بررسی و خرید گوشی‌های میان رده بازار ایران

0
177
خرید گوشی‌های میان رده

در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های مختلف و افزایش قیمت دلار، امکان خرید گوشی‌های پرچم دار برای بسیاری از افراد چالش‌برانگیز شده است. به همین دلیل عده بسیار زیادی از ایرانیان ترجیح‌ می‌دهند از گوشی‌های میان رده با قیمتی مقرون به صرفه استفاده کنند. در بین گوشی‌های میان رده نمونه‌های بسیار باکیفیت با امکانات متعدد دیده می‌شود که کاملا ارزش خرید دارد. اما ممکن است هر گوشی میان رده‌ای هم ایده‌‌ال نباشد. به همین دلیل در این مقاله به معرفی بهترین گوشی‌های میان رده در بازار می‌پردازیم تا با بررسی آن‌ها بتوانید مطابق با بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

گوشی ردمی نوت 12 شیائومی ( نسخه 4G)

نام برند شیائومی همیشه در بین گوشی‌های هوشمند میان رده می‌درخشد. این برند گوشی‌های هوشمند خود را با مناسب‌ترین قیمت و بهترین کیفیت ارائه کرده و برای افرادی با بودجه محدود تنوع بسیار زیادی را ارائه می‌دهد. گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 12 که در اکتبر 2022 به بازار عرضه شد، یکی از بهترین گوشی‌های میان رده در بازار ایران است. این گوشی موبایل با صفحه نمایش 6.67 اینچی، طراحی ظریف، زیبا و پردازنده‌ای قدرتمند، بهترین انتخاب برای انواع کاربری‌ها خواهد بود.

صفحه نمایش AMOLED با نرخ تازه تازی 120 هرتز بهترین وضوح و شفافیت را حین تماشای محتوای ویدئویی یا بازی‌های آنلاین به شما ارائه می‌دهد. همچنین مجهز به پردازنده Qualcomm SM4375 Snapdragon 4 Gen 1 بوده که به همراه رم 8 گیگابایت سرعتی روان و پاسخگو را برای شما فراهم می‌سازد. گوشی ردمی نوت 12 شیائومی به لنز دوربین 48 مگاپیکسلی واید و یک دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق مجهز شده که برای عکاسی عملکرد خوبی دارند. ظرفیت باتری این گوشی موبایل 5000 میلی‌‌آمپر ساعت بوده و از شارژ سریع‌ نیز پشتیبانی می‌کند.

Redmi note 12

گوشی موبایل SAMSUNG GALAXY M33

برند سامسونگ یکی دیگر از برندهای محبوبی است که علاوه بر تولید گوشی‌های پرچم دار در سطح جهانی، گوشی‌های میان رده متنوعی را به بازار عرضه کرده است. یکی از نمونه‌های پرطرفدار آن گوشی موبایل سامسونگ مدل GALAXY M33 بوده که با صفحه نمایش 6.6 اینچی، رم 6/8 گیگابایت و باتری 5000 میلی‌‌آمپر ساعتی به بازار عرضه شده است. این گوشی موبایل از طراحی ساده و مینیمالی برخوردار بوده و با رابط کاربری One UI 4.1 عرضه شده است. صفحه نمایش 6.6 اینچی این گوشی به شیشه گوریلا گلس 5 مجهز شده و کیفیت بسیار خوبی دارد. این گوشی از پردازنده  Samsung Exynos 1280بهره‌ می‌برد و برای مرور وب و شبکه‌های اجتماعی، اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سبک و تماشای فیلم و سایر محتواهای ویدئویی ایده‌آل به نظر می‌رسد.

گوشی موبایل SAMSUNG GALAXY M33  به یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز شده که در نور روز تصاویر بسیار خوبی را به ثبت می‌رساند. در کنار این لنز، سه لنز دیگر از جمله لنز اولترا واید، تشخیص عمق و ماکرو نیز تعبیه شده است. این گوشی موبایل به یک حسگر انگشت نیز مجهز شده که در کنار گوشی قرار دارد. باتری 5000 میلی‌‌آمپر ساعتی، پشتیبانی از شارژ سریع، پشتیبانی از کارت حافظه و مجهز بودن به فناوری ارتباطی 5G از ویژگی‌های دیگر گوشی موبایل SAMSUNG GALAXY M33 محسوب می‌شود.

m33 5g

گوشی موبایل MOTOROLA MOTO G52

گوشی موبایل MOTOROLA MOTO G52 یکی از گزینه‌های محبوب دیگر در بین گوشی‌های میان رده محسوب می‌شود. این گوشی موبایل با مشخصات میان رده همچون رم 4 گیگابایت، پردازنده Snapdragon 680 4G و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی به کاربران ارائه شده است. اگر برای کاربری‌های ساده و روزمره همچون برقراری تماس، فعالیت‌ در شبکه‌های اجتماعی، تماشای آنلاین انواع محتوا و اجرای برنامه‌های ساده به یک گوشی موبایل سریع و قدرتمند نیاز دارید، گوشی موبایل MOTOROLA MOTO G52 گزینه مناسبی خواهد بود. این گوشی موبایل مجهز به یک ماژول دوربین سه گانه بوده که شامل لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی می‌شود. در قسمت جلوی گوشی نیز یک لنز سلفی 16 مگاپیکسلی تعبیه شده که برای عکاسی در شبکه‌های اجتماعی مناسب خواهد بود. گوشی موبایل MOTOROLA MOTO G52 به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و با حداکثر توان 30 وات از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. در ساخت این گوشی از پردازنده Qualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G استفاده شده که عملکردی روان و پاسخگو را ارائه می‌دهد. این گوشی موبایل مجهز به یک صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع AMOLED بوده که با نرخ تازه سازی 90 هرتز تجربه تماشای فراگیر را هنگام نمایش محتواهای ویدئویی برای شما به ارمغان می‌آورد.

motorola moto g52

گوشی موبایل HONOR X8

گوشی موبایل آنر مدل HONOR X8 با صفحه نمایش 6.7 اینچی، رم 6 گیگابایت، ماژول دوربین سه گانه و باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی، عملکرد خوبی را به عنوان یک گوشی میان رده ارائه می‌دهد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده که با نرخ تازه تازی 90 هرتز برای مرور شبکه‌های اجتماعی، پیمایش در منوها و تماشای فیلم و سریال عملکرد خوبی دارد. این گوشی همچنین به پردازنده Qualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G مجهز شده که همراه با پردازنده گرافیکی Adreno 610 برای اجرای برنامه‌های سبک و نیمه سنگین مناسب خواهد بود.

گوشی موبایل HONOR X8 با رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگ ارائه شده و از حافظه جانبی پیشتیبانی نمی‌کند. دوربین این گوشی شامل لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 5 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی می‌شود. حسگر اثر انگشت این گوشی در کنار گوشی تعبیه شده و به عنوان دکمه پاور نیز عمل می‌کند. انرژی این دستگاه از طریق یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی تأمین شده و از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

honor x8

گوشی موبایل Realme 8

وقتی صحبت از گوشی‌های میان رده به میان می‌آید، نمی‌توان نام برند ریلمی را نادیده گرفت. برندی که به طور اختصاصی محصولات خود را با هدف کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه طراحی و تولید می‌کند. گوشی موبایل Realme 8 به صفحه نمایش Super AMOLED مجهز شده که برای یک گوشی میان رده ایده‌آل به نظر می‌رسد. این صفحه نمایش 6.4 اینچی با وضوح و کیفیتی عالی برای کارهایی همچون مرور وب، تماشای فیلم و سریال و بازی مناسب خواهد بود. گوشی موبایل Realme 8 به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

باتری این گوشی در حالت عادی تا دو روز کامل دوام خواهد آورد. در قسمت پشتی گوشی، یک ماژول دوربین چهارگانه تعبیه شده که شامل لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی و لنز ماکرو و تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی می‌شود. در نتیجه برای علاقه‌مندان به عکاسی نیز ویژگی‌های قابل توجهی را ارائه داده است. این گوشی موبایل به پردازنده MediaTek Helio G95 مجهز شده که در اکثر گوشی‌های میان رده استفاده می‌شود. ترکیب رم 6/8 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی نیز به عملکرد بهتر این گوشی کمک کرده است.

realme 8

گوشی موبایل SAMSUNG GALAXY A34

در سری گلکسی گوشی‌های سامسونگ، نمونه‌های میان رده باکیفیتی دیده می‌شود. یکی از آن‌ها گوشی موبایل SAMSUNG GALAXY A34 بوده که با صفحه نمایش 6.6 اینچی، طراحی زیبا، باتری قدرتمند و دوربین سه گانه به کاربران ارائه شده است. این گوشی موبایل مارس 2023 عرضه شده و به عنوان یک گوشی میان رده عملکرد خوبی دارد. گوشی سامسونگ A34 از چندین تنوع رنگی برخوردار بوده و با طراحی زیبا و ظریف برای هر نوع سلیقه مناسب خواهد بود. صفحه نمایش 6.6 اینچی این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و با شیشه محافظ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

در ساخت این گوشی موبایل از پردازنده MediaTek MT6877V Dimensity 1080 استفاده شده که برای کاربری‌های روزانه و اجرای انواع برنامه‌ها سرعتی روان و پاسخگو را ارائه می‌دهد. این گوشی با سه ترکیب رم 6/8 و حافظه داخلی 128/256 گیگابایت ارائه شده که کاربر با توجه به نیاز خود مي‌تواند نسخه مورد نظر را انتخاب کند. در قسمت پشتی گوشی موبایل SAMSUNG GALAXY A34 از سه لنز دوربین استفاده شده که شامل لنز اصلی واید 48 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی می‌شود. کیفیت فیلمبرداری با دوربین این گوشی 4K بوده و با سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام می‌شود.

a34 - 5g

گوشی موبایل XIAOMI POCO X5 PRO

یکی دیگر از گوشی‌های میان رده شیائومی از سری پوکو بوده که با عنوان گوشی موبایل شیائومی مدل XIAOMI POCO X5 PRO به بازار عرضه شده است. این گوشی موبایل نسبت به گوشی ردمی نوت 12 قیمت بیشتری دارد؛ اما در عین حال یک گوشی میان رده محسوب می‌شود. گوشی موبایل XIAOMI POCO X5 PRO با صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع AMOLED عرضه شده که برای تماشای محتوای ویدئویی آنلاین و آفلاین گزینه ایده‌آلی به نظر می‌رسد. همچنین نرخ تازه سازی 120 هرتز هنگام بازی‌های آنلاین تجربه بدون تأخیری را برای شما به ارمغان می‌‌آورد. گوشی موبایل XIAOMI POCO X5 PRO به پردازنده Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G مجهز شده که از قدرت بسیار بالایی برخوردار بوده و با پشتیبانی از فناوری 5G علاوه بر اتصال سریع به اینترنت در مصرف باتری نیز صرفه جویی می‌کند.

ترکیب رم 8 گیگابایتی به همراه حافظه 256 گیگابایتی نیز به بهبود عملکرد این گوشی کمک کرده است. گوشی موبایل پوکو X5 pro به سه لنز دوربین در قسمت پشتی مجهز شده که شامل لنز اصلی 108 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی می‌شود. انرژی این گوشی از طریق یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی تأمین شده و از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

poco x5 pro

گوشی موبایل SAMSUNG GALAXY A54

یکی دیگر از بهترین گوشی‌های میان رده متعلق به سری گلکسی سامسونگ است. گوشی موبایل SAMSUNG GALAXY A54 با صفحه نمایش 6.4 اینچی، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و لنز دوربین 50 مگاپیکسلی مجموعه‌ای از ویژگی‌های میان رده و در عین حال کاربردی را ارائه می‌دهد. این گوشی موبایل با چندین رنگ متنوع عرضه شده که با هر سلیقه‌ای سازگار خواهد بود. صفحه نمایش Super AMOLED این گوشی موبایل جزئيات و وضوح رنگ را به بهترین شکل ممکن نمایش می‌دهد و با نرخ تازه سازی 120 هرتز تجربه‌ای بدون تأخیر و فراگیر را ارائه می‌کند.

این گوشی موبایل به تراشه اختصاصی  Samsung Exynos 1380 مجهز شده که همراه با رم 6/8 گیگابایت عملکرد بسیار خوبی دارد. GALAXY A54 از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی کرده و قابلیت ارتقاء دارد. حسگر اثر انگشت این گوشی از نوع اپتیکال بوده و در زیر نمایشگر تعبیه شده است. در قسمت پشتی، یک ماژول دوربین سه گانه تعبیه شده که شامل لنز 50 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی می‌شود. یک لنز سلفی 32 مگاپیکسلی نیز در قسمت جلو تعبیه شده که برای عکاسی در شبکه‌های اجتماعی ایده‌آل به نظر می‌رسد.

galaxy a54

گوشی موبایل MOTOROLA EDGE 20 PRO

این گوشی موبایل به یک صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع OLED مجهز شده که با شیشه گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. این صفحه نمایش برای تماشای انواع محتوا و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ایده‌آل به نظر می‌رسد. گوشی موبایل MOTOROLA EDGE 20 PRO به باتری 4500 میلی‌آمپری مجهز شده که به راحتی یک روز کامل دوام می‌آورد. همچنین از شارژ سریع پشتیبانی کرده و شما را از شارژ مداوم بی‌نیاز می‌کند.

گوشی موبایل MOTOROLA EDGE 20 PRO به پردازنده Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G مجهز شده که عملکردی روان و پاسخگو را ارائه می‌دهد. ترکیب این پردازنده با رم 12 گیگابایت، باعث سرعت بیشتر و عملکرد بهترین این گوشی شده است. در پشت گوشی از سه لنز استفاده شده که لنز اصلی آن 108 مگاپیکسل است. این لنز برای عکاسی در نور روز ایده‌آل بوده و کاملا عملکرد رضایت‌بخشی دارد.  لنز‌های دیگر شامل لنز اولترا واید 16 مگاپیکسلی، لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی و لنز سلفی 32 مگاپیکسلی می‌شود. این گوشی همچنین به یک حسگر اثر انگشت مجهز بوده که در کنار گوشی تعبیه شده است.

motorola moto edge 20 pro

سخن پایانی

در این مقاله به طور خلاصه به معرفی بهترین گوشی‌های میان رده بازار ایران پرداختیم. این گوشی‌های میان رده از نظر قیمتی با یکدیگر متفاوت هستند؛ اما در یک رده بندی قیمتی قرار می‌گیرند و معمولا مقرون به صرفه هستند. نقطه قوت هر کدام از این گوشی‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبلا از خرید یک گوشی موبایل میان رده به اولویت‌های اصلی خود توجه کنید و از بین گزینه‌های موجود، نمونه‌ای را که مطابق با نیاز و بودجه شماست، انتخاب نمایید. به عنوان مثال برخی از گوشی‌های میان رده از دوربین قوی‌تری برخوردار هستند یا برخی صفحه نمایش بزرگ‌تری دارند. پس در نهایت همه چیز به ترجیحات شخصی شما بستگی خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید