دستگاه سپراتور چیست؟ | خرید دستگاه جداکننده LCD

0
326
خرید دستگاه جداکننده LCD
خرید دستگاه جداکننده LCD یا سپراتور در پنل ایویز موجود شده است.

دستگاه جداکننده LCD یا جدا کننده تاچ که به آن تاچ کش هم می گویند، یکی از وسایل ضروری در مراکزی است که به تعمیرات موبایل می پردازند. مشکلاتی که برای صفحه LCD گوشی های موبایل پیش می آید، کم نیست. معمولا اولین قطعه ای که در اثر ضربه یا سقوط گوشی موبایل آسیب می بیند و نیاز به تعویض دارد، LCD است. با خرید دستگاه جداکننده LCD می توانید خدمات تعمیر موبایل را به صورت حرفه ای تر ارائه دهید تا مشتریان هم رضایتمندی بیشتری از شما داشته باشند. در این بخش همراه ما باشید تا ببینیم دستگاه سپراتور چیست و برای خرید آن باید چه نکاتی را بررسی کرد.

خرید دستگاه جداکننده LCD با کیفیت بالا

دستگاه جداکننده LCD یا دستگاه سپراتور چیست؟

سپراتور موبایل یا دستگاه تعویض گلس، دستگاهی است که از بخش های مختلف تشکیل می شود و به تعمیرکار موبایل اجازه می دهد گلس گوشی ها یا همان LCD آنها را از بدنه جدا کند. دستگاه جدا کننده تاچ در مدل های مختلف و متنوع در بازار پیدا می شوند که همگی عملکرد مشابهی دارند. این دستگاه ها با تولید حرارت، می توانند درب پشتی بدنه گوشی موبایل را از صفحه تاچ یا گلس آن جدا کنند. در واقع بدون خرید این دستگاه نمی توان برای تعویض گلس گوشی های موبایل اقدامی کرد.

دستگاه جداکننده LCD چه بخش هایی دارد؟

برای کار با دستگاه سپراتور باید بخش های مختلف آن را بشناسید. این دستگاه ها معمولا دو قسمت اساسی دارند که شامل صفحه گرمایش و پمپ مکش می شود.

1. صفحه گرمایش

زمانی که سپراتور حرارت تولید می کند، این حرارت در صفحه گرمایش به صورت یکنواخت توزیع می شود. این بخش از دستگاه سپراتور را باید مهم ترین بخش آن در نظر گرفت.

صفحه گرمایش توسط المنت هایی که در دستگاه طراحی شده، گرم می شود و عملکردی دقیقا مشابه یک اتو خانگی دارد. جنس این صفحه فلزی است تا گرما را برای زمان بیشتری در خود نگه دارد. معمولا آلیاژ برنج و آلومینیوم برای ساخت این صفحه به کار می رود.

صفحه گرمایش دستگاه های جدا کننده تاچ در دو سایز تولید می شود که 7 اینچ و 14 اینچ است. سپراتورهای 7 اینچی برای تعمیر گوشی های موبایل به کار می روند؛ انواع 14 اینچی هم بیشتر برای تبلت ها استفاده می شوند و 2 پمپ مکنده دارند.

یکی از نکات مهمی که در زمان خرید دستگاه جداکننده LCD باید بررسی کنید میزان دمای تولید شده توسط صفحه گرمایش است. معمولا حداقل دمای این صفحه 50 درجه سانتی گراد و حداکثر آن 220 درجه سانتی گراد است؛ با این حال ممکن است این بازه دمایی در دستگاه های مختلف، متفاوت باشد.

2. پمپ مکنده یا نگهدارنده مکانیکی

پمپ مکنده هم برای ثابت نگه داشتن گوشی موبایل است. در سپراتورهای قدیمی تر به جای پمپ مکنده، گیره های مکانیکی برای قفل کردن گوشی موبایل وجود داشت که تعمیرکار می توانست به صورت دستی آنها را چرخانده و محکم کند. در حالی که در دستگاه های جدا کننده تاچ جدید، یک دکمه برای فعال شدن مکنده وجود دارد و میزان مکش آن نیز قابل تنظیم نیست. سپراتورهای مختلف، میران مکش مختلفی دارند.

پمپ مکنده با یک لوله رابط به صفحه گرمایش ارتباط دارد و هوا را از روزنه های این صفحه می کشد. در واقع زمانی که گلس گوشی موبایل را روی این صفحه قرار می دهید، راه پمپ بسته شده و تاچ گوشی به صفحه می چسبد تا برای تعویض گلس گوشی، مشکلی پیش نیاید.

خرید عمده ابزار تعمیرات موبایل

کاربرد دستگاه سپراتور چیست؟

دستگاه جداکننده LCD به تعمیرکار اجازه می دهد جدا کردن قطعاتی مثل گلس را بدون این که مشکلی برای سایر قطعات پیش بیاید، انجام دهد. به جز تعویض گلس گوشی، از دستگاه سپراتور موبایل می توان برای جدا کردن درب پشتی گوشی از بدنه، صفحه نمایش از شاسی و باتری از قاب گوشی هم استفاده کرد. این دستگاه ریسک خرابی و شکستگی در قطعات گوشی موبایل را به صفر می رساند.

ویژگی های یک دستگاه تعویض ال سی دی خوب

اگر در فکر خرید یک دستگاه جدا کننده تاچ هستید، باید ویژگی های یک دستگاه استاندارد و مناسب را بدانید. در زیر مهم ترین ویژگی های این دستگاه ها را لیست کرده ایم:

  1. بهترین دستگاه تعویض LCD معمولا صفحه ای از جنس آلیاژ آلومینیوم یا برنج باکیفیت دارند.
  2. راندمان حرارتی در بهترین دستگاه های سپراتور موبایل بالاست.
  3. اندازه منافذ تجمع حرارت در دستگاه های باکیفیت، یکسان است.
  4. درجه حرارت دستگاه جداکننده ال سی دی در بهترین مدل ها به صورت یکنواخت توزیع می شود.
  5. بهترین تاچ کش ها گرمایش سریعی دارند و در سریع ترین زمان ممکن دما را از صفر به صد مورد نظر می رسانند.
  6. کنترل درجه حرارت و امکان تنظیم آن در بهترین دستگاه جداکننده LCD وجود دارد.
  7. جدیدترین دستگاه های سپراتور موبایل با انواع گوشی های جدید و برندهای روز دنیا سازگار هستند.
  8. ایجاد سروصدای کم، نگهدارنده قدرتمند برای تاچ گوشی موبایل، پد های سیلیکونی و چند منظوره بودن دستگاه از ویژگی های یک دستگاه تعویض گلس مرغوب است.
بررسی بهترین ست پیچ گوشتی تعمیرات موبایل

نکات مهم برای خرید دستگاه جداکننده تاچ گوشی

برای انتخاب و خرید بهترین دستگاه تعویض ال سی دی و استفاده مداوم از آن در کارگاه تعمیر موبایل خود، نکات زیر را پیش از خرید در نظر داشته باشید:

  • سایز صفحه گرمایش
  • جنس صفحه گرمایش
  • توان مصرفی دستگاه و میزان مصرف انرژی
  • توزیع یکنواخت حرارت در صفحه گرمایش
  • زمان لازم برای گرم شدن صفحه
  • حداکثر دمای تولید شده
  • قدرت پمپ مکش
  • ابعاد و وزن سپراتور موبایل

بهترین سپراتورها برای تعمیر موبایل چه مارکی دارند؟

دستگاه جداکننده LCD را می توان با برندها و مارک های مختلفی در بازار یافت. برخی از این دستگاه ها نام و نشان مشخصی ندارند که پیشنهاد می کنیم به سراغ آنها نروید. اگر هر گونه مشکلی در تنظیم دمای صفحه گرمایش یا پمپ مکنده این دستگاه ها وجود داشته باشد، گوشی موبایل مشتریان آسیب خواهد دید. از بین معتبرترین برندهای تولیدکننده سپراتور موبایل، مارک های زیر را می توان جزو بهترین ها معرفی کرد:

  • برند سانشاین SUNSHINE
  • برند ام-ترینگل M-Triangle
  • برند یاکسون YAXUN

در خرید دستگاه جداکننده LCD، شرکت سانشاین از قدیمی ترین برندهای تولید کننده دستگاه تعویض ال سی دی است و محصولات بادوامی تولید می کند که طول عمر بالاتری نسبت به برندهای دیگر دارند. از معروف ترین دستگاه های سپراتور این شرکت می توان به سپراتور 7 اینچی سانشاین Sunshine S-918، سپراتور 7 اینچی سانشاین Sunshine S-918N و سپراتور 14 اینچی سانشاین Sunshine S-918P اشاره کرد.

شرکت یاکسون هم یکی از شناخته شده ترین شرکت ها در زمینه تولید دستگاه های تعمیر موبایل است. این برند که انواع هیتر، هویه، منبع تغذیع و سپراتور موبایل را تولید می کند، یکی از معروف ترین برندها در هر مرکز تعمیری است. از بین سپراتورهای باکیفیت این شرکت می توانیم به سپراتور 7 اینچی یاکسون اصلی YAXUN 943 و سپراتور 7 اینچی یاکسون اصلی YAXUN 947 اشاره کنیم.

برند امترینگل M-Triangle نیز انواع سپراتور و دستگاه های لمینت موبایل را طراحی و تولید می کند و بیشتر محصولات این برند را به داشتن قیمت اقتصادی و کیفیت مناسب می شناسند. سپراتور 7 اینچی ام ترینگل M-Triangle CP-201A یکی از محصولات محبوب این برند است.

خرید انواع دستگاه جدا کننده ال سی دی در ایویز

در این بخش فهمیدیم دستگاه سپراتور چیست و برای خرید آن باید به چه نکاتی توجه کنیم. بخش های مختلف دستگاه جداکننده LCD، یعنی پمپ مکنده و صفحه گرمایش اهمیت زیادی در پایین آوردن ریسک خرابی گوشی های موبایل دارند. پس در زمان خرید این دستگاه حتما به کیفیت این دو قطعه توجه داشته باشید. برای خرید انواع دستگاه تعویض گلس موبایل، ایویز کنار شماست. سپراتورهای موبایل را با کیفیت بالا و گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی از فروشگاه اینترنتی ایویز سفارش دهید تا بهترین خدمات را در مرکز خودتان به مشتریان ارائه دهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید