رویداد اپل

0
174
رویداد اپل

کنفرانس WWDC اپل، یک کنفرانس سالانه است که هر ساله توسط برند اپل برگزار می‌شود. در این کنفرانس توسعه‌دهندگان می‌توانند با مهندسان اپل ملاقات کنند؛ همچنین جدیدترین محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این برند در رویداد اپل معرفی می‌شود. در گزارش رویداد اپل امسال چند محصول خودنمایی می‌کنند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

معرفی iPhone 15

رویداد اپل

یکی از مهم‌ترین محصولات معرفی شده در رویداد اپل 2023 آیفون15، آیفون 15پرو و آیفون 15 پرومکس است. پس از گزارش رویداد نرم‌افزاری اپل که در ژوئن 2023 برگزار شد، در سپتامبر 2023 از چند محصول برند اپل رونمایی شد که مهم‌ترین آن‌ها آیفون 15 بود. جذاب‌ترین خبری که در رابطه با جدیدترین نسخه آیفون وجود دارد، اضافه شدن درگاه USB-C بوده که باعث خوشحالی بسیاری از علاقمندان آیفون گردید. حالا کاربران آیفون 15 می‌توانند با شارژهای type-C گوشی خود را شارژ کنند. ارتقاء دوربین، اضافه شدن داینامیک آیلند یا جزیره پویا و بهبود در صفحه نمایش تغییرات دیگری است که در آیفون 15 دیده می‌شود.

طراحی

بالاخره اپل در سری جدید آیفون خود به پورت USB-C روی آورد و شما می‌توانید از یک کابل برای شارژ مک‌بوک و آیفون استفاده کنید. آیفون 15 در پنج رنگ جذاب و دوست‌داشتنی ارائه شده که شامل مشکی، آبی، سبز، زرد و صورتی می‌شود. مانند مدل های قدیمی‌تر، 75 درصد از بدنه آیفون 15 از آلومینویم بازیافتی ساخته شده اما بر خلاف مدل‌های پیشین دیگر خبری از قاب پشتی براق نیست و یک محافظ سرامیکی، بخش جلویی گوشی را پوشش می‌دهد. آیفون از نظر طراحی با نسل قبل تفاوت زیادی نداشته و تنها تفاوت آن را می‌توان داشتن جزیره داینامیک معرفی کرد.

صفحه نمایش

آیفون 15 به یک صفحه نمایش 6.12 اینچی از نوع Super Retina XDR مجهز شده که با رزولوشن 2556×1179 وضوحی درخشان را به نمایش می‌گذارد. نمایشگر آیفون 15 دارای گوشه‌های گرد بوده و از یک طراحی زیبای منحنی شکل پیروی می‌کند. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش در محیط بیرون 2000 نیت بوده که به راحتی می‌توان در زیر نور خورشید از آن استفاده کرد. بر روی شیشه این صفحه نمایش از یک پوشش ضد لک استفاده شده و هیچ اثر انگشتی بر روی آن ایجاد نمی‌شود.

دوربین

دوربین آیفون 15 شامل یک لنز 48 مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی می‌شود. قدرت زوم دیجیتال 10 برابری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لنز اصلی این گوشی موبایل به شمار می‌رود. از مهم‌ترین قابلیت‌های دوربین می‌توان به HDR 5 هوشمند، پرتره‌ با حالت فوکوس و کنترل عمق، نورپردازی پرتره با 6 افکت، حالت شب، حالت پانوراما تا 63 مگاپیکسل، تصحیح لنز، اصلاح پیشرفته قرمزی چشم و لرزشگیر خودکار تصویر اشاره کرد. دوربین آیفون 15 می‌تواند با کیفیت 4K در نرخ فریم‌های 24، 25،30 و 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.
دوربین سلفی این مدل نیز به یک لنز 12 مگاپیکسلی بوده که از آن برای تشخیص چهره نیز استفاده می‌شود. دوربین سلفی از فیلم‌برداری سینمایی با کیفیت 4K پشتیبانی کرده و عملکردی قدرتمند را ارائه می‌دهد.

پردازنده و حافظه داخلی

درون آیفون 15 از تراشه A16 Bionic استفاده شده که در مدل‌های پرو 14 نیز شاهده آن بوده‌ایم. این پردازنده به همراه پردازشگر گرافیکی 5 هسته‌ای سرعت پاسخگویی بالایی را برای اجرای انواع برنامه‌ها ارائه می‌دهد. آیفون 15 با سه حافظه داخلی از جمله 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت ارائه شده که بسته به نوع نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

معرفی آیفون 15 پرو

رویداد اپل

یکی دیگر از محصولات معرفی شده در گزارش رویداد اپل، آیفون 15 پرو است. نسخه پرو برخلاف آیفون 15 دارای رنگ‌های خاکی‌تری از جمله سیاه، سفید، آبی و تیتانیوم بوده که جلوه سنگین‌تر و خاص‌تری به آن می‌دهد. از لحاظ ساختاری نیز مانند آیفون 15 از محافظ سرامیکی در قسمت جلو و پوشش تیتانیومی در قسمت پشتی این مدل استفاده شده است.

صفحه نمایش

آیفون پرو 15 به صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR مجهز شده که کیفیت بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارد. این صفحه نمایش نیز دارای حاشیه‌های خمیده بوده که جلوه زیبایی به آن می‌بخشد. هم صفحه نمایش آیفون 15 و هم آیفون 15 پرو از جزیره دینامیک، صفحه نمایش Always-On display و تکنولوژي ProMotiom برخوردار هستند. این تکنولوژی نرخ تازه سازی صفحه نمایش را تا 120 هرتز افزایش داده و باعث کاهش تأخیر و ناهماهنگی هنگام اجرای بازی‌های آنلاین یا هر نوع برنامه دیگری می‌شود. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش 2000 نیت بوده و در روز به راحتی قابل دیدن خواهد بود. آیفون 15 پرو همچنین دارای گواهینامه IP68 بوده و تا عمق 6 متری به مدت 30 دقیقه در آب دوام می‌آورد. بنابراین می‌توان این مدل را یک گوشی کاملا ضد آب در نظر گرفت.

پردازنده

بر اساس گزارش رویداد اپل، آیفون 15 پرو به تراشه A17 Pro مجهز شده که باعث عملکرد قدرتمند این دستگاه می‌شود. این تراشه را می‌توان یکی دیگر از محصولات رویداد اپل 2023 در نظر گرفت. تراشه جدید A17 Pro که به صورت داخلی توسط اپل طراحی شده دارای یک واحد پردازش مرکزی شش هسته‌ای و یک واحد پردازش گرافیکی شش هسته‌ای است. هسته GPU اضافی عملکرد گرافیکی را بهبود می‌بخشد و قابلیت‌های جدید بازی مانند ردیابی اشعه را امکان‌پذیر می‌کند. این گوشی موبایل با 4 حافظه داخلی مختلف ارائه شده که شامل 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت می‌شود.

دوربین

در پشت آیفون 15 پرو یک ماژول دوربین سه‌گانه دیده تعبیه شده که شامل لنز اصلی با رزولوشن 48 مگاپیکسل، لنز فوق عریض با رزولوشن 12 مگاپیکسل و لنز تله فوتو با رزولوشن 12 مگاپیکسل می‌شود. دوربین اصلی این گوشی می‌تواند تصاویر HEIF و ProRAW را با چهار برابر وضوح بیشتر ثبت کند. همچنین با لنز تله فوتو از بزرگ‌نمایی سه برابری بهره‌مند شده و از کیفیت خوبی برخوردار است.

این گوشی موبایل همچنین به سیستم ارتباط ماهواره‌ای مجهز شده و کاربران می‌توانند در جاده‌ها یا هر شرایط دیگری به اینترنت ماهواره‌ای دسترسی داشته باشند.

معرفی Apple watch series 9

رویداد اپل

اپل واچ سری 9 دارای تراشه جدید S9 است که از 5.6 میلیارد ترانزیستور و یک پردازنده گرافیکی سریع‌ ‌تر از پردازنده نسل قبلی تشکیل شده است. این نسخه به وضوح «قدرتمندترین تراشه ساعت اپل تا کنون« محسوب می‌شود. اپل در اپل واچ سری 9 با سایر دستگاه‌های خود از جمله هوم پاد بر روی کارکرد بهتر تمرکز کرده است. اکنون برای صرفه جویی در مصرف باتری، روشنایی صفحه ساعت را به 1 نیت کاهش داده است؛ بنابراین اپل واچ سری 9 در تنظیمات نور کم مانند یک مشعل بر روی مچ دست شما نمی‌درخشد. همچنین می‌تواند تا 2000 نیت روشن شود تا خوانایی بهتری در فضای باز داشته باشد. اپل واچ سری 9 به یک تراشه نسل دوم باند فوق عریض (UWB) مجهز شده که از آن برای فعال کردن قابلیت جستجوی دقیق برای سری آیفون 15 استفاده می‌شود.

سیستم عامل جدید

اپل واچ جدید بر روی سیستم عامل watchOS 10 اجرا می‌شود. سیستم عاملی که در گزارش رویداد اپل در ژوئن 2023 معرفی شد. این سیستم عامل واچ فیس‌های جدیدی را ارائه می‌دهد و از حالت‌های جدید ورزشی همچون گلف و تنیس پشتیبانی می‌کند. سایر برنامه‌ها و ویجت‌ها نیز به خوبی به روز رسانی شده است.

قابلیت Double Tap

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های اپل واچ سری 9، کنترل کردن ساعت بدون لمس صفحه نمایش است. شما می‌توانید با دو بار ضربه زدن انگشت اشاره و شست دستی که ساعت بر روی آن بسته شده انواع دستورها را اعمال کنید. شما می‌توانید از این قابلیت برای توقف تایمر، پخش و توقف موسیقی، به تعویق انداختن زنگ هشدار، پاسخ دادن به تماس تلفنی و پایان دادن به آن، یا کلیک کردن روی عکسی با دوربین آیفون خود استفاده کنید.

سیری، دستیار جدید اپل واچ

به لطف چیپست جدید، سیری در نهایت بر روی اپل واچ قابل استفاده است. همه درخواست‌های سیری اکنون در خود ساعت پردازش می‌شوند. در نتیجه دیگر برای درخواست‌هایی مانند شروع تمرین یا تنظیم تایمر به Wi-Fi یا شبکه‌های تلفن همراه متکی نیست.

صفحه نمایش

اپل واچ سری 9 که در رویداد اپل در ماه سپتامبر معرفی شد، دارای صفحه نمایش جدیدی با وضوح 2000 نیت می باشد که دو برابر اپل واچ سری 8 است. باتری این ساعت نیز از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و تا 18 ساعت دوام می‌آورد. این اپل واچ در چند رنگ جدید ارائه شده و نسخه استیل ضد زنگ آن نیز در چند رنگ عرضه شده‌اند. در ساخت این سری جدید اپل واچ، از ترکیبات محیط زیستی بیشتر استفاده شده و طبق گفته اپل به سمت محصولات آزاد از کربن پیش می‌رود.

معرفی Apple Watch Ultra 2

ساعت اپل واچ اولترا 2 یکی دیگر از محصولات رویداد اپل بوده که در 22 سپتامبر به بازار معرفی شد. این ساعت گزینه‌ای ایده‌آل برای ورزشکاران بوده و از قابلیت‌های مختلفی برخوردار است. این ساعت با وجود شباهت زیادی که به نسل قبلی دارد، از لحاظ داخلی دارای چند تغییر به‌خصوص بوده که کاربران را به خرید این نسخه جدید ترغیب می‌کند. در ساخت اپل واچ اولترا 2 از تراشه S9 استفاده شده که در اول واچ سری 9 نیز به کار رفته است. این تراشه عملکرد ساعت را بهینه کرده و باعث روان‌تر شدن انیمیشن‌ها و عملکرد بهتر گزینه‌های سلامتی مانند شمارش ضربات قلب شده است.
اپل در ساخت Apple Watch Ultra 2 نیز از 95 درصد تیتانیوم بازیافت شده استفاده کرده و همچنان به سمت استفاده از مواد سازگار با محیط زیست پیش می‌رود. این ساعت هوشمند به صفحه نمایش بسیار بزرگی مجهز شده که خواندن انواع اطلاعات و محتوا را برای کاربر آسان ساخته است. همچنین از حداکثر روشنایی 3000 نیت برخوردار بوده و کاربر می‌تواند در نور روشن روز به راحتی از آن استفاده کند.
قابلیت دو بار ضربه که در اول واچ سری 9 به آن اشاره کردیم، در این ساعت نیز به کار رفته است. کاربر می‌تواند با دو با ضربه انگشت اشاره و شست خود تغییراتی همچون پاسخ به تماس، تعویض آهنگ، خاموش کردن آلارم و موارد دیگر را انجام دهد.

بررسی و جمع‌بندی نهایی

در این مطلب به بررسی جدیدترین محصولات گزارش رویداد اپل اشاره کردیم. پس از اولین گزارش رویداد اپل در ژوئن 2023، چند محصول دیگر با سه ماه فاصله زمانی معرفی شد. این محصولات شامل آیفون 15، آیفون 15 پرو، اپل واچ سری 9 و اپل واچ آلترا 2 می‌شود. هر کدام از محصولات نمونه پیشرفته‌تری از سری‌های نسل قبل خود هستند و با وجود شباهت‌های بسیار زیاد با نسل‌های پیشین از قابلیت‌های متعدد جدیدی بهره‌مند شده‌اند. در این رویداد، A17 Pro تراشه جدید اپل نیز معرفی شده که در ساخت آیفون 15 پرو به کار رفته است. یکی دیگر از محصولات رویداد اپل 2023 سیستم عامل جدید watchOS 10 بوده که هم اپل واچ سری 9 و هم اپل واچ الترا بر روی آن اجرا می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید