بهترین دستگاه استریمینگ

0
498
بهترین دستگاه استریمینگ
بهترین دستگاه استریمینگ

بهترین دستگاه استریمینگ یا دستگاه لایو برای تلویزیون ها و علاقمندان فیلم

بهترین دستگاه استریمینگ یا همان دستگاه لایو امروزه چیزی بسیار فراتر از نسخه های پیشین است. آنها ماشین های کوچک تحویل تصویر، قدرتمند و با وضوح بالا هستند که به شما امکان دسترسی به بهترین فیلم ها و نمایش های تلویزیونی را می دهد. حتی برخی از ماشین ها دارای قابلیت پشتیبانی از فرمان صوتی هستند و برای مشاهده آفلاین یا ضبط برنامه های تلویزیونی دارای حافظه داخلی می باشند.

خواه به دنبال گشت و گذار در نتفلیکس باشید یا اینکه بخواهید در تماشای برنامه های وزشی غرق شوید، بهترین استریمرهای فیلم و تلویزیون به شما امکان دسترسی به هر آنچه را که می خواهید تماشا کنید می دهد. و با قیمتی مناسب این امکان را فراهم می آورد.

در اینجا بهترین دستگاه های استریمینگی که در سال 2021 برای خرید در دسترس است به شما معرفی می گردد:

  1. بهترین دستگاه استریمینگ به طور کلی: Roku Streaming Stick+
  2. بهترین دستگاه استریمینگ آمازون : Amazon Fire TV Cube
  3. بهترین دستگاه استریمینگ برای کاربران اندروید: Google Chromecast Ultra
  4. بهترین دستگاه استریمینگ برای کابران ایفون: Apple TV 4K
  5. بهترین دستگاه استریمینگ برای امازون با قیمت مناسب: Amazon Fire TV Stick 4K
  6. بهترین دستگاه استریمینگ برای روکو با قیمت مناسب: Roku Express
  7. بهترین دستگاه استریمینگ برای گیمرها: Nvidia Shield Pro
  8. بهترین دستگاه استریمینگ به طور کلی

1. Roku Streaming Stick+

  • پشتبانی از 4K, HDR 10و Dolby Atmos
  • پشتیبانی صوتی
  • کم و زیاد کردن صدا از راه دور، بازپخش فوری

بهترین و آخرین نسخه از بهترین دستگاه استریمینگ یا همان دستگاه لایو روکو، Streaming Stick+ با پشتیبانی از کلیه استانداردهای صوتی تصویری، با رزولیشن 4K HDR10، و Dolby Atmos با همان ریموت صوتی که سالها برگ برنده روکو بوده، عرضه گردیده است.

این یک دستگاه سبک وظریف است و به راحتی پشت تلویزیون شما جای می گیرد، اما با پشتیبانی از فناوری بی سیم Wi-Fi 5، بابت قطع اتصال به روتر یا از دست دادن دسترسی به کنترل از راه دور حتی از طرف دیگر اتاق نشیمن، نگرانی وجود ندارد.

این برنامه به همه سیستم عامل های اصلی استریم از جمله Netflix، Amazon Prime، Disney Plus، Hulu، Sling، ABC، HBO Now و ESPN و همچنین گزینه هایی برای کودکان مانند Cosmic Kids Yoga و Minecraft TV دسترسی دارد.

برای دسترسی به محتوای بیشتر برای بزرگسالان، می توان از پین کد استفاده نمود، و اگر می خواهید بدون مزاحمت شخص دیگری چیزی را تماشا کنید، همیشه می توانید از برنامه همراه تلفن همراه برای گوش دادن به صدا از طریق یک سری هدفون ها استفاده نمایید.

برای کسانی که مجموعه شبکه های محلی زیادی دارند، می توانید دستگاه Roku خود را با سیستم توانمند Plex ادغام کنید که به شما امکان دسترسی آسان و سریع به هرچه پیش از این داشتید را نیز می دهد. همه این امکانات با قیمتی مقرون به صرفه!

2. بهترین دستگاه استریمینگ برای آمازون

  • Amazon Fire TV Cube
  • الکسای داخلی
  • پشتیبانی از 4K، HDR 10، Dolby Vision و Dolby Atmos
  • پشتیبانی از اترنت سیمی

همانطور که مجموعه دستگاه های Fire Stick آمازون جایگزینهای محبوب برای موارد مشابه Roku’s Stick + و Google Chromecast هستند، Fire TV Cube به خودی خود چیزی فراتر از یک کتگوری است.

این دستگاه لایو بیشتر شبیه دستگاه اکو مجهز به الکسا با قابلیت اتصال به تلویزیون است تا دستگاه استریمینگ تلویزیونی.

این دستگاه یک بلندگوی هوشمند مانند Echo است که می تواند به تنهایی موسیقی پخش کند برای شما جک بگوید، اما با قابلیت های بسیار بیشتر. Fire TV Cube نه تنها قادر به دریافت اطلاعات از سایر دستگاه های هوشمند است بلکه قادر به کنترل آنها نیز هست. می توانید با استفاده از دستورات صوتی الکسا به تلویزیون خود بگویید تا هر کاری که می خواهید انجام دهید، از روشن کردن آن، تغییر کانال گرفته تا تنظیم میزان صدا در نوار صوتی متصل.

Amazon Fire TV Cube
بهترین دستگاه های استریمینگ Amazon Fire TV Cube

حتی به شما امکان می دهد سایر دستگاه های سازگار با الکسا مانند دوربین های امنیتی و نور LED را کنترل کنید. اگر نگران حریم خصوصی هستید، سوئیچ قطع میکروفون داخلی به شما امکان می دهد عملکرد شنیدن غیرفعال را هنگام نیاز به صحبت در مورد چیز خصوصی خاموش کنید.

پردازنده هشت هسته ای پردازنده Fire TV Cube همراه با پشتیبانی از صدای پیشرفته، این امکان را برای کنترل محتوای 4K، HDR10، Dolby Vision و Dolby Atmos بیش از همه در سرویس های مشهور و محبوب استریمینگ فراهم می کند. این دستگاه شامل 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای ضبط نمایش ها و فیلم های مورد علاقه شما و همچنین دارای یک آداپتور اترنت برای دسترسی سریع به شبکه است.

تنها علتی که این دستگاه لایو در صدر لیست جای نگرفته قیمت آن است. مجموعه ویژگی های خارق العاده آن هزینه را توجیه می کند، اما این هزینه چیزی نیست که همه قادر به پرداخت آن باشند.

3. بهترین دستگاه استریمینگ برای کاربران اندروید

  •  Google Chromecast Ultra
  • پشتیبانی از 4K، HDR10 و Dolby Vision
  • انتخاب آسان از دستگاههای Android
  • سازگاری با Google Home

درصورتی که کاربر اندروید هستید و دوست دارید تصاویر گوشی خود را روی تلویزیون تماشا کنید یا از برنامه های یوتیوب و سایز برنامه های استریم استفاده نمایید Google’s Chromecast یک راه حل عالی است و می توان گفت Chromecast Ultra بهترین این کروم کست است. این دستگاه نه تنها با پشتیبانی فوق العاده و طراحی یکپارچه از نسل سوم Chromecast ساخته شده بلکه پشتیبانی از وضوح 4K و HDR را نیز اضافه کرده است و با این امکانات خود را جزو بهترین دستگاه استریمینگ قرار داده است.
این بدان معنی است که این دستگاه لایو بدون کنترل از راه دور عرضه می شود، اما تلفن Android شما عملکرد بسیار بیشتری نسبت به کنترل از راه دور استاندارد مادون قرمز به شما می دهد. شما می توانید میزان صدا را تنظیم کنید، زیرنویس را فعال کنید، سریع جلو بروید و عقب بروید، و حتی در حالی انجام این عملیات، در صفحه دوم درمورد نمایش یا فیلم تماشای خود بیشتر بدانید.

Google Chromecast Ultra
بهترین دستگاه استریمینگ برای کاربران اندروید Google Chromecast Ultra

شما می توانید Chromecast Ultra را مستقیماً با برنامه Home Google تغییر دهید، که به شما این امکان را می دهد تا با سایر دستگاه های سازگار با Home مانند Google Nest Mini، Nest Hub، Nest Thermostat، لامپ های هوشمند فیلیپس و بلندگوی هوشمند Home نیز ادغام شود. این دستگاه از دستیار گوگل پشتیبانی می کند، البته Chromecast Ultra را برای کاربران آیفون نیز انتخاب خوبی است اگرچه می توان گفت جایگزین بهتری برای آیفون وجود دارد. اگر تلویزیون شما از 4k پشتیبانی نمی کند، می توانید Chromecast استاندارد را انتخاب کنید و با حفظ اکثر مزایای مشابه، قیمت دستگاه استریمینگ تلویزیون جدید خود را به نصف کاهش دهید.

4. بهترین دستگاه استریمینگ برای کابران آیفون

  •  Apple TV 4K
  • پشتیبانی از 4K، HDR، Dolby Vision، Dolby Atmos
  • دسترسی به انحصاری Apple TV +
  • سازگار با Siri، Airplay

Apple TV در طول سال های مختلف، دوره های تکراری مختلفی را پشت سر گذاشته است و این دستگاه لایو نسل پنجم آخرین و بهترین دسته است. مسلما این دستگاه به طور کلی بهترین دستگاه استریم با تمرکز برویژگی های دستگاه اپل است. Apple TV استریم دارای پردازنده A10X Fusion است، پشتیبانی خارق العاده ای از محتوای 4K و HDR است و همچنین ویژگی های دیداری و شنیداری Dolby Vision و Dolby Atmos را ارائه می دهد و که بسیار قدرتمند است.
مانند بسیاری از دستگاه های هم رده خود، به صورت کامل از سرویس Siri اپل پشتیبانی می کند. این قابلیت برای کسانی که قبلاً از طریق iPhone یا iPad خود از دستیار AI استفاده می کنند، فوق العاده است. پشتیبانی Airplay همچنین نمایش عکس ها و فیلم های مورد علاقه شما را از iPhone و iPad در صفحه بزرگ تلویزیون شما آسان تر از پیش نموده است.

Apple TV 4K بهترین دستگاه استریمینگ برای کاربران آیفون
Apple TV 4K بهترین دستگاه استریمینگ برای کاربران آیفون

پس از اتصال به Apple TV، حتی می توانید از iPhone خود به عنوان ریموت استفاده کنید. اگرچه ریموت همراه این دستگاه بوده و در نوع خود بسیار مناسب است. Apple TV 4K که می تواند به سایر ابزارهای خانه هوشمند شما متصل شود، می تواند دسترسی شما برای سایر دستگاه های اینترنتی شما باشد. در و پنجره ها را قفل کنید، روشنایی را تغییر دهید و دمای اتاق را کنترل کنید، همه این ها را از طریق دستگاه پخشی که به تلویزیون متصل است انجام دهید.

اگرچه این دستگاه یکی از گران ترین دستگاه های این لیست است اما Apple TV 4K به شما امکان دسترسی به محدوده ای از محتوای اختصاصی در Apple TV و Apple Arcade و همچنین نمایش های تلویزیونی و فیلم های تلویزیونی را در Netflix ، Amazon Prime ، Hulu و سایر خدمات استریمینگ را می دهد.

5. بهترین دستگاه استریمینگ برای آمازون با قیمت مناسب

  •  Amazon Fire TV Stick 4K
  • پشتیبانی از 4K، HDR، HDR10 +، دالبی ویژن، دالبی اتمس
  • Remote از دستورات صوتی الکسا پشتیبانی می کند
  • اتصال سریع Wi-Fi 5
  • آمازون دارای تعدادی Fire Stick است. از نسخه Lite version گرفته تا نسخه بسیار قدرتمند Cube

بهترین گزینه برای شما بسته به نیازتان است اما بهترین راه حل استفاده از آمازون استریمینگ Fire TV Stick 4K است. Fire TV Stick 4K از نمایش محتوا با رزولوشن 1080p و 4K و همچنین Dolby Vision، HDR10 و HDR10 + پشتیبانی می کند.

Amazon Fire TV Stick 4K
بهترین دستگاه استریمینگ Amazon Fire TV Stick 4K

این برنامه از کلیه محبوب ترین سرویس های پخش از جمله Netflix، ویدیوی Amazon Prime ، STARZ ، Hulu، Showtime، CBS All Access، YouTube و غیره پشتیبانی می کند. دارای قابلیت اتصال Wi-Fi 5 برای استریمینگ سریع و وضوح بالاتر و سطح جزئیات برخوردار است و می تواند کنترل تلویزیون، نوار صدا، گیرنده و موارد دیگر را از طریق یک ریموت کنترل یکپارچه را در اختیار شما قرار دهد.

تنها نکته منفی این است که 4K Fire TV آنقدر محبوب است که برخی از خرده فروشان آن را به عنوان بخشی از بسته های نرم افزاری می فروشند. اغلب این بسته های نرم افزاری شامل موارد اضافی هستند که قیمت آنها را افزایش می دهد و Fire TV Stick 4K ممکن است نسخه قدیمی باشد. پیش از خرید از دریافت آخرین نسخه اطمینان حاصل نمایید.

6. بهترین دستگاه استریمینگ برای روکو با قیمت مناسب

  •  Roku Express
  • پشتیبانی از 1080p HD، Dolby Atmos
  • ریموت روشن / خاموش، پخش فوری
  • دسترسی به AppleTV و Disney Plus

طیف وسیعی از دستگاه های پخش تلویزیونی عالی Roku در سطح پیشرفته و با قیمت بالا و سطح معمولی با قیمت مناسبت در بازار عرضه شده که چند ده دلار با هم فاصله قیمتی دارند.افرادی که دارای تلویزیون های 4K هستند می توانند با پرداخت $50 اخرین و بهترین ویژگی های دستگاه روکو را داشته باشند، کسانی که تلویزیون متوسط تریا بودجه متوسطی دارند فقط با 25 دلار می توانند از اکثر ویژگی های مشابه استفاده کنند. این حتی ارزان تر از Google Chromecast مناسب بودجه است. اما باید با تحقیق زیاد و شناخت امکانات هر دستگاه لایو، بهترین دستگاه استریمینگ را انتخاب و خرید کرد.

به طور کامل از رزولوشن 1080p پشتیبانی می نماید، امکان دسترسی به محتوای HD را در هر تلویزیون متصل و سازگار، در تمام استریمنیگ که پلت فرم Roku رافعال می کند. این شامل Netflix، Amazon Prime، Disney Plus، Hulu و موارد دیگر است. همچنین از پلت فرم پخش محلی شبکه محلی Plex پشتیبانی می شود که به شما امکان دسترسی به تمام رسانه های ذخیره شده محلی خود را در همان دستگاه می دهد.

کنترل مادون قرمز روکو به صورت استاندارد به صورت اکسپرس ارائه شده و اگرچه از نظر صدا یا تنظیمات صدا از نسخه Stick + برخوردار نیست، اما همچنان میانبرهای دسترسی سریع به سرویس های استریم مورد علاقه، دکمه گزینه ها و دکمه پخش ساده دارد. گزینه اضافی دیگری که باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود، کابل HDMI است. سریعترین و یا پرترین ویژگی پرشده نیست، اما Roku Express یک دستگاه استریمینگ تلویزیونی کوچک است که تمام عملکردهای اساسی لازم برای تماشای محتوای عالی در تلویزیون HD را به شما ارائه می دهد.

7. بهترین دستگاه استریمینگ برای گیمرها

  •  Nvidia Shield Pro
  • پشتیبانی از 4K، HDR، Dolby Vision، Dolby Atmos
  • پردازنده قدرتمند Tegra X1 برای بازی
  • ارتقا AI سطح هوش مصنوعی باعث می شود HD تقریباً به اندازه 4K به نظر برسد.

Nvidia Shield TV Pro قدرتمندترین دستگاه استریمینگ این لیست، چیزی فراتر از یک دستگاه لایو تلویزیونی عالی طراحی شده است.این دستگاه یک استریمینگ گیم فوق العاده نیز هست. این دستگاه با پردازنده Nvidia Tegra X1 با عملکرد بالا ساخته شده است شبیه به مدل موجود در کنسول Switch Nintendo همراه با 3 گیگابایت رم و یک پردازنده گرافیکی Nvidia برای قدرت ارائه بیشتر.

تمام این مشکلات پردازش شده به Shield TV Pro امکان بازی از طریق فروشگاه Google Play یا استریمینگ بازی ها را از راه دور از طریق رایانه شخصی شبکه محلی خود می دهد (در صورت مجهز بودن به کارت گرافیک Nvidia GTX یا RTX سازگار) که این رده از دستگاه را واقعا می توان یکی از بهترین دستگاه استریمینگ دانست.

 

 “نسخه محدود Black Unity اپل واچ سری 6

 

حتی می توانید برای پخش برخی از محبوب ترین بازی های AAA و مستقل در جهان از سرویس استریمینگ بازی Nvidia GeForce Now استفاده کنید. نیازی به رایانه شخصی نیست. شما هنوز هم به یک کنترلر بازی یا ماوس و صفحه کلید سازگار نیاز خواهید داشت، اما Shield TV Pro کاملا از گیم پد های معروف مانند گیم پد های Xbox One و PS4 و همچنین گزینه های شخص ثالث مانند محدوده SteelSeries Stratus و Shield Controller خود انویدیا پشتیبانی می کند.

خارج از بازی، Shield TV Pro از پشتیبانی کامل از فیلم های 4K، HDR و برنامه های تلویزیونی و همچنین دسترسی به ویژگی ارتقا AI بخشنده هوش مصنوعی انویدیا پشتیبانی می کند. می تواند محتوای استاندارد 720p و 1080p HD را نسبت به ویژگی های سنتی شفاف سازی هوش مصنوعی به 4K نزدیک تر نشان دهد.

فضای ذخیره سازی به صورت استاندارد 16 گیگابایت است، اگرچه درگاه های دوتایی USB-A 3.0 به شما امکان ذخیره سازی بی نهایت از طریق درایوهای خارجی را می دهد. همچنین یک درگاه گیگابیت اترنت برای دسترسی سریع به شبکه و همچنین یک خروجی HDMI 2.0 برای انتقال داده با سرعت بالا مورد نیاز محتوای 4K HDR ارائه می دهد. Shield TV Pro از هر دو الکسا و دستیار Google پشتیبانی می کند، به شما امکان می دهد با مجموعه وسیع تری از دستگاه های هوشمند خانگی ارتباط برقرار کنید و از راه دور هم مادون قرمز است و هم بلوتوث فعال است، تا از راه دور بتوانید از یک اتصال عالی برخوردار شوید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید