اکس باکس

0
253
اکس باکس یا پلی استیشن؟
اکس باکس یا پلی استیشن برای مناسب تر است؟

اکس باکس بهتر است یا PS4 ؟

خرید ایکس باکس یا پلی استیشن؟! این سوال بین طرفداران کنسول های بازی یک سوال همیشگی است و نمی توان برای آن یک جواب قطعی پیدا کرد. اکس باکس مایکروسافت و PS سونی در هر نسخه خود با یکدیگر مبارزه دارند و سعی می کنند مشخصات فنی و امتیازات جذاب تری را عرضه کنند تا دایره طرفداران آنها بزرگ تر شود. در حال حاضر ایکس باکس وان و PS4 را باید از آخرین محصولات این دو کمپانی بزرگ معرفی کرد. در این بخش می خواهیم این دو کنسول جذاب را با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد.

مشخصات اکس باکس وان و PS4 از نظر بازی ها

از آنجایی که این کنسول ها برای بازی های ویدیویی طراحی شدند، مهم ترین ویژگی آنها برای خریداران بازی هایی است که هر کدام از این 2 کنسول پشتیبانی می کنند. در واقع طرفداران بازی های خاص شاید به اجبار مجبور به انتخاب کنسول خاصی شوند. هر چند که هر دو کنسول، بسیاری از بازی های جذاب نسل جدید را اجرا می کنند.

بازی های زیر در هر 2 کنسول در دسترس قرار دارند:

  • بازی های بلاک باسترهای شخص ثالث: Red Dead Redemption 2 ،Sekiro: Shadows Die Twice ، Resident Evil 2 و Star Wars Jedi: Fallen
  • بازی های Battle Royale: Apex Legends، Fortnite و PUBG
  • بازی کمپانی های محبوب و کوچک: Celeste ، Stardew Valley و Dead Cells
  • بازی های جدید: Doom Eternal و Cyberpunk 2077

اما در مقایسه اکس باکس با پلی استیشن از نظر بازی، باید کنسول های PS را قهرمان بلامنازع بازی های انحصاری دانست. بالاترین امتیاز بازی های ویدیویی متعلق به بازی هایی همچون Uncharted 4 ،Marvel’s Spider-Man ، Horizon: Zero Dawn و God of War است که ارائه های PS4 بیشترین امتیاز را در بین بازی های این نسل می گیرد. بازی های دیگری مثل The Last of Us II نیز که قرار است به تازگی منتشر شوند، از عناوین جذاب و انحصاری PS4 هستند.

یکی دیگر از جذابیت هایی که باعث شده اکس باکس در مقابل PS4 زمین بازی را خالی کند، بازی های 2 نفره هستند که در بین مجموعه پلی استیشن می توان تعداد بازی های 2 نفره بیشتر و جذاب تری را یافت.

البته در جواب «ایکس باکس یا پلی استیشن؟» نباید عناوین جذابی مثل Gears 5 ، Forza Horizon 4، Halo 5، Ori، Blind Forest و Sunset Overdrive را کنار گذاشت که با خرید ایکس باکس در دسترس هستند.

اگر طرفدار بازی های انحصاری PS4 باشید این کنسول برای خرید گزینه بهتری است؛ در غیر این صورت تفاوت چشمگیری بین بازی های این 2 کنسول نمی توان یافت.

مشخصات اکس باکس وان و PS4 از نظر بازی ها

اکس باکس و PS4 از نظر طراحی و کنترلر

طراحی ظاهری هر 2 کنسول جذابیت های خاص خودش را دارد و نمی توان نقصی از نظر طراحی ظاهری در این 2 کنسول دید. هرچند که PS4 برای آنهایی که ابعاد و وزن کنسول برایشان اهمیت دارد، انتخاب بهتری است. اما باید این نکته را هم در نظر داشت که PS4 ورودی نوری برای هدست های بازی سطح بالا ندارد.

اما اگر به ساختار داخلی و سخت افزار این 2 نماینده مایکروسافت و سونی نگاهی بیندازیم، ماجرا فرق می کند. هر 2 کنسول نسخه های 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی از نظر میزان حافظه داخلی دارند و امکان اتصال هارد اکسترنال به هر دو وجود دارد. اما کیفیت تصویر در PS4 نسبت به مشخصات اکس باکس وان بهتر است. در PS4 می توان بازی ها را با کیفیت 4K اجرا کرد. (البته به شرطی که تلویزیون هم از این رزولوشن پشتیبانی کند.)

کنترلر یا دسته بازی این 2 کنسول هم با ویژگی های خاص کمپانی های سونی و مایکروسافت طراحی شدند. کنترلر PS4 باتری داخلی دارد و می توان آن را با کابل شارژ microUSB شارژ کرد. در طرف دیگر دسته بازی ایکس باکس با باتری های AA کار می کند؛ این باتری ها قابل شارژ نیستند و نیاز به تعویض دارند.

ویژگی دیگری که ایکس باکس از آن بهره نبرده پشتیبانی از هدست VR یا واقعیت مجازی است که امتیازی ویژه به کنسول PS4 می دهد.

panel.eways.ir
بهترین کنسول بازی ۲۰۲۲

مقایسه گرافیک در Xbox و PS4

برای مقایسه پردازش گرافیکی به سراغ این 2 کنسول می رویم. هر 2 کمپانی نسخه پایه از نمایندگان خود را با پردازنده 8 هسته ای x86-64 AMD Jaguar روانه بازار کردند که از 8 گیگابایت رم بهره می برد و پردازنده گرافیکی از نوع AMD Radeon دارد. همان طور که پیش تر اشاره کردیم از نظر میزان حافظه داخلی می توان حافظه 500 گیگابایتی یا 1 ترابایتی را در هر 2 کنسول در اختیار داشت.

با اینکه پردازنده ها در دو کنسول در ظاهر مشابه هستند، اما عملکرد پردازشی PS4 بهتر است و می توان بازی ها را در آن با کیفیت 1080p اجرا کرد. در حالی که Xbox بهترین عملکرد را با وضوح 900p دارد. اما این عملکرد ها به نسخه پایه 2 کنسول محدود می شود.

مشخصات اکس باکس وان X نشان می دهد این کنسول از رزولوشن 4K پشتیبانی می کند و قدرتمندترین پردازشگرها را در بین دو نسل ایکس باکس وان و PS4 دارد. در طرف مقابل نسخه PS4 Pro که روی کاغذ از کیفیت 4K پشتیبانی می کند، در عمل کیفیتی پایین تر از 4K واقعی دارد.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ

ایکس باکس یا پلی استیشن؟ سازگاری با نسخه های قبلی و خدمات

مایکروسافت کنسول بازی خودش را با یک ویژگی به نام Play Anywhere طراحی کرده که به کاربر اجازه می دهد فقط با یک بار خرید بازی ها، آنها را روی ایکس باکس و کامپیوتر شخصی خودشان اجرا کنند. پس اگر طرفدار Xbox بودید و مجموعه بازی های Xbox360 را دارید، خرید ایکس باکس وان به نفع شماست. چرا که می توانید بیش از 400 بازی مخصوص کنسول قدیمی ایکس باکس را در کنسول جدید هم در دسترس داشته باشید.

این ویژگی در PS4 وجود ندارد و برای اجرای بازی های قدیمی این کنسول باید هزینه پرداخت کنید. علاوه بر این PS4 با بازی های نسخه های قبلی این کنسول سازگاری ندارد؛ اما این ویژگی قرار است در PS5 طراحی شود.

ویژگی دیگری که جزو خدمات و سرگرمی های جانبی اکس باکس محسوب می شود Kodi است. به واسطه این برنامه سرور رسانه ای، می توانید فیلم ها، برنامه های تلویزیونی، آهنگ ها و تصاویر را در هر یک از دستگاه های خودتان ذخیره کنید. علاوه بر این ایکس باکس وان از دیسک های بلوری 4K پشتیبانی می کند و برنامه های رسانه ای جذاب تری دارد.

بهترین نینتندو سوییچ ها

ایکس باکس لایو گلد یا پلی استیشن پلاس؟!

در نهایت برای تکمیل مقایسه 2 کنسول جذاب مایکروسافت و سونی باید به هزینه خدمات آنلاین آنها اشاره کنیم. Xbox Live Gold که طرح مخصوص مایکروسافت است 10 دلار ماهانه و 60 دلار سالانه هزینه دارد. PlayStation Plus طرح سونی هم دقیقا همین قیمت ها را برای دریافت خدمات آنلاین طراحی کرده است.

با خرید گیفت کارت ایکس باکس امکان خرید اعتبار بازی، دسترسی به بخش های ویژه در بازی ها، خرید گلد در بازی ها و… امکان پذیر است. خوشبختانه هر دو سرویس تخفیف های جذابی را در سرتاسر سال و به مناسبت های مختلف ارائه می دهند که می توان از آنها بهره برد. بازی های رایگان و فضای ذخیره سازی ابری رایگان هم از ویژگی های جذابی است که هر چند وقت یک بار ارائه می شود. اما مهم تر از این ویژگی ها ثبات یا پایداری آنلاین است که Xbox Live در این زمینه گوی را از دستان PS4 می رباید! زیرا دستگاه های پلی استیشن معمولا بیشتر دچار خاموشی می شوند.

خرید ایکس باکس و کنسول های پلی استیشن از ایویز

در این بخش با مشخصات اکس باکس وان و PS4 آشنا شدیم و دیدیم هر کنسول در چه زمینه ای از کنسول دیگر برتری دارد. به طور کلی با خرید ایکس باکس دستگاهی با قیمت مناسب تر خریداری می کنید که کمتر داغ می شود و طول عمر بیشتری دارد. از طرف دیگر می توانید بازی های نسل قبلی Xbox را در دسترس داشته باشید و آنها را با یک بار خرید، روی ایکس باکس و ویندوز اجرا کنید. در طرف دیگر PS4 با اینکه زودتر داغ می کند، بازی های انحصاری جذابی دارد و با توجه به محبوبیت بیشتر آن در بازار، می توانید تنوع بیشتری از بازی های آن را خریداری کنید.

در پنل فروشگاهی ایویز خرید عمده کنسول های بازی برای فروشندگان محترم فراهم است. جدیدترین کنسول های بازی را با قیمتی فوق العاده از ایویز سفارش دهید تا مشتریان وفادار داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید