نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9T

0
393
گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9T
گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9T در پنل ایویز موجود شد.

شیائومی مدل Redmi 9T ارزانترین گوشی بازار

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9T ارزان ترین گوشی بازار است که توانسته گواهی ضد آب دریافت کند. این گوشی را باید یکی از ارزان ترین میان رده های شیائومی معرفی کنیم که بیشتر ویژگی های آن به شیائومی POCO M3 شباهت دارد و طراحی قاب پشت و دوربین ها از تفاوت های این دو به شمار می روند.

اگر به دنبال یک گوشی هوشمند با قیمت پایین و ویژگی های رضایت بخش می گردید، در این بخش همراه تیم ایویز باشید تا ردمی 9T را با هم بررسی کنیم. در اینجا معایب گوشی Redmi 9T و مزایای آن را نسبت به سایر مدل ها بررسی می کنیم. پس همراه ما باشید.

فروش همکاری موبایل در پنل ایویز

طراحی ظاهری در گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9T

با توجه به قیمت Redmi نباید توقع بدنه ای مشابه پرچم داران را داشت. این گوشی مانند بسیاری از میان رده های شیائومی با بدنه ای پلاستیکی روانه بازار شده است. با این حال طراحی قاب پشتی آن چشم نواز بوده و شباهتی به یک گوشی اقتصادی با قیمت پایین ندارد. در قاب پشتی فریم دوربین ها به چشم می خورد که در بالا و سمت چپ طراحی شده و در زیر این فریم هم لوگوی Redmi حک شده است.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این مدل، تکسچرهایی است که در قاب پشتی طراحی شده و باعث می شود این بدنه پلاستیکی جذاب تر و شیک تر به نظر برسد.

فریم میانی گوشی به صورت یکپارچه با فریم پشتی طراحی شده و این موضوع باعث می شود ردمی 9T گوشی خوش دستی باشد. در پایین فریم میانی درگاه ورودی شارژر از نوع Type C در کنار اسپیکر و میکروفون مکالمه قرار گرفته است. بالای فریم میانی اسپیکر دوم و جک 3.5 میلی متری هندزفری قرار دارد. دکمه های پاور و ولوم صدا نیز در سمت راست فریم میانی هستند. در گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9T هم دکمه پاور با حسگر اثر انگشت ادغام شده است.

اسلات دو گانه سیم کارت و کارت حافظه هم در سمت چپ فریم تعبیه شده است. این گوشی خشاب جداگانه ای برای استفاده از کارت حافظه ندارد و باید این موضوع را یکی از معایب گوشی Redmi 9T معرفی کنیم. در صورتی که دو سیمکارت داشته باشید، نمی توانید از کارت حافظه استفاده کنید.

این گوشی در برابر قطرات و پاشش آب مقاوم است؛ اما وزن نسبتا بالایی داشته و نزدیک به 200 گرم است. در کل باید گفت با توجه به قیمت Redmi این مدل از نظر طراحی ظاهری امتیاز خوبی می گیرد.

نقد و بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro

کیفیت نمایشگر در گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9T

بعد از ظاهر گوشی به صفحه نمایشگر آن می رسیم. از آنجایی که ردمی 9T در دسته گوشی های میان رده شیائومی قرار دارد، مانند سایر مدل ها از پنل IPS برخوردار شده است. صفحه نمایشگر این گوشی 6.53 اینچی و با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل است.

صفحه نمایشگر این گوشی با وجود آن که پنل IPS دارد می تواند رنگ ها را با کیفیت بالایی نمایش داده و شما را راضی کند. با این حال روشنایی صفحه نمی تواند به پای پنل های امولد برسد و این موضوع در روزهای آفتابی ممکن است استفاده از گوشی را کمی سخت کند؛ به خصوص زمانی که مستقیم به صفحه نگاه نکرده و آن را از زاویه ببینید.

این صفحه نمایش به یک محافظ گوریلا گلس 3 مجهز شده و روشنایی آن 400 نیت است.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9T
این صفحه نمایش به یک محافظ گوریلا گلس 3 مجهز شده و روشنایی آن 400 نیت است.

بررسی دوربین ها در ردمی 9T

یکی از تفاوت های واضح گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9T با پوکو M3 در دوربین های این دو مدل گوشی است. Redmi 9T به دوربین 4 گانه مجهز شده که یک سنسور اصلی، یک سنسور فوق عریض، یک سنسور ماکرو و یک سنسور عمق میدان دارد.

دوربین اصلی این گوشی با سنسور 48 مگاپیکسلی خود می تواند تصاویری با کیفیت پیش فرض 12 مگاپیکسل را ثبت کند. هر چند کیفیت عکس ها آنچنان خوب نیست و این موضوع را باید از معایب گوشی Redmi 9T دانست. دلیل کیفیت پایین عکس ها بیشتر به روشنایی کم آنها مربوط می شود. علاوه بر این با توجه به قیمت Redmi نباید توقع ثبت جزئیات بالا را در این گوشی داشت.

سنسور فوق عریض این گوشی 8 مگاپیکسلی بوده؛ با این حال بیشتر جنبه تبلیغ برای فروش گوشی داشته و نمی تواند تصاویر قابل قبولی را ثبت کند. تصاویر ثبت شده با این سنسور نسبت به سنسور اصلی ضعیف تر هستند. اما ویژگی مثبت اولترا واید این است که گوشه های عکس را بهم نمی ریزد.

سنسور ماکرو این گوشی 2 مگاپیکسلی است. این سنسور فوکوس خوبی دارد و اگر بخواهید تصاویر خوبی ثبت کنید باید زمان زیادی بگذارید. پس بهتر است خیلی روی دوربین ماکرو گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9T حساب باز نکنید.

در نهایت دوربین سلفی این مدل 8 مگاپیکسلی بوده و کیفیت تصاویر آن معمولی است. البته اگر در شرایط نوری خوبی تصویربرداری کنید، کیفیت تصاویر بیشتر هم خواهد بود. با این حال نباید انتظار تصاویر فوق العاده از دوربین سلفی این گوشی داشته باشید.

بررسی سخت افزاری Redmi 9T

یکی از نکات مثبت ردمی 9T با وجود قیمت پایین، وجود پردازنده 8 هسته ای اسنپدراگون 662 است. این تراشه 11 نانومتری عملکرد قابل قبولی داشته و در بازه قیمت Redmi در گوشی های موبایل دیگر پیدا نمی شود.

سه نوع پیکربندی سخت افزاری نیز در این مدل گوشی موبایل دیده می شود: حافظه 64 گیگابایتی به همراه رم 4 گیگابایت، حافظه 128 گیگابایتی در کنار رم 4 گیگابایت و حافظه 128 گیگابایتی در کنار رم 6 گیگابایت.

این پردازنده می تواند از پس کارهای روزمره همچون وبگردی، تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی، گشت و گذار در شبکه های اجتماعی و بازی های متوسط برآید. برای بازی های سنگین هم باید آنها را روی حالت مدیوم قرار دهید تا بازی بدون باگ و تاخیر اجرا شود.

البته رم 4 گیگابایتی در اجرای بازی ها و برنامه های سنگین کم می آورد. اگر در فکر اجرای این دست از برنامه ها هستید، رم 6 گیگابایت انتخاب بهتری است.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9T
یکی از نکات مثبت ردمی 9T با وجود قیمت پایین، وجود پردازنده 8 هسته ای اسنپدراگون 662 است.

باتری در گوشی شیائومی ردمی 9T

باتری گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9T تفاوتی با مدل POCO M3 ندارد. هر دوی این گوشی ها به یک باتری قدرتمند لیتیوم یونی با ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعت مجهز هستند و این موضوع یکی از دلایلی است که وزن این مدل گوشی ها را به نسبت سایر میان رده ها بیشتر کرده است.

شاید بتوان از معایب گوشی Redmi 9T در کنار قدرت شارژدهی فوق العاده این گوشی صرف نظر کرد. با توجه به قیمت Redmi که در بازه 4 تا 5 میلیون تومان است، پیدا کردن چنین باتری قدرتمندی در سایر گوشی های مشابه تقریبا غیر ممکن خواهد بود!

این باتری در استفاده های روزمره می تواند تا 2 روز داوم بیاورد و اگر اهل استفاده زیاد از گوشی موبایل هستید با خیال راحت می توانید از آن در طول یک روز کامل بدون شارژدهی استفاده کنید.

شارژر ردمی 9T از قابلیت فست شارژ 18 واتی پشتیبانی می کند و تقریبا 100 دقیقه برای شارژ صفر تا 100 گوشی زمان نیاز است.

پاور بانک چگونه ساخته می شود و کار می کند؟

مزایای و معایب گوشی Redmi 9T در یک نگاه

در این بخش از مزایا و معایب گوشی Redmi 9T صحبت کردیم تا تصمیم خرید این گوشی موبایل را برای شما ساده تر کنیم. به طور کلی ردمی 9T یک گوشی کاملا اقتصادی برای استفاده روزانه است که با توجه به باتری قدرتمندی که دارد می تواند تا یک روز کامل بدون مشکلی شما را همراهی کند. قیمت Redmi در بازه 4 تا 5 میلیون تومان بوده و اگر در این بازه قیمتی یک گوشی مناسب از نظر سخت افزار، باتری و نمایشگر می خواهید، خرید گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9T هوشمندانه است. با این حال باید عملکرد معمولی دوربین را هم در نظر داشته باشید و این که صفحه نمایشگرهای IPS به نسبت AMOLDEها کیفیت پایین تری دارند.

در آخر اگر قصد خرید عمده شیائومی REDMI 9T را دارید، این گوشی موبایل را در پنل ایویز با قیمت فوق العاده برای شما فراهم کرده ایم. کافی است مشخصات گوشی را بررسی کرده و سبد خریدتان را تکمیل کنید.

با ایویز در فروشگاه تان برای هر مشتری گوشی موبایل داشته باشید!

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید