شماره تلفنام رو هنگام ثبت تیکت فعالسازی سامانه همتا اشتباه وارد کردم!
با راه اندازی طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه، برای استفاده از هر دستگاه آکبند یا دست دو که خریداری می کنید، باید برای ثبت تیکت فعالسازی اقدام کنید.
برای این که فعال سازی دستگاه شما بدون مشکل تکمیل شود، نیاز به شماره IMEI گوشی موبایل و یک شماره تلفن همراه است. اما ممکن است در طول این روند دچار اشتباهاتی شویم. وارد کردن شماره تلفن همراه اشتباه در فعالسازی سامانه همتا یکی از رایج ترین مشکلات کاربران است.
در این بخش همراه تیم ایویز باشید تا اگر شما هم دچار این اشتباه شدید، خیلی راحت و با طی کردن چند مرحله، مشکل خود را برطرف کنید.
5 گام ثبت تیکت فعالسازی در صورت وارد کردن شماره تلفن اشتباه در سامانه همتا
اگر در زمان فعال سازی دستگاه خود، به اشتباه شماره فرد دیگری را وارد کردید، برای برطرف کردن این مشکل لازم است مراحلی را برای ثبت درخواست و پیگیری مشکل، دنبال کنید. به طور کلی در 5 گام می توانید این مشکل را برطرف کنید:
گام اول: ورود به کارتابل
برای این که امکان ثبت درخواست و پیگیری مشکل خود را داشته باشید، ابتدا از طریق آدرس اینترنتی hamta.ntsw.ir وارد کارتابل خود شوید. برای ورود می توانید از شماره کارت ملی یا شماره تلفن همراه خود استفاده کنید.

بعد از ورود به کارتابل از طریق منوی سمت راست سایت، گزینه «ثبت و پیگیری مشکلات» را انتخاب کنید.
گام دوم: ثبت درخواست پیگیری مشکل
برای ثبت تیکت فعالسازی و بازنشانی شماره تلفن همراه با کلیک روی گزینه «ثبت و پیگیری مشکلات» وارد صفحه جدیدی می شوید. در این صفحه سوابق درخواست های پیشین شما نشان داده می شود.

از طریق دکمه «ایجاد» که در بالای صفحه قرار دارد، می توانید یک درخواست جدید برای برطرف کردن مشکل خودتان ایجاد کنید.
گام سوم: انتخاب موضوع مشکل
با کلیک روی گزینه ایجاد در صفحه پیشین، صفحهای باز می شود که در آن باید مشکل خودتان را از بین یک لیست پیشنهادی انتخاب کنید. روی باکس کلیک کنید تا منوی مشکلات برای شما نشان داده شود.

از بین گزینه های موجود روی گزینه «در فعالسازی، شماره تلفن همراه را اشتباه وارد کردهام.» کلیک کنید.
با انتخاب این گزینه یک راهنما ظاهر می شود که بهتر است آن را به دقت بخوانید و سپس روی دکمه «مرحله بعد» کلیک کنید.
گام چهارم: وارد کردن اطلاعات
در این مرحله از ثبت تیکت فعالسازی لازم است که اطلاعات خودتان را با دقت وارد کنید. تمامی فیلد ها شامل نام کامل، شماره همراه صحیح، شماره همراه اشتباه، شناسه IMEI دستگاه و توضیحات لازم را وارد کنید.
نکته: اگر نمی دانید چه شمارهای را به اشتباه ثبت کردهاید، فیلد شماره همراه اشتباه را خالی بگذارید.
نکته: اگر دستگاه شما دو اسلات برای سیم کارت داشته باشد، بعد از وارد کردن شناسه IMEI اول، به صورت خودکار صفحه ای برای وارد کردن شناسه دوم IMEI هم ظاهر می شود که باید آن را پر کنید.
گام پنجم: ثبت تیکت فعالسازی
اگر در زمان ورود شماره تلفن همراه، یک یا دو رقم از آن را به اشتباه وارد کرده باشید، تیکت شما خیلی سریع نتیجه می دهد. در این شرایط با وارد کردن اطلاعات درست و بعد از بررسی سامانه، مالیکت دستگاه به شماره شما بازگردانده می شود.
اما در غیر این صورت ممکن است نتیجه تیکت فعالسازی بیشتر از چند دقیقه زمان ببرد. در این شرایط کارشناسان در سامانه همتا موضوع را بررسی کرده و با شماره تلفن اشتباه تماس می گیرند تا از عدم مالکیت او، مطمئن شوند. در نهایت نتیجه ثبت تیکت فعالسازی در قالب یکی از گزاره های زیر به شما اعلام می شود:
- درخواست شما بررسی و تایید گردید.
- درخواست شما بررسی و رد گردیده است. (لطفا سیمکارت صحیح را بر روی دستگاه قرار داده و روشن نمایید.)
- درخواست شما بررسی و رد گردیده است. (تلفن مبدا و مقصد می بایست متفاوت باشد) – به اشتباه شماره همراه صحیح و نادرست را یکسان وارد کردهاید.
- درخواست شما بررسی و رد گردیده است. (تعداد شناسههای وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد.) – شناسههای IMEI را به اشتباه وارد کردهاید؛ از طریق یک تیکت دیگر این مشکل را دنبال کنید.
- درخواست شما بررسی و رد گردیده است. (طبق بررسیهای صورت گرفته دستگاه به شماره اشتباه ذکر شده تعلق داشته و قابلیت انتقال وجود ندارد.)
- درخواست شما بررسی و رد گردیده است. (طبق بررسیهای صورت گرفته دستگاه سابقه فعالسازی اشتباه ندارد؛ جهت راهنمایی بیشتر با تلفن 096366 تماس بگیرید.)
- درخواست شما بررسی و رد گردیده است. (طبق بررسیهای صورت گرفته شناسه/شناسهها در کارتابل شماره اشتباه وارد شده قرار ندارد. اگر شماره تلفن اشتباه را نمی دانید در زمان ثبت مجدد درخواست، از ورود شماره مذکور صرف نظر نمایید. بدیهی است ورود اطلاعات در قسمت شماره اشتباه روند تایید درخواست شما را تسریع خواهد کرد.)
با توجه به این که نتیجه ثبت تیکت فعالسازی شما چیست، اقدام پیشنهادی سامانه همتا را دنبال کنید. این اقدامات پیشنهادی می توانند مشکل وارد کردن شماره تلفن همراه اشتباه در زمان فعالسازی را خیلی ساده برطرف کنند.
منبع: سامانه اطلاع رسانی همتا