ایکیا IKEA در حال ساخت شهر

0
320
ایکیا
لوام خانگی ایکیا

ایکیا در حال مونتاژ شهر پایدار آینده است.

تورهای آخر هفته خود را به فروشگاه IKEA فراموش کنید. هلسینگبورگ، شهری ساحلی واقع در جنوب سوئد، در حال تبدیل شدن به مقصد رویایی عاشقان بیلی و پونگ است. فروشگاه مبلمان سوئدی در حال بیرون رفتن از خانه های چهار دیواره است و از طریق پروژه ای به نام H22 همکاری با کل شهر را با شرکت ایکیا آغاز می کند. هدف این است که راه حل هایی را برای چالش های ناشی از شهرنشینی کشف کنیم و زندگی را برای همه در هر کجا راحت تر کنیم، دقیقاً مانند مونتاژ پیکر قفسه کتاب.

شهر هلسینگبورگ که اخیرا توسط کمیسیون اروپا به عنوان یکی از نوآورترین شهرهای اروپا نامگذاری شده است، ایده های جمع آوری شده از میان شهروندان را توسط ایکیا (IKEA) و شرکای این شرکت بهبود بخشیده و عملی می کند.

قرار است از 30 می تا 3 ژوئیه 2022، یک نمایشگاه برای نمایش نتایج جستجوهای شرکت ایکیا برگزار گردد. مارکوس انگمن، مدیر ارشد خلاقیت گروه Ingka، گفت: “طی سه سال آینده ما به طور کامل از پتانسیل مدل کسب و کار IKEA استفاده خواهیم کرد و تفکر کاملاً متفاوتی را خواهیم پذیرفت. تا سال 2022، ما می خواهیم راه حل های واقعی برای شهرهای پایدار ارائه دهیم كه برای مردم، سیاره و جامعه مقرون به صرفه و عملی باشد.” تمرکز پایداری طرح H22 بر روی سه “فضا” است: باغ، بازار و آشپزخانه.

جزئیات طرح آماده سازی شهر شرکت ایکیا

اولین مورد در طرح شرکت ایکیا باعث ترویج کشاورزی شهری می شود و منجر به آماده سازی محصولات تازه را برای دو فضای دیگر میگردد. منطقه بندرگاه به مرکزی برای ایده های نو آورانه در آینده خرده فروشی و تولید تبدیل خواهد شد، نمایشگاه های تعاملی به شهروندان کمک می کند تا از پارچه و فناوری چاپ استفاده کنند و جنگل محلی Fredriksdalsskogen میزبان آزمایشات دانشجویان در زمینه مسکن پایدار است. IKEA همچنین برای کمک به بیان داستان های H22، یک سری پادکست را راه اندازی کرده است. مجموعه قسمت های یک ساعته اوراکل به میزبانی رهبران صنعت و افرادی از هلسینگبورگ برگزار می شود.

شهردار پیتر دانیلسون گفت” همزمان با ایجاد شهر پایدار آینده، با هم راه حل های ابتکاری را کشف خواهیم کرد. می دانیم که IKEA ایده های هیجان انگیز زیادی در این زمینه دارد. از طریق همکاری ما با ایکیا، هلسینگبورگ به دنبال یافتن راه حل هایی برای چالش هایی است که ما با بسیاری از شهرهای دیگر جهان با آن رو برو هستیم.” H22 نمونه دیگری از تعهد شرکت به پایداری است. این شامل اصول غیر مستقیم مانند مغازه های دست دوم فروشی، حذف پلاستیک های یکبار مصرف، تولید صفر در خانه تا سال 2025 و کاهش اثر آب و هوا به طور متوسط 70٪ برای هر محصول قبل از 2030 است.

جمع بندی نهایی:

ممکن است این اقدامات توسط ایکیا کارساز باشد. طبق تحقیقی که در مورد دلایل بازیافت منسوجات توسط IKEA در دانشگاه لوند صورت گرفته “نگرانی های زیست محیطی، غالب برراحتی و دلایل اقتصادی است.” نویسندگان توصیه می کنند “سیاست گذاران و مشاغل برای افزایش سهولت مشارکت مصرف کنندگان در شیوه های تولید محصولات زنجیره ای و ارتباط مداوم مزایای زیست محیطی” تلاش کنند.

منافع اقتصادی باید همزمان با چشم انداز اکولوژیکی باشد. به این ترتیب، در هلسینگبورگ ممکن است “خانه” تبدیل به یک فناوری نوین و نوآوری در زندگی اجتماعی شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید