قابلیت های آیفون 12 همه را شگفت زده کرد !

0
846
قابلیت های آیفون 12
ویژگی های آیفون12

با قابلیت های آیفون 12 آشنا شویم

قابلیت های آیفون 12 و آیفون 12 مینی همه را شگفت زده کرد و آنها بخشی از آخرین نسل تلفن های هوشمند اپل هستند که نمایشگرهای OLED، اتصال 5G، تراشه A14 برای عملکرد بهتر، دوربین های بهتر و MagSafe را در قالب در طراحی جدید و مربع شکل ارائه داده اند.

آیفون 12 و آیفون 12 مینی که در اکتبر سال 2020 معرفی شدند، هنوز از جدیدترین آیفون های موجود در مجموعه اپل هستند، اما هر دو به اواسط چرخه تولید خود نزدیک می شوند. اپل تمایل دارد مدل های جدید آیفون را هر سپتامبر عرضه کند و علیرغم اینکه این دو مدل یک ماه دیرتر از معمول در سال 2020 به بازار عرضه شد، به نظر می رسد مدل های جدید آیفون 13 در پاییز امسال به صورت عادی به بازار عرضه می شوند.

نشانه هایی از ورود آیفون 13 و آیفون 13 مینی در اواخر امسال با قابلیت هایی شگفت انگیزتر از قابلیت های آیفون 12 وجود دارد، هرچند ممکن است عرضه این دستگاه به بازار یکسال زمان ببرد. این امر به این معناست که هنوز فرصت خرید آیفون 12 یا آیفون 12 مینی برای اکثر مردم وجود دارد، اما ممکن است برخی تمایل داشته باشند تا زمان انتشار نسخه جدید در پاییز منتظر بمانند.

از فروش عمده موبایل ایویز خبر داری؟

در حالی که به نظر می رسد قابلیت های آیفون 12 آن را بهترین مدل در مجموعه اپل نشان داده است، کاربرانی که به ویژگی های خاص دوربین نیاز دارند و یا به دنبال طراحی های خاص هستند بهتر است آیفون 12 پرو 999 دلاری را انتخاب کنند. به همین ترتیب، برای بزرگترین و کاملترین گوشی مجموعه اپل، آیفون 12 Pro Ma  6.7 اینچی وجود دارد که آیفون 12 را بیش از نیم اینچ کوچک نموده و قیمت آن از 1099 دلار شروع می شود.

هزینه ی بالا همیشه نگرانی اصلی خریداران است. آیفون 11 یا آیفون XR به نسبت آیفون 12 با قیمت 799 باهمان صفحه نمایش 6.1 اینچی با قیمت 499 دلار به صرفه تر است. به همین ترتیب، اگر به دنبال گزینه ارزان تری برای آیفون 12 مینی 699 دلاری هستید و همچنان استفاده از یک دست و قابلیت جایگیری در جیب را در اولویت خود دارید، آیفون SE 399 دلاری ممکن است بهترین گزینه می باشد.

قابلیت کلی آیفون 12 و آیفون 12مینی

اپل در 13 اکتبر 2020 جدیدترین آیفون های پرچمدار خود را معرفی کرد، آیفون 12 و آیفون 12 مینی، که ویژگی های قدرتمندی را با برچسب قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهند.

اگر قابلیت های آیفون 12 و 12 مینی که در کنار آیفون 12 پرو که قیمت بالاتری دارند، با هم مقایسه کنیم، برای آن دسته از دوستداران آیفون که نیاز به استفاده از دوربین بسیار با کیفیت ندارند،آیفون 12 کاملا مناسب و مقرون به صرفه است.

برای اولین بار تمام مدل های آیفون امسال از نمایشگرهای Super Retina XDR OLED بهره می برند، دارای طراحی لبه به لبه به استثنای بریدگی Face ID و حاشیه های کوچک در لبه هستند. این یکی از لذت بخش ترین قابلیت های آیفون 12 است. در کیفیت نمایشگر هیچ تفاوتی بین مدل های استاندارد آیفون 12 و مدل های Pro وجود ندارد.

از ویژگی های آیفون 12 مینی صفح نمایش 5.4 اینچی با رزولوشن 2430 x 1080 با 476 پیکسل در هر اینچ و آیفون 12 با وضوح 6.1 اینچ با رزولوشن 2532 x 1170 با 460 پیکسل در هر اینچ است.

این نمایشگرها از HDR با حداکثر روشنایی 1200 نیت، رنگی گسترده برای رنگ های زنده، واقعی،  لمسی برای بازخورد و صدای واقعی برای مطابقت با دمای رنگ صفحه نمایش با نور محیط برای تجربه طبیعی تر مشاهده، پشتیبانی می کنند.

اپل در سال جاری با معرفی flat edges که از rounded edges قبلی فاصله دارد و از نظر طراحی شبیه به iPad Pro است، طراحی آیفون 12 را به طور اساسی اصلاح کرد. یکی از ویژگی های آیفون 12 قسمت جلوی آن با پوشش جدید سرامیکی که جایگزین شیشه شده است محافظت می شود. بنابرگفته اپل محافظ سرامیکی با بلورهای نانو سرامیک تزریق شده 4 برابر بیشتر در برابر سقوط مقاوم است. قسمت پشتی آیفون همچنان از شیشه ساخته می شود. در حال حاضر آیفون در شش رنگ وارد بازار گردیده است. آبی، سبز، سیاه، سفید، قرمز و بنفش رنگ جدیدی در آوریل 2021 اضافه شد. مانند مدل های آیفون 12 پرو، مدل های آیفون 12 نیز از مقاومت IP68 در برابر آب و گرد و غبار برخوردار هستند و می توانند تا 6 دقیقه تا 30دقیقه در آب غرق شوند.

ویژگی های آیفون 12تمام مدل های آیفون 12 موجود در این سال از اتصال 5G برای بارگیری و بارگذاری سریع تر، پخش جریانی ویدئو با کیفیت بهتر، بازی بهتر و مکالمات 1080 FaceTime با کیفیت بالاتر پشتیبانی می کنند.

پوشش 5G در سراسر جهان در دسترس است، اما تنها دستگاه های آیفون 12 فروخته شده در ایالات متحده از mmWave 5G پشتیبانی می کنند که سریعترین فناوری 5G موجود است.

مدل های آیفون 12 که در کشورهای دیگر فروخته می شوند به اتصال 5G آهسته تر اما گسترده تر موجود در زیر6 GHz محدود می شوند. در ایالات متحده، سرعت 5G حتی در مناطق بسیار پرجمعیت می تواند تا 4 Gbps برسد.

یکی از قابلیت های آیفون 12 که کاربرد خیلی زیادی دارد این است که Gigabit LTE در صورت عدم دسترسی به 5G پشتیبانی می شود و برای حفظ عمر باتری هنگام استفاده از 5G، در صورت عدم نیاز به سرعت 5G، حالت داده هوشمند به اتصال LTE باز می گردد.

آیفون 12 و 12 مینی از WiFi 6 و بلوتوث 5.0 پشتیبانی می کند، به علاوه آنها دارای تراشه U1 Ultra Wideband برای آگاهی فضایی و تعامل با سایر دستگاه ها هستند که شامل ویژگی U1 مانند HomePod mini هستند.

تراشه A14 جدید جزو قابلیت های آیفون 12 است که اولین تراشه در صنعت گوشی های هوشمند است، با یک فرآیند 5 نانومتری برای بهبود عملکرد و کارایی ساخته شده است. اپل می گوید پردازنده 6 هسته ای و پردازنده گرافیکی 4 هسته ای در A14 پنجاه درصد سریع تر از تراشه های سریع ترین گوشی های هوشمند عمل می کند.

تراشه A14 شامل یک موتور عصبی 16 هسته ای است که 80 درصد عملکرد را برای کارهای یادگیری ماشین افزایش می دهد.

ویژگ های آیفون 12 و 12 مینی بیشتر به مدل های Pro شباهت دارند، اما دوربین، نکته اصلی تفاوت این گوشی هاست. در حالی که مدل های Pro شامل تنظیم دوربین سه لنز با LiDAR Scanner و سایر قابلیت ها هستند، آیفون 12 و 12 مینی دارای تنظیمات دوربین دو لنز ساده تر و پیشرفته تری هستند. در نسخه 12 آیفون دوربین نسبت به نسخه 11 پیشرفت چشمگیری داشته است.

اگر فرض کنیم یک دوربین الترا واید f / 2.4 و یک دوربین واید وجود دارد که دارای دیافراگم f / 1.6 جدید است که برای عملکرد بهتر در شرایط کم نور همراه با بزرگنمایی اپتیکال 2 برابر و بزرگنمایی دیجیتال 5 برابر، می تواند 27 درصد نور بیشتر داشته باشد. تراشه A14 ویژگی های جدید عکاسی محاسباتی را با بهتر از همیشه با بافت بیشتر و نویز کمتر و حالت شب بهبود یافته با کنتراست بهتر در تصاویر ارائه می دهد.

مانند مدل های آیفون 12 پرو، مدل های آیفون 12 نیز می توانند فیلم های 30 فریم در ثانیه HDR را با Dolby Vision ضبط کنند.

همچنین ضبط فیلم 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه ازدیگر قابلیت های آیفون 12 و دوربین حرفهای آن است. لرزشگیر فیلمبرداری سینمایی و ویژگی Night-Time-Lapse در کنار ویدیوهای سلفی دالبی ویژن با استفاده از دوربین TrueDepth بهبود یافته است.

حال که صحبت از دوربین TrueDepth است اجازه دهید در ادامه بگوییم قابلیت احراز هویت بیومتریک تشخیص چهره Face ID را در آیفون فعال نموده است.

دوربین سلفی اکنون از عکسهای Smart HDR 3  Deep Fusion، حالت شب و حالت شب پرتره پشتیبانی می کند.

وقتی نوبت به عمر باتری می رسد، آیفون 12 حداکثر 17 ساعت پخش فیلم، 11 ساعت پخش مستقیم فیلم یا 65 ساعت پخش صدا را پشتیبانی می نماید. آیفون 12 مینی حداکثر 15 ساعت پخش فیلم، 10 ساعت پخش مستقیم فیلم یا 50 ساعت پخش صدا ارائه می دهد.

از قابلیت های آیفون 12 جدید فست شارژ بودن آن ها هستند که با استفاده از آداپتور برق 20 وات در 30 دقیقه شارژ 50 درصدی را فراهم می کند.

در کنار مدل های آیفون 12، اپل لوازم جانبی MagSafe را معرفی کرد که برای کار با یک حلقه آهن ربا در پشت آیفون ها طراحی شده است.

یک شارژر MagSafe، قاب آیفون MagSafe، و کیف لوازم جانبی همراه این گوشی وجود دارد. MagSafe از شارژ بی سیم 15 وات پشتیبانی می کند و این از شارژ بی سیم 7.5 وات قابل استفاده از طریق شارژرهای بی سیم استاندارد Qi قابل ارتقا است. همچنین می توان مدل های آیفون 12 را با استفاده از درگاه لایتنینگ که بدون تغییر است، شارژ کرد.

اپل آداپتور برق و EarPods را از جعبه آیفون 12 حذف کرد و این لوازم جانبی را باید جداگانه خریداری کرد.

همه مدل های آیفون اکنون به طور پیش فرض با کابل USB-C لایتنینگ ارسال می شوند و اپل نسخه USB-A را حذف نموده است.

اپل آیفون 12 و 12 مینی را در کنار آیفون 12 پرو و ​​آیفون 12 پرو مکس، مدل های گران قیمت آیفون که دارای بدنه استیل ضد زنگ و فناوری پیشرفته دوربین هستند، به فروش می رساند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید