ساندبار چیست؟

0
330
ساندبار چیست؟
بهترین ساندبار کدامست؟

بهترین ساندبار کدامست؟

تکنولوژی به جز ارتقای گرافیک و نمایش تصاویر فوق العاده در تلویزیون های بزرگ، به سراغ افزایش کیفیت صدا هم رفته و با فناوری های مدرن که در بهترین ساندبارها وجود دارد، صدا را با حجم و کیفیتی فوق العاده به گوشمان می رساند. ساندبارها که کم کم جایگزین اسپیکرهای ایستاده و خانگی شده اند، یکی از بهترین تجهیزات صوتی برای عاشقان فیلم و سریال و موسیقی محسوب می شوند. این دستگاه های پخش کننده که با فناوری های جدیدی طراحی و ساخته شده اند، می توانند تجربه تماشای فیلم و سریال در خانه را لذت بخش تر کنند. در این بخش با انواع ساندبار آشنا می شویم و ویژگی های مهم آنها را می شناسیم. همراه ما باشید.

ساندبار یک اسپیکر نواری شکل ظریف است که آن را معمولا در پایین و جلوی تلویزیون قرار می دهند. این اسپیکر منحصر به فرد فقط با یک کابل به تلویزیون متصل می شود و دیگر خبری از سیم پیچ های متعدد و دستگاه های جانبی در کار نیست.

در این اسپیکر نواری شکل، بلندگوهای مختلفی طراحی شده که هر کدام برای پخش بهترین نسخه از صداها در بازه فرکانسی خاصی کاربردی هستند. ساندبارها می توانند صدای استریو و قدرتمندی تولید کنند که نسبت به صدای اسپیکرهای خود تلویزیون بلندتر و باکیفیت تر است. ساندبارها معمولا به همراه ساب ووفر داخلی یا جداگانه عرضه می شوند تا صداها در هر فرکانسی، به بهترین شکل ممکن پخش شود.

آیا ساندبار همان سینمای خانگی است؟

ساندبار و سینمای خانگی یکسان نیستند. در واقع ساندبار را باید جایگزین سینمای خانگی دانست که با طراحی مینیمیال و ظاهر جمع و جور خودش، نسل سینمای خانگی را کنار زده است. ساندبار برخلاف سینمای خانگی که سیم ها و کابل های زیادی برای اتصال بلندگوهای مختلف دارد، فقط با یک کابل از نوع HDMI یا اپتیکال، به تلویزیون وصل می شود. علاوه بر این معمولا در ساندبارها اسپیکرهای مختلف در یک دستگاه طراحی می شوند. در حالی که سینمای خانگی مجموعه ای از اسپیکرهای قد و نیم قد است و فضای زیادی را در اطراف تلویزیون اشغال می کند.

آیا ساندبار همان سینمای خانگی است؟
آیا ساندبار همان سینمای خانگی است؟

مزایای ساندبار چیست؟

برای اینکه با ساندبارها بهتر آشنا شوید و تفاوت آنها را با سینمای خانگی بشناسید، در این به مزایای این تجهیزات صوتی نسبت به سینمای خانگی اشاره می کنیم.

1. جذاب و کم جا

یکی از دلایلی که باعث شده خرید ساندبار شیائومی یا برندهای دیگر بیشتر از سینمای خانگی باشد، طراحی مینیمال آنهاست که فضای کمی را اشغال می کند. حتی با خرید مینی ساندبارها می توان فضایی به مراتب کمتر از ساندبارهای حرفه ای در پایین تلویزیون اشغال کرد.

این در حالی است که کوچک ترین سینمای خانگی حداقل 5 اسپیکر مجزا و یک ساب ووفر دارد که فضای زیادی در اطراف تلویزیون می گیرند و با سبک دکوراسیون امروزی که به دنبال سادگی و ظرافت است، تضاد دارد.

2. نصب راحت

برای نصب ساندبار کافی است کابل آنها را به تلویزیون متصل کرد و بعد به تماشای فیلم و سریال مورد علاقه پرداخت. در واقع نصب ساندبارها هیچ پیچیدگی ندارد و تنها اتصال کابل، تمام فرآیند نصب را تکمیل می کند. اما برای نصب سینمای خانگی هر یک از اسپیکرها باید به گیرنده AV متصل شوند و سپس گیرنده به تلویزیون وصل شود. چیدمان اسپیکرهای سینمای خانگی هم داستان مفصل خودش را دارد. از این ها گذشته، باید با کابل های پیچ در پیچ سینمای خانگی هم کنار آمد و تمام این ماجرا باعث می شود فضای اطراف تلویزیون، جذاب به نظر نرسد.

اما برای نصب اسپیکرهای ساندبار با کابل و سیم درگیر نیستیم و این اسپیکرها که واقعا بی سیم محسوب می شوند باتری داشته و نیازی به برق ندارند. حتی در برخی از ساندبارها با اتصال اسپیکر به ساندبار، می توان آنها را شارژ کرد.

3. فناوری های مدرن

فناوری های مدرن و به روز دیگر در سینمای خانگی یافت نمی شود. فناوری هایی همچون کیفیت فوق العاده صدا (High Res Audio)، پشتیبانی از انواع دستیارهای صوتی و استاندارد HDMI ARC از مزایای هستند که سینمای خانگی از آنها محروم است. این فناوری های جدید هم استفاده از ساندبار را ساده تر می کند و هم تجربه شنیدن صداها را لذت بخش تر خواهد کرد.

4. قیمت مناسب

در نهایت باید به قیمت مناسب ساندبار اشاره کنیم که در مقابل سینمای خانگی با آن همه اسپیکر و دنگ و فنگش، بسیار کمتر است. البته ساندبارهای حرفه ای هم وجود دارند که قیمت های میلیونی داشته باشند؛ اما برای مصارف معمولی، ساندبار گزینه مقرون به صرفه تری است و در مقابل صدای بهتر و امکانات بیشتر را در اختیار افراد قرار می دهد.

گیرنده دیجیتال پاناتک min

ویژگی های بهترین ساندبار

تلویزیون های امروزی روی ارائه بهترین تجربه نمایش تصویر تمرکز کرده اند و با ضخامتی که روز به روز بیشتر آب می رود، نمی توانند اسپیکرهای داخلی باکیفیتی را در اختیار افراد قرار دهند. از طرف دیگر سینمای خانگی هم عمرش به سر آمده و کمتر کسی حوصله دردسرهای اتصال اسپیکرهای مختلف را دارد. پس ساندبار بهترین انتخاب برای تماشای فیلم و سریال در کنار نمایشگرهای تلویزیونی است. اما برای انتخاب یک ساندبار باکیفیت، باید با ویژگی های مهم در این تجهیزات صوتی آشنا بود که در ادامه به آنها می پردازیم.

صدای دالبی اتموس

صدای دالبی از فناوری های جدید در دهه اخیر محسوب می شود که به شنیدن صداها به صورت 3 بعدی کمک می کند. دالبی اتموس آخرین فناوری صدای دالبی است. این فناوری به جز هدایت صدا در جهت افقی، می تواند آنها را در جهت های عمودی هم منتقل کند. در نتیجه تجربه صدای سه بعدی واقعا سه بعدی خواهد بود!

این فناوری پخش صدا باعث می شود تماشای فیلم و سریال و بازی با کنسول های بازی در کنار تلویزیون، لذتی بیش از پیش داشته باشد؛ چرا که مخاطب را با صدای 3 بعدی به دل داستان می برد. فناوری مشابه دالبی اتموس تحت عنوان DTS X نیز ممکن است در ساندبارها به چشم بخورد. هر دو این فناوری ها برای ارتقای تجربه شنیداری طراحی شده اند.

اتصال بلوتوثی

در مشخصات ساندبار شیائومی و ساندبارهای پرفروش بازار می توان برخورداری از اتصال بلوتوثی را دید. با وجود قابلیت بلوتوث در ساندبار می توان به راحتی دستگاه های مختلف مثل گوشی موبایل و تبلت را به آن متصل کرد و موسیقی های دلخواه را با کیفیتی فوق العاده گوش داد.

بهترین ساندبار دستگاهی است که بلوتوث 5 داشته باشد و از فناوری aptX HD پشتیبانی کند. با این فناوری، صداها در زمان انتقال از طریق امواج بلوتوثی فشرده نمی شود و بهترین کیفیت صدا به گوش خواهد رسید.

برخورداری از دستیار مجازی

دستیار مجازی آمازون الکسا و دستیار صوتی گوگل، 2 دستیار محبوب روی ساندبارها هستند که فرمان های صوتی را اجرا می کنند. اگر ساندبار این دستیارهای صوتی را داشته باشد می توانید با فرمان های صوتی آن را خاموش و روشن کنید یا برای تنظیم ولوم صدا، از فرمان صوتی استفاده کنید.

قابلیت Multi Room

این قابلیت اجازه می دهد ساندبار به دستگاه های پخش کننده دیگری که این فناوری را دارند به صورت بی سیم متصل شود. با این کار می توانید صدا را از چند دستگاه در چند بخش مختلف در خانه گوش دهید.

ساب ووفر بی سیم min

قابلیت 4K pass through

این قابلیت در ساندبارهای حرفه ای طراحی می شود و به افراد اجازه می دهد دستگاه های 4K را به جای اتصال مستقیم به تلویزیون، به ساندبار وصل کنند و ساندبار نقش منتقل کننده تصاویر 4K را بدون افت کیفیت بازی می کند. به عنوان مثال می توان با اتصال ستاپ باکس، اندروید باکس یا کنسول بازی به ساندباری که این قابلیت را دارد، تصاویر را بدون افت کیفیت انتقال داد. این قابلیت در کنار تلویزیون هایی که پورت HDMI کافی ندارند، کاربردی است.

استاندارد HDMI ARC

با وجود پورت HDMI ARC روی ساندبار و همچنین روی دستگاهی که قرار است صدا را به آن منتقل کنید، وضوح و کیفیت صدا چندین برابر خواهد بود. این پورت اجازه می دهد صدای دیجیتال با بهترین وضوح و بدون لحظه ای تاخیر منتقل شود.

فرمت صوتی DTS

باکیفیت ترین فرمت صوتی، DTS نام دارد که فیلم های HD و 4K از این فرمت استفاده می کنند. از آنجایی که میزان بیت ریت این فرمت صوتی بالاست، اگر ساندبار از این فرمت صوتی پشتیبانی کند، می توانید جزئیات صداها را کاملا تفکیک شده و واقعی بشنوید. صدای دالبی که با فرمت صوتی DTS پخش شود، مخاطب را به دنیای جدید از دیده ها و شنیده ها می برد!

کروم کست داخلی و AirPlay

فناوری کروم کست اجازه می دهد ساندبار و دستگاه هایی که کروم کست دارند، به صورت بی سیم ارتباط برقرار کرده و صداها را همزمان پخش کنند. این فناوری معمولا روی گوشی های اندرویدی و وسایل خانه هوشمند دیده می شود. اما برای پخش فایل های صوتی دستگاه های اپل فناوری دیگری نیاز است که ایرپلی نام دارد. در صورتی که ساندبار ایرپلی داشته باشد می توان با اتصال بی سیم گوشی آیفون یا سایر محصولات اپل، فایل صوتی دلخواه را پخش کرد.

صدا با فناوری Hi Res Audio

فناوری Hi Res Audio به معنی صدا با رزولوشن بالاست. این عبارت برای آن دسته از فایل های صوتی به کار می رود که سمپل ریت آنها از 44.1 کیلوهرتز بالاتر باشد و عمق بیت بیشتر از 16 داشته باشند. این فناوری، کیفیت حجم و عمق صدا را چندین برابر می کند.

قابلیت HDMI CEC

اگر ساندبار و تلویزیون هر دو قابلیت HDMI CEC را داشته باشند، می توان با یک ریموت هر دو دستگاه را مدیریت کرد. یعنی با روشن کردن تلویزیون، ساندبار هم به صورت اتوماتیک روشن می شود یا برای کم و زیاد کردن صدا، استفاده از یک ریموت کار را راه می اندازد.

ساب ووفر بی سیم

بهترین و پرفروش ترین ساندبارهای امروزی آنهایی هستند که ساب ووفر بی سیم دارند و می تواند ساب ووفرها را بدون دردسر، در هر فضایی که احساس می کنید بهتر است قرار دهید.

بهترین ساندبارهای بازار

حالا که فهمیدیم ساندبار چیست و چه ویژگی ها و مزایایی دارد، به عنوان حسن ختام به چند مورد از پرفروش ترین ساندبارهای موجود در بازار اشاره می کنیم که در کنار کیفیت ساخت قابل قبول و امکانات مطلوب، قیمت مناسبی هم دارند. این ساندبارها برای استفاده معمولی و گوش دادن به صداها با کیفیت بهتر، انتخاب های اقتصادی مناسبی هستند.

ساندبار شیائومی مدل MDZ-34-DA

این ساندبار شیائومی با طراحی ظاهری مینیمال و جذاب و بدنه ای که ترکیبی از فلز و پلاستیک است، صدایی شفاف و دالبی دارد. در مشخصات ساندبار شیائومی مدل MDZ-34-DA می توان ویژگی هایی همچون بلوتوث 5 و پشتیبانی از نصب روی دیوار را دید. به جز این، جلوه های صوتی این دستگاه فوق العاده بوده و صدایی 3 بعدی با کیفیت و شفافیت بالا تولید می کند.

ساندبار شیائومی مدل MDZ-34-DA

مینی ساندبار قابل حمل تسکو مدل TS 23350

این ساندبار تسکو یک دستگاه کوچک و جمع و جرو برای افرادی است که فضای کمی در کنار تلویزیون خود دارند. ساندبار تسکو مدل TS 23350 را می توان به عنوان یک اسپیکر بلوتوثی با طرح ساندبار هم استفاده کرد. این دستگاه به بلوتوث 5 مجهز شده و باتری با عمر 4 ساعت دارد. از مزایای این دستگاه باید به داشتن پروت USB و شیار کارت حافظه هم اشاره کنیم.

مینی ساندبار قابل حمل تسکو مدل TS 23350

مینی ساندبار قابل حمل پرووان مدل PSB4995

یکی از بهترین ساندبارهای کوچک موجود در بازار این محصول پرووان مدل PSB995 است که با طراحی منحصر به فرد خود، هم می تواند در نقش ساندبار و هم اسپیکر بلوتوثی عمل کند. این محصول به بلوتوث نسخه 5 مجهز است و انواع رابط ها برای USB، جک 3.5 میلی متری و کارت حافظه را دارد. توان خروجی اسپیکرها در این مدل 20 وات بوده و باتری این ساندبار تا 5 ساعت پخش را دوام می آورد.

خرید عمده انواع ساندبار با بهترین قیمت از ایویز

در این بخش با ساندبار آشنا شدیم و مزایای آن را نسبت به سینمای خانگی شناختیم. همچنین به ویژگی های مهم در ساندبارها و مدل های پرفروش بازار اشاره کردیم. ساندبارها بهترین جایگزین برای سینمای خانگی هستند و حتی در فضاهای کوچک می توانند بهترین نقش را برای پخش صدای باکیفیت ایفا کنند.

در پنل فروشگاهی ایویز انواع ساندبار شیائومی، تسکو، پرووان و برندهای معتبر دیگر برای خرید عمده فروشندگان عزیز فراهم شده است. ایویز انواع ساندبار را با تضمین اورجینال بودن کالاها و با بهترین قیمت همکاری عرضه می کند. علاوه بر این تمامی کالاها در ایویز با ضمانت سلامت فیزیکی ارسال می شوند. برای سفارش خرید عمده تجهیزات صوتی و تصویری، ایویز در کنار شماست.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید