معرفی انواع تبلت قلم‌دار بازار ایران

2
277
تبلت قلم‌دار

قلم‌های لمسی یکی از ابزارهای بسیار کاربردی برای طراحان، نقاشان و کاربران عادی محسوب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از قلم‌های لمسی ایده‌های خود را به تصویر بکشید، طراحی‌های لحظه‌ای انجام دهید و به صورت دیجیتال همه چیز را ثبت کنید. بخصوص افرادی که از خودکار و کاغذ بیش از اندازه استفاده می‌کنند، با استفاده یک تبلت قلم‌دار می‌توانند در مصرف کاغذ صرفه جویی کنند. در این مطلب به سراغ بهترین تبلت‌های قلم دار در بازار ایران می‌رویم و به ترتیب قیمت از ارزان‌ترین تا گران‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

تبلت قلم‌دار سامسونگ مدل Galaxy Tab S6 Lite 2022

یکی از ارزان‌ترین و در عین حال باکیفیت‌ترین انواع تبلت قلم‌دار موجود، تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S6 Lite 2022 بوده که از ویژگی‌های کاربردی خوبی برخوردار است. این تبلت به یک صفحه نمایش 10.4 اینچی مجهز بوده و از بدنه مستحکم آلومینیومی ساخته شده است. ضخامت این تبلت فقط 7 میلی‌متر بوده و کار با آن حس خوبی دارد. نمایشگر این تبلت از نوع TFT LCD بوده و با نرخ تازه سازی 60 هرتز برای تماشای ویدئو، مرور وب و بازی مناسب به نظر می‌رسد.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S6 Lite 2022 به پردازنده Qualcomm SM7125 مجهز شده که همراه با پردازشگر گرافیکی Adreno 618 عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد. این تبلت با حافظه 64 گیگابایتی و رم 4 گیگابایت ارائه شده که برای کاربری‌های روزانه کاملا مناسب به نظر مي‌رسد. این تبلت همچنین به یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مجهز شده است. تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S6 Lite 2022 دارای یک باتری لیتیوم پلیمری 7040 میلی‌آمپر ساعتی بوده که از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی تب S6 Lite

تبلت قلم‌دار اپل مدل iPad Mini 6th Generation 2021 Wi-Fi

اگر می‌خواهید تبلت قلم‌دار اپل داشته باشید و کمی بیشتر از بیست میلیون تومان هزینه کنید، تبلت اپل مدل iPad Mini 6th Generation 2021 Wi-Fi بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این تبلت در اصل یک مینی آی پد بوده که در 4 رنگ دوست داشتنی و متنوع به بازار ارائه شده است. مینی آی پد اپل مجهز به یک صفحه نمایش 8.3 اینچی است که با داشتن کمترین حاشیه، تصاویری همه جانبه را به نمایش می‌گذارد. این صفحه نمایش طیف رنگی گسترده‌ای داشته و وضوح بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.

تبلت اپل مدل iPad Mini 6th Generation به پردازنده A15 بایونیک مجهز شده که نسبت به نسل قبل از سرعت عمل بالاتری برخوردار است. حافظه داخلی این مینی آی پد 64 گیگابایت بوده و با رم 4 گیگابایت عرضه شده است. جنس بدنه تبلت از آلومینیوم بوده و استحکام بالایی دارد. مینی آی پد اپل با داشتن یک باتری لیتیومی قدرتمند 10 ساعت وب‌گردی و تماشای ویدئو را برای شما فراهم می‌سازد. این مینی آی پد به همراه یک قلم مخصوص ارائه شده که با داشتن نوکی نرم و روان برای یادداشت برداری، طراحی و نقاشی دیجیتال ایده‌آل به نظر می‌رسد.

آیپد مینی نسل 6

تبلت قلم‌دار اپل مدل iPad Air 5th generation Wi-Fi

یکی از خبرهای خوب این است که قیمت تبلت قلم‌دار اپل مدل iPad Air 5th generation Wi-Fi کاهش پیدا کرده و اکنون در دسته تبلت‌های زیر 30 میلیون تومان قرار می‌گیرد. بنابراین کاربرانی که به تبلت‌های اپل علاقه‌مند هستند، می‌توانند با بودجه زیر 30 میلیون تومان این تبلت را خریداری نمایند. تبلت اپل مدل iPad Air 5th generation Wi-Fi مشخصات سخت افزاری بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و در حال حاضر یکی از بهترین تبلت‌های جهان محسوب می‌شود. این تبلت به یک صفحه نمایش 10.9 اینچی با رزولوشن 2330×16470 مجهز شده و نوع آن Liquid Retina IPS است.

مجهز بودن به دوربین 12 مگاپیکسلی، توانایی ضبط ویدئو با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه از مزایای دیگر این تبلت محسوب می‌شود. آی پد ایر نسل ششم به پردازنده قدرتمند Apple M1 مجهز شده که یکی از بهترین و سریع‌ترین پردازنده‌های موجود در جهان است. با داشتن چنین پردازنده‌ای، انواع برنامه‌های سنگین با سرعتی بسیار بالا اجرا خواهند شد. این تبلت همچنین از قلم لمسی Apple Pencil 2nd generation برخوردار است و بهترین عملکرد را دارد. رم این تبلت 8 گیگابایت بوده که به همراه 64 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود. این تبلت مجهز به حسگر انگشت بوده که به لمس پاسخی سریع نشان می‌دهد. انرژی این تبلت از طریق باتری لیتیوم یون 28.6 واتی تأمین شده و از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

آیپد ایر نسل 5

تبلت قلم‌دار سامسونگ مدل Galaxy Tab S7 FE LTE SM-T735

با پرداخت هزینه بیشتر، به تبلت قلم‌دار سامسونگ مدل Galaxy Tab S7 FE LTE SM-T735 می‌رسیم. این تبلت از سری تبلت‌های گلکسی سامسونگ بوده که ویژگی‌های چشمگیری را به نمایش می‌گذارد. این تبلت با صفحه نمایش 12.4 اینچی از نوع TFT ارائه شده و با وضوح تصویر 2560×1600 پیکسل کیفیت بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارد. ظرفیت داخلی این تبلت 64 گیگابایت بوده که با استفاده از کارت حافظه جانبی می‌توان آن را ارتقا داد.

این تبلت از سیم کارت پشتیبانی کرده و می‌توانید از طریق آن به شبکه 4G و 3G متصل شوید. تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S7 FE LTE SM-T735 به یک لنز اصلی 8 مگاپیکسلی و لنز سلفی 5 مگاپیکسلی مجهز شده که کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد. جنس بدنه این تبلت از آلومینیوم تشکیل شده و با وزن تقریبی 608 گرم یک تبلت بسیار سبک محسوب می‌شود. از این تبلت می‌توان برای انجام انواع کارهای گرافیکی و طراحی استفاده کرد. زیرا به همراه یک قلم کاربردی ارائه شده که پاسخگویی سریع و روانی بر روی نمایشگر دارد. صفحه نمایش 12.4 اینچی OLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز، وضوح و کیفیتی عالی را به نمایش می‌گذارد و برای تماشای ویدئو، وب گردی و هر فعالیت دیگری ایده‌آل به نظر می‌رسد.

سامسونگ گلکسی تب S7 FE

تبلت قلم‌دار هوآوی مدل MatePad Pro 12.6

یکی دیگر از برندهایی که در زمینه تولید تبلت قلم‌دار می‌درخشد، برند هوآوی است. تبلت هوآوی مدل MatePad Pro 12.6 علاوه بر قلم لمسی، به همراه یک کیبورد ارائه شده که می‌توانید از آن به عنوان یک لپ‌تاپ کوچک استفاده کنید. این تبلت به پردازنده قدرتمند Kirin 900E مجهز شده که برای اجرای انواع بازی‌ها و نرم افزارهای سنگین عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. تبلت هوآوی مدل MatePad Pro 12.6 به یک صفحه نمایش 12.6 اینچی مجهز شده که با رزولوشن 1600×2560 کیفیت بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارد. این صفحه نمایش از بیش از 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی کرده و تجربه فراگیری را به شما ارائه می‌دهد.

این تبلت دارای یک ماژول دوربین چند گانه بوده که شامل لنز اصلی 13 مگاپیکسلی، سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی و سنسور سنجش عمق می‌شود. تبلت هوآوی مدل MatePad Pro 12.6 با داشتن باتری قدرتمند 10050 میلی‌آمپری تا چندین ساعت استفاده بی‌وقفه را برای شما فراهم می‌سازد. وزن این تبلت فقط 609 گرم بوده و بسیار سبک است. کاربر می‌توان به راحتی آن را در دست گرفته و همراه با قلم لمسی مشغول به یادداشت برداری، طراحی و نقاشی شود.

تبلت هوآوی Matepad Pro

تبلت قلم‌دار سامسونگ مدل Galaxy Tab S7 SM-T875

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S7 SM-T875 در رده تبلت قلم‌دار بالای 30 میلیون تومان قرار می‌گیرد و از مشخصات چشمگیری برخوردار است. این تبلت به همراه یک قلم مخصوص و حرفه‌ای طراحی شده که برای طراحان، نقاش‌های دیجیتال و کاربران عادی گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود. جنس بدنه این تبلت از آلومینیوم ساخته شده و یک ماژول دوربین دوگانه در پشت آن قرار گرفته‌ است. تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S7 SM-T875 به یک صفحه نمایش 11 اینچی مجهز شده که بهترین کیفیت را به نمایش می‌گذارد. در قسمت پشتی تبلت یک نوار شیشه‌ای تعبیه شده که محل قرار گرفتن قلم لمسی است. این نوار خاصیت مغناطیسی دارد و قلم را به خوبی جذب می‌کند.

ماژول دوربین این تبلت شامل لنز اصلی 13 مگاپیکسلی و لنز فوق عریض 5 مگاپیکسلی می‌شود. در قسمت دوربین سلفی نیز یک لنز 8 مگاپیکسلی تعبیه شده است. تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S7 SM-T875 مجهز به تراشه +Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 بوده که همراه با رم 8 گیگابایتی عملکردی قدرتمند را ارائه می‌دهد. این تبلت همراه با رم 6 گیگابایت و حافظه 128، 256 و 512 گیگابایت نیز ارائه می‌شود و بسته به نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.  انرژی این تبلت از طریق یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 8000 میلی‌آمپر ساعت تأمین می‌شود و با حداکثر توان 45 وات از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی تب S7

تبلت قلم‌دار سامسونگ مدل Galaxy Tab S8 5G SM-X706B

اگر می‌خواهید بیشتر از 30 میلیون تومان هزینه کنید، تبلت قلم‌دار سامسونگ مدل Galaxy Tab S8 5G SM-X706B یکی از گزینه‌های پیش روی شما خواهد بود. این تبلت یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار بوده که با صفحه نمایشی 11 اینچی و پردازنده‌ای قدرتمند ارائه شده است. در پشت این تبلت یک ماژول دوگانه تعبیه شده که از دو لنز 13 مگاپیکسلی عریض و لنز 6 مگاپیکسلی فوق عریض تشکیل شده است. تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S8 5G SM-X706B به پردازنده قدرتمند Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 مجهز شده که به راحتی از پس اجرای بازی‌های سنگینی همچون کال آف دیوتی موبایل و آسفالت 9 برمی‌آید.

انرژي این تبلت از طریق یک باتری 8000 میلی‌آمپر ساعتی تأمین شده که با هر بار شارژ کامل عمر مفیدی را به کاربر ارائه می‌دهد. این باتری همچنین از شارژ سریع پشتیبانی کرده و ظرف مدت 80 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S8 5G SM-X706B به همراه 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی ارائه شده که به عملکرد بهتر تبلت کمک می‌کند. قلم لمسی این تبلت از کیفیت خوبی برخوردار بوده و برای یادداشت برداری و طراحی اید‌ه‌آل به نظر می‌رسد. وزن این تبلت نیز فقط 507 گرم بوده که آن را در شمار سبک‌ترین تبلت‌های موجود قرار می‌دهد.

گلکسی تب S8 5G

تبلت قلم‌دار سامسونگ مدل Galaxy Tab S8 Ultra

اگر می‌توانید بالای 50 میلیون تومان هزینه کنید، یکی از قدرتمندترین تبلت‌های جهان را به شما معرفی می‌کنیم. تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S8 Ultra با یک صفحه نمایش بزرگ 14.6 اینچی ارائه شده و از مشخصات فنی قدرتمندی برخوردار است. نوع این صفحه نمایش superAMOLED بوده و با ترخ تازه سازی 120 هرتز و رزولوشن 2960*1848 پیکسل بهترین کیفیت و وضوح رنگ‌ را به شما ارائه می‌دهد. تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S8 Ultra به پردازنده Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 مجهز شده که برای اجرای انواع بازی‌ها و برنامه‌های سنگین ایده‌آل است.

این تبلت به یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 11200 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده و ظرف مدت 82 دقیقه از صفر به صد درصد شارژ می‌شود. در پشت این تبلت دو حسگر دوربین تعبیه شده که شامل لنز اصلی عریض با رزولوشن 13 مگاپیکسل و لنز فوق عریض با رزولوشن 6 مگاپیکسل می‌شود. دوربین سلفی نیز شامل یک لنز 12 مگاپیکسلی شده که تصاویر باکیفیتی را ثبت می‌کند. این تبلت به سه ترکیب رم و حافظه داخلی ارائه شده که حداکثر رم آن 16 گیگابایت و حداکثر ظرفیت داخلی آن 512 گیگابایت است.

سامسونگ گلکسی تب S8 Ultra

تبلت قلم‌دار آیپد پرو 12.9 اپل نسخه 2022

این تبلت قلم‌دار که قبلا مرز 60 میلیون تومان را رد کرده بود، اکنون به کمتر از 60 میلیون تومان رسیده و در عین حال یک تبلت گران قیمت محسوب می‌شود. اگر به برند اپل علاقه‌دارید و به دنبال یک تبلت قدرتمند هستید، آیپد پرو 12.9 اپل نسخه 2022 بهترین گزینه برای شما خواهد بود. آی پد پرو به یک صفحه نمایش 12.9 اینچی از نوع    Liquid Retina XDR mini-LED LCD مجهز شده و کیفیت بسیار بالایی انواع محتواهای ویدئویی را به نمایش می‌گذارد.

جنس بدنه این آی پد از فلز و آلومینیوم ساخته شده و ضخامت آن فقط 6.4 میلی‌متر است. آیپد پرو 12.9 اپل نسخه 2022 از پردازنده قدرتمند Apple M2 بهره‌مند شده که همراه با پردازنده گرافیکی Apple GPUبرای پردازش و اجرای هر بازی و برنامه‌ای ایده‌آل شده است. این تبلت با رم‌ها و حافظه‌های داخلی متعددی ارائه شده که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. آیپد پرو 12.9 اپل نسخه 2022 به همراه یک قلم لمسی قدرتمند ارائه شده که از عملکردی روان و سریع برخوردار است.

آیپد پرو 12.9

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی انواع تبلت قلم‌دار در بازار ایران پرداختیم. این تبلت‌ها بر اساس ارزان‌ترین تا گران‌ترین ارائه شده و در دسته بهترین قلم‌های لمسی محبوب و پرفروش قرار می‌گیرند. هر کدام از این تبلت‌ها از مشخصات فنی قدرتمندی برخوردار هستند و بسیاری از طراحان، نقاشان و سایر کاربران از این تبلت‌های قلم دار استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به بودجه و نوع نیاز خود، یکی از این تبلت‌های قلم دار را انتخاب نمایید.

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید