راهنمای خرید تبلت اپل + بررسی اجمالی آن‌ها

0
342
خرید تبلت اپل

در حال حاضر طیف گسترده‌ای از آی پدها توسط اپل به بازار ارائه شده است؛ اگر برای اولین بار قصد خرید تبلت اپل را دارید، به احتمال بسیار زیاد به راهنمایی نیاز خواهید داشت. پیش از خرید تبلت اپل باید ویژگی‌هایی همچون قیمت، میزان فضای ذخیره‌سازی و سایر موارد دیگر را در نظر بگیرید. در این مقاله سعی کرده‌ایم به معرفی تبلت‌های اپل بپردازیم و ویژگی‌های هر کدام را با یکدیگر بررسی نماییم.

معرفی iPad10.9-inch

خرید تبلت اپل

تبلت 10.9 اینچی نسل دهم در اکتبر 2022 به بازار عرضه شد. اگر به دنبال تبلتی با طراحی جدید و مشخصات قابل توجه‌تر نسبت به نسل قبلی باشید، طبیعتا تبلت 10.9 اینچی نسل دهم بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در این نسخه کیفیت دوربین پشتی و فیلم‌برداری بهتر شده و دوربین سلفی نیز برای Face time ایده‌آل به نظر می‌رسد. دوربین اصلی با کیفیت 12 مگاپیکسل نسبت به آی پد نسل نهم با کیفیت 8 مگاپیکسل قوی‌تر عمل نموده است. همچنین کیفیت فیلم‌برداری در این تبلت به 4K  رسیده است. بعلاوه، این تبلت به تراشه A14 Bionic مجهز شده که نسبت به نسل قبلی خود یعنی A13 Bionic سریع‌تر عمل می‌کند. این تبلت با دو ترکیب 64 گیگابایت و 256 گیگابایت ارائه شده که با توجه به نیاز خود، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

تبلت 10.9 اینچی نسل دهم به بلوتوث 5.2 مجهز بوده و از قابلیت Touch ID، GPS و 5G پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش این آی پد از نوع Liquid Retina بوده که گوشه‌های گرد نمایشگر را به شما ارائه می‌دهد. زیرا در نسخه قبلی گوشه‌های نمایشگر به صورت زاویه 90 درجه طراحی شده بود. جدا از افزایش رزولوشن از 2160×1620 به 2360×1640 که به لطف پنل بزرگتر ارائه می شود، تمام مشخصات دیگر برای این آی پد و آی پد نسل نهم یکسان است. این آی پد به پوشش اولئوفوبیک مجهز شده که آن را در برابر اثر انگشت مقاوم می‌کند. در بررسی خرید تبلت اپل این مدل به عنوان یکی از بهترین گزینه های انتخابی در نظر گرفته می شود.

معرفی iPad 10.2-inch

خرید تبلت اپل

تبلت 10.2 اینچی، ارزان‌ترین گزینه حال حاضر برند اپل محسوب می‌شود. این آی پد نسل نهم با یک صفحه نمایش 10.2 اینچی در سال 2021 به بازار عرضه شده است. این نمونه با قیمت 329 دلار یکی ارزان‌ترین نمونه در بین سایر آی پدها به شمار می‌رود و باتوجه به قیمت مناسب آن، ویژگی‌های خوبی را ارائه می‌دهد. آی پد نسل نهم شاید به روز ترین مدل نباشد، اما مشخصات قدرتمند آن، برای اکثر کاربرانی که بودجه محدودی دارند، رضایت بخش خواهد بود. این لپ‌تاپ دارای حاشیه‌های نسبتا عریض بوده که درون خود یک صفحه نمایش 10.2 اینچی را جای داده است. همچنین مجهز به دکمه هوم بوده؛ دکمه‌ای که در سایر آی پدها دیده نمی‌شود. بدنه پشتی این آی پد از فلز براق و مقاوم ساخته شده و دکمه‌ها به صورت محکم و کاربردی تعبیه شده‌اند.

اگر برای اینترنت‌گری، برنامه ریزی روزانه یا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به دنبال یک تبلت کاربردی هستید، بدون شک این گزینه برای خرید تبلت اپل کاملاایده‌آل خواهد بود. درون این آی پد از تراشه A13 Bionic استفاده شده که عملکرد چشمگیری را برای اجرای برنامه‌ها ارائه می‌دهد. همه برنامه‌های App Store به خوبی برای این آی پد اجرا شده و رابط کاربری دوستانه و آسانی دارد. تبلت 10.2 اینچی به همراه یک قلم لمسی ارائه شده که برای طراحان و سایر کاربران نیز کاربرد دارد. اگر به برند اپل علاقه‌مند هستید و می‌خواهید با بودجه‌ای مقرون به صرفه تبلت این برند را تهیه کنید، آی پد 10.9 اینچی در دسترس‌ترین گزینه خواهد بود.

معرفیiPad mini 6th gen

خرید تبلت اپل

نکته مهمی که در خرید تبلت اپل باید در نظر د اشته باشید نسل محصولات است. در آی پد نسل دهم نسبت به آی پد نسل نهم از طراحی جدیدتری استفاده شده و به طور کلی نسبت به نسل قبل گام رو به جلویی برداشته است. اما با ورود مینی آی پد نسل شش هر دو آی پد نسل نهم و دهم دیگر حرفی برای گفتن نخواهند داشت. اگر صفحه نمایش کوچک‌ زیاد برای شما مهم نیست، این مینی آی پد از هر لحاظ گزینه‌ ایده‌ال‌تری خواهد بود. آی پد مینی نسل شش به یک صفحه نمایش 8.3 اینچی مجهز شده که برای طرفداران صفحه نمایش‌های کوچک بی‌نقص به نظر می‌رسد. در ساخت این مینی آی پد از یک واحد شبکیه چشم مایع (Liquid Retina unit) استفاده شده که باعث نمایش رنگ‌های گسترده‌تر و واضح‌تر شده است.

این مینی تبلت به تراشه Apple A15 Bionic مجهز شده که نسبت به تراشه قبلی از قدرت و سرعت بیشتری برخوردار است. بر روی این مینی آی پد از یک لنز 12 مگاپیکسلی استفاده شده که به عنوان یک دوربین تبلت عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهد. این مینی تبلت دارای دو ترکیب حافظه داخلی بوده که شامل 64 گیگابایت و 256 گیگابایت است. شکل کوچک مینی آی پد آن را قابل حمل و همه‌کاره می‌کند، اما نمی‌تواند از نظر عمر باتری کاملاً با آی‌پدهای بزرگ‌تر رقابت کند. به هر حال، فضای محدودی در داخل کیس کوچک آن وجود دارد. اما باتری این مینی آی پد پس از مرور شبکه‌های اجتماعی و وب و انجام بازی‌های سبک یک روز کامل دوام می‌آورد. در صورتی که صفحه نمایش کوچک در انتخاب و خرید تبلت اپل برای شما زیاد حائز اهمیت نیست، به جرات می‌توان گفت این مدل نیز جزو بهترین گزینه‌های پیشنهادی است.

معرفی iPad Air 5

خرید تبلت اپل

iPad Air 5 یکی از رقیب‌های آی پد پرو به شمار می‌آید و مجموعه‌ای از ویژگی‌های قابل توجه را ارائه می‌دهد. طراحی کلی این آی‌پد شبیه به آی پد مینی و آی پد پرو می‌باشد، اما برخلاف مدل‌های قبلی گوشه‌های آن زاویه دار است. آی پد ایر نسل پنجم به یک بدنه آلومینیومی مجهز شده و در دست احساس خوبی را ایجاد می‌کند. این تبلت به عنوان یک تبلت 10.9 اینچی سبک به نظر می‌رسد و ضخامت آن فقط 6.1 میلی‌متر است. صفحه نمایش آی پد ایر مشخصاتی مشابه با آی پد پرو دارد. با رزولوشن 2360×1640، تراکم پیکسلی 264 پیکسل و نرخ تازه سازی 120 هرتز تجربه‌ای روان و پاسخگو را ارائه می‌دهد. این صفحه نمایش از نوع IPD LCD بوده و تنها عیب آن این است که رنگ مشکی مانند صفحه نمایش OLED چندان عمیق و جوهری به نظر نمی‌رسد.

اپل نسل پنجم آی‌پد ایر را برای دانش‌آموزان،طراحان و گیمرها طراحی کرده است. این افراد به بهترین عملکرد نیاز دارند و به همین دلیل اپل تصمیم گرفت خط آی‌پد ایر را از چیپ‌ست‌های سری A که در آیفون استفاده می‌شد، به چیپست‌های سری M که در سری آی‌پد پرو و دسکتاپ مک‌های اپل استفاده می‌شود، تغییر دهد. به عبارتی دیگر، iPad Air دارای همان چیپست Apple M1 است که نه تنها در رنج تبلت پرو 2021، بلکه در دسکتاپ‌های مک از جمله مک‌بوک ایر، مک مینی و آی‌مک وجود دارد.

آی پد ایر 5 نسبت به  بسیاری از رقبای اندروید در بخش CPU  قوی‌تر ظاهر شده است. با استفاده از Snapdragon 8 Gen 1 کوالکام قدرت پردازش آن دو برابر بیشتر از Galaxy Tab S8 Ultra سامسونگ است.

معرفی iPad pro 11 inch نسل چهارم

خرید تبلت اپل

تبلت پرو نسل چهارم دستگاهی کاربردی با ویژگی‌های متعدد بوده که برای کارهای پیچیده و حرفه‌ای عملکرد قدرتمندی را ارائه می‌دهد. جنس فریم این آی پد از فلز و آلومینیوم ساخته شده و مقاومت بسیار بالایی دارد. در قسمت جلو با یک صفحه نمایش 11 اینچی از نوع Liquid Retina IPS LCD رو به رو هستیم که به همراه نرخ تازه سازی 120 هرتز کیفیت خوبی را به نمایش می‌گذارد. این صفحه نمایش از فضای رنگی گسترده پشتیبانی کرده و وضوح و تنوع رنگی بالایی را ارائه می‌دهد. در ساخت آی پد پرو 11 از تراشه Apple M1 ساخته شده که به همراه حداکثر رم 16 گیگابایتی سرعت عمل بسیار خوبی دارد.

این آی‌پد در چندین ترکیب مختلف برای رم و کارت حافظه وارد بازار شده که حداکثر رم آن 16 گیگابایت و حداکثر حافظه داخلی آن 2 ترابایت است. در قسمت پشت آی پد، یک ماژول دوربین سه‌گانه قرار گرفته که شامل لنز اصلی واید 12 مگاپیکسل، لنز اولترا واید و تشخیص عمق 10 مگاپیکسل می‌شود. دوربین سلفی از نوع اولترا واید نیز با رزولوشن 12 مگاپیکسل در جلوی آی پد تعبیه شده است. آی پد پرو 11 مجهز به یک باتری 7538 میلی‌آمپر ساعت بوده که با حداکثر توان شارژ 18 وات از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. این آی پد برای امنیت و حریم خصوصی کاربر از حسگر تشخیص چهره سه بعدی استفاده می‌کند. همچنین این دستگاه  به اسپیکر استریوی چهارگانه کجهز است که صدا را با کیفیتی بالا پخش می‌کند.

معرفی iPad Pro 12.9-inch نسل ششم

خرید تبلت اپل

تبلت پرو 12.9 اپل نسل ششم در اکتبر 2022 به بازار عرضه شد. این نسخه در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری ارائه شده و جنس فریم آن از فلز و آلومینیوم ساخته شده است. آی پد پرو نسل ششم به یک صفحه نمایش 12.9 اینچی از نوع Liquid Retina XDR mini-LED LCD مجهز شده و با ویژگی‌ دالبی ویژن وضوح و شفافیت بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. نرخ تازه 120 هرتز نیز آن را برای تماشای محتوهای ویدئویی و مرور وب ایده‌آل ساخته است. آی پد پرو 12.9 اپل نسل ششم به تراشه Apple GPU مجهز شده و برای اجرای انواع برنامه‌ها سنگین کارایی خوبی دارد.

این تبلت با چندین ترکیب رم و حافظه داخلی ارائه شده که حداکثر رم آن 16 گیگابایت و حداکثر حافظه داخلی آن 2 ترابایت است. در قسمت پشت تبلت سه لنز مختلف تعبیه شده که شامل لنز واید 12 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 10 مگاپیکسلی و لنز تشخیص عمق می‌شود. لنز سلفی اولترا واید 12 مگاپیکسلی نیز در جلوی آی پد پرو قرار گرفته است. باتری آی پد پرو 12.9 اپل نسل ششم نسبت به آی پد پرو 11 افزایش یافته و ظرفیت آن 10758 میلی‌آمپر است. این باتری با حداکثر توان 18 وات از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

ارزان‌ترین گزینه برای خرید تبلت اپل

اگر می‌خواهید صرفا یک تبلت اپل کاربردی برای کارهای روزمره داشته باشید و ویژگی‌های خاصی مد نظرتان نیست، می‌توانید با آی پد 10.2 اینچی نسل دهم شروع کنید. اگرچه به طور کلی همه آی پدهای اپل قیمت‌های بالایی دارند. اما این تبلت نسبت به نمونه‌های دیگر قیمت مناسب‌تری دارد. در نظر داشته باشید که برند اپل محصول بی‌کیفیتی تولید نمی‌کند و حتی ارزان‌ترین نمونه آن نیز باز هم یک محصول قدرتمند به شمار می‌رود. با این حال ممکن است از نظر ظرفیت باتری، میزان رم و حافظه داخلی ضعیف‌تر از مدل‌های گران قیمت‌تر باشد.

خرید تبلت اپل با بزرگ‌ترین صفحه نمایش

اگر برای کار طراحی و نقاشی به دنبال خرید تبلت اپل هستید، طبیعتا به دنبال یک نمونه با صفحه نمایش بزرگ می‌گردید. در بین آی پدهایی که در بخش اول مقاله معرفی کردیم، آی پد پرو 12.9 اینچی صفحه نمایش بزرگ‌تری را ارائه می‌دهد و در عین حال گران‌ترین قیمت را بین آن‌ها دارد. اما اگر به دنبال نسخه ارزان‌تر هستید، آی پد پرو 11 اینچ نیز گزینه خوبی خواهد بود.

ویژگی‌های مشترک تبلت‌های اپل

با وجود همه ویژگی‌های متفاوت، آی پدها دارای چندین ویژگی مشترک هستند که در همه نمونه‌های آن‌ها دیده می‌شود:

  • حافظه ذخیره سازی متعدد: همه تبلت‌های اپل با چندین ترکیب مختلف برای فضای ذخیره سازی ارائه می‌شوند تا کاربر بتواند متناسب با نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کند. هرچه حافظه ذخیره سازی‌ بالاتر باشد، قیمت تبلت نیز افزایش پیدا می‌کند.
  • قلم لمسی: همراه با همه نمونه‌های معرفی شده یک قلم لمسی ارائه می‌شود. این قلم لمسی متناسب با تبلت ارائه شده و برای طراحی و هر کاربری دیگری استفاده می‌شود.

سخن پایانی درباره خرید تبلت اپل

در این مطلب به معرفی تبلت‌های پرطرفدار اپل و ویژگی‌های آن‌ها پرداختیم. همان‌طور که اشاره شد، انتخاب بهترین تبلت اپل به نیازها و اولویت‌های شخصی شما بستگی دارد. قیمت این تبلت‌ها بسیار بالاست اما برخی از آن‌ها نسبت به نمونه‌های جدید ارزان‌تر هستند. اگر صرفا به نمایشگر بزرگ با ویژگی‌های کاربردی روزانه علاقه‌مند هستید، می‌توانید نسخه‌های ارزان‌تر آن را تهیه کنید. با خرید تبلت اپل، تجربه‌ای جذاب و بی‌مانند از فناوری و کارایی را در دستان خود خواهید داشت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید