معرفی و قیمت گوشی ریلمی Realme C55

0
282
گوشی ریلمی Realme C55

در دنیای امروزه فناوری، انتخاب یک گوشی موبایل با ویژگی‌های خوب و قیمت مناسب یکی از مسائل اساسی برای افراد علاقمند به تکنولوژی است. اینجاست که گوشی ریلمی Realme C55 به عنوان یک گزینه پرطرفدار در بازار تلفن‌های همراه خود نمایی می‌کند. این گوشی با طراحی زیبا و ویژگی‌های فوق‌العاده، در بدو ورود سهم بزرگی از بازار را از آن خود کرد. این گوشی با دوربین‌های با قدرت وضوح بالا، صفحه نمایش روان و پردازنده قدرتمند خود، تجربه‌ی بی‌نظیری را برای کاربران فراهم می‌آورد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی و ظاهری این کالا می‌پردازیم.

نقد و بررسی گوشی ریلمی Realme C55

گوشی ریلمی Realme C55

اگر به دنبال یک گوشی با قابلیت‌های قدرتمند و امکانات پیشرفته هستید که در عین‌حال قیمت مناسبی هم داشته باشد، بهترین گزینه گوشی ریلمی Realme C55 است.

مشخصات فنی گوشی ریلمی Realme C55

این گوشی که از تولیدات جدید برند شناخته شده ریلمی است با ویژگی‌های خاصی مثل حافظه رم 8 گیگابایتی و پردازنده چهار هسته‌ای و دوربین‌های قدرتمند محبوبیت خوبی کسب نموده است. رابط کاربری روان با‌قابلیت کارکرد ساده و باتری قدرتمند با قابلیت فست‌شارژ از ویژگی‌های این گوشی هستند که موجب محبوبیت آن در بین نسل جوان شده است.در ادامه به بررسی مشخصات فنی و ظاهری این میان‌رده خوش قیمت می‌پردازیم.

صفحه نمایش گوشی ریلمی Realme C55

گوشی ریلمی Realme C55 دارای صفحه نمایشی مجهز به پنل IPS LCD به‌اندازه 6.72 اینچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل است که تصاویر و ویدئوهای با کیفیتی را به نمایش می‌گذارد.
پنل به‌کار رفته در این صفحه‌نمایش، قابلیت نمایش تصاویری باکیفیت 4k را دارد. رزولوشن بالای این صفحه‌نمایش بیانگر این است که می‌توان در تصاویر پخش شده از نمایشگر این دستگاه، ریزترین جزئیات را دید و تصاویری واقعی با رنگ‌های زیبا و طبیعی را نظاره‌گر بود.

به‌علاوه، نسبت صفحه‌نمایش به بدنه آن 86.7 درصد و نسبت صفحه‌نمایش 20:9 است که تجربه بصری خوبی را ارائه می‌دهد. همچنین، با روشنایی حداکثر 680 نیت، مشکلی در مشاهده محتوا در آفتاب روز نخواهید داشت.
رفرش ریت تصویر در این نمایشگر برابر با 90 هرتز است. این بدان معنا است که سرعت تازه‌سازی یا همان تغییر تصاویر در نمایشگر این مدل از گوشی ریلمی بسیار عالی است؛ بنابراین می‌توان برنامه‌ها و فیلم‌های اکشن که سرعت بالایی دارند را با بیشترین کیفیت از این نمایشگر تماشا کرد. رزولوشن نمایشگر این گوشی FHD+ می‌باشد و توانایی نمایش 16.7 میلیون رنگ را دارد.

عملکرد قدرتمند

گوشی ریلمی مدل Realme C55 به پردازنده Mediatek Helio G88 (12nm) مجهز شده است. این پردازنده مرکزی، قدرت پردازش خوبی دارد و می‌تواند به‌خوبی از عهده تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در سریع‌ترین زمان برآید.

پردازنده مرکزی این دستگاه شامل دو هسته Cortex-A75 با فرکانس 2×2.0 GHz و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 6×1.8 GHz است. پردازنده گرافیکی به‌کار رفته در این گوشی از نوع Mali-G52 MC2 است که با پشتیبانی از حافظه RAM 8 گیگابایت، Realme C55 قابلیت اجرای برنامه‌ها و بازی‌های نسبتاً سنگین را دارد.
بنابراین، اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های آنلاین و حجیم هستید که بار گرافیکی نسبتاً بالایی دارد این گوشی برای شما بهترین انتخاب است.

سیستم‌عامل و رابط کاربری

گوشی ریلمی Realme C55 با سیستم‌عامل اندروید 13 و رابط کاربری Realme UI 4.0 عرضه شده است.

اسپیکر گوشی موبایل ریلمی Realme C55

اسپیکر مونو برای یک گوشی اقتصادی یک گزینه معمولی و معقول به حساب می‌آید. اکثر گوشی‌های اقتصادی امسال به سمت استفاده از اسپیکر مونو به جای استریو رفته اند، این امر معمولاً انتخاب منطقی است. همچنین برای گوشی‌های در این رده قیمتی بهینه‌سازی مصرف انرژی است. در این زمینه، نمی‌توان به گوشی Realme C55 یا مشابه آن ایراد خاصی وارد کرد.
اسپیکرهای مونو در گوشی‌های اقتصادی به دلیل محدودیت‌های فضایی و بودجه، بیشتر تمرکز خود را بر روی تولید صداهای میانه قرار داده‌اند. در نتیجه طراحی اسپیکر به گونه‌ای است که بتواند صداهای میانه را با کیفیت متوسط و قابل قبولی ارائه دهد.
با این حال، اگر به دنبال کیفیت صدای بهتری هستید، همیشه می‌توانید از جک 3.5 میلیمتری استفاده کنید و هدفون یا هدست خود را به گوشی وصل نمایید.

باتری قدرتمند با طول عمر بالا

باتری ریلمی Realme C55 از نوع باتری لیتیوم پلیمری است. این نوع باتری به علت وزن کم و ظرفیت متوسط در اکثر گوشی‌های اقتصادی استفاده می‌شود. باتری Realme C55 با ظرفت 5000 میلی‌آمپر ساعت به‌خوبی پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.
علاوه بر این، باتری Realme C55 قابلیت شارژ سریع 33 وات را دارد؛ بنابراین ظرف 29 دقیقه میتوانید باتری گوشی خود را 50 درصد شارژ نمایید. همچنین رابط کاربری این گوشی و مدیریت انرژی مناسب آن باعث شده تا در صورت استفاده معمولی باتری این محصول یک روز دوام داشته باشد.

قابلیت جدید ریلمی Realme C55

با جود اینکه این گوشی در رده گوشی های اقتصادی دسته بندی می شود، اما برند ریلمی در گنجاندن قابلیت های جدید در این گوشی کم نگذاشته است.از جمله قابلیت های جدید این گوشی می توان به رم مجازی اشاره کرد که در ادامه به طور کامل در این مورد توضیح خواهیم داد.

رم مجازی

یکی از قابلیت‌های جذاب و نسبتاً جدید که این روزها زیاد به آن پرداخته می‌شود، ویژگی “رم مجازی” در گوشی‌های اندرویدی متوسط و اقتصادی است. رم مجازی به معنای افزایش کارایی گوشی‌ها و افزایش توانایی آن‌ها است. در این ویژگی، یک قسمت از حافظه داخلی گوشی به عنوان حافظه رم مجازی تخصیص داده می‌شود. به عنوان مثال، در گوشی Realme C55 با حافظه داخلی 256 گیگابایت، می‌توان 8 گیگابایت از آن را به عنوان رم مجازی مورد استفاده قرار داد. رم مجازی باعث افزایش حجم کلی حافظه RAM گوشی به 16 گیگابایت می‌شود. این ویژگی به ویژه برای اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه، مدیریت چند وظیفه‌ای و افزایش کارایی گوشی بسیار مفید است. برای انجام کارهای روزانه و استفاده از برنامه‌ها با سرعت بهتر، ویژگی رم مجازی یک امکان بسیار مؤثر است.

قابلیت فیلم‌برداری و تصویربرداری عالی

در بخش دوربین اصلی گوشی ریلمی C55، از یک ماژول دوگانه با چیدمان مثلثی (که همراه با فلاش LED نیز می‌آید) بهره می‌برد. این ماژول شامل یک سنسور اصلی با وضوح 64 مگاپیکسل و یک سنسور عمق‌سنج با وضوح 2 مگاپیکسل است. بر اساس بازه قیمتی که گوشی ریلمی C55 در آن قرار دارد، کیفیت تصاویری که توسط دوربین اصلی این گوشی ثبت می‌شوند، بسیار مناسب و قابل قبول است.

مشخصات دوربین

bg 1 1024x555 1

سایز سنسور این دوربین 1/2 اینچ است و دارای فوکوس خودکار با تشخیص فاز است. این دوربین همچنین از فیلم‌برداری باکیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30/60 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. با وجود این قابلیت می‌توانید فیلم‎‌هایی باکیفیت بسیار بالا را با دوربین این گوشی ضبط کنید.

دوربین اصلی دوم گوشی موبایل ریلمی Realme C55 به سنسور عمق‌سنج مجهز شده است. این بخش با رزولوشن 2 مگاپیکسل وظیفه جداسازی سوژه از تصویر زمینه را دارد.
دوربین جلوی Realme C55 با رزولوشن 8 مگاپیکسل و لنز واید قابلیت عکاسی سلفی را به شما می‌دهد. این دوربین همچنین قابلیت فیلم‌برداری باکیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه را نیز داراست.

این گوشی با برخورداری از پروژکتور (فلاش) به شما این امکان را می‌دهد تا در شرایط نوری کم بهترین عکس‌ها را بگیرید.با توجه به این ویژگی‌ها، می‌توانید به‌وسیله دوربین‌های Realme C55، عکس‌ها و ویدئوهای با کیفیتی بگیرید.

مشخصات ظاهری گوشی ریلمی Realme C55

گوشی ریلمی Realme C55 بر اساس طرحی زیبا و حرفه‌ای، ساخته شده است. این گوشی با بدنه‌ای از جنس پلاستیک و پوشش مات، ظاهری چشم‌نواز و جذاب باکیفیت بسیار بالا دارد. پوشش رنگ مات بدنه، ظاهری مدرن و شیک به گوشی می‌بخشد. همچنین، حضور نوار براق فلزی اطراف لنز‌های دوربین، جلوه زیبایی دارد که توجه همگان را به خود جلب می‌کند.

گوشی موبایل Realme C55 لبه‌های صاف با ضخامت ۸٫۱ میلی‌متر و گوشه‌های گردی دارد و بسیار ساده و درعین‌حال خیلی زیبا جلوه می‌کند.این گوشی با وزن ۱۸۹٫۵ گرمی خود، باریک‌ترین گوشی سری C ریلمی است و به دلیل وزن کم و طراحی مناسب به‌راحتی در دست جای گرفته و قابل‌حمل است.

دکمه‌های خاموش و روشن‌کردن دستگاه و تنظیم صدا، روی بدنه گوشی و در سمت راست قرار گرفته‌اند و پورت USB تایپ C در قسمت پایین بدنه و در کنار جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و اسپیکر قرار دارد. در سمت چپ‌گوشی نیز درگاه دو سیم‌کارت و کارت حافظه قرار دارند که به‌راحتی قابل‌دسترسی هستند.

قیمت گوشی ریلمی Realme C55

با توجه به امکانات و قابلیت‌های پیشرفته گوشی ریلمی Realme C55، قیمت این گوشی بسیار مناسب است و در دسته گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی باکیفیت بالا قرار دارد.البته توجه داشته باشید که قیمت این گوشی ممکن است با توجه به بازار فروش و شرایط ارز در فروشگاه‌ها و بازارهای مختلف، متفاوت باشد.

جمع‎‌بندی

با توجه به آنچه که در این مقاله بررسی کردیم به‌طورقطع می‌توان گفت که گوشی موبایل ریلمی Realme C55 در رنج قیمت خود یکی از بهترین گوشی‌هایی است که خرید آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این گوشی دارای پردازنده مرکزی و گرافیکی پرقدرت و حافظه رم 8 گیگابایت است؛ ازاین‌رو برای استفاده‌های روزانه و اجرای برنامه‌ها و بازی‌های نسبتاً سنگین کارآمد خواهد بود.

همچنین اگر به دنبال یک گوشی با قابلیت تصویربرداری و عکاسی خوب هستید، این گوشی به‌خوبی می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. ریلمی C55 گوشی زیبا و جذاب با امکانات پیشرفته و عملکرد عالی است که نمایشگری پیشرفته با قابلیت نمایش تصاویری پر از رنگ‌های طبیعی و با بیشترین جزئیات را دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید