سامسونگ گلکسی اس 24-هر آنچه تا کنون می دانیم

0
349
سامسونگ گلکسی اس 24

به تازگی اطلاعاتی توسط ایوان بلاس در پلتفرم X یا همان توییتر منتشر شده که تاریخ برگزاری رویداد Galaxy Unpacked 2024 سامسونگ را برای 18 ژانویه تأیید کرده است. انتظار می رود در این رویداد انتظار جدیدترین سری گلکسی، به خصوص سامسونگ گلکسی اس 24 معرفی شود و بر ادغام هوش مصنوعی به عنوان یک ویژگی برجسته در این سری تمرکز گردد. همچنین تمامی تصاویر رنگ‌های مختلف گوشی های سری گلکسی اس 24 به بیرون درز کرد. مدت کوتاهی پس از آن، لیست رسمی مشخصات گلکسی اس 24، گلکسی اس 24 پلاس و گلکسی اس 24 اولترا نیز منتشر شد. اکنون اطلاعات بیشتری در مورد تاریخ عرضه سری گلکسی اس 24 فاش شده است.

سامسونگ گلکسی اس 24تیزر منتشرشده توسط ایوان بلاس، علاوه بر اعلام تاریخ رویداد، به ویژه بر تأکید بر هوش مصنوعی اشاره دارد. این تیزر تاریخ و زمان برگزاری رویداد را به تاریخ 18 ژانویه و ساعت 13:00 EST/10:00 PST مشخص می‌کند. یک نماد متحرک که به شدت شبیه به لوگوی Bard AI از گوگل است، در سمت راست نمایش داده می‌شود که نشان‌دهنده همکاری ممکن سامسونگ با گوگل برای ادغام فناوری هوش مصنوعی است. این نماد بیشتر به پیامی تبدیل می‌شود که “هوش مصنوعی گلکسی در حال راه اندازی است”.

گزارش‌های قبلی نشان می‌دهند که سامسونگ احتمالاً همکاری‌های متعددی را برای ادغام فناوری‌های هوش مصنوعی در نظر گرفته است، از جمله شراکت با OpenAI و تلفیق ChatGPT تا همکاری با گوگل برای بهره‌مندی از Bard در توسعه هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند ممتاز خود. تیزر اخیر تأیید می‌کند که سامسونگ به احتمال زیاد به Bard از گوگل توجه ویژه‌ای دارد.

بر اساس اطلاعیه های اخیر گوگل نیز اشاره دارد که Assistant with Bard به عنوان برنامه‌ای مستقل برای دستگاه‌های اندرویدی عرضه خواهد شد. پیش‌بینی‌های بعدی با تقویت نسخه بتای اخیر برنامه گوگل (نسخه 14.41) نشان می‌دهد که گوگل احتمالاً این دستیار هوش مصنوعی جدید را ابتدا بر روی پیکسل 8، پیکسل 8 پرو و سری آینده گلکسی اس 24 سامسونگ عرضه خواهد کرد.

اطلاعات فنی سامسونگ گلکسی اس 24

در میان شایعات و افشاگری‌های مرتبط با رویداد رونمایی 2024، شواهدی مبنی بر مشخصات سری جدید Galaxy S24 سامسونگ به گوش رسیده است. بر اساس این شایعات، گوشی‌های Galaxy S24 Plus و S24 Ultra از آخرین نسخه پردازنده قدرتمند Snapdragon 8 Gen 3 بهره خواهند برد. این پردازنده باعث افزایش عملکرد، بهبود گرافیک و انجام آسان‌تر وظایف سنگین می‌شود. با این حال، نسخه پایه S24 ممکن است از پردازنده Exynos 2400 استفاده کند.

در خصوص ساختار، گوشه‌هایی از این شایعات اشاره می‌کنند به انتخاب سامسونگ از تیتانیوم به جای آلومینیوم برای افزایش مقاومت، به خصوص در مدل Ultra از سری S24.

اطلاعات بیشتر از سری Galaxy S24 از طریق تصاویری که توسط MysteryLupin@ در پلتفرم X به اشتراک گذاشته شده است به دست آمده است. این تصاویر اطلاعات دقیق درباره طراحی جدید را نشان نمی‌دهند، اما تصاویر با وضوح بالا از هر سه مدل گلکسی S24، از جمله نسخه تیتانیومی Ultra را نمایش می‌دهند.

علاوه بر این گمانه زنی‌ها، گزارش‌های مختلفی نیز به تغییراتی در دوربین سری Galaxy S24 اشاره دارند. احتمال وجود یک دوربین با بزرگنمایی کمتر اما کیفیت بهتر برای جایگزینی دوربین‌های قبلی مطرح شده است.

یکی دیگر از تغییرات مهم ممکن در Galaxy S24، ظاهر خارجی این گوشی است. نسخه Ultra این گوشی به نظر می‌رسد از طراحی صفحه منحنی کناره‌ها دست بکشد. هرچند صفحات منحنی جذابیت خاصی دارند، اما پیش بینی می‌شود صفحه صافتر برای بهبود قابلیت چسبندگی و استفاده آسانتر انتخاب شود.

سامسونگ گلکسی اس 24گوشی‌های سری گلکسی اس 24 از ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی بهره می‌برند که احتمالاً بخش مهمی از بحث‌های مرتبط با این سری گوشی‌ها خواهد بود. انتظار می‌رود که گوشی‌های گلکسی اس 24 با پشتیبانی از پردازنده‌های Exynos 2400 و یا Snapdragon 8 Gen 3 که قابلیت پردازش هوش مصنوعی را دارند، چندین ویژگی هوش مصنوعی ارائه دهند. این ویژگی‌ها شامل ترجمه زبان در زمان تماس، تبدیل صدا به متن برای تا 10 نفر در ضبط صدا، تبدیل متن و خلاصه‌سازی در Samsung Notes برای متن‌های دست‌نوشته یا تایپ شده، گسترش تصاویر، تولید کاغذ دیواری و امکانات دیگر خواهد بود.

گلکسی S24، گلکسی S24+ و گلکسی S24 Ultra دارای صفحه نمایش OLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، حداکثر روشنایی تا 2600 نیت و حفاظت ازصفحه نمایش Gorilla Glass می‌باشند. گلکسی S24 و S24+ از فریم آلومینیومی استفاده می‌کنند در حالی که گلکسی S24 Ultra از فریم تیتانیومی برخوردار است. هر سه گوشی دارای رتبه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، Samsung Knox، Samsung Pay و ویژگی Wireless DeX هستند. همچنین گوشی گلکسی S24 Ultra دارای قلم S نیز می‌باشد.

انتظار می رود گلکسی اس 24 دارای باتری 4000 میلی آمپر ساعتی باشد در حالی که گلکسی اس 24 پلاس دارای باتری 4900 میلی آمپر ساعتی است. گلکسی اس 24 اولترا دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است. هر سه گوشی دارای شارژ بی سیم 15 واتی و شارژ بی سیم معکوس 4.5 واتی هستند. گلکسی اس 24 دارای شارژ سریع سیمی 25 واتی است، در حالی که گلکسی اس 24 پلاس و گلکسی اس 24 اولترا دارای شارژ سیمی سریع 45 واتی هستند. هر سه گوشی دارای رابط کاربری One UI 6.1 مبتنی بر اندروید 14 هستند که دارای چندین ویژگی جدید هوش مصنوعی است که در اینجا فاش شده است.

رنگ‌های Galaxy S24، Galaxy S24+ و Galaxy S24 Ultra

سامسونگ گلکسی اس 24
Galaxy S24 و Galaxy S24+ در چهار رنگ مشکی، بنفش، سفید و زرد در دسترس خواهند بود. به نظر می رسد هر دو گوشی دارای حاشیه های بسیار نازک و یکنواخت در اطراف صفحه نمایش هستند. در قسمت عقب، به نظر می رسد که آنها دارای تنظیمات دوربین سه گانه هستند. به گفته متخصص آرسن لوپین، که این تصاویر را در X (توئیتر سابق) منتشر کرده است، Galaxy S24 Ultra در چهار رنگ مشکی، خاکستری، بنفش و زرد در دسترس خواهد بود.

او بعداً اضافه کرد که رنگ‌های انحصاری آنلاین که احتمالاً فقط در صورت خرید مستقیم گوشی از سامسونگ در دسترس هستند، نارنجی، آبی روشن و سبز روشن خواهند بود. او همچنین به یکی از کاربران پاسخ داد که گزینه خاکستری می تواند به طور خاص “خاکستری تیتانیوم” باشد و رنگ خاصی را پیشنهاد می کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید