آموزش ساخت topic در تلگرام

0
1055
آموزش ساخت topic در تلگرام

تلگرام یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین پلتفرم‌های آنلاین است که در حال حاضر همگان با آن آشنا هستند.
در هر بار به‌روزرسانی تلگرام، ویژگی‌های جذاب و قابلیت‌های جدیدی به این اپلیکیشن محبوب افزوده می‌شود. یکی از ویژگی‌های برجسته و جذاب این اپلیکیشن، قابلیت ساخت topic در تلگرام در گروه‌ها است.

قابلیت تاپیک به طور اختصاصی مربوط به گروه‌های تلگرامی می شود. گروه‌های تلگرامی مکانی برای گفتگو به‌صورت دسته‌جمعی می باشند، اما درصورتی‌که تعداد اعضای گروه بسیار زیاد شود، مدیریت گروه کاری دشوار خواهد بود. به همین دلیل تلگرام در نسخه جدید خود با ارائه قابلیت تاپیک، سعی کرده این گونه مشکلات را برطرف نماید. قابلیت ساخت topic در تلگرام به شما این امکان را می‎‌دهد بتوانید مکالمات خود را در گروه‌های تلگرامی بزرگ مرتب کرده و دسته‌بندی نمایید. علاوه بر این با استفاده از تاپیک می‌توانید فایل‌ها و عکس‌هایی که در هر موضوع خاصی ارسال می‌شوند را به‌صورت جداگانه و بر اساس موضوع دریافت کرده و آن‌ها را مجزا ذخیره کنید.

ساخت topic در تلگرام چه کاربردی دارد؟

ساخت topic در تلگرام به معنی موضوع یا عنوان مشخصی است که به یک گروه تلگرامی اضافه می‌شود. تاپیک به‌عنوان یک بخش جداگانه درون گروه فعالیت می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد در مورد یک موضوع خاص بحث کرده و محتوای مرتبط با آن را به اشتراک بگذارند. با استفاده از قابلیت ساخت topic در گروه تلگرام، می‌توانید مکالمات و بحث‌های مرتبط با یک موضوع خاص را در یک جایگاه مرکزی و دسته‌بندی شده قرار دهید.

با ایجاد تاپیک در گروه، کاربران می‌توانند در بحث‌های مرتبط با آن شرکت کرده و امکان پرسش‌وپاسخ داشته باشند، نظرات خود را بیان نموده و حتی عکس‌ها و فایل‌های مرتبط را به اشتراک بگذارند.

تاپیک‌ها به شما کمک می‌کنند مکالمات را بر اساس موضوعات مشخص دسته‌بندی کنید و به‌صورت منظم دنبال کنید. همچنین، همه اعضای گروه قادر به دیدن تمامی تاپیک‌ها هستند و می‌توانند در هر کدام شرکت کنند.

به عبارت ساده‌تر، این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که گروه‌های تلگرامی خود را به چندین تاپیک یا موضوع کوچک‌تر تقسیم کرده تا بحث‌ها، مکالمات، عکس‌ها و فایل‌های ارسال شده را در هر تاپیک به‌صورت مرتب ذخیره نمایید.

چطور می‌توان از قابلیت ساخت topic در تلگرام استفاده کرد؟

ابتدا اپلیکیشن تلگرام خود را به‌روزرسانی کرده و آخرین نسخه آن را روی دستگاهتان نصب کنید. توجه داشته باشید برای این کار باید از نسخه رسمی تلگرام استفاده نمایید.

برای دستگاه‌های اندروید می‌توانید نسخه رسمی تلگرام را از گوگل‌پلی یا وب‌سایت رسمی تلگرام دانلود کنید. اگر نسخه را از وب‌سایت تلگرام دانلود کردید باید حتماً نسخه‌ای باشد که بدون محدودیت کپی‌رایت در دسترس است. در این صورت همه به‌روزرسانی‌های آینده نیز از داخل خود اپلیکیشن تلگرام در دسترس شما قرار می‌گیرد.

برای دستگاه‌های iOS (آیفون و آیپد)، تنها نسخه رسمی تلگرام در اپ‌استور قابل دریافت است. همچنین اگر از نسخه دسکتاپ تلگرام استفاده می‌کنید (برای ویندوز، مک و لینوکس) می‌توانید نسخه را از وب‌سایت تلگرام دانلود نمایید. تلگرام دارای دو نسخه وب به نام‌های “WebZ” و “WebK” است که امکان استفاده روی هر دستگاه و مرورگر را دارند.
حالا که تلگرام شما به‌روزرسانی شده می‌توانید مراحل فعال‌سازی تاپیک را آغاز کنید.

فعال‌سازی قابلیت ساخت topic در تلگرام

ساخت گروه در تلگرام یک ابزار قدرتمند برای برقراری ارتباطات گروهی و همفکری در مسائل مشترک است. این امکان به افراد اجازه می‌دهد که با تعداد بیشتری از اعضا به‌صورت همزمان و سریع ارتباط برقرار کنند و اطلاعات، نظرات، و ایده‌ها را به اشتراک بگذارند. همچنین، تلگرام امنیت و حفظ حریم خصوصی را تأمین می‌کند و از امکانات تعاملی مانند ربات‌ها و گره‌ها نیز بهره بری کرد. به‌این‌ترتیب، ساخت گروه‌ها در تلگرام نه تنها به بهبود ارتباطات گروهی کمک می‌کند بلکه تعاملات پیشرفته و مؤثرتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.اگر هنوز گروهی در تلگرام ندارید، اول گروه خود را ایجاد کنید.

ساخت گروه در تلگرام

اگر هنوز گروهی در تلگرام ندارید، اول گروه خود را ایجاد کنید.برای ایجاد گروه در تلگرام باید مراحل زیر را دنبال نمایید

ابتدا وارد اپلیکیشن تلگرام شوید و به صفحه اصلی خود بروید. روی آیکون نوار پایین وسط صفحه که گروه‌های شما را نشان می‌دهد، کلیک کنید.

0

در بالای صفحه، گزینه “ایجاد گروه” یا “New Group” را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.g1

حالا می‌توانید عنوان و تصویر پروفایل برای گروه خود تعیین کنید و برای دعوت اعضا به گروه اقدام کنید.

قابلیت ساخت topic در تلگرام

ساخت topic در تلگرام

همانطور که پیش از این نیز گفتیم ساخت تاپیک‌ها در تلگرام امکان مدیریت و سازمان‌دهی بهتر گفتگوها را فراهم می‌کند. این ویژگی از طریق دسته‌بندی پیام‌ها بر اساس موضوعات مختلف، اطلاعیه‌های موثرتر، کنترل دقیق دسترسی، و تعاملات پیشرفته امکاناتی ارائه می‌دهد. همچنین، این امکان به حفظ حریم خصوصی و اطلاع‌رسانی سریع در گروه‌ها کمک می‌کند و تجربه کاربران را بهبود می‌بخشد.برای قابلیت ساخت topic جدید در گروه به روش زیر عمل کنید:

پس از فعال‌سازی قابلیت تاپیک، به صفحه گروه خود بروید.

قابلیت ساخت topic در تلگرام

بالا سمت راست صفحه، روی سه‌نقطه که منوی گروه را نمایش می‌دهد کلیک کنید.

قابلیت ساخت topic در تلگرام

Manage group را انتخاب کنید.

قابلیت ساخت topic در تلگرام

گزینه تاپیک را فعال نمایید.

قابلیت ساخت topic در تلگرام

اکنون روی دکمه save در پایین کلیک کنید تا تغییرات ایجاد شده در گروه ذخیره شود.

قابلیت ساخت topic در تلگرام

در نهایت گروه شما به یک فروم بزرگ تبدیل شده است که در آن موضوعات مختلفی وجود دارد و اعضا می‌توانند بنا بر نیازها و علاقه‌مندی‌های خود در موضوعات مختلف شرکت و بحث و گفتگو مفید داشته باشند، بدون آنکه نیاز باشد کل پیام‌های گروه که هیچ ربطی به آن‌ها ندارد را بخوانند.

منظور از General چت چیست؟

General چت یا چت عمومی، گفتگوی اولیه‌ای است که پس از فعال‌سازی قابلیت تاپیک در گروه، در آن نمایش داده می‌شود.

این تاپیک به گفتگوها و پیام‌های گذشته گروه اختصاص دارد و اعضا می‌توانند؛ مانند قبل در آن با یکدیگر به گفتگو بپردازند.

به‌عبارت‌دیگر General چت به‌عنوان محلی برای بحث و ارتباط در مورد موضوعات گروه و نیز مشارکت در گفتگوهای گذشته مورداستفاده قرار می‌گیرد.

همچنین از اهمیت این تاپیک برای اعضای جدید گروه این است که می‌توانند مطالب قبلی را مرور کرده و با گروه و اعضای آن آشنا شوند. لازم به ذکر است که امکان بستن تاپیک General یا چت عمومی نیز وجود دارد.

 

چه کسانی می‌توانند قابلیت ساخت topic در تلگرام را در گروه فعال کنند؟

امکان ایجاد تاپیک برای گروه‌هایی که بالای 200 نفر عضو دارند، امکان‌پذیر است. امکان فعال‌کردن قابلیت ساخت topic در تلگرام برای مدیران گروه ممکن است. پس از فعال‌سازی مدیر می‌تواند تعیین کند که کدام یک از افراد داخل گروه، اجازه ایجاد تاپیک‌های جدید و مدیریت آن‌ها را دارند.

استفاده از قابلیت topic چه مزایایی دارد؟

مزایای استفاده از تاپیک در گروه‌های تلگرامی عبارت‌اند از:

سازماندهی بهتر: با استفاده از تاپیک‌ها می‌توان محدوده گفتگوهای گروه را مشخص کرده و به این وسیله محتوا را بهتر سازماندهی کرد. در نتیجه اعضای گروه به‌راحتی می‌توانند به تاپیک‌های موردنظر دسترسی پیدا کنند.

مشارکت و دسته‌بندی: اعضا می‌توانند در تاپیک‌های مختلف شرکت کنند و نظرات، پرسش‌ها و مطالب مرتبط را در یک موضوع خاص به اشتراک بگذارند. این روش باعث می‌شود که اطلاعات و منابع موردنیاز را راحت‌تر یافت.

جستجوی آسان: با وجود تاپیک‌ها، جستجوی مطالب و گفتگوهای قبلی در گروه راحت‌تر می‌شود. اعضا می‌توانند به‌سرعت به تاپیک‌های مرتبط دسترسی پیدا کنند و در فهرستی کامل از تاپیک‌های جستجو کنند.

افزایش تعامل: با ایجاد تاپیک‌های جدید، اعضا می‌توانند به‌راحتی با یکدیگر در مورد موضوعات جدید گفتگو کنند و تعاملات بیشتری با هم داشته باشند. این کار باعث افزایش فعالیت و مشارکت اعضا در گروه می‌شود.

دسترسی آسان به منابع و اطلاعات: با ایجاد تاپیک‌های مختلف با موضوعات مشخص، اعضا می‌توانند به منابع، لینک‌ها، مطالب و اطلاعاتی که به آن‌ها نیاز دارند، آسان‌تر و سازمان‌یافته دسترسی پیدا کنند.

سخن پایانی

اگر شما دارای یک گروه بزرگ در تلگرام هستید و کسب‌وکار خود را از طریق آن پیش می‌برید. بهترین راه‌حل برای مدیریت آسان‌تر و سازمان‌یافته، استفاده از قابلیت ساخت topic در تلگرام است.

این قابلیت یکی از جدیدترین به‌روزرسانی‌های تلگرام است که به شما این امکان را می‌دهد، گفتگوها و مطالب گروه را دسته‌بندی کنید و به این وسیله مدیریت بهتر و دقیق‌تری روی جزئیات داشته باشید.

توجه داشته باشید که با استفاده از تاپیک در گروه تلگرامی خود، می‌توانید منبرهایتان را نیز افزایش دهید و در نتیجه مخاطبان بیشتری جذب کنید.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید