نقد و بررسی POCO F3

0
539
بررسی POCO F3
بررسی POCO F3 در مجله خبری ایویز

بررسی POCO F3

قابلیت های پوکو f3 :

اگر از طرفداران شیائومی باشید، قطعا بعد از بررسی POCO F3 از این که چطور این همه ویژگی فوق العاده در یک گوشی میان رده با قیمت پایین جمع شده، تعجب می کنید! POCO F3 نام آخرین گوشی از خانواده پوکو است که همچون برادرزاده های خود حرف های زیادی برای گفتن دارد. این گوشی در 22 مارس 2021، یعنی فروردین 1400 معرفی و عرضه شد و بازار آن داغ داغ است!

در این بخش همراه تیم ایویز باشید تا به ویژگی های این عضو جدید از خانواده پوکو شیائومی بپردازیم.

بررسی POCO F3 از نظر طراحی ظاهری

پوکوهای شیائومی از همان اولین مدل ها، ظاهری شیک و جذاب داشتند؛ POCO F3 هم از این قاعده مستثنا نیست و با ظاهر جذاب خود در سه رنگ سفید، مشکی و آبی اقیانوسی طراحی شده است. وزن این گوشی 196 گرم بوده و ابعاد آن 75.7 میلی متر در 160.5 میلی متر است.

شاید اولین تفاوت ظاهری پوکو اف تری که آن را نسبت به سایر اعضای این خانواده یک سر و گردن بالاتر قرار می دهد، قاب پشتی آن باشد. این گوشی بر خلاف مدل های قدیمی تر قاب پشتی شیشه ای داشته و به فناوری گوریلا گلس 5 برای محافظت در برابر خط و خش مجهز شده است. البته فریم گوشی پلاستیکی است و این موضوع باعث شده قیمت آن خیلی بالا نرود. از بین رنگ های عرضه شده، طراحی قاب پشتی رنگ آبی اقیانوسی متفاوت تر و جذاب تر است.

قاب دوربین اصلی F3 بر خلاف نسل X3 در مرکز نبوده و در سمت بالا و چپ پشت گوشی طراحی شده است. نام POCO هم به صورت مورب در قاب پشتی نسخه آبی رنگ این مدل حک شده است.

حسگر اثر انگشت ادغام شده با پاور، دکمه های ولوم، اسلات سیم کارت و کارت حافظه و پورت ورودی Type C از دیگر ویژگی های ظاهری شیائومی پوکو F3 محسوب می شود.

طراحی حسگر اثر انگشت این مدل تغییر داشته و تبدیل به دکمه ای برآمده شده؛ علاوه بر این در POCO F3 دیگر خبری از جک 3.5 میلی متری نیست و اتصال هندزفری به آن به کمک تبدیل Type C که در جعبه قرار داده شده، امکان پذیر است.

به طور کلی بررسی POCO F3 نشان می دهد این مدل از گوشی های شیائومی کاملا ظریف، سبک و خوش دست بوده و از نظر ظاهری امتیاز خوبی می گیرد.

فروش همکاری موبایل در پنل ایویز

صفحه نمایشگر شیائومی POCO F3

صفحه نمایشگر 6.67 اینچی این مدل از رزلوشون 1080 در 2400 پشتیبانی می کند که باعث نمایش باکیفیت محتوا می شود. مهم ترین تفاوت این مدل با دیگر اعضای خانواده پوکو در صفحه نمایش آن است. این بار شیائومی به جای استفاده از پنل های IPS، به سراغ پنل AMOLED رفته و دقیقا از همان صفحه نمایشگری که ردمی نوت 10 دارد، در این میان رده خود استفاده کرده است.

نمایشگر پوکو F3 از HDR10+ هم پشتیبانی می کند و این ویژگی نوید بالاترین کیفیت تصاویر را می دهد. علاوه بر این نرخ نوسازی در این نمایشگر 120 هرتزی است و می توانید اسکرول کردن در شبکه های اجتماعی یا بازی های خود را در روان ترین حالت ممکن تجربه کنید.

F3 هم مانند سایر مدل های شیائومی به کاربر اجازه می دهد نرخ نوسازی را بین 60 یا 120 هرتز تنظیم کند تا در مصرف باتری صرفه جویی شود.

به لطف نمایشگر امولد در این مدل، پویایی رنگ ها و بیشینه روشنایی در زیر نور آفتاب قطعا شما را شگفت زده می کند. رنگ های این نمایشگر کاملا طبیعی هستند و امتیاز شیائومی پوکو F3 از این بخش هم کامل خواهد بود.

بررسی POCO F3
بررسی POCO F3 به طور کامل در مجله خبری ایویز

دوربین ها در شیائومی پوکو F3

بررسی POCO F3 بدون بررسی دوربین ها معنا ندارد، به خصوص این روزها که عکاسی و فیلم برداری موبایلی جایگزین دوربین های عکاسی شده اند. اما متاسفانه POCO F3 نمی تواند امتیاز بالایی از کیفیت دوربین ها بگیرد.

دوربین این گوشی 3 گانه بوده و 3 لنز واید، اولترا واید و ماکرو دارد. دوربین اصلی گوشی با سنسور 48 مگاپیکسلی در نور روز عملکرد خوبی داشته و می تواند تصاویر را با رنگ های طبیعی به ثبت برساند. کیفیت تصاویر و جزئیات آنها بسته به نور می تواند متفاوت باشد.

لنز فوق عریض یا اولترا واید از یک سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده می کند که به نسبت سنسور اصلی افت کیفیت دارد. هر چند اگر در نور روز عکاسی کنید، افت کیفیت عکس ها آنقدر فاحش نیست. با این حال در نور شب نباید روی عکاسی با این لنز حساب کنید.

سنسور ماکرو شیائومی POCO F3 نیز 5 مگاپیکسلی است و می توان تصاویر ثبت شده با آن را با گوشی ردمی نوت 10 پرو مقایسه کرد. البته قابلیت تله ماکرو در این گوشی وجود ندارد. با این حال لنز ماکرو F3 به نسبت مدل های قدیمی پوکو بهتر شده است.

سنسور دوربین سلفی F3 در یک هول پانچ در بخش مرکزی و بالای صفحه نمایشگر قرار گرفته است. سنسور 20 مگاپیکسلی دوربین سلفی در شرایط نوری مساعد، خوب عمل می کند. اما به طور کلی کیفیت دوربین پوکو اف 3 نسبت به میان رده های هم قیمت خودش کمی پایین است.

بررسی POCO F3 از نظر سخت افزار

شاید بتوان گفت هیچ میان رده ای در بازار گوشی های موبایل نمی تواند با ویژگی های سخت افزاری F3 رقابت کند و این هم دلیلی ندارد به جز استفاده از تراشه فوق قدرتمند اسنپدراگون 870!

این پردازنده 7 نانومتری با قابلیت پیشتیبانی از 5G یک پردازنده هشت هسته ای است که می تواند از پس کارهای روزمره و اجرای بازی های سنگین مثل کال اف دیوتی برآید!

با وجود این تراشه سنگین ترین بازی ها هم بدون باگ و لگ و حتی داغ کردن گوشی دنبال می شود و از این نظر باید گفت یکی از بهترین گوشی های بازار را در دست خود دارید.

این تراشه قدرتمند را می توانید با رم 6 یا 8 گیگابایت و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایت سفارش دهید. طبعا برای افرادی که به دنبال یک گوشی گیمینگ هستند، رم 8 انتخاب بهتری است.

بررسی Poco X3 Pro

باتری در پوکو اف 3

تا این جا بررسی POCO F3 از امتیاز بالای این گوشی خبر می داد؛ اما نقطه ضعف شیائومی علاوه بر دوربین که شاید برای گیمرها آنچنان اهمیتی نداشته باشد، به باتری آن هم مربوط می شود. باتری POCO F3 به نسبت سایر مدل های شیائومی ضعیف تر است و این موضوع از سیاست های شیائومی است تا بتواند قیمت محصولات خود را متعادل نگه دارد.

شیائومی پوکو F3 از یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 4520 میلی آمپر ساعت بهره می برد. البته که به لطف شارژر سریع 33 واتی تا حدودی می توان این نقص را نادیده گرفت.

شارژ کامل باتری پوکو F3 تقریبا یک ساعت زمان می برد. اما باید این نکته را خاطر نشان شد که در طول استفاده روزانه و معمولی شاید دو بار در روز نیاز به استفاده از شارژر داشته باشید.

بررسی POCO F3
بررسی POCO F3 از نظر سخت افزاری در مجله خبری ایویز

در نتیجه…

در این بخش گوشی موبایل شیائومی POCO F3 را از جوانب مختلف آن بررسی کردیم. این میان رده جدید شیائومی با داشتن سخت افزار قدرتمند خود در کنار طراحی ظریف و سبک و صفحه نمایشگر امولد، می تواند یکی از بهترین انتخاب ها از بین گوشی های میان رده در بازار باشد. با این حال باید در نظر داشت که پوکو F3 از برخی جهات مثل دوربین و باتری ضعیف تر از مدل های مشابه خودش است.

بررسی POCO F3 توسط تیم ایویز به شما کمک می کند تا خرید مطمئن تری داشته باشید. اگر قصد خرید عمده انواع گوشی های شیائومی را دارید، آنها را در پنل فروشگاهی ایویز برای شما فراهم کرده ایم.

با ایویز جدیدترین های هر برند را در فروشگاه خودتان عرضه کنید.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید