تنظیمات گوشی برای مونوپاد چه روش هایی دارد؟

0
1035
تنظیمات گوشی برای مونوپاد
تنظیمات گوشی برای مونوپاد در انواع سیتم عامل های گوشی

آموزش تنظیمات گوشی برای مونوپاد

گوشی های موبایل جدید، لنزهای سلفی باکیفیتی دارند که باعث شده بسیاری از افراد با سلفی گرفتن، خاطرات خودشان را ثبت کنند. اما برای استفاده از قابلیت سلفی و ثبت تصاویر و ویدیوها، داشتن یک مونوپاد کار را ساده تر می کند؛ کافی است تنظیمات گوشی برای مونوپاد را یاد بگیرید و تصاویرتان را حرفه ای تر ثبت کنید. در این بخش می خواهیم نحوه کار با مونوپاد و کنترل آن با گوشی موبایل را به شما آموزش دهیم. اگر اهل سلفی گرفتن هستید، تا انتهای این بخش همراه ما در تیم فروشگاهی ایویز باشید.

روش های اتصال و تنظیمات گوشی برای مونوپاد

معمولا مونوپادها ساختار یکسانی دارند و برای استفاده از آنها باید گوشی موبایل را در داخل گیره آنها قرار داد. گیره مونوپاد با توجه به مدلش می تواند تا حد خاصی باز شود و گوشی را محکم در بر بگیرد. با توجه به اینکه چه مونوپادی خریداری کرده باشید، اتصال این پایه ها به گوشی موبایل می تواند متفاوت باشد. در زیر رایج ترین روش های اتصال مونوپاد به گوشی های موبایل را توضیح می دهیم.

1. نحوه کار با منوپاد سیم دار

برخی از مونوپادها بلوتوثی نیستند و برای کار با آنها باید کابل مونوپاد را به گوشی موبایل خود متصل کنید. این مونوپادها در کنار گیره خود یک کابل AUX کوچک دارند. بعد از آن که گوشی موبایل را داخل گیره مونوپاد قرار دادید، باید کابل را به گوشی متصل کنید. اگر کابل به درستی متصل شده باشد، علامت هدفون در بخش نوتیفیکیشن گوشی نشان داده می شود؛ دقیقا مثل زمانی که هندزفری خودتان را به گوشی متصل می کنید.

زمانی که اتصال درست برقرار شده باشد، می توانید با فشردن دکمه ای که روی مونوپاد طراحی شده، سلفی بگیرید.

خرید انواع مونوپاد و سه پایه حرفه ای با بهترین قیمت از ایویز

2. تنظیمات گوشی برای مونوپاد بلوتوثی

بسیاری از مونوپادهای جدید و امروزی از اتصال بلوتوثی پشتیبانی می کنند و دردسر اتصال کابل آنها به گوشی موبایل را ندارید. این مونوپادها یک ریموت کوچک دارند که به چیپ ست بلوتوثی مجهز شده و با روشن کردن بلوتوث گوشی موبایل، می توانید آن را شناسایی کنید. حواستان باشد که ریموت این مونوپادها را باید در فواصل زمانی منظم شارژ کنید و زمانی که کارتان با ریموت تمام شد، آنها را خاموش کنید.

بعد از اینکه دکمه ریموت را روشن می کنید کافی است در لیست دستگاه های بلوتوثی گوشی موبایل خود به دنبال نام مونوپاد باشید. سپس روی آن ضربه زده و ریموت را Pair یا جفت کنید. با این کار هر بار که ریموت را روشن کنید و بلوتوث گوشی فعال باشد، به صورت اتوماتیک با یکدیگر جفت می شوند. بعد از این کار ریموت حکم شاتر دوربین را بازی می کند و با فشردن آن می توانید سلفی های جذاب تری بگیرید.

3. اتصال مونوپاد به گوشی آیفون

نحوه کار با مونوپاد در گوشی های آیفون کمی متفاوت است. برای این که دستگاه آیفون به درستی مونوپاد را شناسایی کند، ابتدا باید مونوپاد یا ریموت آن را روشن کنید. در این شرایط معمولا ریموت به حالت چشمک زن درآمده و منتظر دستگاهی است که آن را شناسایی کند. حال برای ورود به بخش تنظیمات گوشی برای مونوپاد وارد Settings دستگاه شده و به بخش General بروید. در این بخش گزینه بلوتوث را انتخاب کنید تا روشن شود. با روشن کردن بلوتوث، گوشی آیفون شما به صورت اتوماتیک به دنبال دستگاه های دارای چیپ ست بلوتوثی می گردد. زمانی که نام مونوپاد را مشاهده کردید روی آن ضربه بزنید. اگر اتصال گوشی موبایل به ریموت مونوپاد با موفقیت انجام شود، چراغ چشمک زن ریموت به حالت روشن و آبی رنگ درمی آید.

تنظیمات مونوپاد
تنظیمات مونوپاد در انواع گوشی ها

4. کنترل مونوپاد از طریق اپلیکیشن

بسیاری از مونوپادهای جدید برای گوشی های اندرویدی و iOS یک اپلیکیشن مخصوص طراحی می کنند تا با دانلود و نصب آن بتوانید تنظیمات مونوپاد را به شکل دقیق تری دنبال کنید. پیش از خرید مونوپاد این گزینه را بررسی کنید که اپلیکیشن کنترل کننده دارد یا نه. با این اپلیکیشن ها می توانید تنظیم کنید که بعد از چند ثانیه فشردن دکمه ریموت، عکس ثبت شود یا چه Gestureهایی توسط دوربین شناسایی شوند.

5. تنظیمات گوشی برای مونوپاد از طریق Gesture

اگر مونوپاد شما بلوتوثی نیست یا شارژ ریموت آن تمام شده است، می توانید با فعال کردن قابلیت اشاره یا Gesture، تصاویر سلفی زیباتری را تهیه کنید. این قابلیت هم در گوشی های اندرویدی و هم در آیفون وجود دارد. در گوشی های اندرویدی کافی است وارد تنظیمات دوربین گوشی خود شوید و آیکنی که معمولا علامت «دست» دارد را فعال کنید.

در گوشی آیفون برای استفاده از قابلیت Gesture باید اپلیکیشن GoCam را از اپل استور دانلود و نصب کنید. این اپلیکیشن رایگان است و امکانات زیادی برای ثبت عکس و ویدیو در اختیار شما قرار می دهد. بعد از نصب این برنامه می توانید تعیین کنید که دوربین با چه اشاره ای سلفی بگیرد. مثلا می توانید تنظیم کنید با تکان دادن دست یا باز و بسته کردن آن، گوشی به صورت اتوماتیک از شما سلفی بگیرد.

این قابلیت ها معمولا تا فاصله 3 متری تشخیص داده می شوند و بعد از شناسایی حرکت دست، دوربین 3 ثانیه به شما فرصت می دهد تا ژست دلخواه تان را برای سلفی گرفتن آماده کنید!

بررسی بهترین سه پایه برای تولید محتوا

6. سلفی گرفتن با مونوپاد به کمک دستیار صوتی

یکی دیگر از تنظیمات گوشی برای مونوپاد برای ثبت تصاویر باکیفیت و بهتر، استفاده از دستیار صوتی است. دستیارهای صوتی چه در گوشی های آیفون و چه در گوشی های اندرویدی می توانند بدون نیاز به حرکت دست یا فشردن دکمه، از شما سلفی بگیرند. برای این کار ابتدا باید دستیار صوتی گوشی خودتان را فعال کنید و سپس دستور «Take a selfie» را بیان کنید. علاوه بر این می توانید مشخص کنید که سلفی بعد از چند ثانیه ثبت شود.

جمع بندی

نحوه کار با مونوپادها برای ثبت تصاویر سلفی سخت نیست. فرقی نمی کند مونوپاد شما بلوتوثی باشد یا از طریق سیم به گوشی موبایل تان متصل شود؛ در هر صورت با فشردن دکمه مونوپاد، می توانید از خودتان سلفی بگیرید. برای این کار اگر می خواهید گوشی موبایل را از طریق بلوتوث به مونوپاد متصل کنید باید تنظیمات گوشی برای مونوپاد را فعال کرده باشید. این تنظمیات در مونوپادهای ساده فقط شامل اتصال بلوتوثی و Pair کردن دستگاه ها می شود. در مونوپادهای جدیدتر می توانید اپلیکیشن مخصوص مونوپاد را دانلود و نصب کرده و به تنظیمات بیشتری دسترسی داشته باشید.

شما برای سلفی گرفتن از چه مونوپادی استفاده می کنید؟! آیا تنظیمات مونوپاد شما برای ثبت تصاویر سلفی پیچیدگی خاصی دارد؟! در بخش دیدگاه ها نظرات خودتان را برای ما بنویسید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید