بررسی موس لپ تاپ

0
401
موس لپ تاپ
موس لپ تاپ در دو نوع بی سیم و با سیم می باشد.

انواع موس لپ تاپ

موس ها انجام کارهای مختلف با لپ تاپ را ساده تر می کنند. اگر اهل دنیای گیم باشید یا در حرفه هایی مثل ویرایش ویدیو یا تصویر فعالیت داشته باشید، موس لپ تاپ یک عضو جدانشدنی برای به سرانجام رساندن این امور است. در این بخش می خواهیم با بهترین موس های لپ تاپ آشنا شویم و ببینیم چه نکاتی برای خرید موس و استفاده از آن در کنار لپ تاپ اهمیت دارد. پس تا انتهای این بخش همراه ما باشید.

برای خرید موس لپ تاپ این فاکتورها را بررسی کنید

موس ها تنوع زیادی دارند و می توان با بودجه های کم و چند ده هزارتومانی تا بودجه های میلیونی به سراغ خرید این لوازم جانبی کامپیوتری رفت. اما برای استفاده از این وسایل در کنار لپ تاپ که دستگاهی قابل حمل و پرتابل محسوب می شود، بهتر است فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشید.

موس سیم دار یا وایرلس

موس های بلوتوثی و وایرلس برای استفاده در کنار لپ تاپ راحت تر هستند؛ به خصوص اگر از لپ تاپ خودتان در یک جای ثابت استفاده نمی کنید و باید آن را همراه خودتان به جاهای مختلف ببرید. در این شرایط با خرید موس های بی سیم و بلوتوثی می توانید خیلی سریع و بدون پیچیدگی کابل و دردسرهای دیگر از لپ تاپ خودتان استفاده کنید.

اما موس های بی سیم اگر عمر باتری آنها را در نظر نگیریم، هنوز نقاط ضعفی دارند که یکی از مهم ترین آنها تاخیر در عملکرد است. تاخیر در عملکرد علاوه بر این که به کیفیت ساخت موس مربوط است، به میزان باتری آن هم ربط دارد. پس اگر اهل دنیای گیم یا نرم افزارهای ویرایش تصویر و ویدیو باشید، موس های بی سیم دردسرهای بیشتری برای شما دارند.

موس نوری (اپتیکال) یا لیزری

یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای خرید موس لپ تاپ انتخاب بین انواع نوری و لیزری است. موس های نوری معمولا دقت بالاتری دارند؛ در حالی که موس های لیزری روی سطوح مختلفی عمل می کنند. اگر در کاری که با لپ تاپ انجام می دهید دقت موس اهمیت دارد، حتما به سراغ انواع نوری بروید. موس های لیزری برای کاربران معمولی که می خواهند از موس روی سطوح مختلف استفاده کنند انتخاب بهتری است.

حساسیت موس یا مقدار DPI

در نهایت برای این که خیال تان از بابت عملکرد موس راحت شود، میزان حساسیت آن را که معمولا با DPI نشان می دهند بسنجید. معمولا مقدار DPI یا نقطه در اینچ در موس ها بین 800 تا 6000 و گاهی بیشتر است. وقتی مقدار DPI بالاتر باشد، حرکات کوچک موس هم نشانگر آن را به حرکت در می آورد که برای گیمرها یا افرادی که دقت عمل موس اهمیت زیادی برایشان دارد، یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر کاربر معمولی هستید مقدار حساسیت بین 800 تا 2000 یک مقدار نرمال و کافی است.

معرفی بهترین موس های لپ تاپ در بازار

با توجه به بودجه و نیازتان، می توانید از بین انواع موس لپ تاپ موجود در بازار به سراغ برندهای خارجی یا ایرانی بروید. معمولا در بین محصولات تمام برندها می توان یک انتخاب عالی داشت. در این بخش به معرفی بهترین انتخاب های موجود در بازار می پردازیم.

1. موس گیمینگ Razer DeathAdder Elite

این موس، یکی از معروف ترین محصولات برند ریزر است که محبوبیت فوق العاده ای در سطح جهانی به دست آورده و یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که ساعات زیادی را با لپ تاپ کار می کنند. معمولا موس های گیمینگ بر اساس اصول ارگونومیک طراحی می شوند و این یعنی به راحتی در دست جای گرفته و آسیبی به مچ دست یا انگشتان شما وارد نمی کنند. این موس یک سنسور نوری دارد که می تواند از سیستم PixArt PMW 3389 به صورت سفارشی استفاده کند. در واقع این موس به همکاری PixArt و Logitech طراحی شده و اصلاحات مربوط به سیستم عاملی آن بر عهده Razer بوده است. این موس از طریق USB به لپ تاپ متصل می شود و 7 دکمه قابل برنامه ریزی دارد.

2. موس بی سیم ای فورتک A4tech مدل G9-500F

برند A4Tech یکی از برندهای شناخته شده در زمینه لوازم جانبی کامپیوتری است که انواع موس لپ تاپ سیم دار و وایرلس را طراحی می کند. از بین انواع موس های وایرلس این برند، مدل G9-500F از پرفروش ترین هاست که یک سنسور اپتیکال با دقت 1600 تا 3200 دارد. این موس با باتری قلمی و نیم قلمی کار می کند و طراحی آن به گونه ای است که مچ دست و انگشتان در جای مناسبی قرار می گیرند تا آسیبی به آنها وارد نشود. این موس یک انتخاب باکیفیت برای امور روزانه محسوب می شود و روی آن 4 دکمه طراحی شده است.

3. موس مایکروسافت مدل Surface Arc

اگر طرفدار طراحی های مدرن و مینیمال هستید، این موس مایکروسافت انتخابی است که سلیقه شما را پوشش می دهد. طراحی این موس کاملا ظریف و جذاب بوده و وزن آن سبک است. این موس بی سیم از طریق بلوتوث به لپ تاپ متصل می شود و محدوده دقت آن 800 تا 1600 است. سطح خمیده این موس کاملا بر اساس اصول ارگونومیک طراحی شده تا اثر استفاده طولانی مدت، احساس خستگی نداشته باشید. باتری های نیم قلمی این محصول هم تا 6 ماه دوام می آورند و شما را از دغدغه تخلیه شارژ باتری رها می کنند.

4. موس بیسیم اپل مدل Magic Mouse 2

موس لپ تاپ اپل در نهایت ظرافت و زیبایی طراحی شده و کار کردن با آن کاملا رضایت بخش است. این موس وایرلس که به تکنولوژی Multi-Touch مجهز است به شما اجازه می دهد با تکان دادن انگشتان روی موس، در صفحات مختلف حرکت کنید. البته این محصول فقط برای افرادی که از مک بوک یا سیستم های کامپیوتری اپل مجهز به بلوتوث استفاده می کنند مناسب است. نکته مثبت نسل دوم موس مجیک اپل باتری لیتیوم یونی قابل شارژ آن است که نیاز شما را برای خرید باتری برطرف می کند. حسگر این موس لیزری است و دقت 800 تا 1600 دارد.

5. ماوس لاجیتک مدل G402 Hyperion Fury

در نهایت به برند محبوب لاجیتک می رسیم که در سال های اخیر یکی از شناخته شده ترین نام ها برای لوازم جانبی کامپیوتری است و آن را به طراحی های ارگونومیک و جذابش می شناسند. این موس لاجیتک با سنسور نوری و دقت بالاتر از 3200 طراحی شده که برای گیمرها و افرادی که دقت موس بالایی می خواهند یکی از بهترین هاست. 8 کلید روی موس قرار دارد که می توانید آنها را سفارشی سازی کنید. البته این موس با سیم و رابط USB به سیستم های کامپیوتری متصل می شود، اما یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده در کنار لپ تاپ و سیستم های کامپیوتری است؛ چرا که به جز طراحی ارگونومیک و جذابش، طول عمر بالایی داشته و می تواند تا سال ها شما را همراهی کند.

خرید عمده انواع موس بی سیم و سیم دار برای لپ تاپ در ایویز

موس لپ تاپ تفاوت آنچنانی با موس کامپیوتر ندارد؛ در واقع می توان از موس هایی که در کنار سیستم های کامپیوتری استفاده می شود در کنار لپ تاپ هم استفاده کرد. اما به طور کلی استفاده از موس های سبک، ظریف و وایرلس در کنار لپ تاپ ها گزینه بهتری است؛ زیرا این مدل موس ها امکان جابجایی راحت تری دارند و شما را از سیم ها و کابل های بلند و دست وپاگیر رها می کنند.

اگر در فروشگاه خود لوازم جانبی کامپیوتری عرضه می کنید، می توانید انواع موس بی سیم و باسیم لپ تاپ و کامپیوتر را از پنل فروشگاهی ایویز سفارش دهید. در ایویز تنوعی از بهترین موس ها با بهترین قیمت برای شما فراهم شده تا بهترین ها را عرضه کنید و بهترین در کسب و کار خودتان باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید