بررسی Poco X3 Pro

0
416
بررسی Poco X3 Pro
بررسی Poco X3 Pro به صورت کامل در این مقاله انجام میشود.

بررسی Poco X3 Pro

بعد از این که گوشی های پوکو با نسخه پوکو X3 NFC استقبال خوبی از طرفداران شیائومی دریافت کردند، این کمپانی نسخه جدیدتر پوکو را با نام X3 Pro روانه بازار کرد که به پردازنده قوی تری مجهز شده بود. در این بخش می خواهیم به بررسی Poco X3 Pro، ارزان ترین گوشی موبایل شیائومی با پردازنده اسنپدراگون 860 بپردازیم. همراه تیم ایویز باشید.

بررسی Poco X3 Pro از نظر طراحی ظاهری

اگر X3 Pro را در کنار برادر قدیمی تر خود قرار دهید، شاید از روی ظاهر نتوانید حدس بزنید کدام X3 و کدام Pro است. هر دوی این مدل ها طراحی ظاهری یکسانی دارند که شامل بدنه ای پلاستیکی و صفحه نمایش با محافظ گوریلا گلس می شود.

نسخه جدید شیائومی پوکو هم به گواهینامه IP53 مجهز است که آن را در برابر نفوذ گرد و غبار و قطرات آب، مقاوم می کند. با این حال این مدل ضد آب نیست و فقط در برابر پاشیده شدن آب مقاومت دارد.

پشت بدنه گوشی، طراحی 4 گانه دوربین به چشم می خورد که بدون تغییر باقی مانده است. این طراحی دوربین ها یکی از شاخصه های گوشی های پوکو بوده که آنها را از ردمی متمایز می کند. طراحی قاب پشت گوشی نیز از 3 نوار تشکیل شده که نوار وسط عریض و به اندازه عرض دوربین هاست و نوارهای کناری مات هستند. آرم پوکو نیز در پشت X3 Pro به چشم می خورد.

بررسی Poco X3 Pro نشان می دهد که این گوشی 215 گرم وزن و 9.4 میلی متر ضخامت دارد. از همین رو نمی تواند در دسته گوشی های ظریف باشد. با این حال به لطف لبه های خمیده اش کاملا راحت در دست قرار گرفته و استفاده می شود.

حسگر اثر انگشت ادغام شده با پاور، دکمه های ولوم، اسلات سیم کارت و کارت حافظه، پورت ورودی شارژر از نوع Type C و جک 3.5 میلی متری از دیگر ویژگی های ظاهری شیائومی پوکو X3 پرو محسوب می شود.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A71 SM

بررسی نمایشگر شیائومی پوکو X3 Pro

نمایشگر این گوشی با ابعاد 6.67 اینچی خود از پنل IPS طراحی شده است که همین موضوع یکی از دلایل قیمت پایین گوشی محسوب می شود. دوربین سلفی در قسمت مرکزی و بالای نمایشگر درون پانچ هول تعبیه شده و محافظ این صفحه نمایشگر گوریلا گلس 6 است. از این نظر X3 پرو نسبت به نسخه قبلی که از گوریلا گلس 5 استفاده می کرد، در برابر خط و خش کمی بهتر است.

اما ویژگی دیگری که عرضه Poco X3 پرو را با استقبال بیشتری همراه کرد، نرخ نوسازی 120 هرتزی و پشتیبانی از HDR10 است. این ویژگی ها تنها در گوشی های گران قیمت و پرچم دار دیده می شوند، با این حال شیائومی آنها را در یک گوشی میان رده خود عرضه کرده است.

با بررسی Poco X3 Pro متوجه می شوید صفحه نمایشگر این مدل تفاوت فاحشی با X3 NFC داشته و کاملا رضایت بخش است. نرخ نوسازی 120 هرتزی باعث می شود اسکرول در شبکه های اجتماعی و وبگردی لذت بخش تر باشد. البته این ویژگی برای گیمرها لذت دیگری داشته و می توانند بازی ها را روان تر اجرا کنند.

انتخاب نرخ نوسازی مانند سایر مدل های شیائومی در این مدل هم امکان پذیر است و می توانید آن را روی 60 یا 120 هرتز تنظیم کنید.

بررسی Poco X3 Pro
بررسی Poco X3 Pro در پنل ایویز

بررسی Poco X3 Pro از نظر دوربین ها

دوربین ها در پوکو X3 پرو هم همچون نسخه قبلی آن 4 گانه بوده و شامل چهار لنز واید، اولترا واید، ماکرو و عمق میدان می شود. دوربین اصلی این مدل یک سنسور 48 مگاپیکسلی دارد که از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می کند. دوربین در X3 Pro ضعیف تر از X3 NFC است. مدل X3 از سنسورهای 64 مگاپیکسلی بهره می برد. بنابراین اگر کیفیت تصاویر و فیلم های ضبط شده برای شما اهمیت بیشتری دارد، شاید سخت افزار قدرتمند X3 پرو به مذاق شما خوش نیاید!

کیفیت عکس هایی که دوربین این مدل گوشی شیائومی می گیرد معمولی بوده و قابل قبول است. جزئیات در آن شاید عالی نباشد، اما به اندازه کافی دیده می شود و دقت رنگ دوربین نیز رضایت بخش است. بالطبع باید انتظار افت کیفیت تصاویر در نور کم را داشته باشید. با این وجود ویژگی نایت می تواند برای تصویربرداری در طول شب به کمک شما بیاید.

لنز فوق عریض دوربین، سنسور 8 مگاپیکسلی دارد و در طول روز با نور کافی می تواند عکس های خوبی ثبت کند. با این حال عکس های اولترا واید در نور کم رضایت بخش نیستند.

دوربین سلفی نیز سنسور 20 مگاپیکسلی داشته و می تواند جزئیات را به اندازه کافی ثبت کند. دقت رنگی آن هم به واقعیت نزدیک بوده و کنتراست خوبی دارد. البته سلفی پرتره نمی تواند در جدا کردن سوژه از پس زمینه فوق العاده عمل کند و گاهی موها را تار می کند.

بررسی Poco X3 Pro نشان می دهد دوربین ماکرو در این مدل 2 مگاپیکسلی است و به طور کلی نمی توان روی کیفیت لنز ماکرو در این مدل حساب باز کرد.

فروش همکاری موبایل در پنل ایویز

شیائومی پوکو X3 پرو از نظر سخت افزاری

تا اینجا به جز نمایشگر 120 هرتزی X3 Pro همه چیز مشابه مدل قبلی و حتی ضعیف تر (مثل دوربین) بوده است. اما دلیل محبوبیت بیشتر X3 پرو را باید در سخت افزار آن پیدا کرد. شیائومی در این مدل از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 860 استفاده کرده که از تراشه های 8 هسته ای قوی محسوب می شود. علاوه بر این پردازنده گرافیکی X3 پرو Adreno 640 است.

وجود این سخت افزار قدرتمند باعث شده این گوشی قوی ترین میان رده با پایین ترین قیمت باشد. تراشه های به کار رفته در ایکس تری پرو نه تنها کارهای روزمره از جمله دیدن فیلم و وبگردی را بدون مشکل پشتیبانی می کند، بلکه سنگین ترین بازی ها مثل کال اف دیوتی را بدون تاخیر و با روانی کامل اجرا می کند.

این مجموعه سخت افزاری را می توانید با رم 6 یا 8 گیگابایت و حافظه داخلی 129 یا 256 گیگابایت سفارش دهید تا علاوه بر بازی، نگران جابجا شدن بین برنامه ها یا ذخیره محتواهای خود نباشید.

یکی دیگر از تفاوت های X3 Pro با نسخه قبلی استفاده از حافظه UFS 3.1 در این مدل است که باعث می شود عملکرد سریع تری داشته باشد.

باتری X3 Pro

در آخر بررسی Poco X3 Pro به باتری آن می رسیم که شیائومی از یک باتری لیتیوم یونی 5160 میلی آمپر ساعتی برای این مدل از گوشی خود استفاده کرده تا توان تامین نیروی نرخ نوسازی بالا و تراشه قدرتمند آن را داشته باشد.

این باتری در استفاده های روزانه می تواند یک روز کامل دوام بیاورد. البته به لطف وجود شارژر سریع 33 واتی لازم نیست نگران شارژ شدن آن باشید. 30 دقیقه شارژ، باتری را تا 55 درصد و 75 دقیقه آن را فول می کند.

و در نهایت…

در این بخش ویژگی های مختلف شیائومی X3 Pro را بررسی و سعی کردیم به تفاوت های آن با نسخه قبلی خود اشاره ای داشته باشیم. در حال حاضر پوکو X3 پرو مدل بدون رقیب در بازار گوشی های میان رده است که به لطف قیمت پایین و سخت افزار قدرتمند آن، یکی از بهترین انتخاب ها محسوب می شود. برای خرید این گوشی یک بار دیگر نکات بررسی Poco X3 Pro را بخوانید تا از خرید خود مطمئن باشید.

اگر قصد خرید عمده گوشی موبایل شیائومی پوکو را دارید، پنل فروشگاهی ایویز انواع گوشی های شیائومی را با قیمت مناسب برای فروش در اختیار شما قرار داده است. کافی است مدل های مختلف را در بخش گوشی های موبایل بررسی کرده و سبد خرید خودتان را تکمیل کنید.

ایویز همیشه بهترین ها را برای فروشگاه شما موجود دارد!

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید