چگونه FBI نقاب از شخص پدوفیل در واتس اپ بر می دارد.

0
432
واتس اپ|whisper
در اوایل سال جاری در گوام، یک مهتم پدوفیل تشویق شد تا از واتس اپ استفاده نماید تا پلیس شانس بیشتری برای کشف هویت حقیقی وی داشته باشد|واتس اپ

تشویق FBI برای استفاده مجرمان از واتس اپ !

علیرغم نا امیدی از ناتوانی در نفوذ به برنامه های پیام رسانی ایمنی مانند واتس اپ ، در برخی موارد کاراگاهان مجرمان را تشویق می کنند تا از چنین برنامه هایی استفاده نمایند.

در اوایل سال جاری در گوام، یک مهتم پدوفیل تشویق شد تا از واتس اپ استفاده نماید تا پلیس شانس بیشتری برای کشف هویت حقیقی وی داشته باشد. این کار در نوامبر 2020 که شخصی با پروفایل جعلی در Whisper، یک برنامه شبکه اجتماعی، کاربران را ترغیب می نمود اسرار زندگی شخصی را به صورت ناشناس به اشتراک بگذارند، آغاز شد.

حساب Storm_Ocean، که همچنان فعال است و در یک عملیات مشترک بین FBI و دفتر تحقیقات ویژه نیروی هوایی (AFOSI) ایجاد شده است، پستی از دختری که روی تحت نشسته بود و متنی روی بدنش نوشته شده بود و چهره اش پشت تلفن همراهش مخفی شده بود ارسال نمود در این متن نوشته شده بود: “والدینم آخر هفته نیستند چه کسی دوست دارد با من وقت بگذراند؟! اگر قصد دارید نصیحتم کنید و بگویید من خیلی کم سن هستم پیام ندهید.”

بهترین هدفون های سال 2021

مامور AFOSI که شخص وی را زیر نظر داشت هویتی با نام ” Emmalee ” یا ” Em ” و سن 13 سال برای وی مشخص نموده بود. طعمه کار کرد.

 کاراگاهان ادعا کردند که کاربر دیگری با نام Forsei به پست Em پاسخ داده و نوشت: اگر زیر سن قانونی هستی از نظر قانونی کار من اشتباه است. اما این تنها معنی قانونی آن است و سن تنها یک عدد است.

سپس مامور در راستای را تلاش برای انتقال مکالمه به واتس اپ و جمع آوری اطلاعات در مورد هویت واقعی Forsei شماره خود به وی داد. مکالمه در واتساپ ادامه داشت و Forsei تمایل خود برای برقراری رابطه جنسی با Em ابراز کرد و اعلام داشت که کاندوم و مرغ سوخاری با خود به گوام می آورد. کاراگاهان ادعا کردند پس از رسیدن وی، اورا دستگیر نمودند. وقتی در مورد علت مراجعش سوال شد در پاسخ گفت با وجود اینکه حس می کرد ممکن است یک تله باشد اما قصد داشت با Em رابطه جنسی داشته باشد.( مظنون، کریستوفر دی لئون گوئرو، خود را بی گناه شناخته و منتظر محاکمه است.)

 در همین حال، نماینده AFOSI درخواستی را برای حفظ اطلاعات مربوط به حساب مظنون به WhatsApp متعلق به فیس بوک ارسال کرده است. کاراگاهان می خواستند آدرس های IP و هر فعالیت حساب WhatsApp نیز مشخص شود.

آنها درخواست محتوای رمز گذاری شده که دستیابی به آنها از سرورهای واتس اپ غیر ممکن است را درخواست ننموده اند.

اگرچه FBI به طور مداوم از فیس بوک و سایر شرکت های بزرگ فناوری خواسته است تا امکان دسترسی به ارتباطات رمزگذاری شده را فراهم کنند، اما روشن است که آنها روش های دیگری برای به دست آوردن داده های مربوط به تحقیقات دارند.

کاربران Whisper کاملا ناشناس نیستند.

پلیس برای تایید اطلاعات تنها به واتس اپ اکتفا نکرد. آنها همچنین اطلاعاتی را از WhisperText، شرکت San Mateo که Whisper را اداره می کند، به دست آوردند، که در سال 2014 به دلیل ارائه اطلاعات کاربر به وزارت دفاع مورد بحث و جدال قرار گرفت.

 ویسپر توانست به پلیس بگوید که کاربر Forsei مرد، بین 26 تا 29 ساله بود، “با سرویس موقعیت مکانی تلفن او را در گوام قرار داد.” طبق این حکم، Whisper می تواند اطلاعات مختلفی از جمله مکان، مهر زمان ورود به سیستم چت، محتوای نجوا و آدرس IP را به مجری قانون ارائه دهد.

در حالی که مقامات دولتی امکان دسترسی به پیام های ویسپر یا واتس اپ شما ندارند اما می توانند از اطلاعات هر یک از آنها برای یافتن اطلاعات بالقوه هدف استفاده نمایند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید