معرفی و مشخصات شیائومی نوت 10

0
321
شیائومی نوت 10
گوشی پر طرفدار شیائومی نوت 10 معرفی شد.

گوشی شیائومی نوت 10

شیائومی نوت 10 از سری گوشی های ردمی کمپانی شیائومی است که همیشه طرفداران بسیاری داشته است. سری ردمی نوت شیائومی متعلق به گوشی های هوشمندی است که در عین قیمت مقرون به صرفه شان، ویژگی ها و امکانات قابل توجهی را در اختیار کاربر قرار می دهند. ردمی نوت 10 جدیدترین سری از گوشی های ردمی است که در 4 مدل طراحی و روانه بازار شده است. اگر قصد خرید شیائومی نوت 10 را دارید در این بخش همراه ما باشید تا با مشخصات و امکانات این گوشی و البته قیمت شیائومی نوت 10 آشنا شویم.

فروش همکاری موبایل در پنل ایویز

طراحی ظاهری در شیائومی نوت 10

اولین ویژگی قابل توجه در این گوشی کمپانی شیائومی، طراحی ارگونومیک آن است. خوشبختانه ردمی نوت 10 هم مانند سایر گوشی های کمپانی شیائومی از استاندارد ضد آب IP53 پشتیبانی می کند و این موضوع نگرانی استفاده از گوشی در زیر باران را برطرف خواهد کرد.

در بخش جلویی گوشی از گوریلا گلس 3 به عنوان پوشش محافظ استفاده شده و قاب پشتی دستگاه نیز از جنس پلاستیک طراحی شده است. البته با توجه به قیمت شیائومی نوت 10 نباید انتظار چیزی فراتر از این ویژگی ها را هم داشته باشیم. در نسخه پرو این مدل پنل پشت و جلوی گوشی با گوریلا گلس 5 محافظت می شود.

بدنه این گوشی کاملا ظریف و نزدیک به 8 میلی متر بوده و وزن کم آن که حدودا 180 گرم است، استفاده از این گوشی موبایل را برای کاربران راحت می کند. استفاده از پلاستیک در پنل پشتی گوشی باعث شده که رد اثر انگشت روی آن باقی بماند و در صورتی که نسبت به این موضوع حساس باشید باید از انواع پوشش های برچسبی استفاده کنید.

در این گوشی کمپانی شیائومی مانند بسیاری از مدل های دیگر، دکمه پاور در لبه کناری قرار گرفته و با حسگر اثر انگشت ترکیب شده که مزایا و معایب خاص خودش را دارد.

به جز دکمه های پاور و ولوم، پورت های دیگری هم در لبه پایینی دیده می شود که شامل یک جک 3.5 میلی متری برای اتصال هندزفری و یک پورت USB تایپ C برای شارژ کردن دستگاه می شود. اسلات دوگانه سیم کارت و کارت حافظه نیز در لبه سمت چپ گوشی طراحی شده است.

تفاوت در طراحی شیائومی نوت 10 و نسخه پرو کاملا واضح بوده و این موضوع روی قیمت این دو نسخه هم تاثیر گذاشته است. به طور کلی نسخه پرو، بدنه مقاوم تری دارد و ابعاد و وزن آن نسبت به نسخه معمولی بیشتر است.

شیائومی نوت 10
گوشی شیائومی نوت 10 دارای صفحه نمایشی بسیار با کیفیت است.

کیفیت صفحه نمایشگر در ردمی نوت 10

یکی از ویژگی های بهبود یافته سری ردمی نوت را در نمایشگر این گوشی می توان یافت. شیائومی در این سری از گوشی های ردمی نوت خود از پنل OLED برای نمایشگر استفاده کرده که نرخ نوسازی آن در نسخه پرو 120 هرتز و در نسخه معمولی 60 هرتز است. با توجه به قیمت خرید خرید شیائومی نوت 10 حتی وجود نرخ نوسازی 90 هرتزی در این گوشی عجیب است! با این حال شیائومی نمایشگر 6.43 اینچی این سری از ردمی نوت خود را با نرخ نوسازی فوق العاده ای همراه کرده است. کیفیت و وضوح نمایشگر این مدل نیز 1080 در 2400 پیکسل تخمین زده می شود.

از نظر روشنایی، حداکثر روشنایی نمایشگر ردمی نوت 10 می تواند به 1100 نیت برسد که البته در تست های انجام شده فقط بخش خاصی از نمایشگر به این میزان رسیده و بیشتر نمایشگر به روشنایی 700 نیت رسید که برای خواندن متن در محیط های نوری مختلف، قابل قبول خواهد بود.

دوربین در شیائومی ردمی نوت 10

ماژول 4 گانه دوربین شیائومی نوت 10 در پنل پشتی گوشی در یک قاب مستطیلی قرار دارد. سنسورهای این ماژول 4 گانه شامل سنسور اصلی دوربین، سنسور اولترا واید، ماکرو و عمق سنج می شود. سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی است، لنز اولترا واید 8 مگاپیکسل و دو سنسور دیگر 2 مگاپیکسلی هستند.

با توجه به ویژگی سنسورهای دوربین نباید انتظار تصاویر با کیفیت و جزئیات مشخص از آن داشت. اما از نظر فیلم برداری باید گفت که شیائومی ردمی نوت 10 می تواند با کیفیت 4K و با سرعت 30 فریم بر ثانیه یا با وضوح 1080p و سرعت 30/60 فریم برثانیه، تصاویر را ضبط کند.

دوربین سلفی این گوشی هم 13 مگاپیکسلی است و در یک حفره در مرکز و بالای صفحه نمایشگر قرار دارد.

دوربین اصلی در روشنایی و محیط های بیرونی، تصاویر قابل قبولی را ثبت می کند و رنگ ها را نزدیک به رنگ طبیعی آنها نگه می دارد. با این حال با کاهش نور، افت کیفیت تصاویر را به مرور خواهیم داشت. یکی دیگر از قابلیت های دوربین این گوشی، زوم دیجیتالی 2 برابری است که جزئیات و کیفیت تصاویر را کاهش می دهد و نمی توان روی آن حساب باز کرد.

با این حال سنسور اولترا واید شیائومی نوت 10 را باید از نقاط قوت دوربین این گوشی محسوب کرد؛ چرا که در مدل های گران قیمت تر هم در نور روز کیفیت تصاویر با گوشی های رده بالا قابل رقابت است.

شیائومی نوت 10
شیائومی نوت 10 از باطری بسیار قوی پشتیبانی می کند.

بررسی عملکرد سخت افزاری نوت 10

رابط کاربری ردمی نوت 10 مانند سایر گوشی های کمپانی شیائومی MIUI و ورژن 12 است که از سال 2019 روی گوشی های این کمپانی طراحی شده است. نسخه اندروید این گوشی نیز 11 بوده و امکان ارتقای رابط کاربری و اندروید آن فراهم است.

این گوشی موبایل با یک پردازنده از نوع اسنپدراگون 678 روانه بازار شده که نسبت به نسخه قبلی 675 در گوشی های قدیمی تر ردمی، نمی توان تفاوت های فاحشی را مشاهده کرد. معماری 11 نانومتری پردازنده این سری از ردمی ها، فرکانس بیشتری را پشتیبانی می کند که باعث افزایش سرعت گوشی خواهد شد.

این پردازنده از دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز تشکیل شده است. پردازنده آدرنو 612 نیز به عنوان پردازنده گرافیکی در دل این گوشی قرار دارد.

برای خرید شیائومی نوت 10 می توانید یکی از پیکربندی های 64 و 4، 128 و 4 و 128 و 6 را انتخاب کنید که عدد اول نشان دهنده حافظه داخلی دستگاه و عدد دوم مربوط به رم است. البته امکان ارتقای حافظه داخلی از طریق کارت های حافظه میکرو اس دی هم برای کاربران فراهم است.

باتری در شیائومی ردمی نوت 10

تست های انجام شده نشان می دهد باتری در سری جدید ردمی شیائومی نسبت به نسل های گذشته افت داشته و در نگهداری شارژ عملکرد ضعیف تری دارد. باتری موجود روی ردمی نوت 10 یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است که شیائومی در سری ردمی نوت 9 هم از این باتری مشابهی با ظرفیت 5020 میلی آمپر ساعت استفاده کرده بود.

ردمی نوت 10 به صورت کلی می تواند تا 110 ساعت بدون استفاده، روشن بماند. باتری این دستگاه بعد از 41 ساعت مکالمه، 14 ساعت وب گردی یا 20 ساعت پخش ویدیو تخلیه می شود. البته این عملکرد برای یک گوشی میان رده با قیمت اقتصادی رضایت بخش بوده و نمی توان آن را از معایب ردمی نوت 10 محسوب کرد.

یکی از مزایای باتری این دستگاه شارژ سریع آن است که در زمان 30 دقیقه می تواند از 0 به 65 درصد برسد و برای شارژ کامل خود تنها 73 دقیقه زمان نیاز دارد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9T

خرید شیائومی نوت 10 از پنل ایویز

در این بخش ویژگی های شیائومی نوت 10 را بررسی کردیم که جدیدترین سری از خانواده ردمی نوت شیائومی است. این گوشی موبایل که محدوده قیمتی 200 یورویی دارد ویژگی های قابل قبولی را ارائه کرده که کاربر از آن رضایت کامل خواهد داشت. اما اگر بخواهیم رقبایی را برای ردمی نوت 10 در نظر بگیریم، سروکله پوکو X3، موتو G 5G و مدل پلاس آن پیدا خواهد شد که در بازه قیمتی مشابه با ردمی نوت 10، ویژگی های نسبتا بهتری دارند.

برای خرید جدیدترین گوشی های موبایل از پرطرفدارترین برندهای دنیا کافی است عضوی از خانواده ایویز باشید. ما در ایویز شما را با جدیدترین های دنیای موبایل آشنا می کنیم و امکان خرید از برترین برندها را به صورت عمده و با قیمت های استثنایی فراهم کرده ایم. ایویز بهترین همراه فروشندگان موبایل خواهد بود.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید