بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی

0
164
بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی

در این روزها که شبکه‌های اجتماعی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند، علاقه ما نیز به ثبت لحظات خود در این شبکه‌ها افزایش پیدا کرده است. بنابراین یکی از دلایل دیگری که افراد را به عکاسی و دوربین باکیفیت ترغیب می‌کند، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است. اگرچه گوشی‌های موبایل نمی‌توانند به طور صد در صد با قابلیت‌های دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی یا DSLR رقابت داشته باشند، اما در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت چشمگیری بودند. بسیاری از این گوشی‌های موبایل مدرن به سنسورهایی همچون لنزهای فوق عریض، تله فوتو و ماکرو مجهز شده‌اند و ویژگی‌های متعددی مانند حالت پرتره، حالت شب و گزینه‌های دیگر را ارائه می‌دهند. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی می‌پردازیم و مشخصات هر کدام را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

گوشی موبایل iPhone 14 pro

بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی

قطعا جای تعجب ندارد که اولین گزینه در معرفی بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی، مثل همیشه برند اپل است. اپل در هر سری جدید از گوشی‌های هوشمند خود، کاربران را حیرت‌زده می‌کند. iPhone 14 pro نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در حال حاضر از هر مدل دیگری پیشی گرفته است. این گوشی موبایل مجهز به سه لنز دوربین متفاوت بوده که هر کدام برای ضبط فواصل کانونی مختلفی در نظر گرفته شده است. اما با این حال نمی‌توان گفت که دوربین این گوشی موبایل از لحاظ هر ویژگی بهترین عملکرد را دارد. به عنوان مثال ویژگی‌ زوم در گوشی موبایل Galaxy S23 ultra که در ادامه لیست ما معرفی می‌شود، عملکرد بهتری دارد. اما وقتی ویژگی‌های دوربین به طور کلی در نظر گرفته می‌شود، iPhone 14 pro در رتبه اول قرار می‌گیرد.

لنز اصلی از نوع عریض با رزولوشن 48 مگاپیکسل بوده و این اولین نسخه از گوشی‌های موبایل آیفون است که از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. عکس‌هایی که با این گوشی گرفته شده بسیار واقعی‌تر از S23 به نظر می‌رسد و رنگ پوست طبیعی‌تر نشان داده می‌شود. برای عکاسی در محیط‌های تاریک‌تر و کم نور یک حالت اختصاصی شب ارائه شده که جزئيات را تا حد زیادی حفظ می‌کند و نقاط تاریک را بدون نویز نمایش می‌دهد. دوربین iPhone 14 pro با ویژگي پردازش هوش مصنوعی خود می‌درخشد و تصاویر را برای استفاده حداکثری با محدوده دینامیکی عالی ارائه می‌دهد. بنابراین اگر عکاسی یکی از اولویت‌های اصلی شماست و محدودیتی در بودجه ندارید، iPhone 14 pro بهترین گزینه در مقابل شما خواهد بود.

گوشی موبایل Galaxy S23 Ultra

گوشی‌های مناسب عکاسی

زمانی که صحبت از گوشی موبایل Galaxy S23 Ultra می‌شود، قدرت زوم بی‌سابقه آن بیشتر از هر ویژگی‌ دیگری می‌درخشد. بعد از گوشی iPhone 14 pro، گوشی موبایل Galaxy S23 Ultra دومین انتخاب عالی شما خواهد بود. البته ناگفته نماند که بسیاری از افراد این گوشی موبایل را به آیفون ترجیح می‌دهند. دوربین Galaxy S23 Ultra با قدرت زوم پتیکال 10 برابری جزئياتی فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد و بهترین گزینه برای عکاسی از مناظر و طبیعت خواهد بود. از طرفی دیگر مجهز به یک زوم 3 برابری برای عکاسی پرتره و یک زوم فضایی 100 برابری است که برای عکاسی از ماه استفاده می‌شود.
گوشی موبایل Galaxy S23 Ultra به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی مجهز شده و با فناوری 16-in-1 پیکسل تصاویری پر جنب و جوش و با جزئيات را در نور مناسب و نور کم به ثبت می‌رساند. برنامه دوربین Galaxy S23 Ultra طیف وسیعی از حالت‌های عکاسی پیشرفته از جمله Expert RAW را در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید تصاویر RAW را با کیفیت 50 مگاپیکسل ثبت کنید. این دوربین همچنین به یک لنز فوق عریض و فوکوس خودکار اختصاصی مجهز شده که انعطاف‌پذیری بالایی را برای عکاسی فراهم می‌سازد.

گوشی موبایل Google Pixel 6a

گوشی‌های مناسب عکاسی

اگر بودجه متوسطی دارید، و پرداخت هزینه گوشی‌های iPhone 14 pro و S23 Ultra برایتان مقدور نیست، همیشه یک گزینه به مقرون به صرفه‌تر وجود دارد. گوشی موبایل گوشی موبایل Google Pixel 6a مجهز به یک لنز عریض 12.2 مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی بوده و نسخه ارزان‌تر Google Pixel 7 Pro محسوب می‌شود. دوربین اصلی در کنار لنز فوق عریض با میدان دید 114 درجه قابلیت‌های متعددی را در اختیار علاقه‌مندان به عکاسی قرار می‌دهد. در این دوربین زوم اپتیکال وجود ندارد، اما زوم دیجیتال تا 7 برابر گسترش پیدا کرده و به طور کلی برای عکاسی از مناظر ایده‌آل به نظر می‌رسد.
در گوشی موبایل Google Pixel 6a از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده شده است. به عنوان مثال Magic Eraser نسخه‌ای از ابزار Content-Aware Fill Adobe محسوب می‌شود که از طریق آن می‌توانید عناصر ناخواسته در پس زمینه را حذف کنید. در قسمت جلو یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسل f/2.0 تعبیه شده که رزولوشن آن نسبت به رقبا کمی پایین‌تر است؛ اما عملکرد رضایت‌بخشی را ارائه می‌دهد. حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین اصلی 4K بوده که با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه ویدئویی‌هایی با کیفیت بالا را به ثبت می‌رساند. همچنین فیلم‌برداری این دوربین به قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال تصویر مجهز شده است.

گوشی موبایل Google Pixel 7 Pro

گوشی‌های مناسب عکاسی

اگر به تنها چیزی که برای خرید گوشی موبایل فکر می‌کنید، قابلیت عکاسی آن است. گوشی موبایل Google Pixel 7 Pro بهترین گزینه در لیست گوشی‌های مناسب عکاسی خواهد بود. این نسخه از Google Pixel 6  عملکرد بهتری داشته و اگرچه با آیفون 14 پرو و اس 23 اولترا نمی‌تواند رقابت کند، اما تصاویر ثبت شده با دوربین آن به هیچ عنوان شما را ناامید نخواهد کرد. گوشی موبایل Google Pixel 7 Pro به سه لنز دوربین مجهز شده که شامل دوربین اصلی واید 50 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو 48 مگاپیکسلی می‌شود.
تصاویر ثبت شده با لنز اصلی Google Pixel 7 Pro جزئيات دقیق و پر جنب و جوشی را به نمایش می‌گذارند. دوربین این گوشی برای کاهش کنتراست و نوردهی در عکس‌های HDR از روشی عالی استفاده می‌کند و روزهای آفتابی کیفیتی باورنکردنی را به شما ارائه می‌دهند. مهارت زوم گوشی Google Pixel 7 Pro نسبت به گوشی‌های Oppo Find X5 Pro و iPhone 14 Pro بهتر است؛ اما نمی‌توان آن را با S23 Ultra مقایسه کرد. Google Pixel 7 Pro نیز از قابلیت Magic Eraser برخوردار بوده و قابلیت حذف سوژه‌های ناخواسته در تصاویر را برای شما فراهم ساخته است.

گوشی موبایل Vivo X90 Pro

گوشی‌های مناسب عکاسی

زمانی که قصد عکاسی در نور کم را داشته باشید، بدون شک قابلیت‌های دوربین گوشی موبایل Vivo X90 Pro شما را شگفت زده خواهد کرد. گوشی موبایل Vivo X90 Pro که در لیست گوشی‌های مناسب عکاسی بسیار خوش درخشیده، با مجهز بودن به یک سنسور 1 اینچی و دیافراگم f/1.75 و دوربین اصلی 50.3 مگاپیکسلی نور بسیار بیشتری را نسبت به آیفون 14 پرو مکس و سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا در تصاویر ایجاد می‌کند. تصاویر با نور کم گرفته شده در Vivo X90 Pro نه تنها نور بیشتری نسبت به رقبا دارند، بلکه جزئیات و دقت رنگ مناسبی نیز دارند. حالت شب دوربین در گوشی موبایل Vivo X90 Pro به دو بخش استاندارد و پیشرفته تقسیم می‌شود که میزان نور ورودی به لنز را تغییر می‌دهد. مجهز بودن به سنسور اصلی 50.3 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتوی 50 مگاپیکسلی یک تجربه همه‌جانبه از عکاسی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌سازد. زوم اپتیکال 2 برابری، لرزش گیر اپتیکال تصویر، کیفیت فیلمبرداری 4K و لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی حین فیلمبرداری از ویژگی‌های دیگر دوربین گوشی موبایل Vivo X90 Pro محسوب می‌شود.

گوشی موبایل OnePlus 11

گوشی‌های مناسب عکاسی

گوشی موبایل OnePlus 11 یک گوشی فوق‌العاده همه‌کاره بوده که به عنوان یک گوشی پرچمدار در سال 2023 واقعا خوش درخشیده است. دوربین‌های گوشی موبایل OnePlus 11 برای نوع خاصی از عکاسی طراحی شده‌اند و علاقه‌مندان به عکاسی باید به این نکته توجه داشته باشند. به عنوان یک عکاس شاید درباره دوربین‌های Hasselbald شنیده باشید. Hasselbald یک برند تولید کننده دوربین‌های عکاسی است که عکاسان مجلات حرفه‌ای و حتی فضانوردان نیز از آن استفاده می‌کنند. رسیدن به حال و هوای دوربین‌های این برند، هدفی است که Oneplus آن را دنبال می‌کند. وان پلاس در ساخت گوشی موبایل OnePlus 11 با این برند همکاری داشته و نتایج این همکاری بسیار امید بخش بوده است.
گوشی موبایل OnePlus 11 به یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز تله فوتوی 32 مگاپیکسلی و یک لنز اولترا واید 48 مگاپیکسلی مجهز شده است. تصاویری که با لنز اصلی 50 مگاپیکسلی گرفته می‌شود، به طور پیش فرض با کیفیت 12.5 مگاپیکسل ثبت می‌شوند. کیفیت عکس‌های ثبت شده عالی بوده و رنگ‌ها کاملا طبیعی به نظر می‌رسند. جزئيات و کنتراست تصاویر به شکلی ایده‌آل نمایش داده شده و به طور کلی برای عکاسی یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. تنها ایرادی که می‌توان به این دوربین گرفت، ثبت دقیق سوژه حین حرکت است. حالت شب به طور خودکار حین عکاسی در نور کم یا شب فعال می‌شود و کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد. لنز تله فوتو 32 مگاپیکسلی از قابلیت زوم اپتیکال 2 برابر برخوردار بوده که طبیعتا نمی‌توان آن را S23 ultra مقایسه کرد. با این حال برای عکاسی از طبیعت یا عکاسی شهری ایده‌آل به نظر می‌رسد.

گوشی موبایل Sony Xperia 1 V

گوشی‌های مناسب عکاسی

وقتی صحبت از لیست بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی می‌شود، جای خالی Xperia نباید احساس می‌شود. برند سونی با ارائه دوربین اصلی گوشی موبایل Sony Xperia 1 V به جای استفاده از سنسوری با بالاترین پیکسل یا بزرگ‌ترین حسگر، رویکرد کاملا متفاوتی را در پیش گرفته است. سنسور اصلی Exmor T 52 مگاپیکسلی دارای یک ترانزیستور دو لایه منحصر به فرد در CMOS است که امکان بهبود قابل توجهی در قابلیت‌های نور کم را فراهم می‌سازد.
در کنار آن یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال چشمگیر 5.2 برابری قرار گرفته که برای عکاسی از نمای نزدیک و عکاسی پرتره ایده‌آل خواهد بود. دوربین اصلی گوشی موبایل Sony Xperia 1 V چه در روز روشن و چه در نور کم شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. رنگ‌ها، جزئيات و کنتراست تصاویر به خوبی ثبت شده و این تنها مربوط به ویژگی‌های استاندارد آن می‌شود. گوشی موبایل Sony Xperia 1 V علاوه بر برنامه استاندارد دوربین خود، تعداد زیادی از برنامه‌های حرفه‌ای را برای عکاسی و فیلبرداری تخصصی‌تر ارائه می‌دهد. با استفاده از این برنامه‌ها کنترل دقیق‌تری بر روی عکاسی و فیلم‌برداری خواهید داشت و تجربه آن نسبت به هر گوشی دیگر متفاوت خواهد بود.

 گوشی موبایل Xiaomi 13 Ultra

گوشی‌های مناسب عکاسی

گوشی موبایل Xiaomi 13 Ultra یکی از  گوشی‌های مناسب عکاسی سال 2023 بوده که از لحاظ دوربین عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه داده است. این گوشی موبایل مجهز به یک سنسور بزرگ 50 مگاپیکسلی بوده که در کنار لنزهای تله فتو و اولترا واید با سنسور 50 مگاپیکسل، پکیج ایده‌آلی را برای علاقه‌مندان به عکاسی فراهم ساخته است. سنسور اصلی دوربین این گوشی توسط سونی ساخته شده که از لنز Sony IMX989 sensor استفاده می‌کند. با این لنز تصاویر به صورت پیش فرض با رزولوشن 12.5 مگاپیکسل ثبت می‌شوند. دیافراگم بین f/1.9 و f/4.0 متغیر بوده تا بتوانید حین عکاسی عمق تصویر بهتری را تجربه کنید. در دوربین گوشی موبایل Xiaomi 13 Ultra دو حالت Authentic و Vibrant ارائه شده که با فعال کردن حالت دوم می‌توانید تصاویر زنده‌تر و پر جنب و حوش‌تری را به ثبت برسانید. در حالت اول رنگ‌ها طبیعی‌تر بوده و به دلیل دستکاری کمتر پر پردازش رنگ‌ها، تصاویر به دنیای واقعی نزدیک‌تر خواهند بود.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی پرداختیم. سعی کردیم تا با ارائه بهترین گوشی پرچم دار  هر برند گزینه‌های ایده‌آل برای عکاسی را به شما معرفی کنیم. اگرچه بسیاری از گوشی‌های پرچم دار از قیمت بالایی برخوردار هستند، اما در بسیاری از مواقع نسبت به خرید یک دوربین حرفه‌ای عکاسی، مقرون به صرفه‌تر به نظر می‌رسند. با این حال نمونه‌های زیادی با قیمت مقرون به صرفه‌تر ارائه شده که با توجه به بودجه خود مي‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید