 کمپانی سونی و مایکروسافت، PS5 و ایکس باکس سری S در بازار هستند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. به جز این 2، کنسول های دیگری را هم می توان برای بازی های ویدیویی پیدا کرد. در این بخش به مقایسه کنسول های بازی می پردازیم و به جواب این سوال می رسیم که کنسول بازی یا کامپیوتر بهتر است؟!

هنگام خرید کنسول به چه نکاتی توجه کنیم؟

کنسول بازیانتخاب بهترین کنسول بازی تقریبا غیرممکن است، اما با رشد و بهبود روزافزده در ارائه سریع‌تر، سبک‌تر و قوی‌تر می‌شوند. گزینه بدی در لیست ما وجود ندارد، همه چیزی بسته به اولویت های شما است. در اینجا، فهرستی از چند موردی که باید در نظر بگیرید، اگر به دنبال یک کنسول بازی ویدیویی جدید هستید، آورده شده است:

فضای ذخیره‌سازی

از بین تمام مشخصات، وقتی صحبت از بازی به میان می آید، ذخیره‌سازی یکی از مهم ترین جنبه ها است. اگر فضای لازم برای دانلود یک بازی را ندارید، قدرت کنسول بازی شما بی اهمیت است.  بازیی که وجود ندارد را نمی توانید بازی کنید. اگر برایتان مهم نیست که چند دلار اضافی خرج کنید، برای هر کنسولی خرید یک هارد دیسک اکسترنال را توصیه می کنم تا همیشه از فضای موجود مطمئن شوید. همچنین، باید ببینید که کنسول دارای هارد دیسک (درایو دیسک سخت) یا SSD (درایو حالت جامد) است. SSD ها بازی ها را بارگیری می کنند و کنسول ها را بسیار سریعتر از HDD ها راه‌اندازی می کنند و به طور کلی عملکرد بالاتری نسبت به HDD ها ارائه می دهند.

قابلیت حمل

می خواهید با کنسول خود چه کار کنید؟ آیا می خواهید آن را راه‌اندازی کنید و هرگز آن را جابجا نکنید؟ آیا شما علاقه مند به آوردن آن در سفر هستید؟ آیا می خواهید آن را به خانه یکی از دوستانتان ببرید؟ شاید شما فقط در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید و نمی خواهید فضای زیادی را اشغال کنید. یک کنسول بزرگ نخرید که انتظار داشته باشید آن را در ماشین سواری های طولانی یا زمانی که در تعطیلات هستید، ببرید.

بازی ها

بازی های انحصاری کنسول در هر کنسول وجود دارد. در حالی که بسیاری از بازی‌ها این حیطه را پوشش می‌دهند، برخی هستند که تنها برای یک کنسول عرضه می‌شوند. مطمئن شوید که متوجه شده اید چه نوع بازی هایی را می خواهید بازی کنید. معمولاً توصیه می‌کنیم اگر قبلاً یک سیستم دارید، در نظر داشته باشید که در آن اکوسیستم بمانید و در زمان مناسب آن را ارتقا دهید، زیرا بازی‌ها احتمالاً ادامه پیدا می‌کنند و سازگار هستند و ممکن است قبلاً جامعه‌ای از گیمرها را ایجاد کرده باشید که با آن پلتفرم متمایز هستند.

 نرخ فریم

نرخ فریم بالاتر به معنای تجربه بازی روان تر است. هرچه بتوانید فریم در ثانیه بیشتری داشته باشید، ظاهر و احساس بازی بهتری خواهد داشت زیرا صفحه نمایش به دفعات بیشتر به روز می شود. این همچنین به شما اجازه می‌دهد در تئوری سریع‌تر واکنش نشان دهید تا از هر رقابتی پیشی بگیرید! در حالت ایده‌آل می‌خواهید تا 120 فریم در ثانیه یا بالاتر، چیزی که امروزه اکثر کنسول‌ها می‌توانند به آن دست یابند. حداقل باید مطمئن شوید که کنسول شما می تواند حداقل به 60 فریم در ثانیه برسد.

کنترل‌های والدین

اگر این هدیه برای فرزند شماست، اکثر کنسول‌ها دارای کنترل‌های داخلی هستند که به شما امکان می‌دهد محتوا و مدت زمان بازی را کنترل کنید. سطح امنیت و کنترل متفاوت است، بنابراین مهم است که از قبل مرور کنید تا متوجه شوید که چه چیزی می توانید با بازی فرزندتان نظارت کنید.

کتابخانه بازی

اگرچه برخی از بازی ها را می توان بر روی پلتفرم های مختلف با نرخ فریم متفاوت بازی کرد، برخی از عناوین منحصر به یک کنسول هستند. به عنوان مثال، بازی‌های The Legend of Zelda تنها بر روی کنسول‌های نینتندو منتشر شده‌اند. ارزش تایید این را دارد که یک کنسول از بازی های مورد علاقه فرد پشتیبانی می کند و انحصاری های غیرقابل مقاومت را ارائه می دهد.

قیمت

به لطف تقاضای بازار، فضای ذخیره سازی، نرخ به روز رسانی و چند عامل دیگر، کنسول ها قیمت متفاوتی دارند. بنابراین، مقایسه قیمت‌ها در فروشگاه‌های مختلف برای به دست آوردن بهترین معامله مفید است.

کنسول بازی چی بگیریم؟!

برای خرید کنسول های بازی، انتخاب های متنوعی پیش روی ماست. 2 کمپانی معروف و بزرگ در این زمینه، سونی و مایکروسافت هستند که با طراحی محصولات جدید خود، تکرارنشدنی ترین تجربه ها را می آفرینند. به جز پلی استیشن و ایکس باکس، نینتندو سوییچ هم یکی دیگر از کنسول های پرطرفدار در بازار است. اما برای انتخاب از بین کنسول های بازی که قیمت بالایی دارند، باید با ویژگی آنها آشنا بود. در ادامه جدیدترین کنسول های بازی را به طور مختصر معرفی می کنیم.

انتخاب عاشقان Xbox: ایکس باکس سری X و ایکس باکس سری S

انتخاب عاشقان Xbox: ایکس باکس سری X و ایکس باکس سری S

مایکروسافت و سونی برای طراحی کنسول های بازی خود درگیر رقابت سختی هستند؛ رقابتی که در آن کمپانی مایکروسافت با طراحی سری X و سری S ایکس باکس، گوی رقابت را از آن خود کرد.

این دو سری از کنسول های ایکس باکس برای گیمرهای حرفه ای که به دنبال قدرتمندترین کنسول بازی می گردند، ایده آل است. این دستگاه ها از نظر تکنولوژی، برترین ها را در خود جای دادند و با قدرت 12 ترافلاپس، PS5 را کنار می زنند. این کنسول ایکس باکس با 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR6، بالاترین قدرت پردازشی را فراهم می کند. به جز این ویژگی، Variable Rate Shading و Low-Latency Mode دو مشخصه منحصر به فرد مایکروسافت در این کنسول ها هستند که لذت اجرای روان بازی ها را دوچندان می کند.

مزیت کنسول های مایکروسافت در تعداد زیاد بازی هایی است که در اختیار دارید، به خصوص اگر از قدیم الایام طرفدار ایکس باکس بوده باشید. این کنسول ها به جز پشتیبانی از بازی های قدیمی تر ایکس باکس، بازی های فوق العاده ای همچون Halo Infinite، Forza Horizon 5، Assassin’s Creed Valhalla و Microsoft Flight Simulation را هم پشتیبانی می کنند.

خبر خوب اینکه قرار است بازی های جذاب Fable، Perfect Darl و Gears 6 و Hellblade 2 نیز برای این کنسول ها عرضه شود.

به طور کلی قیمت کنسول ایکس باکس نسبت به کنسول های سونی اقتصادی تر است و دستگاه های مایکروسافت از پردازنده های فوق حرفه ای و سیستم کولینگ قدرتمند بهره می برند که باعث می شود بدون نگرانی از داغ شدن کنسول، ساعت ها از آن استفاده کنید.

مزیت دیگر دستگاه های ایکس باکس برای آنهایی است که همیشه بین کنسول ها و سیستم های کامپیوتری مردد هستند و از خودشان می پرسند کنسول بازی یا کامپیوتر؟! با خرید ایکس باکس می توانید با یک بار پرداخت و خرید بازی ها، آنها را روی ویندوز و کنسول خود داشته باشید.

پرچم دار جدید سونی: پلی استیشن ۵ PS5

پرچم دار جدید سونی: پلی استیشن 5 (PS5)

پلی استیشن، یار قدیمی گیمرهای ایرانی است و از گذشته های دور توانسته جایگاه خاصی در دل آنها داشته باشد. به همین خاطر عجیب نیست اگر بگوییم طرفداران PS5 از ایکس باکس بیشتر هستند. خوشبختانه کمپانی سونی هم برای طراحی کنسول های بازی خود کم نمی گذارد و نمی توان امتیاز منفی برای جدیدترین کنسول این کمپانی، یعنی پلی استیشن 5 در نظر گرفت.

با خرید PS5 بازی های پلی استیشن 4 هم روی دستگاه جدید قابل اجرا هستند؛ پس اگر طرفدار سونی و کنسول های جذاب این کمپانی هستید، بازی های زیادی را برای اجرا در اختیار دارید. مزیتی که باعث شده پلی استیشن 5 از ایکس باکس محبوب تر باشد مربوط به حافظه SSD در آن است. با وجود این حافظه، بازی ها با سرعتی باورنکردنی اجرا می شوند که قطعا برای گیمرها لذت بخش تر است.

از طرف دیگر طرفداران PS همیشه به بازی های انحصاری این کنسول بازی می نازند؛ چرا که بازی های محبوبی مثل Marvel’s Spider-man Miles Morales، Demon’s Souls و horizon forbidden west فقط در پلی استیشن قابل اجرا هستند.

وقتی از جدیدترین کنسول سونی صحبت می کنیم باید به کنترلرهای جذاب آن هم اشاره کنیم. این کنترلرهای دوال سنس، تجربه بازی با PS5 را هیجان انگیزتر می کنند، زیرا فشردن دکمه ها با توجه به میزان فشار آنها می تواند واکنش های متفاوتی را در بر داشته باشد.

PS5 در 2 نسخه به بازار عرضه شده که یکی از نسخه ها با 100 دلار قیمت بیشتر، توانایی پخش دیسک های 4K بلوری هم دارد. با خرید مدلی که از دیسک پشتیبانی می کند، می توانید بازی ها را روی دیسک داشته باشید و راحت تر اجرا کنید.

بهترین انتخاب برای طرفداران کنسول قابل حمل: نینتندو سوییچ

بهترین انتخاب برای طرفداران کنسول قابل حمل: نینتندو سوییچ

بسیاری از افراد در جوال به سوال کنسول بازی چی بگیریم فقط به کنسول های 2 کمپانی مایکروسافت و سونی فکر می کنند؛ در حالی که نینتندو با طراحی کنسول پرتابل و قابل حمل، بار دیگر در بازارها محبوب شد. کنسول نینتندو سوییچ برای افرادی که به دنبال تجربه جدیدی از دنیای گیم هستند کاملا جذبا خواهد بود. تجربه ای که با این کنسول می توان داشت، در پلی استیشن و ایکس باکس وجود ندارد. هر چند که گیمرهای ایرانی علاقه چندانی به این کنسول قابل حمل نشان ندادند.

گیمرهای خارج از ایران این کنسول قابل حمل را بهترین کنسول گیم می دانند؛ زیرا هم مشخصات فنی قابل قبولی دارد و هم می توان در هر فضایی با آن سرگرم شد. نینتندو سوییچ بیشتر با بازی هایی مانند Super Mario Odyssey، The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Animal Crossing New Horizon شناخته می شود که طرفداران میلیونی در جهان دارند.

این کنسول در چند نسخه طراحی شده که مدل نینتندو سوییچ را هم می توان به عنوان کنسول خانگی و هم کنسول قابل حمل خریداری کرد. مدل نینتندو سوییچ لایت، مدل قابل حمل است که به تلویزیون وصل نمی شود.

بهترین نینتندو سوییچ ها

سفارش عمده انواع کنسول بازی با بهترین قیمت در ایویز

بیشتر افراد در دنیای کنسول های بازی اخبار مایکروسافت و سونی را دنبال می کنند و منتظر رسیدن کنسول های جدید ایکس باکس و پلی استیشن هستند؛ اما به جز این 2 کمپانی، نینتندو هم از محبوب ترین سازنده های کنسول های بازی در دنیاست که بازی هایی با طرفداران میلیونی دارد.

در این بخش نگاهی اجمالی به جدیدترین کنسول های بازی داشتیم. نکته مهم پیش از خرید این دستگاه ها توجه به علاقمندی هاست. گیمرها معمولا در دو دسته قرار می گیرند؛ برخی از آنها فقط با کنسول های بازی کنار می آیند و برخی دیگر سیستم های کامپیوتری گیمینگ را ترجیح می دهند. پس برای خرید یک دستگاه گیمینگ اول باید به این سوال پاسخ دهید که کنسول بازی یا کامپیوتر مناسب شماست. اگر طرفدار کنسول های بازی هستید، در وهله بعدی باید به جواب این سوال برسید: «کنسول بازی چی بگیریم؟»

جواب شما به این سوال چیست؟ آیا طرفدار قدیمی پلی استیشن هستید یا بازی های بی شمار ایکس باکس شما را راضی می کنند؟

شما عزیزان می توانید جدیدترین کنسول های بازی را در پنل فروشگاهی ایویز خریداری بفرمایید تا در سریعترین زمان به دست شما برسانیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید