بررسی بهترین رینگ لایت گوشی

0
394
رینگ لایت گوشی
رینگ لایت گوشی در تولید محتوا بسیار کاربردی می باشد.

رینگ لایت گوشی

تب و تاب عکاسی و فیلم برداری با گوشی های موبایل، به خصوص فیلم های سلفی آموزشی و سرگرمی این روزها بالا گرفته و یکی از تجهیزات کاربردی نورپردازی برای این دسته از فیلم ها، رینگ لایت گوشی است. رینگ لایت ها همان طور که از نامشان پیداست یک دایره نورانی هستند که برای نورپردازی، چه برای عکاسی و چه برای فیلم برداری های سلفی به کار می روند. در این بخش همراه تیم ایویز باشید تا با انواع رینگ لایت و بهترین رینگ لایت گوشی آشنا شویم.

رینگ لایت گوشی چیست و چه تفاوتی با رینگ لایت های معمولی دارد؟!

پیش از آن که از رینگ لایت ها برای عکاسی و فیلم برداری با موبایل استفاده شوند، این تجهیزات نورپردازی سال های سال در دنیای حرفه ای فیلم برداری و عکاسی حضور داشتند. البته رینگ لایت های دنیای عکاسی تفاوت زیادی با رینگ لایت های امروزی دارند و در ابعاد غول پیکری طراحی می شوند تا نور مورد نیاز برای روشن کردن یک صحنه را تولید کنند.

علاوه بر این برخی رینگ لایت ها مخصوص دوربین های عکاسی هستند که دور حلقه لنز قرار می گیرند و بیشتر برای عکاسی ماکرو کاربرد دارند. اما رینگ لایت موبایل همان طور که باید انتظار داشت وسیله ای است که برای استفاده در کنار گوشی های هوشمند طراحی شده است. بنابراین ابعاد مناسب برای استفاده در کنار گوشی های موبایل را دارد و می تواند در انواع مختلفی باشد.

این تجهیزات نورپردازی برای افرادی که می خواهند ویدیوها یا تصاویر تک سوژه و سلفی ثبت کنند، کاربرد دارند. معمولا بلاگرها، اینفلوئنسرها، آرایشگرها، تولیدکنندگان محتوای ویدیویی و اساتید دوره های آنلاین از بهترین رینگ لایت گوشی استفاده می کنند.

رینگ لایت گوشی
رینگ لایت گوشی می تواند نور مناسب را برای تولید محتوا ایجاد کند.

انواع رینگ لایت موبایل را می شناسید؟!

تنوع در دنیای رینگ لایت ها کم نیست و می توان این تجهیزات را در ابعاد مختلف با رنگ نور متفاوت تهیه کرد. برخی از رینگ لایت ها پایه ثابت دارند، برخی پایه های متحرک داشته و برخی دیگر با گیره به گوشی موبایل متصل می شوند.

به طور کلی می توان رینگ لایت های موبایلی را در چند دسته طبقه بندی کرد:

  • رینگ لایت سلفی یا گیره دار
  • رینگ لایت با پایه بازویی
  • رینگ لایت با پایه ثابت

کاربرد رینگ لایت سلفی

ساده ترین رینگ لایت گوشی، رینگ لایت های سلفی هستند که در ابعاد کوچکی طراحی شده و به کمک یک گیره به بالای گوشی موبایل متصل می شوند.

همان طور که از نام این تجهیزات نورپردازی برمی آید از آنها برای فیلم برداری های سلفی از فاصله نزدیک استفاده می کنند؛ یعنی زمانی که گوشی موبایل برای فیلم برداری یا عکاسی در دست شخص قرار داشته باشد.

تغذیه این رینگ لایت ها نیز ممکن است به کمک باتری های شارژی یا باتری گوشی موبایل تامین شود. این مدل رینگ لایت ها با داشتن ابعاد کوچک و قابل حمل و تنوع نور رنگی بالا محبوبیت خودشان را پیدا کرده اند.

بهترین هدست های گیمینگ

کاربرد رینگ لایت با پایه بازویی

این مدل رینگ لایت ها یک بازوی منعطف دارند که معمولا چند شاخه می شود. در واقع باید گفت ارزان ترین و بهترین رینگ لایت گوشی برای تولیدکنندگان محتوای ویدیویی همین مدل ها هستند؛ چرا که شاخه های مختلف این رینگ لایت به کاربر اجازه می دهد گوشی موبایل، تبلت و میکروفون خود را در آنها قرار داده و بازوها را با توجه به موقعیتی که قرار گرفته، تنظیم کند.

البته برای تولید محتوا با استفاده از این تجهیزات نوری نباید فاصله فرد از رینگ لایت زیاد باشد. علاوه بر این معمولا لازم است که بازوی رینگ لایت را با گیره ای که در آن تعبیه شده روی یک میز محکم کرد.

رینگ لایت هایی که پایه بازویی انعطاف پذیر دارند در ابعاد مختلفی تولید شده اند و می توانید برای خرید آنها با توجه به نیاز و بودجه خود، بهترین مدل را خریداری کنید.

رینگ لایت گوشی
برخی از رینگ لایت گوشی ها دارای پایه و نور قابل تنظیم هستند.

کاربرد رینگ لایت با پایه ثابت

رایج ترین و محبوب ترین رینگ لایت های بازار، رینگ لایت هایی هستند که روی یک پایه ثابت سوار شده اند و گوشی موبایل در مرکز آنها قرار می گیرد.

این رینگ لایت گوشی حرفه ای تر از نمونه های قبلی است و بدنه ای مقاوم دارد. علاوه بر این معمولا ابعاد حلقه آنها نیز بزرگ تر بوده و می توان از آنها در فاصله دورتری از سوژه استفاده کرد.

رینگ لایت های بزرگ و حرفه ای برای روشن شدن به یک منبع برق مستقیم نیاز دارند و می توان دمای نوری آنها را نیز تنظیم کرد. البته این مدل رینگ لایت ها نسبت به مدل های قبلی گران تر هستند و بیشتر برای اهداف حرفه ای استفاده می شوند.

نکات مهم برای خرید بهترین رینگ لایت گوشی

اگر قصد خرید رینگ لایت برای تصویربرداری سلفی دارید، بهتر است پیش از خرید نکاتی را بررسی کنید. از آنجایی که تنوع در دنیای این تجهیزات نورپردازی کم نیست، اگر محصولی را به درستی بررسی نکنید ممکن است از خرید خود پشیمان شوید.

1. ابعاد رینگ لایت چقدر است؟

رینگ لایت ها در تمام مدل هایی که معرفی کردیم ابعاد مختلفی دارند. ابعاد رینگ لایت نشان دهنده فضایی است که می تواند برای نورپردازی پوشش دهد. بالطبع هر چه حلقه رینگ لایت بزرگ تر باشد می تواند نور را گسترده تر پخش کرده و کاربردی تر باشد. با این حال رینگ لایت های بزرگ تر، قیمت بیشتری هم دارند.

2. امکان کنترل زاویه و تنظیم نور وجود دارد؟

یکی از ویژگی های مهمی که باید در رینگ لایت گوشی بررسی کنید قابلیت تنظیم زاویه آن است. برخی از مدل های رینگ لایت سلفی یا گیره ای امکان تنظیم زاویه ندارند، اما حتی در نمونه های حرفه ای تر رینگ لایت های سلفی هم می توانید مدل هایی را پیدا کنید که بالاتر از گوشی موبایل شما نصب می شوند و به شما اجازه می دهند نور را با زاویه دلخواه بتابانید.

از طرف دیگر دما و رنگ نور نیز از قابلیت های مهمی است که اگر می خواهید ویدیوهای حرفه ای تولید کنید باید حتما آنها را بررسی کنید. امکان تنظیم دما به شما اجازه می دهد بین نورهای سرد و گرم با توجه به فضای فیلم برداری حرکت کرده و دمای مورد نظر خودتان را تنظیم کنید.

تنظیم رنگ نور بیشتر برای پروژه های عکاسی کاربرد دارد و به عکاسان اجازه می دهد به جز نور سفید از رنگ های دیگری برای عکاسی های خلاقانه استفاده کنند.

3. پایه رینگ لایت چگونه است؟

در نهایت یکی از فاکتورهای مهم برای خرید رینگ لایت ها پایه آن است. زمانی که پایه رینگ لایت امکان تنظیم ارتفاع داشته باشد، می توان از آن برای پروژه های مختلف بدون محدودیت استفاده کرد. علاوه بر این جنس پایه را نیز بررسی کنید تا مقاوم بوده و در کوتاه مدت دچار آسیب نشود.

موس بی سیم ارزان از کجا بخریم؟

خرید بهترین رینگ لایت گوشی از پنل فروشگاهی ایویز

در این بخش با انواع رینگ لایت های موبایلی و کاربرد هر کدام از آنها آشنا شدیم. رینگ لایت ها دنیای عکاسی و فیلم برداری و به خصوص شبکه های اجتماعی را متحول کرده اند و به کاربران اجازه می دهند ویدیوها و تصاویر را با نورپردازی حرفه ای تر و کیفیت بهتر به اشتراک بگذارند. پیشنهاد می کنیم پیش از خرید رینگ لایت حتما فاکتورهای مهمی که توضیح دادیم را بررسی کنید.

برای خرید انواع رینگ لایت گوشی با بهترین کیفیت ها و بهترین قیمت ها می توانید مدل های دلخواه خودتان را به صورت عمده از پنل فروشگاهی ایویز سفارش داده و به روزترین محصولات را در فروشگاه خود در اختیار مشتریان قرار دهید. ایویز در کنار شماست تا در دنیای حرفه ای ها بدرخشید!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید