بهترین دستگاه فشار خون

0
477
بهترین دستگاه فشار خون
با بهترین دستگاه های اندازه گیری فشار خون آشنا شوید.

7 تا از بهترین دستگاه های فشار سنج که می توانید در منزل استفاده کنید

در این مقاله در مورد بهترین دستگاه فشار خون خواهیم خواند. خواه توصیه پزشک باشد که به طور منظم فشار خون خود را در منزل اندازه بگیرید خواه به دنبال نظارت دقیق تر بر سلامتی خود باشید، یک دستگاه فشار خون به شما کمک می کند تنها در چند دقیقه فشار خود را اندازه گیری و ثبت نمایید.

این دستگاه که به طور رسمی تحت عنوان فشارسنج شناخته می شود شامل یک دستبند بادی بوده که زمانی که تحت فشار قرار می گیرد مانع حرکت جریان خود در شریان شما می شود. یک مقایس تفاوت، جریان خون شما را با وجود مانع و بدون آن را اندازه گیری می کند و از این عدد به دست آمده به عنوان فشار خون یاد می شود. اندازه گیری فشارخون بسیار ساده است. برای این کار نیاز نیست حتما یک پزشک متخصص باشید، به همین دلیل است که تست فشار خون در منزل امری رایج است.

تا زمانیکه دستورالعمل های دستگاه فشار خون خود را به درستی دنبال نمایید و دستبند را به درستی روی دستتان قرار دهید همه چیز به طورکامل بی نقص خواهد بود.

اما انتخاب بهترین دستگاه فشار خون هم مساله مهمی است.

  • سوال اول: آیا این دستگاه دقیق است؟

بهترین دستگاه های اندازه گیری فشار خون باید از نظر پزشکی تایید شده باشند، به این معنی که باید دقیق، کالیبره و نتایجی نزدیک به آنچه در مطب پزشک می بینید را ارائه دهند تنها برای اطمینان به دنبال عباراتی مانند معتبر پزشکی، معتبر بالینی یا FDA باشید. درصورتی که به نتیجه شک دارید آن را با پزشک خود در میان بگذارید. پزشک می تواند نتیجه شما را با دستگاه خودش مقایسه نماید و به شما بهترین دستگاه فشار خون را معرفی کند.

اگر فشار سیستولیک حداکثر حدود 10 درجه با فشار اعلامی پزشک متفاوت باشد، این دستگاه برای استفاده در منزل مناسب است. در غیر این صورت دستگاه را مرجوع نمایید. اگرچه بیشتر دستگاه های فشار خونی که برای استفاده در منزل در نظر گرفته شده اند مدل های اتوماتیکی می باشند که به دور بازو بسته میشود، اما باید گفت که موارد استنثایی نیز وجود دارد. پیشنهاد ما این است که از دستگاه های غیر اتوماتیکی که برای استفاده از آنها باید به سراغ بروشور بروید، دوری کنید.

از این گذشته شما می توانید از میان دستگاه های مستقل با نمایشگرهای دیجیتالی ساده و مدل های هوشمندی که با تلفن و سایر برنامه ها و تجهیزات سلامتی و تناسب اندام همگام سازی می شوند، یکی را انتخاب کنید. این دستگاه ها باید داده های شما را مطابق با دستورالعمل های HIPAA بارگذاری و به اشتراک بگذارند، اما اگر نگران حریم خصوصی خود هستید، بهتر است گزینه دیگری انتخاب کنید.

در اینجا بهترین دستگاه های فشار سنج که می توانید در خانه استفاده کنید معرفی شده اند:

  1. بهترین دستگاه فشار خون به طور کلی: دستگاه فشار خون بازوی بلوتوثی Beurer
  2. بهترین دستگاه فشار خون هوشمند: دستگاه فشار خون بی سیم QardioArm
  3. بهترین دستگاه فشار خون قابل حمل: همراه با BPM و کیف قابل حمل
  4. بهترین دستگاه فشار خون با EKG: امرن کامل با EKG
  5. بهترین دستگاه فشار خون وایرلس: دستگاه فشار خون وایرلس iHealth Track
  6. بهترین دستگاه فشار خون: مانیتور فشار خون بی سیم iHealth Track
  7. بهترین دستگاه فشار خون برای چند کاربر: مانیتور فشار خون بلوتوث Omron Evolv
  8. بهترین دستگاه فشار خون دور مچ: مانیتور فشار خون مچی بی سیم Omron 7

 

1. بهترین دستگاه فشار سنج به طور کلی

مانیتور فشار خون بازوی بلوتوثی Beurer

Beurer در بین بهترین دستگاه فشار خون نامی بسیار قابل احترام است ومدل BM67 تولید این شرکت یک مدل عالی با قیمت متوسط است که به راحتی و با اطمینان کار می کند و دارای گزینه های نظارتی کافی برای توجیه هزینه بیشتر است. از نظر بالینی تأیید شده بوده و نتایج را در نمایشگر بزرگ نشان می دهد.

در واقع، جزو تعداد انگشت شماری دستگاه های فشار سنج با نمایشگر بزرگ و کارامد محسوب میشود در نتیجه می توان از آن به عنوان رابط اطمینان بخش برای افرادی که ممکن است از انجام آزمایش های فشار خون در خانه عصبی باشد به حساب می اید. نتایج شما به لطف یک سیستم کدگذاری شده رنگ به اسانی قابل تفسیر است و به شما این امکان رامیدهد در صورتی که فشار خون شما خارج از محدوه سلامتی باشد بدون نیاز به تفسیر مقادیرسیستولیک و دیاستولیک از آن مطلع شوید.

علاوه بر گزارش داده های معمول ضربان قلب، اختلالات ریتم قلب را نیز کنترل می کند و در صورت تشخیص موردی خاص هشدار می دهد. در حالی که برخی از دستگاه ها به شما امکان تست دو نفربه صورت جداگانه را می دهد، BM67 امکان استفاده برای چهار کاربر را داراست و سابقه 30 نتیجه آزمایش آخر را برای هر کدام ثبت می نماید، در اکثر موارد، این دستگاه برای استفاده کل خانواده کفایت میکند.

بهترین دستگاه فشار خون
دستگاه فشارسنج بیوور

می توانید در صورت نیاز دستگاه را به تلفن هوشمند خود متصل نمایید و نتایج را با برنامه iOS یا Android Beuer HealthCoach همگام سازی کنید. این برنامه کاملترین برنامه اندازه گیری فشار خون نیست، اما به شما کمک می کند تا نتایج خود را با سایر اطلاعات روزانه تناسب اندام و سلامت ادغام کنید.

2. بهترین دستگاه فشار خون هوشمند

دستگاه فشار خون بی سیم QardioArm

دستگاه فشار خون بی سیم QardioArm به لطف یک گجت بزرگ و آجری مانند که روی دستبند چسبانده شده است، به نظر می رسد یک دستگاه فشار خون معمولی نیست. اما با وجود ظاهر آن، استفاده و کاربرد آن اسان است. همچنین از نظر بالینی تأیید شده می باشد.اگرچه همیشه بردن دستگاه جدید به مطب پزشک برای حصول اطمینان از صحت آن ایده خوبی است اما این دستگاه قبلا تایید شده و FDA نیز آن را تایید نموده، چیزی که همه دستگاه ها نمی توانند ادعا کنند. صحبت دقت شد،

بهترین دستگاه فشار خون
بهترین دستگاه فشار خون آلمانی

QardioArm می تواند به طور خودکار یک اندازه گیری سه گانه انجام دهد تا صحت نتیجه را تضمین کند.

هیچ کنترل یا نمایشگری برروی QardioArm وجود ندارد، دستگاه از طریق بلوتوث با تلفن شما همگام سازی می شود، در نتیجه می توانید با ضربه زدن روی یک دکمه در برنامه QardioArm برای Android یا iPhone فشار خون خود را بررسی نمایید. این اپلیکیشن بسیار کاربرپسند است، صفحه ها تنها برای نمایش اعداد طراحی نشده بلکه معنی آنها رانیز توضیح میدهد ودر مورد شاخصهای مهمی مانند ضربان قلب نامنظم هشدار می دهد. این ویژگی در ایفون زمانی که با اپل واچ کار می کنید پررنگ تر است(می توانید آزمایشی انجام دهید و نتایج را مستقیماً از ساعت مشاهده کنید) البته با الکسا، Google Fit و سایر سرویس ها نیز کار می کند و همچنین می توانید از برنامه برای به اشتراک گذاشتن مستقیم نتایج خود با پزشک خود استفاده کنید.

3. بهترین دستگاه فشار خون قابل حمل کدام است؟

Withings BPMبا کیف قابل حمل

بسیاری از دستگاه ضربان قلب قابل حمل هستند، به خصوص دستگاه های”هوشمند” مانند Withings BPM Connect که از طریق سیم و کابل به صفحه نمایش متصل نیستند. اما Withings BPM Connect به لطف قاب سخت افزاریش قابل استفاده در سفر و جاده است. سایز کل پک 6.5 x 3.5 x 2.9 اینچ است که به راحتی در هر کیف، کوله و چمدانی جای می گیرد. مهم نیست که کجا از آن استفاده کنید، تنظیم Withings بسیار آسان است.

بله این یک دستبند هوشمند با یک برنامه عالی برای ایفون و اندروید است،اما برای اعلام نتیجه نیاز نیست نزدیک تلفن خود باشید. کافیست دکمه روی دستبند را فشار دهید، سپس نتایج را مشاهده کنید ،البته لازم به ذکر است که نتایج برای وضوح به صورت رنگی کد گذاری شده است. اگر تلفن شما در نزدیکی شما نیست، جای نگرانی نیست:

بهترین دستگاه فشار خون
اطلاع از دستگاه فشار خون Withings BPM

 

می تواند نتایج شما را از طریق Wi-Fi درفضای cloud بارگذاری کنید. همانطورکه گفته شد این برنامه موارد مفید دیگری نیز همراه دارد، مانند اینکه قادر است با سرویس Apple Health Apple iPhone ادغام می شود و به شما امکان می دهد سابقه خود را بررسی کنید و داده ها را با پزشک یا دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین FDA کاملاً انرا تایید نموده است.

4. بهترین دستگاه فشار خون با EKG

Omron Complete با EKG

اگر بیش از اطلاعات در مورد فشار خون خود به دنبال اطلاعات دقیق تری در مورد سلامت قلبتان هستید، دستگاه اندازه گیری فشار خون Omron’s Complete توانایی ضبط EKG شما را نیز دارد. شما احتمالاً نیازی به نتایج EKG ندارید مگر اینکه متخصص قلب شما انجام آزمایش در منزل را توصیه کند، اما اگر پزشک این مورد را بخواهد، گرفتن EKG از Omron Complete به همان آسانی است که فشار خون شما گرفته می شود. (در واقع هر دو ازمایش همزمان انجام می شود.) به طور سنتی، EKG نیاز به اتصال الکترود دارد، اما برای استفاده از Omron Complete، فقط انگشت شست خود را به یک جفت سنسور قرار دهید.

بلافاصله نتایج در تلفن هوشمند شما (iOS یا Android) نمایش داده می شوند و امکان ذخیره یا به اشتراک گذاری دارند. شایان ذکر است که اولین باری که EKG را با Omron Complete انجام می دهید EKGبه صورت خودکار برای یک متخصص قلب و عروق ارسال شده، مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و سپس تفسیر پزشکی رایگان برای شما ارسال شود. بعد از اینکه گزارش EKG خود را دریافت کردید، یک روز یا دیرتر از آن می توانید مجددا EKG انجام دهید و نتیجه را همان زمان مشاهده نمایید.

دستگاه Omron Complete با EKG
Omron Complete با EKG

برای خواندن فشار خون، مانیتور دارای اعتبار پزشکی است بنابراین از همان ابتدا کالیبره می شود. برای نمایشگر EKG یک تلفن هوشمند لازم است ،اما درصورتیکه تلفن شما چندان به روز نیست می توانید داده های فشار خون را برروی دستگاه مشاهده کنید. همچنین می خواهید از این برنامه برای بررسی سابقه اطلاعات قلب خود و به اشتراک گذاشتن اطلاعات با پزشک خود استفاده کنید.

5. بهترین دستگاه فشار خون وایرلس

دستگاه فشار خون وایرلس iHealth Track

یکی از کم هزینه ترین دستگاه های اندازه گیری فشار خون مورد تایید FDA در بازاراست، که شما می توانید این دستگاه دقیق و با کاربرد آسان با قیمت کمتر از 40 دلار تهیه کنید.

عملکرد این فشارسنج ساده و بی دردسر است، این دستگاه دارای یک صفحه نمایش بزرگ رنگی است و نتایج شما را به صورت قرمز، زرد یا سبز کدگذاری می کند تا درصورتی که نتایج شما عادی یا بالقوه دچار مساله باشد به شما هشدار دهد. همچنین اختلالات ریتم قلب را کنترل می کند، کاری که بسیاری از دستگاه های اندازه گیری فشار خون انجام نمی دهند ونه قطعا دستگاه هایی در این محدوده قیمت.

دستگاه فشار خون ihealth
اطلاعات دستگاه فشار خون ihealth

خود دستگاه می تواند حداکثر 99 مورد را ضبط و ذخیره کند، اما شما می توانید از طریق بلوتوث در برنامه iPhone یا Android خود به برنامه iHealth که از موارد استعلام نامحدود پشتیبانی می کند، متصل شوید.

6. بهترین دستگاه فشار خون برای چند کاربر

دستگاه فشار خون بلوتوثی Omron Evolv

معمولاً شما به زیبایی دستگاه های فشار خون فکر نمیکنید، اما Omron Evolv وسیله جالبی است. این دستگاه تمام ویژگی هارا با یک صفحه نمایش و کنترل برروی یک دستنبد قرار داده است. نه تنها هیچ لوله و سیم وجود ندارد، بلکه می توانید نتایج خود را بدون دسترسی به تلفن مشاهده کنید. گفته شد، Evolv از طریق بلوتوث با تلفن شما همگام سازی می شود و به شما امکان می دهد از طریق برنامه Omron برای iOS یا Android به ویژگی های اضافی دسترسی پیدا کنید.

درصورتی که این دستگاه را بادیگران به اشتراک می گذاری، این برنامه با توانایی ثبت هر تعداد کاربر و سابقه نامحدود خواندن برای هر کاربر آماده است. Omron در این زمینه پا فراتر گذاشته است، چراکه بیشتر دستگاه های اندازه گیری فشار خون، تنها امکان ذخیره اطلاعات نهایت دو کار را می دهند. برخی از این دستگاه ها اطلاعات تا 4 نفر را پشتیبانی میکنند اما Evolv محدودیتی در این زمینه ندارد. Evolv از نظر بالینی معتبر است و عمران ادعا می کند با ارزیابی نقاط داده بیشتر، به نسبت دستگاه های دیگر دقیق تر عمل می کند، که به آن امکان می دهد تداخل روتین ناشی از حرکات اتفاقی بازو را از بین ببرد.

 

7. بهترین دستگاه فشار خون مچی

دستگاه فشار خون مچی بی سیم Omron 7

بیشتر فشار سنج ها، چه در مطب پزشک و چه در خانه، در بالای بازوی شما بسته می شوند و دلیل خوبی هم دارد. انجمن قلب آمریکا صریحا فشارگیری از بازو را توصیه می کند، زیرا این دقیق ترین روش برای اندازه گیری است. اما دستبندهای بازویی برای همه مفید نیستند. اگر آسیب دیده اید یا محدودیت های جسمی دیگری شما را از اندازه گیری فشار از این راه باز می دارد، می توانید دستگاه های مچی را به عنوان روش دوم در نظر بگیرید. Omron 7 Series wrist دستگاهی است که برروی مچ قرار می گیرد.

این دستگاه دارای اعتبار بالینی بوده و در روی صفحه راهنمایی برای کمک به شما در جهت قرائت و جایگذاری وضعیت درست دستگاه برروی مچ و دست نسبت به دستگاه می باشد. همچنین ضربان های نامنظم قلب را تشخیص می دهد و زمانیکه فشار خون سیستولیک شما از 130 بیشتر می شود هشدار می دهد. شما می توانید سابقه حداکثر 90 قرائت را در Omron 7 Series ذخیره کنید و در صورت تمایل از طریق بلوتوث به تلفن iOS یا Android شما متصل شده تا تعداد نامحدودی از خواندن را در برنامه Omron ذخیره کند.

شما می توانید با خواندن مقاله بالا بهترین تصمیم را در انتخاب بهترین دستگاه فشار خون بگیرید.

مقاله بررسی بهترین هدفون های سال 2021

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید