نقد و بررسی ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3

0
285
ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3
نقد و بررسی ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3 با تیم ایویز

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3

در بازار گجت های پوشیدنی، ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3 یکی از بهترین انتخاب ها محسوب می شود که نسبت به نسخه اولیه آن تغییرات بسیاری داشته و کاملا حرفه ای طراحی شده است. گلکسی واچ ۳ با طراحی فوق العاده، صفحه نمایش بی نظیر و امکانات متعددی که دارد، یک ساعت هوشمند همه چیز تمام است. از طرفی راه اندازی گلکسی واچ ۳ هم دردسر خاصی نداشته و می توانید آن را به راحتی به گوشی موبایل خود متصل کنید.

در این بخش به بررسی گلکسی واچ ۳ می پردازیم و نقاط ضعف و قدرت آن را مرور می کنیم. همراه تیم ایویز باشید.

بررسی مشخصات ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

این ساعت ظاهری کاملا کلاسیک دارد و اگر با صفحه نمایش لمسی آن کار نکنید، کمتر کسی متوجه هوشمند بودن آن می شود! از طرف دیگر سامسونگ در طراحی گلکسی واچ ۳ سنگ تمام گذاشته و ظاهر این مدل نسبت به مدل های قبلی ظریف تر و جذاب تر شده است.

این ساعت در دو مدل با دو قطر 41 و 45 میلی متری با بدنه ای دایره ای شکل طراحی شده تا خانم ها و آقایان بتوانند با توجه به استخوان بندی دست خود، یک ساعت کاملا مناسب را تهیه کنند. بدنه ساعت از استیل ضد زنگ بوده و تقریبا 51 گرم وزن دارد. بدنه ساعت در دو رنگ مشکی و نقره ای طراحی شده و بند چرمی مشکی روی هر دو مدل 41 و 45 میلی متری به چشم می خورد.

یکی از تفاوت هایی که در این دو مدل دیده می شود مربوط به صفحه نمایشگر است. ساعت 45 میلی متری به دلیل قطر بزرگ تر خود، نمایشگر بزرگ تری هم دارد. صفحه نمایشگر در گلکسی واچ 41 میلی متری 1.2 اینچ بوده، در حالی که در مدل 45 میلی متری 1.3 اینچ است.

نمایشگر ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3 می تواند عناصر بصری را با رزولوشن 360 در 360 پیکسل نشان دهد. در ضمن کاربر می تواند با تنظیماتی که ساعت در اختیار او می گذارد روشنایی و وضوح صفحه نمایشگر را به صورت دلخواه تنظیم کنید.

این صفحه نمایشگر در هر دو نسخه 41 و 45 میلی متری از نوع سوپر آمولد بوده و ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن نیز در هر دو مدل وجود دارد.

برای جلوگیری از ایجاد خط و خش روی نمایشگر، سامسونگ از فناوری محافظ گوریلا گلس DX استفاده کرده و کیفیت تصاویر و محتواهای بصری پخش شده در نمایشگر کاملا رضایت بخش است.

مشخصات ساعت هوشمند هایلو LS05S

عملکرد گلکسی واچ ۳

سامسونگ در ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3 تراشه قدیمی خود را که در اولین نسل از ساعت های هوشمندش استفاده می کرد، به کار گرفته است. با این حال استفاده از این چیپ ست مشکلی در عملکرد ساعت ایجاد نکرده است. نرم افزارهای این ساعت به لطف وجود یک رم 1 گیگابایتی با سرعت خوبی اجرا می شوند. در کنار این رم، یک حافظه داخلی 8 گیگابایتی هم در نظر گرفته شده که نیمی از ظرفیت آن با نرم افزارهای پیشفرض ساعت اشغال شده است.

با بررسی گلکسی واچ ۳ متوجه می شویم که سامسونگ از سیستم عامل تایزن در این ساعت استفاده کرده که پیش تر در محصولات پوشیدنی کره ای دیده می شد. در واقع سامسونگ نمی خواهد از پلتفرم WearOS گوگل استفاده کند. امکان دانلود نرم افزار از تایزن استور برای کاربران وجود دارد؛ اما برخی از نرم افزارهای مهم گوگل مثل Maps در این ساعت قابل نصب نیستند. البته سامسونگ جایگزین هایی را برای این دسته از برنامه ها قرار داده که می تواند نیاز کاربر را پوشش دهد.

راه اندازی گلکسی واچ ۳ با توجه به سیستم عامل تایزن ساده تر است؛ چرا که در این سیستم عامل برنامه های پیشفرض زیادی وجود نداشته و ساعت با سرعت بهتری برنامه ها را اجرا می کند.

این ساعت با سیستم عامل اندروید و iOS سازگار بوده و می توانید آن را به راحتی به گوشی موبایل خود متصل کنید. البته ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3 ممکن است برای اتصال به آیفون ها کمی دردسر داشته باشد. به عنوان مثال در آیفون نمی توانید پیام هایی که در iMessages دریافت کردید را با استفاده از ساعت پاسخ دهید.

این ساعت با اندروید 5 به بالا و iOS ورژن 9 به بالا جفت می شود و اگر می خواهید از ساعت به صورت مستقل استفاده کنید، می توانید نمونه سیمکارت خور گلکسی واچ ۳ را تهیه کنید تا فقط از طریق ساعت به تماس ها و پیام های خود پاسخ دهید.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3
ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3 در پنل ایویز موجود خواهد شد.

فعالیت های ورزشی و برنامه های پایش سلامت

یکی از مهم ترین ویژگی ها در ساعت های هوشمند برنامه های ورزشی و سلامتی است که پشتیبانی می شود. در این ساعت سامسونگ 7 نوع فعالیت ورزشی به صورت پیشفرض روی ساعت فعال است و حتی بدون روشن کردن گزینه مربوط به آنها، ساعت به صورت اتوماتیک این فعالیت ها را دنبال می کند. این فعالیت ها شامل دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا، قایق سواری، ورزش های سبک و تمرینات هوازی می شود.

این نسخه از گلکسی واچ دقت بالایی در به ثبت رساندن اطلاعات داشته و آنها را به شکل دقیقی در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این ساعت هوشمند سامسونگ می تواند متوجه پایان یافتن فعالیت ورزشی نیز شود.

علاوه بر 7 نوع فعالیتی که به صورت اتوماتیک دنبال می شوند، گلسی واچ نسخه 3 می تواند 33 فعالیت دیگر را نیز دنبال کند و در مجموع 40 فعالیت ورزشی در برنامه این ساعت وجود دارد. بیکسبی، دستیار صوتی سامسونگ می تواند برای دنبال کردن فعالیت های ورزشی شما مناسب باشد. کافی است در زمان شروع فعالیت او را صدا زده و آغاز فعالیت ورزشی خاصی را اعلام کنید.

علاوه بر برنامه های ورزشی، سنسورهایی که در این ساعت به کار رفته اند می توانند ضربان قلب، وضعیت استرس و وضعیت تنفس کاربر را نیز زیر نظر بگیرند. یکی دیگر از قابلیت های جدید ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3 تشخیص سقوط است. تشخیص حداکثر اکسیژن مورد نیاز در زمان فعالیت ورزشی از دیگر برنامه های پایش سلامتی این محصول محسوب می شود. ردیاب کیفیت خواب هم مانند دیگر ساعت های هوشمند در گلسی واچ وجود دارد.

بررسی مچ بند هوشمند شیائومی

بررسی گلکسی واچ ۳ از نظر باتری

سامسونگ برای طراحی ظریف تر این ساعت خود تصمیم گرفته از باتری با ظرفیت پایین تری نسبت به نسخه های قبلی گلکسی واچ استفاده کند. این باتری 340 میلی آمپر ساعتی به کاربر اجازه می دهد تا تقریبا 3 روز از ساعت هوشمند بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده کند. البته این مدت زمان برای استفاده معمولی است و اگر بخواهید از GPS ساعت یا برنامه های ورزشی به صورت مداوم استفاده کنید، ساعت تا 1 یا نهایت 1.5 روز دوام می آورد.

تقریبا 140 دقیقه برای شارژ کامل باتری ساعت زمان نیاز است و شاید بتوان گفت یکی از نقاط ضعف این ساعت، باتری ضعیف آن است. هرچند با وجود برنامه ها و سیستم عامل پیشرفته ساعت، نباید انتظار داشته باشیم گلکسی واچ 3 مانند سایر ساعت های هوشمند معمولی دوام بیاورد.

مزایا و معایب ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3 در یک نگاه

در این بخش نگاهی به جدیدترین نسخه از ساعت های هوشمند سامسونگ انداختیم. این ساعت هوشمند یکی از پیشرفته ترین ساعت های موجود در بازار است که می تواند برنامه های مختلفی را در اختیار شما قرار دهد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد نسل سوم گلکسی واچ، حاشیه چرخان ساعت است که در هیچ ساعت دیگری دیده نمی شود.

این حاشیه چرخان امکانات زیادی را در اختیار کاربر می گذارد. علاوه بر این گلکسی واچ استاندارد IP68 را نیز دریافت کرده و ضد آب و ضد گرد و غبار است. یعنی می توانید در هر شرایطی ساعت خود را به دست داشته باشید.

با این حال باتری ضعیف و قیمت بالای این ساعت در برابر دیگر گجت های پوشیدنی از نقاط ضعف این ساعت محسوب می شوند. اما برای فردی که به دنبال یک ساعت هوشمند حرفه ای است، ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3 بهترین انتخاب است.

اگر به دنبال خرید عمده انواع ساعت های هوشمند و دیگر گجت های پوشیدنی هستید، در پنل فروشگاهی ایویز تنوع بی نظیری از این محصولات را برای شما فراهم کرده ایم. کافی است وارد میز کار خود شده و بعد از بررسی محصولات، آنها را با قیمتی فوق العاده سفارش دهید. ایویز همیشه بهترین ها را برای شما کنار می گذارد!

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید