گوشی موبایل آنر مدل Honor X8A (RAM 8)

0
1012
گوشی موبایل آنر مدل Honor X8A (RAM 8)

مشخصات گوشی موبایل آنر مدل Honor X8A (RAM 8)

در این بخش قرار است به مشخصات و قیمت گوشی موبایل آنر مدل Honor X8A (RAM 8) ظرفیت 128GB بپردازیم. این گوشی میان رده از آنر که جزو جدیدترین نمایندگان این برند محسوب می شود در فوریه 2023 عرضه شده است.

این میان رده متوسط از نظر صفحه نمایش، دوربین، پردازنده و باتری به نسبت قیمتش ارزش خرید بالایی دارد. در ادامه مشخصات این محصول را زیر ذره بین می بریم و با نقاط ضعف و قوت آن آشنا می شویم پس با ما در تیم فروشگاهی ایویز همراه باشید.

بررسی مشخصات و قیمت گوشی موبایل آنر مدل Honor X8A (RAM 8) ظرفیت 128GB

گوشی موبایل آنر Honor X8A یک میان رده متوسط به معنای واقعی کلمه است! این گوشی برای افرادی که انتظار زیادی از یک گوشی هوشمند ندارند، انتخاب خوبی است. چرا که پردازنده، باتری و دوربین های آن برای کاربران معمولی طراحی شدند و می توانند نیازهای معمولی را جوابگو باشند. X8A نسخه به روز شده گوشی آنر X8 است که در سال 2022 رونمایی و عرضه شد. این دو گوشی موبایل از نظر پردازنده، دوربین و باتری با هم تفاوت دارند که در ادامه به ویژگی های X8A و تفاوت آن با برادر قدیمی اش می پردازیم.

فروش عمده موبایلطراحی ظاهری گوشی موبایل آنر Honor X8A: جذاب و شیک

آنر X8a با ابعاد 162.9 در 74.5 در 7.5 میلی مترو وزن 179 گرم طراحی شده و از نظر ظاهر نمی توان تفاوت خاصی در طراحی این گوشی نسبت به گوشی X8 دید. بدنه این گوشی از پلاستیک ساخته شده که در جلو با شیشه پوشیده شده است. فریم گوشی هم پلاستیکی است و با رنگ بدنه هماهنگ شده و دارای لبه های گرد است. از نظر رنگ بندی هم این مدل تفاوتی با X8 ندارد. هر دو گوشی در 3 رنگ آبی، نقره ای و مشکی عرضه شدند.

در لبه سمت راست این گوشی، دکمه های تنظیم صدا و پاور (روشن/خاموش) قرار دارند که دکمه پاور همزمان نقش حسگر اثرانگشت را هم ایفا می کند. در لبه سمت چپ گوشی، خشاب سیم کارت طراحی شده که فقط از 2 سیم کارت پشتیبانی می کند و جایگاهی برای کارت حافظه در آن وجود ندارد. در لبه بالایی گوشی، فقط میکروفون و اسپیکر مکالمه قابل مشاهده است و در لبه پایینی گوشی، درگاه USB تایپ سی، اسپیکر، میکروفون و جک 3.5 میلی متری صدا دیده می شود.

در بخش جلویی آنر X8A صفحه نمایش آن به چشم می خورد که حاشیه های ظریفی دارد و حدود 90 درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده و لنز سلفی را در بر گرفته است. در بخش پشتی گوشی هم یک ماژول مربعی در بالا و سمت چپ طراحی شده که 3 لنز و یک فلش LED را در خود جای داده است. قاب پشتی این گوشی با بازتاب نوری جذاب طراحی شده که در رنگ آبی آن از آبی روشن تا آبی تیره با حرکت دادن زیر نور مشخص می شود.

در مجموع طراحی این گوشی جذاب است و می توان از 10 نمره، به آن امتیاز 7 داد. چرا که بدنه پلاستیکی گوشی ظاهر ناخوشایندی ندارد و احساس یک گوشی لوکس را منتقل می کند. طراحی ماژول دوربین و دکمه ها نیز تجربه کاربری را بهبود بخشیده اند.

صفحه نمایش گوشی Honor X8A: 90 هرتزی

یکی از ویژگی هایی که در مشخصات و قیمت گوشی موبایل آنر مدل Honor X8A (RAM 8) ظرفیت 128GBنسبت به نسل قبلی هیچ تفاوتی نداشته، صفحه نمایش است. این گوشی موبایل با صفحه نمایش 6.7 اینچی IPS LCD به بازار عرضه شده که دارای رزولوشن 1080 در 2388 پیکسل و تراکم پیکسلی 391 پیکسل بر اینچ است که برای یک گوشی مقرون به صرفه، مناسب به نظر می رسد.

این صفحه نمایش همچنین دارای نسبت تصویر 20:9 و نسبت صفحه به بدنه 89.6 درصد است که باعث می شود فضای نمایش بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد. روشنایی، زاویه دید و رنگ های این صفحه نمایش نیز در حد مطلوب و قابل قبول هستند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

ویژگی جذاب این نمایشگر نرخ نوسازی 90 هرتزی در آن است که با توجه به قیمت این گوشی یک ویژگی جذاب خواهد بود. با وجود این نرخ نوسازی می توان تصاویر، گرافیک ها و منوها را به شکل روان دید و از اجرای بازی ها بیشتر لذت برد.

صفحه نمایش گوشی Honor X8A 90 هرتزی

دوربین ها در گوشی آنر X8A: 3 گانه 100 مگاپیکسلی

دوربین های گوشی آنر Honor X8a را سه دوربین در ماژول پشت و یک دوربین سلفی در جلو تشکیل می دهد. دوربین اصلی گوشی دارای رزولوشن 100 مگاپیکسل، دیافراگم f/1.9 و فوکوس خودکار است که می تواند عکس هایی با وضوح بالا و جزئیات زیاد را ثبت کند. دوربین دوم پشت گوشی رزولوشن 5 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2 و زاویه دید 120 درجه دارد که به عنوان دوربین اولترا واید عمل می کند و می تواند عکس های جذابی از مناظر ثبت کند. دوربین سوم پشت گوشی رزولوشن 2 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی 4 سانتی متر دارد و به عنوان دوربین ماکرو عمل می کند. این دوربین برای عکاسی از نزدیک سوژه ها طراحی شده است.

در کنار این سه دوربین، یک فلش LED نیز طراحی شده که می تواند در شرایط نور کم به روشنایی عکس ها  کمک کند. این دوربین ها قابلیت ثبت تصاویر با حالت HDR، پانوراما و فعالسازی هوش مصنوعی را نیز دارند و از فیلم برداری 1080p با نرخ فریم 30 پشتیبانی می کنند.

دوربین سلفی این گوشی نیز 16 مگاپیکسل است و می تواند عکس های سلفی با رنگ های طبیعی و پوست صاف را ثبت کند. این دوربین با دیافراگم f/2.5 از حداکثر رزولوشن فیلم برداری 1080p با نرخ فریم 30 پشتیبانی می کند.

در مجموع می توان گفت که آنر X8A یک گوشی مناسب برای علاقه مندان به عکاسی با قیمت مناسب است که نقطه قوت اصلی آن، دوربین اصلی با رزولوشن بالاست. دوربین این گوشی نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا کرده و می توان تصاویر جذاب تری را با آن ثبت کرد.

دوربین ها در گوشی آنر X8A: 3 گانه 100 مگاپیکسلی

عملکرد پردازشی گوشی آنر ایکس 8 ای: هلیو G88

گوشی موبایل آنر مدل Honor X8A (RAM 8) ظرفیت 128GB برخلاف نسل قبلی که با پردازنده کوالکام همراه بود، با یکی از پردازنده های مدیاتک همراه شده است. پردازنده این گوشی Mediatek Helio G88 است که در سال 2020 معرفی شد. این پردازنده با فناوری 12 نانومتر ساخته شده و شامل 8 هسته CPU است. دو هسته پردازنده از نوع ARM Cortex-A75 با سرعت تا 2 گیگاهرتز برای کارهای عملکردی هستند و شش هسته دیگر از نوع ARM Cortex-A55 با سرعت تا 1.8 گیگاهرتز برای کارهای بهینه سازی مصرف انرژی طراحی شدند. همچنین GPU این پردازنده از نوع Mali-G52 MC2 با دو کلاستر و سرعت تا 1000 مگاهرتز است.

این پردازنده از تکنولوژی MediaTek HyperEngine 2.0 Lite برای مدیریت دینامیک CPU، GPU و حافظه استفاده می کند و قابلیت پشتیبانی از صفحه نمایش 90 هرتزی و دوربین با 100 مگاپیکسلی گوشی را دارد.

از نظر عملکردی باید گفت که پردازنده این گوشی به نسبت آنر X8 امتیاز کمتری می گیرد. در واقع آنر برای اینکه قیمت این 2 گوشی موبایل را نزدیک به هم نگه دارد، در X8 روی پردازنده تمرکز کرده و در X8A دوربین بهتری را قرار داده است. با این حال این پردازنده می تواند از پس پردازش های معمولی و اجرای بازی ها با گرافیک پایین تا متوسط برآید.

این نماینده آنر با حافظه داخلی 128 گیگابایت طراحی شده و می توانید آن را با رم 6 یا 8 گیگابایت خریداری کنید. این گوشی آنر با اندروید 12 و رابط کاربری Magic UI 6.1 عرضه شده که از سرویس های گوگل پشتیبانی می کند و آپدیت های مورد نظر را تا چند سال دریافت خواهد کرد.

پخش لوازم جانبی موبایل در ایویز

باتری Honor X8A: قدرتمند با ظرفیت 4500

گوشی موبایل آنر Honor X8A باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت دارد که می تواند تا 10 ساعت کارکرد پیوسته در حالت استفاده از اینترنت و تا 20 ساعت در حالت پخش ویدیو را تامین کند. باتری این گوشی نسبت به نسل قبلی بهبود جزئی داشته و ماندگاری شارژ بالاتری را ارائه می دهد.

باتری این گوشی آنر از تکنولوژی شارژ سریع هم پشتیبانی می کند و می تواند در کمتر از 2 ساعت به طور کامل شارژ شود. حداکثر توانی که می توان باتری را با آن شارژ کرد 22.5 وات است. این باتری دارای سیستم حفاظت هوشمند است که مانع از شارژ شدن بیش از حد، گرم شدن و خراب شدن می شود. در نتیجه می توان گفت که آنر Honor X8A یک گزینه مناسب برای کسانی است که به دنبال گوشی با عملکرد بالا و باتری قابل اعتماد هستند.

جمع بندی

در این بخش به بررسی مشخصات و قیمت گوشی موبایل آنر مدل Honor X8A (RAM 8) ظرفیت 128GB پرداختیم. این نماینده میان رده آنر یک گوشی هوشمند با قیمت مناسب است که از صفحه نمایش بزرگ، دوربین قدرتمند، باتری قوی و پردازنده مناسب برخوردار است. آنر X8A با قیمت مناسب و مشخصات فنی جذاب خود یکی از گزینه های پیشنهادی برای کسانی است که به دنبال گوشی متوسط با عملکرد بالا هستند. این گوشی را می توان با مدل هایی مانند شیائومی ردمی 10 2022، Infinix Note 11، سامسونگ گلکسی A32 و Oppo A95 مقایسه کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید