نحوه ساخت اپل آیدی در ایران

0
237
ساخت اپل آی دی

افرادی که گوشی آیفون خریداری می‌کنند، در اولین مرحله باید اقدام به ساخت اپل آیدی نمایند.  Apple ID به عنوان شناسنامه کاربران شناخته می‌شود و بدون آن، امکان دسترسی به امکانات و خدمات دستگاه‌های اپل میسر نمی‌شود. از آنجایی که ساخت اپل آی دی در ایران به یک مسئله چالش برانگیز تبدیل شده است، در این مقاله به نحوه ساخت اپل آی دی در ایران می‌پردازیم و روش‌های مختلف آن را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

محدودیت‌های ایجاد شده توسط اپل در ساخت اپل ایدی

در چند سال اخیر، استفاده از شماره تلفن در ساخت اپل ایدی اجباری شده و متأسفانه پیش شماره کشور ایران در لیست کشورها وجود ندارد. اگرچه ظاهرا این محدودیت‌ها برای افزایش امنیت کاربران اعمال شده؛ اما در حال حاضر به یکی از اصلی‌ترین چالش‌های کاربران دارنده آیفون تبدیل شده است. این چالش‌ها تا آنجایی ادامه پیدا کرد که بسیاری از افراد در ازای دریافت مبلغ مشخص، برای کاربران آیدی کارت تهیه می‌کردند یا یک شناسه کاربری اپل آیدی برای آن‌ها می‌ساختند.

قبل از سیاست‌های جدید و اعمال محدودیت‌ها کاربران می‌توانستند بدون نیاز به شماره از طریق وب‌سایت اپل یا از طریق آیفون خود، اپل آیدی بسازند. اما اخیرا فیلد شماره در فرم ثبت نام قرار گرفته و پر کردن آن اجباری شده است. به همین دلیل در ادامه این مطلب روش‌هایی را معرفی کنیم که برای ساخت اپل آیدی نیازی به وارد کردن شماره ندارد.

برای ساخت اپل آی دی به چه مشخصاتی نیاز است؟

برای دریافت همه امکانات و خدمات مربوط به حساب کاربری اپل در سایت‌های مختلف، ارائه مشخصات هویتی مانند نام، تاریخ تولد، ایمیل و پسورد ضروری خواهد بود. در نظر داشته باشید که حساسیت اپل آی دی نسبت به اکانت‌هایی مانند جیمیل بسیار بیشتر است. زیرا سیاست‌های امنیتی اعمال شده در اپل بیشتر بوده و اگر کاربر اطلاعات مهم خود مانند پسورد را فراموش کند، با چالش بسیار بزرگی رو به رو می‌شود. به حدی که گاهی اوقات کاربران دستگاه قدیمی خود را رها می‌کنند و ناچار به خرید یک دستگاه جدید دیگر می‌شوند. بنابراین هنگام ساخت اپل آی دی باید با دقت به موارد زیر توجه کنید:

  • اطلاعات شخصی خود مانند نام، تاریخ تولد و… را به درستی وارد کنید. مخصوصا تاریخ تولد که باید به ترتیب سال، روز و ماه وارد شود.
  • هنگام وارد کردن ایمیل، یک ایمیل معتبر و دائمی را وارد نمایید. زیرا احتمال فراموش کردن ایمیل‌های موقت بسیار زیاد بوده و برای انجام فرایند مهمی مانند ساخت اپل آی دی ارزش ریسک کردن ندارد.
  • در قسمت سوال‌های امنیتی، سوالاتی را انتخاب کنید که پاسخ به آن‌ها بسیار آسان بوده و هیچگاه از خاطرتان محو نمی‌شود. حتی توصیه می‌کنیم پاسخ‌ها را در جایی یادداشت کنید تا از هرگونه مشکلی جلوگیری کرده باشید.
  • مراحل تکمیل حساب را به صورت کامل انجام دهید و از هر راهکاری ( ایمیل پشتیبان، کد بازیابی یا سوالات امنیتی) برای حفظ و دسترسی به اپل آیدی خود استفاده کنید.

پیش نیاز‌های لازم برای ساخت اپل آی دی

آدرس پرداخت

هنگام ساخت اپل آی دی اطلاعاتی برای استفاده از سرویس‌های پرداختی و اشتراکی مانند اپ استور، اپل موزیک، آی تونز و غیره از شما درخواست می‌شود. این اطلاعات شامل اطلاعات مربوط به کارت اعتباری و حساب‌های بانکی و نشانی‌های پرداخت می‌شود. البته هنگامی که از طریق موبایل در حال ساخت اپل آی دی هستید، وارد کردن این اطلاعات کاملا اختیاری خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که برای استفاده از اپ استور باید قسمت آدرس پرداخت را تکمیل نمایید. در بخش آدرس پرداخت باید اطلاعاتی مانند کشور، شهر، ایالت، نشانی، کد پستی، شماره تماس و مشخصات فرد گیرنده را وارد نمایید. در ادامه به مراحل تکمیل این بخش اشاره خواهیم کرد.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، کشور ایران در لیست‌ کشورهای موجود، قرار ندارد و به همین دلیل می‌توان در قسمت آدرس خرید از اطلاعات جعلی استفاده کرد. در بسیاری از سایت‌ها آدرس‌های جعلی را انتخاب کرده و آن‌ها را در بخش آدرس وارد نمایید. زیرا این اطلاعات مربوط به هیچ شخص حقیقی نیست. این را در نظر داشته باشید که اپل برای احراز هویت از اطلاعات آدرس استفاده نمی‌کند و فقط برای استفاده از اپ استور کاربرد دارد. در نتیجه وارد کردن آدرس جعلی هیچ مشکلی به وجود نمی‌آورد. از طریق لینک‌های زیر می‌توانید، یک آدرس جعلی دریافت کنید:

https://www.fakepersongenerator.com/random-address

https://www.fakenamegenerator.com/

با ورود به هر کدام از این دو سایت و کلیک بر روی گزینه Generate آدرس جعلی تولید می‌شود. پس از نمایش اطلاعات، آن‌ها را یادداشت کرده یا هنگام ساخت اپل آی دی آن‌ها را در قسمت مربوطه درج کنید. توصیه می‌کنیم از این اطلاعات اسکرین شات‌ بگیرید تا در مواقع مورد نیاز به آن دسترسی داشته باشید. حتما توجه داشته باشید که بخشی از این اطلاعات جعلی مربوط به حساب بانکی بوده که در قسمت FINANCE ارائه شده است. از این اطلاعات به هیچ عنوان استفاده نکنید و فقط اطلاعات مربوط به آدرس را وارد نمایید.

شماره تلفن

اگر بخواهید از طریق وب‌سایت، اپل آیدی بسازید، باید شماره تلفن خود را وارد نمایید و همان‌طور که گفتیم ایران در لیست شماره‌‌های پشتیبانی شده توسط اپل قرار ندارد. اما ساخت اپل آیدی از طریق گوشی آیفون یا آیتونز نیازی به وارد کردن شماره تلفن ندارد. اگر قصد وارد کردن شماره را دارید، باید حتما یک شماره معتبر را انتخاب کنید. برای این کار سه راه پیش روی شما وجود دارد:

  • روش اول:‌ اگر دوست یا آشنایی در خارج از کشور دارید، می‌توانید از شماره او برای ساخت اپل آیدی استفاده کنید که به نوعی بهترین و مطمئن‌ترین گزینه محسوب می‌شود.
  • روش دوم: از طریق سرویس‌های رایگان یا پولی یک شماره مجازی بسازید.
  • روش سوم: از سرویس‌های دریافت پیامک‌ استفاده کنید که البته روش ساده، ارزان و غیر اصولی محسوب می‌شود.

اگرچه استفاده از شماره تلفن دوست و افراد آشنا در خارج از کشور راهی مطمئن به نظر می‌رسد. اما از نظر احراز هویت فرایند را طولانی کرده و اگر شماره تلفنی تحت مالکیت شما یا افراد نزدیک به شما مثل خانواده نباشد، نمی‌توان از تبعات آن گریخت. از طرفی دیگر این روش برای اکثر ایرانی‌ها مقدور نیست. در نتیجه گزینه پیش رو ساخت شماره مجازی خواهد بود.

سرویس‌هایی که برای کاربردهای سازمانی و شخصی شماره تلفن مجازی ارائه می‌کنند، رایگان نیستند و شما باید به صورت ماهیانه یا یک مبلغ اولیه برای دریافت شماره با کد کشورهای مختلف پرداخت کنید. فقط سرویس گوگل ویس (Google voice) به صورت رایگان شماره مجازی مربوط به ایالت متحده آمریکا را ارائه می‌دهد. اما باز هم برای ثبت نام در گوگل ویس نیز به تلفن همراه دیگری خواهید داشت که مجدد به مشکل شماره برمی‌خورید. بنابراین در حال حاضر ارزان‌ترین و رایج‌ترین راه برای ثبت نام با شماره، خرید شماره مجازی خواهد بود.

استفاده از سرویس‌های دریافت پیامک سومین روش پیشنهادی برای ساخت اپل آیدی است. اما سرویس‌های دریافت پیامک آنلاین یا شماره‌های مجازی موقت هر لحظه امکان دارد از دسترس خارج شوند یا به دلیل مسدود شدن یا استفاده توسط کاربران دیگر امکان ثبت مجدد ندارند. به همین دلیل این روش را توصیه نمی‌کنیم.

ساخت اپل آیدی بدون نیاز به شماره با گوشی آیفون

در ادامه کاربردی‌ترین روش برای ساحت اپل آیدی در ایران را به شما آموزش خواهیم داد:

ساخت اپل آی دی

ابتدا وارد تنظیمات گوشی آیفون خود شوید و سپس بر روی گزینه Sign in to your iPhone بزنید.

ساخت اپل آی دی

در صفحه نمایش داده شده، گزینه ?Don’t have an Apple ID or forgot it را انتخاب کنید.

ساخت اپل آی دی

بر روی گزینه Create Apple ID بزنید.

ساخت اپل آی دی

به ترتیب نام (Name)، نام خانودگی (Last name) و تاریخ تولد (Birthday) خود را وارد نمایید. تاریخ تولد را باید به صورت میلادی وارد کنید. برای دریافت تاریخ تولد خود به صورت میلادی می‌توانید به سایت ir مراجعه کرده و با انتخاب گزینه تبدیل تاریخ شمسی به میلادی، از روز و سال دقیق تولد خود مطلع شوید.

ساخت اپل آی دی

در قسمت Email ایمیل رسمی و اصلی خود را وارد نمایید. این ایمیل به عنوان شناسنامه اصلی اپل آیدی شما در نظر گرفته می‌شود و هنگام ورود به حساب کاربری خود باید از آن استفاده کنید. همچنین اگر به دریافت اخبار و اطلاع رسانی‌های اپل نیاز ندارید، گزینه apple news and announcements را غیر فعال کرده و سپس گزینه Nextرا انتخاب کنید.

ساخت اپل آی دی

در قسمت پسورد رمز عبور را نوشته و مجدد آن را تکرار کنید. رمز عبور حداقل باید شامل ۸ کاراکتر یک عدد و حروف بزرگ و کوچک شود

ساخت اپل آی دی

در این قسمت باید شماره تلفن خود را وارد نمایید. اما این مرحله به راحتی قابل انجام خواهد بود. همان سایتی که اطلاعات جعلی خود را از آن دریافت کردید، به شما یک شماره تلفن نیز ارائه می‌کند اون شماره را وارد کرده و سپس گزینه Next را انتخاب کنید حتماً این شماره را در جایی یادداشت کرده یا از آن اسکرین شات بگیرید.

ساخت اپل آی دی

گزینه Didn’t get a verification code را انتخاب کنید.

گزینه verify later را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه continue بزنید.

ساخت اپل آی دی

در قسمت جدید گزینه Agree را انتخاب کرده و پس از موافقت با قوانین مجدد گزینه Agree را انتخاب کنید.

ساخت اپل آی دی

صبر کنید تا اپل آیدی شما ساخته شود. پس از تکمیل حساب اپل آی دی از شما درخواست می‌شود رمز صفحه قفل را وارد نمایید. اکنون اپل آیدی شما ساخته شده و فقط باید آن را فعال کنید.برای فعال کردن حساب اپل آیدی گزینه Verify Email Address را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه Send code بزنید.سپس به اینباکس ایمیل خود رفته و آخرین ایمیل ارسال شده را باز کنید. کد تأیید ارسال شده از سوی اپل را در قسمت مشخص شده وارد نمایید. اکنون حساب شما ساخته شده و برای استفاده آماده است.
در حال حاضر بهترین روش برای ساخت اپل آی دی ایران همین روش است. مراحل گفته شده را با دقت طی کنید تا بدون هیچ مشکلی اپل آی دی شما ساخته شود.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم وجود تحریم‌های مختلف از طرف شرکت اپل، امکان ساخت اپل آیدی را برای کاربران ایرانی مشکل کرده است. در این مقاله سعی کردیم با ارائه راهکارهای کاربردی، بهترین و بی‌دردسرترین روش را برای ساخت اپل آیدی ارائه دهیم.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید