راهنمای خرید کامپیوتر All In One

2
327
راهنمای خرید کامپیوتر all in one
آموزش راهنمای خرید کامپیوتر all in one

کامپیوتر آل این وان (All In One) یا کامپیوتر همه کاره ارزان به سیستم‌هایی گفته می‌شود که کیس در آنها حذف شده و تمام قطعات در پشت مانیتور قرار گرفته باشد. در واقع وقتی به این مدل کامپیوترها نگاه می‌کنید فقط یک مانیتور به همراه موس و کیبورد را می‌بینید که می‌تواند همه کارهای شما را انجام دهد. در این بخش می‌خواهیم راهنمای خرید کامپیوتر All In One و نکات مهمی که پیش از قیمت کامپیوتر همه کاره باید بررسی کنید را با شما در میان بگذاریم. همراه تیم ایویز باشید.

کامپیوتر All In One چیست و آیا ارزش خرید دارد؟!

پیش از آن که نکات خرید کامپیوترهای آل این وان را بررسی کنیم، بیایید این دست از سیستم‌های رایانه‌ای را از نزدیک‌تر بشناسیم. همان طور که اشاره کردیم در این سیستم‌ها خبری از کیس نیست. پس شاید اولین سوال این باشد که با حذف کیس، عملکرد سیستم رایانه‌‌ای با مشکل مواجه نمی‌شود؟!

حقیقت این است که کامپیوترهای همه کاره معمولا برای کاربری‌های عمومی استفاده می‌شوند؛ یعنی نمی‌توان از آنها برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین استفاده کرد. اما برای استفاده‌های روزمره معمولی بهترین انتخاب هستند؛ چرا که قیمت کامپیوتر همه کاره با حذف کیس نسبت به سیستم‌های هم رده خود پایین‌تر است و این یک مزیت فوق العاده برای کسی است که یک سیستم رایانه‌‌ای ساده نیاز دارد.

بررسی بهترین لپ تاپ های گیمینگ سال جدید

به عنوان مثال از این رایانه‌ها می‌توان برای استفاده‌های دانش آموزی و دانشجویی و در ادارات استفاده کرد؛ بدون این که نگران عملکرد آنها بود. از طرف دیگر فضایی که یک کامپیوتر همه کاره ارزان اشغال می‌کند کمتر بوده و می‌توان از آن در هر فضایی به راحتی استفاده کرد.

حال که به طور کلی با این سیستم‌ها آشنا شدید به سراغ راهنمای خرید کامپیوتر All In One می‌رویم تا متوجه شوید از بین گزینه‌های مختلف لپ تاپ، PC و کامپیوتر همه کاره، کدام یک گزینه بهتری برای شماست.

کامپیوتر All In One بخریم یا PC؟!

وقتی از کامپیوترهای همه کاره صحبت می‌کنیم، اولین گزینه‌‌ای که با آنها مقایسه می‌شود، PC یا کامپیوترهایی هستند که از بخش‌های مختلف کیس و مانیتور تشکیل می‌شوند. در واقع در پی سی‌ها مهم‌ترین بخش کیس است که بیشترین سهم عملکرد PC را بر دوش دارد.

اولین تفاوت کامپیوتر آل این وان با پی سی در نبود کیس است؛ با این حال عدم وجود کیس را نمی‌توان به صورت قطعی یک نقطه منفی برای کامپیوترهای همه کاره دانست.

در واقع بسیاری از کامپیوترهای All In One مشخصات و پیکربندی‌های مشابهی با انواع PC‌های موجود در بازار دارند. یعنی می‌توانید با بالا بردن بودجه خود از همان کارت گرافیک، پردازنده یا حتی حافظه رم که در پی سی‌ها پیدا می‌شود، در کامپیوتر همه کاره خودتان بهره‌مند شوید.

البته این ماجرا در رابطه با کامپیوترهای همه کاره اپل کمی متفاوت است. کمپانی اپل از نرم افزارهای اختصاصی روی سیستم‌های All In One خود استفاده می‌کند که این سیستم‌ها را بهتر است با لپ تاپ‌های اپل مقایسه کرد.

در راهنمای خرید کامپیوتر All In One باید به مزیت‌های این کامپیوترها نسبت به PCها هم اشاره کنیم:

  • امکان جابجایی راحت کامپیوترهای همه کاره
  • امکان اتصال به دستگاه‌های مختلف از تلویزیون گرفته تا وسایل دیگر
  • پشتیبانی از انواع مبدل‌ها مثل کارت ریدر
  • مصرف کمتر برق در کامپیوترهای All In One
  • ماندگاری بیشتر سخت افزارها در سیستم‌های آل این وان

اما معایب این سیستم‌ها را هم باید در نظر گرفت:

  • عدم امکان تعویض قطعات در کامپیوتر همه کاره ارزان یا گران
  • عدم امکان ارتقای قطعات مختلف سیستم
  • عدم امکان استفاده از سیستم‌های آل این وان برای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین

کامپیوتر All In One بخریم یا لپ تاپ؟!

حالا که ویژگی‌های سیستم آل این وان را بهتر می‌شناسید می‌دانید که شباهت آنها به لپ تاپ‌ها بیشتر است؛ چرا که قطعات مختلف این سیستم‌ها را نمی‌توان ارتقا داد. در واقع با خرید یک کامپیوتر همه کاره انگار یک لپ تاپ با صفحه نمایشگر مجزا و بزرگ را خریداری کرده‌اید!

حال این سوال پیش می‌آید که چرا به جای لپ تاپ باید به سراغ سیستم‌های آل این وان رفت؟!

اولین تفاوت این سیستم‌ها همان طور که اشاره کردیم در صفحه نمایشگر آنهاست. بسیاری از مواقع برای انجام کارهای گرافیکی یا حتی دیدن فیلم‌های مورد علاقه‌مان نیاز به یک صفحه نمایشگر بزرگ داریم که در لپ تاپ‌ها بیشتر از 16 اینچ نیست. این در حالی است که مانیتور کامپیوترهای آل این وان تا 25 اینچ و بزرگ‌تر هم قابل خریداری است.

بررسی جذاب ترین ویژگی های ویندوز 11

نکته دیگری که در راهنمای خرید کامپیوتر All In One باید به آن اشاره کنیم کیفیت بالاتر نمایشگر سیستم‌های همه کاره است. در این سیستم‌ها می‌توانید محتواهای بصری را با وضوح و کیفیت بالاتری در اختیار داشته باشید.

اما برای افرادی که به دنبال یک سیستم برای جابجایی آسان و استفاده در هر موقعیتی هستند، کامپیوتر آل این وان نمی‌تواند مناسب باشد؛ زیرا این سیستم‌ها برای عملکرد خود نیاز به منبع برق دارند. در حالی که در طرف مقابل می‌توانید از لپ تاپ‌ها به کمک باتری داخل‌شان تا چندین ساعت بدون وجود منبع برق استفاده کنید.

اما اگر یک صفحه نمایشگر بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر می‌خواهید و بودجه شما برای خرید سیستم رایانه‌‌ای محدود است، قیمت کامپیوتر همه کاره می‌تواند مزیتی در برابر خرید PC و برخی از لپ تاپ‌ها باشد.

راهنمای خرید کامپیوتر All In One و نکات مهم برای خرید

حال که متوجه کاربرد سیستم‌های آل این وان شدید، تصمیم گیری برای خرید از بین گزینه‌های مختلف برای شما راحت‌تر است. اگر قصد خرید رایانه‌های همه کاره را دارید، نکات زیر را پیش از خرید در نظر بگیرید:

  • هدف شما از خرید سیستم رایانه‌‌ای چیست؟! آیا برای انجام کارهای سنگین مثل رندر گرفتن، قصد خرید سیستم کامپیوتری دارید یا برای انجام کارهای معمولی و روزمره؟!
  • صفحه نمایش برای شما چقدر اهمیت دارد؟! اگر به دنبال رنگ‌های طبیعی و کیفیت فوق العاده هستید، رایانه‌های آل این وان با صفحه نمایشگر با کیفیت کمی گران قیمت هستند.
  • به چه امکانات اتصالی نیاز دارید؟! حتما بررسی کنید که کامپیوتر آل این وان شما از چه اتصالاتی پشتیبانی می‌کند و چه پورت‌هایی روی آن تعبیه شده تا بعد از خرید پشیمان نشوید.
  • از بین برندهایی که در بازار کامپیوترهای All In One وجود دارد، به سراغ برندهای معتبری همچون اپل، ایسوس، msi، لنوو، Dell و برندهای مشابه آنها بروید تا خیال‌تان از بابت کیفیت مطمئن باشد.

2 دیدگاه‌ها

  1. سلام. مطلبتون جامع و خوب بود. من تو کار کپی فیلم و سریال هستم و گاهاً چند فلش رو همزمان به سیستم وصل میکنم و بعضی وقتها کار کافی نتی هم انجام میدم. آیا خرید آل این وان برای بنده مناسبه یا پی سی بگیرم بهتره؟ ممنون میشم جواب بدین.

    • سلام
      ممنون از توجهتون
      با توجه به اینکه نیاز به پورت‌های متعدد برای اتصال انواع حافظه و رابط دارید، بهتره از PC استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید