ردیابی گوشی سرقتی در ایویز

0
987
ردیابی گوشی سرقتی در ایوی
ردیابی گوشی سرقتی در ایویز

ردیابی گوشی سرقتی در ایویز

ردیابی گوشی سرقتی یا گم شده، اولین چیزی است که بعد از پیدا نکردن گوشی موبایل به ذهنمان می رسد. با توجه به قوانین ورود گوشی های موبایل و رجیستری آنها در کنار بستری که اپراتورهای مختلف در کشور فراهم کردند می توان مراتب ردیابی گوشی موبایل با IMEI و حتی ردیابی گوشی خاموش را دنبال کرد. برای اینکه افراد بتوانند در کمترین زمان و بدون فوت وقت به دنبال گوشی سرقتی خودشان باشند، برای ردیابی گوشی فوری لازم نیست حتما به دفاتر پیشخوان یا دفاتر اپراتورها مراجعه کرد. در این بخش همراه ما باشید تا به شما آموزش دهیم چگونه گوشی گم شده را ردیابی کنیم.

ردیابی گوشی سرقتی با استفاده از شماره تلفن

برای پیدا کردن گوشی گم شده و سرقتی، فرقی نمی کند از اپراتور همراه اول، ایرانسل یا اپراتورهای دیگر استفاده کنید. تمامی اپراتورهای کشور این امکان را فراهم کردند تا گوشی به سرقت رفته را بتوان از طریق شماره تلفن ردیابی کرد.

در ادامه نحوه ردیابی گوشی با شماره های ایرانسل، رایتل و همراه اول را توضیح می دهیم.

ثبت تیکت فعالسازی سامانه همتا min

1. ردیابی گوشی گم شده و سرقتی اپراتور همراه اول

برای اینکه بتوانید گوشی گم شده را بدون مشکل ردیابی کنید، اگر از سیم کارت های همراه اول استفاده می کنید اولین قدم مسدود کردن یا همان سوزاندن سیم کارت است. بعد از این کار می توانید با یکی از 2 روش زیر گوشی سرقت شده و گم شده را دریابی کنید:

  • کد #۲۱۴۱*۱۱۱* را شماره گیری کنید و شماره سریال گوشی را ارسال کنید.
  • به سرشماره 111 عدد 2141 را ارسال کنید تا سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول شما را راهنمایی کند.

بعد از اینکه از طریق یکی از 2 روش بالا فرآیند ردیابی گوشی سرقتی را آغاز کردید، تا 10 روز سیستم ردیابی همراه اول به پیدا کردن گوشی مفقود شده شما ادامه می دهد و نتیجه آن به اطلاع شما خواهد رسید.

علاوه بر این می توانید با شماره گیری #۲۱۴۰*۱۱۱* یا ارسال 2140 به سرشماره 111 از وضعیت فعال و غیر فعال بودن سرویس ردیابی گوشی مطلع شوید.

2. ردیابی گوشی گم شده و سرقتی اپراتور ایرانسل

برای ردیابی گوشی فوری اگر از اپراتور ایرانسل استفاده می کنید، اولین کار مسدود کردن سیم کارت است. برای این کار می توانید با شماره 700 یا 7033 از یک خط ایرانسل دیگر تماس بگیرید و اگر خط ایرانسل ندارید، دو شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ و ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ در اختیار شما هستند. امکان مسدود کردن حضوری سیم کارت هم وجود دارد.

بعد از اینکه 5 روز از مسدود کردن سیمکارت گذشت، باید کد #۶۱۰۱* را از یک خط دیگر شماره گیری کرده و با ارسال عدد 1 قوانین و هزینه فعالسازی ردیابی گوشی را تایید کنید. در نهایت کد 15 رقمی IMEI گوشی از شما خواسته می شود.

بعد از این کار نتیجه ردیابی گوشی شما تا 48 ساعت آینده به اطلاع تان می رسد. در صورتی که اپراتور ایرانسل موفق شده باشد گوشی را ردیابی کند، برای دنبال کردن سایر مراحل و پیدا کردن گوشی سرقتی باید از مراجع قانونی، نامه قضایی دریافت کنید.

اگر نتیجه ردیابی گوشی موفقیت آمیز نبود، باز هم می توانید درخواست ردیابی گوشی سرقتی را به همین روش ثبت کنید. اپراتور ایرانسل برای هر بار ردیابی گوشی گم شده هزینه ناچیزی از شما دریافت می کند.

3. ردیابی گوشی گم شده و سرقتی اپراتور رایتل

ردیابی گوشی خاموش و سرقتی دارای سیم کارت رایتل هم مراحلی مشابه مراحل قبلی دارد. در وهله اول باید سیم کارت روی گوشی را مسدود کرده یا بسوزانید. این کار هم به صورت حضوری با مراجعه به دفاتر رایتل و هم به صورت تلفنی قابل انجام است.

بعد از این کار باید کد IMEI گوشی را که یک کد 15 رقمی حک شده روی جعبه کالاست، به سرشماره 6101 بفرستید. بعد از ارسال این پیامک، شماره رایتل استفاده شده در گوشی موبایل نیز از شما خواسته می شود تا روند ردیابی گوشی گم شده و سرقتی آغاز شود.

در نهایت باید یک بازه زمانی که گوشی شما در آن به سرقت رفته را انتخاب کنید و هزینه فعالسازی این خدمات را بپردازید تا ردیابی گوشی دنبال شود.

خرید عمده ابزار تعمیر موبایل
خرید عمده ابزار تعمیر موبایل

ردیابی گوشی موبایل با IMEI در سامانه همیاب 24

برای اینکه بتوان گوشی های گم شده و سرقتی را با سرعت بیشتر و انسجام بهتری ردیابی کرد، یک سامانه جامع طراحی شده که با اپراتورهای تلفن همراه، اصناف مختلف و کلانتری ها همکاری می کند. این سامانه به نام «همیاب 24» تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه فعالیت می کند و کاملا معتبر و ایمن است.

وظیفه اصلی این سامانه تسریع روند ردیابی گوشی سرقتی و انواع کالاهای دیجیتالی با ارزش اشت. در واقع دستگاه هایی که برای ورود به کشور نیاز به رجیستری دارند را می توان به کمک این سامانه ردیابی کرد.

سامانه همیاب 24 علاوه بر این که امکان ردیابی گوشی فوری را فراهم می کند، در زمان خرید گوشی جدید هم کارامد است. می توان پیش از خرید دستگاه هایی که باید رجیستری شوند، سرقتی بودن آنها را در این سامانه بررسی کرد. این موضوع برای خرید کالاهای دست دوم اهمیت زیادی دارد.

اما برای پیدا کردن گوشی گم شده یا سرقتی با این سامانه، اولین چیزی که لازم دارید کد IMEI موبایل است. با وارد کردن این کد می توان از وضعیت سرقتی بودن دستگاه اطلاع پیدا کرد. برای این کار باید فرم درخواست ردیابی گوشی را در این سامانه پر کنیم. در این فرم اطلاعاتی از قبیل نوع کالا، شماره سریال، محل مفقودی و توضیحات دیگر از شما خواسته می شود و در قسمت بعدی برای ردیابی گوشی موبایل با IMEI این کد از شما درخواست می شود.

بعد از این که این فرم را در سامانه همیاب 24 پر کردید و ارسال آن موفقیت آمیز بود، می توانید برای پیگیری وضعیت ردیابی گوشی خاموش شده خودتان به این سایت مراجعه کنید. پیشنهاد می کنیم در کنار ثبت درخواست ردیابی گوشی در سامانه همیاب 24، از طریق یکی از اپراتورهای تلفن همراه نیز درخواست خودتان را ثبت کنید.

ردیابی گوشی سرقتی همیشه نتیجه بخش است؟

ردیابی گوشی گم شده و سرقتی چالش های خاص خودش را دارد و باید گفت همیشه منجر به پیدا شدن گوشی موبایل نمی شود. به جز راهکارهایی که بالاتر توضیح دادیم، قابلیت هایی مثل Find My Phone روی گوشی های اپل و سایر گوشی های اندرویدی وجود دارد که می توان از آن هم استفاده کرد. اما برای این که این قابلیت کارآمد باشد باید از قبل آن را فعال کرده باشید. علاوه بر این تا زمانی که گوشی سرقت شده به شبکه اینترنت متصل نشود، امکان استفاده از این قابلیت وجود ندارد.

به جز این موضوع چالش هایی هم برای ردیابی گوشی خاموش وجود دارد. اگر گوشی به سرقت رفته شما خاموش است، مخابرات روش هایی برای ردیابی آن دارد؛ اما نمی توان گفت این روش ها همیشه جواب می دهد. در واقع پیدا کردن گوشی های سرقتی خاموش شده کار ساده ای نیست.

با تمام این چالش ها پیشنهاد ما اعلان سرقت گوشی موبایل در اولین فرصت پس از سرقت آن است. حتما در اولین فرصت سیم کارت روی گوشی موبایل خودتان را مسدود کنید و از طریق یکی از راهکارهای گفته شده در این بخش، درخواست ردیابی گوشی موبایل با IMEI یا با شماره سریال و شماره تلفن خودتان را ثبت کنید.

از بین اپراتورهای مختلف، اپراتور همراه اول برای ردیابی گوشی های گم شده و سرقتی هیچ هزینه ای دریافت نمی کند و می توانید از طریق خطوط این اپراتور، درخواست ردیابی گوشی دارای هر سیم کارتی را ثبت کنید.

جمع بندی

در این بخش سعی کردیم به شکل ساده روند ردیابی گوشی سرقتی توسط اپراتورهای مختلف را توضیح دهیم. امکان ردیابی گوشی موبایل با IMEI در سامانه همیاب 24 هم وجود دارد که نحوه استفاده از آن را توضیح دادیم. برای ردیابی گوشی فوری، ساده ترین و سریع ترین راه استفاده از کدهای USSD و شماره گیری کدهایی است که در مقاله تیم ایویز توضیح داده است. اما فراموش نکنید که ردیابی گوشی همیشه هم منجر به پیدا شدن آن نمی شود؛ به خصوص ردیابی گوشی خاموش که چالش های خاص خودش را دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید