پاور بانک چگونه ساخته می شود و کار می کند؟

0
612
پاوربانک چگونه کار می کند؟
پاور بانک چیست و چگونه کار می کند؟

به دلیل گسترش استفاده از وسایل الکترونیکی مجهز به باتری مانند تلفن‌های هوشمند پاور بانکرر ها بسیار محبوب شده‌اند. برخی از باتری‌ها به‌اندازه کافی قدرت ندارند که بتوانند بدون نیاز به شارژ مجدد در تمام طول روز کار کنند، بنابراین پاوربانک‌ ها تبدیل به یک ضرورت گردیدند. در اینجا یک سؤال به وجودمی آید: اصلاً پاوربانک‌ ها چگونه ساخته می‌شود؟

در این مقاله قصد داریم که به شما نشان دهیم پاوربانک‌ها چگونه ساخته می‌شوند و چطور عمل می‌کنند. این یار کوچک موبایل دنیایی را با خود به همراه دارد.

پاور بانک ها چطور کار می کنند؟

مخزن های انرژی یا همان پاوربانک ها باتری‌های بی‌سیمی هستند که امکان ذخیره‌سازی انرژی رادارند و قادرند این انرژی را با دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارند. برای این کار باید ابتدا آن را شارژ نمود. ابتدا از یک کابل آداپتور تهیه‌شده با پاور انک برای شارژ آن با پریز دیواری استفاده می‌شود. هنگامی‌که چراغ نشانگر در نشان داد این دستگاه شارژ گردیده است، می‌توان از آن برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی دیگر استفاده کرد. سپس انرژی ذخیره‌ شده در داخل پاور بانک از طریق کابل شارژ از پورت USB به دستگاه منتقل می‌شود.

نحوه ساخت پاور بانک

اگر تاکنون برای شما سؤال بوده که داخل این دستگاه یا شارژر قدرتمند چیست ما برای این سؤال شما جواب داریم. یک پاوربانک طی 10 مرحله ساخته می‌شود.

نحوه ساخت پاور بانک به شرح زیر است:

  • مرحله 1: ترمینال‌ها به باتری لیتیوم یون متصل می‌شوند.
  • مرحله 2: صفحه مدار مونتاژ می‌شود.
  • مرحله 3: باتری‌ها به صفحه مدار لحیم می‌شوند.
  • مرحله 4: هر پاور بانک برای تعیین جریان و ولتاژ آزمایش می‌شود.
  • مرحله 5: باتری ها در یک محفظه محافظ محصور شده اند.
  • مرحله 6: اتصالات برق برای اطمینان از نظم کار دوباره آزمایش می شوند.
  • مرحله 7: آزمون سوزاندن برای بررسی ظرفیت باتری انجام می‌شود.
  • مرحله 8 (اختیاری): نام تجاری یا طرحی روی محفظه محافظ چاپ یا حک‌شده است.
  • مرحله 9: آخرین بررسی بصری پیش از بسته‌بندی پاور بانک های آماده شده
  • مرحله 10: پاوربانک ها آماده شارژ دستگاه‌های الکترونیکی شما هستند.
پاوربانک چیست
پاور بانک چیست؟آیا از این مخازن انرژی می توان برای لب تاپ استفاده کرد؟

1. باتری را وصل کنید

ترمینال‌ها با استفاده از لحیم‌کاری به انتهای مثبت و منفی باتری لیتیوم یون متصل می‌شوند.

2. برد مدار را جمع کنید

مرحله بعد اسمبل مدار چاپی (PCBA) است که اجزای الکتریکی به صفحه مدار لحیم می‌شوند. برد مدار مغز یک پاور بانک است.

3. باتری‌ها را لحیم کنید

باتری‌ها توسط ترمینال‌ها به صفحه مدار لحیم می‌شوند. سپس مدارها و باتری‌های مدار تازه متصل شده برای مرحله بعدی فرستاده می‌شوند.

4. آزمایش پاور بانک

برای تعیین جریان و ولتاژ پاوربانک‌ها از دستگاه تست قدرت DC استفاده می‌شود. پاور بانک از طریق پورت‌های USB و USB min روی برد مدار تست می‌شود.

5. محافظ را اضافه نمایید

باتری و صفحه مدار در محفظه محافظ ساخته‌شده از پلاستیک آلومینیوم یا ABS قرار می‌گیرند.

6. تست اتصالات برق

از تسترهای CT100 برای بررسی اتصالات الکتریکی در پاور بانک استفاده می‌شود. شارژر ها برای اطمینان از دریافت یا تولید شارژ بررسی می‌شوند.

7. تست ظرفیت باتری

برای سنجش ظرفیت باتری پاور بانک های تازه تولیدشده، تست سوختگی انجام می‌شود. صدها پاوربانک به‌طور هم‌ زمان برای چندین ساعت شارژ می‌شوند.

8. افزودن برچسب و طراحی

با استفاده از چاپ روی صفحه، چاپ پد یا حکاکی لیزری، برچسب‌گذاری و طراحی به پاوربانک ها اضافه می‌شود.

9. بازرسی بصری نهایی

پاوربانک ها قبل از بسته‌بندی و حمل به مقصد، یک بار بازرسی نهایی انجام می‌شود.

10. آماده شارژ دستگاه

پاور بانک جدید شما اکنون آماده استفاده است! به‌ سادگی دستگاه خود را به برق متصل کرده و لذت ببرید.

این فرایند ساده به شما امکان می دهد تا با هزینه ای کم بتوانید بارها وسایل خود را شارژ نمایید. اکنون می‌دانید که چرا پاوربانک شما یکی از مهم ترین لوازم جانبی فناوری شما محسوب می شود.

 

۵  دلیلی که هکرها گوشی شما را هدف قرار می دهند!

 

در مورد طول عمر پاور بانک چه می‌دانید؟

طول عمر یک پاور بانک چیزی بین 200 تا 1000 چرخه است. چرخه به معنای مدت زمانی است که یک پاوربانک به طور کامل یا تقریبا کامل شارژ شده و خالی می شود. میانگین حجم باتری لیتیوم یونی پس از چندین بار با استفاده به مرور کاهش می یابد.

پاوربانک های بزرگتر به چرخه شارژ کمتری نیاز دارند، بنابراین دوام بیشتری نسبت به پاوربانک های کوچکتر خواهند داشت. دوام دستگاه شما هیچ تضمینی ندارد، اما کاهش تعداد دفعات استفاده از پاوربانک می تواند ماندگاری بیشتری داشته باشد.

چه دستگاه هایی با پاور بانک امکان شارژ دارند؟

پاور بانک می تواند تقریباً هر وسیله الکترونیکی را که دارای باتری قابل شارژ است، شارژ کند. دستگاه هایی که به طور معمول از شارژر USB استفاده می کنند، می توانند با پاوربانک شارژ شوند!

پاور بانک می تواند لوازم الکترونیکی زیر را شارژ کند:

گوشی های هوشمند

دوربین ها

سیستم های GPS

دستگاه های بازی

لب تابها

GoPros

MP3 players

تبلت ها

اگر دستگاه شما رابط USB ندارد، اگر شارژ بی سیم از ویژگی های دستگاه و شارژر باشد، هنوز هم می توانید از پاور بانک استفاده کنید. قبل از استفاده از پاوربانک، اطمینان حاصل کنید که ولتاژ مناسبی را برای شارژ مناسب دستگاه شما فراهم می کند. در صورت عدم اطمینان همیشه می توانید با سازنده دستگاه خود مشورت کنید.

سازندگان زیر لپ تاپ های سازگار با USB-C را تولید می کنند:

Dell

Apple

Asus

HP

Lenovo

Microsoft

LG

اگر لپ تاپ شما از شارژ USB-C پشتیبانی نمی کند، به یک مخزن انرژی با خروجی 12 ولت و کابل متناسب با درگاه شارژ لپ تاپ نیاز دارید.

چرا برخی پاور بانک ها گرانتر هستند؟

قطعا زمانی که پای قیمت به میان می آید، همه پاور بانک ها دارای قیمت یکسانی نیستند. برخی از آنها به خاطر نحوه ساخت و کیفیت و حجم شارژ گران‌تر هستند. طبیعی است که مخزن های انرژی با کیفت تر با حجم بالای شارژ گران تر باشند. پاوربانکی با قیمت مناسب هم دستگاه شما را شارژ می کند قطعا در تعداد دفعات شارژ دستگاه متفاوت عمل خواهد کرد.

آیا پاور بانک ها گوشی شما را خراب می کنند؟

امکان اینکه مخزن های انرژی به دستگاه شما آسیب بزنند وجود دارد. اگرچه درصورتی که به درستی از پاوربانک استفاده نمایید، احتمال خراب کردن تلفن خود را به میزان قابل توجهی کاهش می دهید. در اینجا چند مورد که ممکن است به دستگاه شما اسیب بزند، ذکر می کنیم.

استفاده از پاوربانک بی کیفیت

پاوربانکهایی با ولتاژ متغیر

شارژ بیش از حد تلفن

استفاده از پاور بانک بی کیفیت

پاور بانک های با کیفیت پایین به طور قطع دستگاه شما را خراب نمی کنند. اگرچه، در صورت استفاده مکرر و طولانی مدت، ممکن است باعث اسیب به دستگاه و کاهش سرعت شارژ دستگاه شما شود. بهترین راه برای جلوگیری از این امر استفاده از یک مخزن انرژی با کیفیت بالا یادر صورت نیاز حداقل استفاده از یک شارژ مناسب تر است. پاوربانک های با کیفیت پایین معمولاً باتری های کوچکی دارند، کم هزینه هستند و برق کافی برای دستگاه های شما ندارند.

پاور بانک با ولتاژ ناکافی

پاور بانکی که برای شارژ تلفن خود استفاده می کنید باید 5 ولت باشد. اگر پاوربانک ولتاژ کمتری دارد، می تواند به جای شارژ باتری شما آن را خالی نماید. اگر ولتاژ پاوربانک شما بیشتر از 5 ولت باشد، می تواند با بار بیش از حد باتری به تلفن شما آسیب برساند. پیش از استفاده از شارژ تلفن، حتماً ولتاژ پاوربانک را بررسی کنید.

شارژ بیش از حد تلفن خود

پاور بانک ها به گونه ای طراحی نشده اند که به طور مداوم در تلفن شما متصل شوند تا در باتری 100٪ دوام داشته باشند. اگر تلفن خود را به طور مداوم شارژ کنید، باتری شما نمی تواند شارژ خود را برای مدت طولانی حفظ کند. بهتر است از این مخزن انرژی کم استفاده کنید و هنگامی که نزدیک به شارژ کامل است، آن را از تلفن جدا کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید