نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo L340-T

0
527
لپ تاپ Lenovo L340-T
نقد و بررسی طراحی در لپ تاپ لنوو Ideapad L340-T

مشخصات لپ تاپ Lenovo L340-T

کیفیت خوب در کنار قیمت مناسب، چیزی است که در لپ تاپ های لنوو می توان آنها را پیدا کرد. لپ تاپ Lenovo L340-T از سری Ideapad این کمپانی است که با داشتن ویژگی های فوق العاده، طرفدار زیادی هم پیدا کرده است. در این بخش به مشخصات لپ تاپ Lenovo L340-T که یک لپ تاپ گیمینگ با قیمت مناسب است، نگاهی می اندازیم. همراه تیم ایویز باشید.

نگاهی کلی به مشخصات لپ تاپ Lenovo L340-T

پیش از آن که به بررسی ویژگی های این لپ تاپ بپردازیم، مشخصات مهم آن را به صورت فهرست وار آورده ایم:

  • وزن: 2.2 کیلوگرم
  • ابعاد نمایشگر: 15.6 اینچ
  • پردازنده: Ryzen 5
  • حافظه RAM: 12 مگابایت از نوع DDR4
  • حافظه داخلی: 1T هارد دیسک + 256G حافظه SSD
  • پردازنده گرافیکی: AMD Radeon RX Vega 8 با 2 گیگابایت حافظه
  • باتری: لیتیوم یونی دو سلولی با ظرفیت 30 وات ساعت
  • کاربری: کاربری عمومی و مالتی مدیا

توجه داشته باشید که این مدل از لپ تاپ های لنوو را می توان با پیکربندی های دیگری هم در بازار یافت. مثلا برخی از مدل های لپ تاپ Lenovo L340-T با پردازنده اینتل نسل 9 هم عرضه می شوند.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ۲۰۲۱

نقد و بررسی طراحی در لپ تاپ لنوو Ideapad L340-T

در سال های اخیر کمپانی لنوو در طراحی لپ تاپ های خود پیشرفت چشمگیری داشته و هر محصولی که روانه بازار می کند، ظاهری دلچسب دارد. مشخصات لپ تاپ Lenovo L340-T نشان می دهد که این محصول هم از این قاعده مستثنی نبوده و طراحی آن به آیدیاپد 330 شباهت دارد. بدنه این لپ تاپ پلاستیکی است و حاشیه های آن کمتر از مدل های قبلی طراحی شده است. علاوه بر این لولایی که در این محصول به کار رفته به کاربر اجازه می دهد صفحه نمایشگر را در هر زاویه ای حتی تا 180 درجه باز کند.

طول و عرض این لپ تاپ 363 در 254.6 میلی متر است و نزدیک به 23 میلی متر ضخامت دارد. وزن 2200 گرمی آن نیز در کنار نمایشگر 15.6 اینچی کاملا مناسب و رضایت بخش محسوب می شود.

در بخش زیرین لپ تاپ، فن ها و دریچه گردش هوا به چشم می خورد. این دریچه ها در زیر لپ تاپ تعبیه شده اند و بهتر است برای عملکرد بهتر این محصول از پایه های خنک کننده استفاده کنید.

مشخصات لپ تاپ Lenovo L340-T
کیفیت خوب در کنار قیمت مناسب، چیزی است که در لپ تاپ های لنوو می توان آنها را پیدا کرد.

کیبورد و تاچ پد

لنوو در طراحی این لپ تاپ، صفحه کیبورد را با ارتفاع کمتری طراحی کرده و این موضوع باعث می شود تایپ با لپ تاپ راحت تر باشد. در صفحه کیبورد، بخش NUM Lock هم به صورت مجزا طراحی شده است که در برخی از نرم افزارها کاربرد زیادی دارد. این کیبورد فاقد بک لایت بوده و حروف فارسی نیز روی آن حک نشده است.

تاچ پد کار شده در بخش پایین کیبورد از فرمان های چند لمسی مثل زوم کردن یا اسکرول صفحات پشتیبانی می کند و عملکرد خوبی دارد.

پورت ها و درگاه ها

با بررسی مشخصات لپ تاپ Lenovo L340-T متوجه می شوید که پورت های این دستگاه فقط در لبه چپ آن قرار گرفته است. در برخی از نسخه ها در لبه سمت راست درایو نوری قرار دارد.

این لپ تاپ دو پورت USB نسل 3، یک پورت تایپ C، رابط جک 3.5 میلی متری برای اتصال انواع هدفون، یک پورت HDMI و یک پورت شبکه Ethernet دارد.

بررسی نمایشگر Lenovo L340-T

صفحه نمایشگر لپ تاپ Lenovo L340-T از یک پنل TFT ساخته شده که 15.6 اینچ اندازه دارد. این نمایشگر می تواند تصاویر را با رزولوشن 1266 در 768 پیکسل نمایش داده و از کیفیت HD پشتیبانی می کند. این نمایشگر به یک روکش مات نیز مجهز شده که باعث می شود نور زیاد محیط داخلی مشکلی در دیدن عناصر موجود در صفحه نمایش ایجاد نکند.

این نمایشگر کنتراست مناسبی داشته و با داشتن زاویه دید خوب و روشنایی قابل قبول، رنگ ها را به خوبی نشان می دهد. برخی از نسخه های آیدیاپد L340-T نیز با نمایشگر IPS عرضه شده اند که می توانند عناصر بصری را با کیفیت FULL HD نمایش دهند.

مشخصات لپ تاپ Lenovo L340-T از نظر سخت افزاری

این لپ تاپ با پیکربندی های مختلفی روانه بازار شده و بالطبع هرچه قدرت پردازنده های آن بیشتر باشد، قیمت بیشتری هم خواهد داشت. پردازنده های به کار رفته در این لپ تاپ هم از نوع اینتل نسل 9 و هم از نوع AMD Ryzen نسل 5 هستند.

البته این پیکربندی ها برای گیمرهای حرفه ای مناسب نیست؛ اما می توان آن را در دسته پیکربندی های مناسب برای گیمینگ سطح ابتدایی و متوسط در نظر گرفت.

کارت گرافیک به کار رفته در این لپ تاپ معمولا از نوع  Nvidia GeForce GTX 1650 است که انتخاب خوبی برای اجرای روان بازی ها و نرم افزارهای ویرایش تصویر محسوب می شود. البته برای این که در حین بازی لگی رخ ندهد، نباید وضح صفحه نمایشگر را روی 4K تنظیم کرد.

حافظه کش CPU لپ تاپ Lenovo L340-T 12 مگابایتی بوده و می تواند در کنار حافظه گرافیکی 4 گیگابایتی علمکرد بهتری داشته باشد. حافظه RAM این دستگاه نیز با توجه به نیاز مخاطب می تواند 8، 16 یا 32 باشد. البته برای اجرای بدون تاخیر برنامه های مختلف بهتر است به سراغ RAM با ظرفیت 16 گیگابایت به بالا بروید.

حافظه داخلی لپ تاپ نیز رضایت بخش بوده و یک حافظه هیبریدی متشکل از  هارد دیسک و SSD است. یک هارد دیسک 1 ترابایتی در کنار حافظه SSD با ظرفیت 256 گیگابایت می تواند برای ذخیره اسناد، تصاویر و ویدیوها مناسب باشد.

فروش عمده موس در پنل ایویز

باتری در Ideapad L340-T

در آخر لیست مشخصات لپ تاپ Lenovo L340-T باتری این دستگاه را بررسی می کنیم. صادقانه باید گفت که باتری این لپ تاپ یکی از نقاط ضعف آن محسوب می شود. لنوو برای این لپ تاپ خود از یک باتری 2 سلولی لیتیوم یونی استفاده کرده که با توجه به کارایی کاربر می تواند 3 تا 5 ساعت او را همراهی کند.

آداپتور برق باتری در داخل جعبه به همراه لپ تاپ تنها اقلامی هستند که در بسته بندی این محصول به چشم می خورد.

کاربری لپ تاپ Lenovo L340-T

با توجه به این که کدام پیکربندی لپ تاپ آیدیاپد Lenovo L340-T را انتخاب کنید، می توانید انتظار متفاوتی از آن داشته باشید. وجود پردازنده های مختلف، حافظه RAM و نمایشگرهای مختلف در این مدل، دست شما را برای انتخاب بهترین مدل باز می گذارد.

اگر به فکر یک سیستم مناسب گیمینگ هستید، به سراغ پردازنده های قوی تر دستگاه در کنار حافظه RAM بیشتر باشید. اما به طور کلی با بررسی مشخصات لپ تاپ Lenovo L340-T می توان آن را یک لپ تاپ قوی با قیمتی مناسب دانست که برای کاربری عمومی و مولتی مدیا، مثلا وب گردی یا لذت بردن از فیلم ها و موسیقی ها بهترین انتخاب است.

اگر قصد خرید لوازم جانبی برای لپ تاپ ها یا سیستم های رایانه ای را دارید، آنها را در پنل فروشگاهی ایویز برای شما فراهم کرده ایم. با خرید از ایویز، بهترین محصولات جانبی سیستم های مختلف را عرضه کنید.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید