نقد و بررسی شارژر بی سیم اپل مدل MagSafe

0
545
شارژر اپل مدل مگ سیف
خرید شارژر اپل مدل مگ سیف

بررسی شارژر بی سیم اپل مدل MagSafe

شارژر بی سیم اپل مدل MagSafe همزمان با معرفی آیفون‌ های سری 12 در سال گذشته معرفی شد. در آن سال زمانی که اپل از شارژر مگ سیف رونمایی کرد، بسیاری از کاربران این برند به یاد شارژر های مغناطیسی مک بوک‌ ها افتادند. اما شارژر مگ سیف اپل در واقع برای آیفون‌ های 12 و گجت‌ های پوشیدنی مثل اپل واچ طراحی شده بود. MagSafe همان طور که از نامش پیداست در دسته شارژر های مغناطیسی قرار می‌گیرد. اگر قصد خرید مگ سیف اپل را دارید در این بخش همراه تیم ایویز باشید تا آن را بررسی کرده و جنبه‌ های مثبت و منفی‌اش را بشناسیم.

شارژر بی سیم اپل مدل MagSafe چیست؟!

ابتدا باید ببینیم این شارژر چه ساختاری دارد و چگونه کار می‌ کند. اپل زمانی که سری آیفون‌های 12را رونمایی کرد از حلقه مغناطیسی پشت این گوشی‌ها هم حرف زد. این گوشی‌ ها به یک حلقه با خاصیت آهنربایی مجهز شده بودند و این حلقه دور سیم پیچ مربوط به قسمت شارژ شدن دستگاه طراحی شده بود. با این تکنولوژی و استفاده از نیروی مغناطیسی ایجاد شده می‌ توان بدون استفاده از سیم، دستگاه‌های مختلف را شارژ کرد.

زمانی که شارژر مگ سیف را به پشت گوشی‌ های سری 12 آیفون نزدیک می‌ کنید، به دلیل نیروی مغناطیسی به پشت گوشی می‌ چسبد؛ دقیقا مثل نزدیک کردن آهنربا به وسایل فلزی.

کمپانی اپل با طراحی این ویژگی نه تنها شارژر مگ سیف، بلکه اکسسوری‌ های دیگری مثل انواع قاب و کیف نگهدارنده کارت‌ های اعتباری را هم طراحی کرده که همگی با کمک این نیروی مغناطیسی به پشت گوشی موبایل می‌ چسبند.

اپل برای طراحی مگ سیف، از 18 قطعه آهنربای مستطیلی شکل کوچک استفاده کرده که با کنار هم قرار دادن آنها یک دایره تشکیل شده است. این دایره دقیقا قسمت سیم پیچی مربوط به شارژ دستگاه را در بر می‌ گیرد. این طراحی در آیفون 12 دیده می‌ شود و محصولات قبلی کمپانی که از شارژ بی سیم پشتیبانی می‌ کردند، این حلقه آهنربایی را ندارند.

۱۳ مدل از بهترین قاب گوشی های iPhone 12 Pro Max

نگاهی به شارژر بی سیم اپل مدل MagSafe

شارژر مگ سیف اپل که مخصوص گوشی‌ های آیفون 12 طراحی شده، شبیه به شارژرهایی است که این کمپانی برای ساعت‌ های هوشمند خود طراحی کرده بود. با این حال نسبت به شارژهای اپل واچ، مگ سیف اندازه بزرگ تری دارد. این شارژر بدنه‌ای آلومینیومی دارد و بخش رویی آن سفید و نرم است تا آسیبی به گوشی موبایل وارد نکند.

زمانی که گوشی موبایل خود را به این شارژر نزدیک می‌ کنید، حلقه آهنربایی به کار رفته در گوشی هم راستا با سیم پیچ مخصوص شارژر قرار می‌ گیرد. به همین دلیل می‌ توان آیفون‌ های سری 12 را با این شارژر بدون هیچ دردسری شارژ کرد.

همان طور که در گوشی‌ های اپل از یک حلقه آهنربایی استفاده شده بود، در شارژر مگ سیف هم یک حلقه آهنربایی به کار رفته است که با حلقه مغناطیسی گوشی سازگاری دارد.

توان و سرعت شارژ با شارژر بی سیم اپل مدل MagSafe

برای خرید مگ سیف اپل باید ببینیم این شارژر مغناطیسی ارزشش را دارد یا نه. برای شارژ کردن آیفون‌ های 12 با این شارژر باید یک آداپتور 20 واتی اپل یا آداپتورهای دیگری که توان 20 وات داشته و PD 3.0 هستند را تهیه کنید.

این شارژر می‌ تواند گوشی موبایل شما را با توان 15 وات شارژ کند. زمانی که مگ سیف را به شارژر های قبلی اپل که توان 18 واتی دارند متصل کنید یا از شارژر های مک بوک‌ ها با توان 96 وات برای مگ سیف استفاده کنید، این شارژر اجازه استفاده از توان 15 را نمی‌ دهد. این مشکل می‌ تواند در زمان استفاده از آداپتور برند های دیگر هم رخ دهد.

برای استفاده از حداکثر توان 15 واتی مگ سیف اپل باید از آداپتوری استفاده کنید که از PD 3.0 (مخفف Power Delivery) در ۹ ولت و ۲٫۲۲ آمپر پشتیبانی می‌ کند. هر آداپتوری که این ویژگی‌ ها را داشته باشد، امکان استفاده از توان 15 واتی شارژر بی سیم اپل مدل MagSafe را فراهم می‌ کند.

شارژر مگ سیف اپل
سفارش شارژر مگ سیف اپل

نکته بعدی سرعت شارژ با MagSafe است. با استفاده از این شارژر برای صفر تا فول شارژ باتری به زمانی نزدیک به دو ساعت نیاز خواهید داشت. در واقع 1 تا 50 درصد شارژ با مگ سیف یک ساعت زمان می‌ برد. اما زمانی که از آداپتور بهینه و کابل شارژ لایتنینگ به تایپ C استفاده می‌ کنید، این زمان به نیم ساعت کاهش پیدا می‌ کند.

یکی از مزایای خرید مگ سیف اپل این است که در زمان شارژ با گرم شدن دستگاه، سرعت شارژ به صورت اتوماتیک پایین می‌ آید. علاوه بر این اگر با بالا رفتن شارژ باتری گوشی، دستگاه بسیار داغ شود، شارژدهی از 80 درصد به بعد به صورت خودکار محدود می‌ شود.

با اتصال آیفون خود به روی این شارژر، انیمیشن آن هم در آیفون 12 دیده می‌شود که مقدار شارژ باتری را به شما اطلاع می‌دهد.

قابلیت های آیفون ۱۲ همه را شگفت زده کرد !

می توان از شارژر مگ سیف اپل برای گوشی‌های قدیمی هم استفاده کرد؟

از انواع شارژر بی سیم اپل مدل MagSafe می‌ توان برای شارژ کردن گوشی‌ های قبل‌تر از سری آیفون 12 استفاده کرد. اما معمولا این کار بازدهی بالایی ندارد. زمانی که مگ سیف را به آیفون‌ های قبلی متصل می‌ کنید، سرعت شارژ دستگاه حتی از شارژر های مغناطیسی 7.5 واتی هم کمتر می‌ شود.

برای این که سرعت شارژ با مگ سیف اپل را بیشتر کنید، بهتر است که حتما از کابل تبدیل لایتنینگ به USB-C استفاده کنید. طبق بررسی‌ های انجام شده، سرعت شارژ با کابل تایپ C نزدیک به دو برابر کابل‌ های معمولی خواهد بود.

نکاتی برای استفاده ایمن از شارژر MagSafe اپل

همان طور که توضیح دادیم، این دستگاه به یک میدان مغناطیسی مجهز شده که قرار گیری برخی از وسایل در کنار می‌ تواند خطرناک باشد. به عنوان مثال کارت‌ های اعتباری یا هر گونه کارتی که عملکردی را دنبال می‌ کند مثل کارت سوخت و کارت ملی هوشمند را نباید در اطراف این شارژر یا گوشی موبایل خود قرار دهید.

کلید های ریموت نیز به دلیل داشتن مدار های به خصوص خود باید از شارژر مگ سیف اپل دور باشند تا تداخلی بین عملکرد شارژر یا ریموت‌ ها پیش نیاید.

زمانی که می‌ خواهید گوشی موبایل خود را با مگ سیف شارژ کنید، از قاب محافظ معمولی استفاده کرده و قاب‌ هایی که محلی برای نگهداری کارت اعتباری دارند را در بیاورید. استفاده از این شارژر در کنار قاب‌ های چرمی و سیلیکونی می‌ تواند باعث باقی ماندن آثاری روی آنها شود. پس حواستان به این نکته هم باشد.

برای تمیز کردن شارژر مگ سیف نیز از مواد پاک کننده استفاده نکرده و فقط با یک پارچه نرم و بدون پرز آن را تمیز کنید. در صورتی که نیاز به ضدعفونی بود از پد های آغشته به ایزوپروپیل الکل 70 درصد استفاده کنید. با این حال هیچ رطوبتی نباید وارد دستگاه شود و به طور کلی تمیز کردن مداوم این دستگاه پیشنهاد نمی‌شود.

خرید شارژر بی سیم اپل مدل MagSafe

با خرید مگ سیف اپل می‌ توانید گوشی‌ های سری آیفون 12 به بعد را با خیال راحت و بدون دردسر کابل‌ های سیم پیچی شده استفاده کنید. شارژر مگ سیف اپل برای شارژ گوشی‌ های موبایل و سایر گجت‌ های کوچک اپل طراحی شده و می‌ تواند آنها را در مدت زمان کوتاهی برای استفاده آماده کند. در این بخش سعی کردیم نکات مهم و نقاط منفی و مثبت این شارژر را با شما در میان بگذاریم.

اگر قصد خرید شارژر بی سیم اپل مدل MagSafe را دارید، می‌ توانید آن را از طریق پنل فروشگاهی ایویز به صورت عمده و با قیمتی عالی تهیه کنید. ایویز برای تامین لوازم جانبی گوشی در فروشگاه شما، همیشه کنارتان خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید