بهترین فلش مموری OTG

0
374
فلش مموری OTG

فلش مموری OTG چیست؟

یکی از لوازم جانبی پرطرفدار که در کنار گوشی های اندرویدی کاربرد دارد، فلش مموری OTG است. گوشی های موبایلی که قابلیت USB On-The-Go را داشته باشند می توانند از حافظه جانبی فلش مموری پشتیبانی کرده و اطلاعات روی فلش را بازخوانی کنند. در این بخش می خواهیم با کاربرد او تی جی و ویژگی های بهترین فلش OTG آشنا شویم. پس همراه تیم ایویز باشید.

فلش مموری OTG چیست و چه کاربردی دارد؟

برای اینکه با فلش OTG آشنا شویم، ابتدا باید بدانیم قابلیت OTG چیست و چه کاربردی دارد. OTG مخفف عبارت USB On-The-Go است. این قابلیت در گوشی های موبایل طراحی می شود و اگر یک گوشی موبایل به این قابلیت مجهز شده باشد، می توان بدون نیاز به یک دستگاه واسطه مثل لپ تاپ یا کامپیوتر، اطلاعات روی حافظه های جانبی را روی گوشی در دسترس داشت. یعنی با وجود قابلیت OTG در گوشی موبایل، می توان فلش مموری یا هارد اکسترنال را به آن وصل کرد و از اطلاعات موجود روی آنها بهره برد.

برای اتصال حافظه های جانبی مثل فلش مموری و… به گوشی موبایل، به یک رابط نیاز داریم؛ چرا که فلش مموری کانکتوری از نوع USB دارد که پورت آن روی گوشی های موبایل طراحی نشده است. در این شرایط یا می توان از مبدل OTG استفاده کرد که USB را به تایپ C یا میکرو USB تبدیل می کند، یا اینکه از فلش مموری OTG استفاده کرد که به جز کانکتور USB، یک کانکتور دیگر هم در طرف دیگرش طراحی شده است تا به صورت مستقیم به گوشی موبایل متصل شود.

فلش مموری های OTG دو سر دارند که یکی از آنها USB است و سر دیگر آنها می تواند تایپ C یا میکرو USB باشد. با توجه به پورت روی گوشی موبایل باید کانکتور دیگر این فلش مموری را انتخاب کرد تا بتوان آنها را به صورت مستقیم به گوشی وصل کرد.

فلش او تی جی می تواند حافظه داخلی گوشی موبایل را چندین برابر کند و اجازه دهد اطلاعات را از گوشی موبایل به فلش منتقل کنید یا اطلاعات موجود روی فلش را استفاده کنید. این نوع فلش مموری ها برای گوشی های موبایلی که حافظه داخلی محدودی دارند، بسیار کاربردی خواهد بود.

خرید عمده فلش مموری

آیا می توان از فلش مموری OTG در کنار همه گوشی های موبایل استفاده کرد؟

نکته مهم پیش از خرید بهترین فلش OTG بررسی گوشی موبایل و پشتیبانی آن از قابلیت OTG است. اول اینکه قابلیت OTG فقط در گوشی های اندرویدی وجود دارد و اگر گوشی آیفون دارید، فلش او تی جی کاربردی برای شما نخواهد داشت. علاوه بر این تمام گوشی های اندرویدی از فلش مموری های OTG پشتیبانی نمی کنند. برای اطلاع از اینکه گوشی از این قابلیت پشتیبانی می کند یا نه می توان مدل گوشی را در اینترنت جستجو کرد و به دنبال USB On-The-Go در مشخصات گوشی بود.

به جز این روش یک اپلیکیشن برای بررسی پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از OTG در گوشی های اندرویدی وجود دارد. این اپلیکیشن را با نام otg می توانید در فروشگاه گوگل پلی استور پیدا کنید و مطمئن شوید که گوشی شما قابلیت OTG دارد یا نه.

بهترین فلش OTG چه ویژگی هایی دارد؟

تمام فلش مموری ها را می توان به گوشی های موبایل دارای قابلیت OTG وصل کرد؛ برای این کار فقط یک مبدل OTG یا کابل OTG نیاز است. اما زمانی که از فلش مموری OTG صحبت می کنیم منظورمان انواع فلش هایی است که می توان آنها را به طور مستقیم و بدون اتصال به کابل یا مبدل به گوشی موبایل وصل کرد.

برای خرید بهترین فلش مموری های او تی جی باید به کیفیت ساخت و طراحی ظاهری در آنها توجه داشت. از آنجایی که در این فلش مموری ها 2 کانکتور یا رابط اتصال وجود دارد، بهتر است طراحی فلش به صورتی باشد که از کانکتورها به خوبی محافظت کند تا مانع ورود گرد و غبار یا آسیب شود.

علاوه بر این کیفیت کانکتوری که به گوشی وصل می شود اهمیت زیادی دارد. اگر کانکتور تایپ C یا میکرو USB که به گوشی وصل می شود به خوبی طراحی نشده باشد، ممکن است گوشی موبایل فلش را شناسایی نکند.

ظرفیت فلش مموری، برند سازنده و قیمت فلش OTG نیز اهمیت زیادی برای خریداران دارد. پیشنهاد ما خرید فلش مموری از برندهای معتبر است که امتحانشان را پس دادند و خیالتان از بابت کیفیت و عملکرد آنها راحت است. از بین بهترین مارک فلش OTG می توانیم به سن دیسک، ترنسند، ای دیتا، لکسار، کیوکسیکا، توشیبا و… اشاره کنیم.

چرا فلش مموری OTG بعد از اتصال به گوشی کار نمی کند؟!

ممکن است بعد از خرید بهترین فلش OTG و اتصال آن به گوشی متوجه عدم شناسایی فلش شویم. این اتفاق دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در ادامه رایج ترین دلایل آن را لیست کرده ایم:

  • گوشی موبایل از قابلیت OTG پشتیبانی نمی کند.
  • پورت شارژ گوشی موبایل آسیب دیده و نمی تواند فلش مموری را شناسایی کند.
  • فلش او تی جی از برند معتبری نیست و گوشی موبایل نمی تواند آن را بشناسد.
  • اپلیکیشن فایل منیجر گوشی موبایل امکان شناسایی تجهیزات جانبی متصل را ندارد و باید به سراغ یک اپلیکیشن مدیریت فایل دیگر بروید.
  • فلش مموری فرمت FAT32 ندارد و تا زمانی که فرمت آن را تغییر ندهید، قابل شناسایی توسط گوشی موبایل نخواهد بود.

خرید عمده انواع فلش OTG او تی جی با بهترین قیمت در ایویز

فلش مموری OTG یکی از پرفروش ترین لوازم جانبی موبایل برای گوشی های اندرویدی است. افراد با خرید بهترین فلش OTG می توانند فایل های حجیم مثل فیلم و سریال یا آرشیو موسیقی خودشان را روی یک حافظه جانبی ذخیره کنند تا حافظه داخلی گوشی بی جهت اشغال نشود. در گوشی های موبایل که حافظه داخلی محدودی داشته باشند، فلش او تی جی یک همراه فوق العاده محسوب می شود که اطلاعات مختلف را در خود نگهداری کرده و در زمان نیاز در اختیار کاربر قرار می دهد. به همین دلیل افرادی که با گوشی موبایل عکاسی می کنند، یا آنهایی که طرفدار فیلم و سریال هستند به سراغ این حافظه جانبی بدون دردسر می آیند.

برای خرید فلش OTG انواع فلش مموری های دارای کانکتور تایپ C و میکرو USB را در پنل فروشگاهی ایویز فراهم کرده ایم. تمامی فلش مموری های او تی جی در ایویز از بهترین و معتبرترین برندها هستند و با ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی به فروش می رسند. برای عرضه بهترین فلش های او تی جی، مدل های پرطرفدار را از پنل فروشگاهی ایویز به صورت عمده سفارش دهید. ایویز بهترین قیمت همکاری را برای شما فروشندگان عزیز فراهم می کند و کنار شماست تا بهترین در کسب و کار خودتان باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید