بهترین هارد اکسترنال برای Mac

0
531
بهترین هارد اکسترنال برای mac
افزودن یک هارد اکسترنال به Mac یک راه حل مقرون به صرفه و موثر برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی شماست|

بهترین هارد های اکسترنال برای Mac در سال 2021 به منظور ذخیره سازی بیشتر و سرعت بالاتر

افزودن یک هارد اکسترنال به Mac یک راه حل مقرون به صرفه و موثر برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی شماست. نه تنها افزودن این هارد به سیستم شما با استفاده از یک پورت USB خالی بر روی سیستم بسیار آسان است بلکه به نسبت آپگرید سیستم Mac برای شما بسیار ارزان تر هم تمام می شود. حال اگر به چندین ترابایت فضای خالی برای ذخیره سازی ویدیو ها نیاز دارید تنها راه حل، درایو اکسترنال برای جمع آوری همه ی آن بیت ها و بایت ها روی MacBook است که ما در این مقاله شما را با چند نوع از بهترین هارد اکسترنال ها آشنا می کنیم.

البته این نکته را هم مد نظر داشته باشید که خرید یک هارد درایو از آن چیزی که به نظر می رسد بسیار دشوار تر است. باید بین دو نوع درایو HDD و SSD و همچنین رابط (USB یا Thunderbolt) یکی را انتخاب کنید. برخی از هارد درایو ها از تکنولوژی های ترسناکی مانند RAID پشتیبانی می کنند.

در نهایت چه هارد درایوی برای Mac باید تهیه کنید؟

در وهله ی اول این کار به برنامه استفاده شما از هارد اکسترنال بستگی دارد. اگرچه یک HDD حجیم بهترین گزینه برای اجرای برنامه از روی سیستم نیست، اما برای تهیه پشتیبان از Time Machine کاملاً مناسب است.
اما اگر قصد داشته باشید به گالری عکس ها دسترسی داشته باشید یا اینکه قصد ویرایش ویدیو 4K خام را از روی یک درایو اکسترنال داشته باشید نیاز به یک SSD سریع خواهید داشت. درصورتیکه Mac شما از Thunderbolt 3 پشتیبانی کند، به طور کامل نیاز شما برطرف خواهد شد.

در اینجا برخی از بهترین هارد درایوهای اکسترنال برای Mac برای شما جمع آوری کرده ایم.

  1. بهترین هارد اکسترنال برای مک به طور کلی: Sabrent Rocket XTRM-Q 2TB Thunderbolt 3 External SSD
  2. بهترین USB-C SSD اکسترنال: LaCie Mobile SSD
  3. بهترین هارد اکسترنال قابل حمل با ظرفیت بالا: WD 5TB My Passport Ultra
  4. بهترین هارد اکسترنال دسکتاپ با ظرفیت بالا: G-DRIVE G-Technology 14TB
  5. شیک ترین هارد اکسترنال: Seagate Ultra Touch SSD 1TB
  6. امن ترین هارد اکسترنال: Samsung T7 Touch
  7. بهترین هارد اکسترنال Thunderbolt 3: LaCie Rugged SSD Pro
  8. بهترین هارد اکسترنال برای DIY: OWC Envoy Pro Enclosure
  9. سریعترین هارد اکسترنال: سامسونگ قابل حمل SSD X5
  10. بهترین هارد اکسترنال با قیمت مناسب: Seagate Portable 1TB

1. بهترین هارد اکسترنال برای مک به طور کلی

 Sabrent Rocket XTRM-Q 2TB Thunderbolt 3 External SSD

یافتن SSD بیش از 2 ترابایت دشوار است، بنابراین یافتن یک مدل درایو با ظرفیت 500 گیگابایت تا حداکثر 8 ترابایت بسیار سخت است. با این وجود، هارد دیسک های SSD اکسترنال Sabrent’s Rocket چیزی فراتر از ظرفیت قابل انتظار هستند. در صورت جفت شدن با درگاه Mac Thunderbolt 3 شما می توانید سریع ترین درایو هایی را داشته باشید که سرعت انتقال مداوم تا 2،700 مگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد.

بهترین هارد اکسترنالالبته می توانید از درگاه USB 3.2 برای 900 مگابایت سرعت پایین تر نیز استفاده کنید که خوب باز هم می توان گفت چشمگیر است. این درایو دارای یک محفظه کوچک آلومینیومی است، طول آن فقط چهار اینچ و عرض 1.77 اینچ است، که برای دوام و اتلاف گرما طراحی شده است و دارای نظارت بر درجه حرارت و سلامت برای اطمینان از عملکرد مناسب است.

2. بهترین USB-C SSD اکسترنال 

 LaCie Mobile SSD

درایو LaCie 2TB Mobile SSD یک درایو USB-C اکسترنال است و فضای کافی برای تمام فایل های دیجیتال شما را دارد. لوگوی انحصاری Apple Store، که ظاهری آلومینیومی است نشان می دهد که این هارد توسط گروه کوپرتینو ساخته شده است.

عملکرد 540 مگابیت بر ثانیه این درایو واقعا قابل احترام است، البته قابل مقایسه با سریع ترین مدل های این لیست نیست اما برای انجام کارهای معمولی بسیار مناسب است. اگر فایل های بزرگی مانند ویدئو یا گرافیک را ویرایش می کنید، مطمئناً باید به جستجوی گزینه دیگری باشید، جذابیت واقعی که آن را در لیست فروش اپل جای داده است تنها محدود به زیبایی درایو است. شما به دنبال درایوی قابل اعتماد، بیصدا، جذاب (به معنی واقعی کلمه) که بیشتر از هارد دیسک های سنتی با اندازه مشابه دوام داشته باشد هستید. این هارد با پورت USB-C و یا پورت USB 3 کار می کند و دارای یک نرم افزار داخلی برای کار با Time Machine است.

3. بهترین هارد اکسترنال قابل حمل با ظرفیت بالا

 WD 5TB My Passport Ultra

 WD 5TB My Passport Ultra
بهترین هارد اکسترنال مناسب سیستم مک

Western Digital یکی از نمادین ترین نام های جهان برای ذخیره سازی است. از زمانی که حافظه های اکسترنال تنها یک نام بود این شرکت در حال ساخت هارد درایو بوده است. درایوی که از حاشیه قدمت خود سود می برد. این درایو سازگار با USB 3.0 و USB-C است و از قبل فرمت بندی شده است. بنابراین می توانید پشتیبان گیری از Time Machine را مستقیماً به محض اتصال انجام دهید. سایز این دستگاه به اندازه یک دسته ورق است و به راحتی قابل حمل می باشد. در نظر داشته باشید که هارد نباید زیاد تکان بخورد یا ضربه ببیند. برخلاف درایوهای SSD مشابه، HDD ضد ضربه نیستند، بنابراین اطلاعات شما آسیب پذیرتر است.

4. بهترین هارد اکسترنال دسکتاپ با ظرفیت بالا

 G-DRIVE G-Technology 14TB

با فضای تعجب برانگیز 14 ترابایت، درایو اکسترنال G-Technology 14TB در جایگاه رشک برانگیزی نسبت به دیگر درایوهای این لیست قرار گرفته است. 14 ترابایت کافی نیست؟ برای افزایش فضا می توانید تا 5 هارد را با هم یکی نمایید و فضای باور نکردنی 70 ترابایتی به دست آورید.

این برند از USB 3.0 و Thunderbolt 3 پشتیبانی می کند، بنابراین شما قادر خواهید بود از سریع ترین پورت Mac خود، با سرعت انتقال تا 250 مگابایت در ثانیه بهره مند شوید. تنها یک نکته ؟ این درایو قابل حمل نیست برای پشتیبانی از این ظرفیت ذخیره سازی، G-Drive باید به برق وصل شود و برای جابجایی مداوم بیش از اندازه بزرگ و سنگین است. با این وجود، اگر کار شما شامل تولید فیلم یا پروژه های دیگری است که فضای ذخیره سازی زیادی را می طلبند، این یک انتخاب منطقی است.

5. شیک ترین هارد اکسترنال

 Seagate Ultra Touch SSD 1TB

 Seagate Ultra Touch SSD 1TB
شیک ترین و بهترین هارد برای سیستم مک

این درایو کوچک از شرکت Seagate نه به دلیل عملکرد آن، حداکثر400 مگابیت در ثانیه، بلکه به دلیل ظاهر آن برجسته است. پوشش پارچه ای Seagate Ultra Touch SSD در دنیایی که تحت سلطه پوشش های فلزی است، بی نظیر است. Seagate به خودی خود آنقدر برجسته است که نیاز نیست تولید اپل بودنش را یک امتیاز برای خریداران به حساب بیاورد. این نکته مهم را هم مد نظر داشته باشید قابلیت حمل یک نمره مثبت است. احتمالا قصد ندارید هنگام بیرون رفتن وقت خود را صرف پیدا کردن درایو خود نمایید. نکته مثبت دیگر این درایور این است که، اگر تلفن Android دارید، می توانید فایل ها را به طور مستقیم در درایو با رابط USB-C بارگذاری کنید.

6. امن ترین هارد اکسترنال

 Samsung T7 Touch

اگر هارد شما به سرقت برود چقدر از امنیت اطلاعات خود مطمئن هستید؟ هارد T7 Touch سامسونگ راه حلی برای این معضل دارد. قاب آلومینیومی مشکی یا نقره ای دارای یک “Motion LED” مربع در بالای دستگاه است که به شما امکان می دهد از زمان کارکرد درایو مطلع شوید و همچنین دارای اسکنر اثر انگشت داخلی است.

همچنین دارای امنیت محافظت از رمز عبور خوب و قدیمی و رمزگذاری سخت افزار AE 256 بیتی برای امنیت بیشتر است. T7 Touch به طور قابل ملاحظه ای سریع تر از دستگاه های قبلی SSD سامسونگ است که حداکثر سرعت خواندن آن 1050 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن آن 1000 مگابایت بر ثانیه است. این درایو به همراه کابل های USB-C و A ارائه می شود و با ویندوز، مک و اندروید سازگار است.

7. بهترین هارد اکسترنال Thunderbolt 3

 LaCie Rugged SSD Pro

LaCie Rugged SSD Pro به دلایل مختلف در لیست بهترین هارد اکسترنال ها جای گرفته است. اولین و مهم ترین دلیل آن، سازگاری با Thunderbolt 3 است به این معنی است که با حداکثر سرعت 2800 مگابیت بر ثانیه یکی از سریع ترین درایوهای اکسترنال بازار به شمار می رود. اما همانطور که از نامش پیداست این داریو کمی زمخت است.

پوشش لاستیکی دارای درجه IP67 با مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع 3 متری، دو تن مقاومت در برابر تصادف اتومبیل و محافظت در برابر خطرات پیش پا افتاده مانند خاک و گرد و غبار، به علاوه توانایی مقاومت در برابر سقوط در آب تا یک متر. درایو LaCie Rugged درایو گران قیمتی است اما اگر برای حفاظت از داده های خود ارزش قائل هستید، این هزینه کاملا مناسب است.

8. بهترین هارد اکسترنال برای DIY

 OWC Envoy Pro Enclosure

همه یک هارد Apple SSD اضافی ندارند، اما اگر شما جزو آن دسته ای هستید که یک هارد اضافی دارید (مثلا MacBook یا iMac قدیمی) می توانید دوباره از آن استفاده کنید و SSD اکسترنال خود را بسازید.

OWC Envoy Pro چیست؟ مخصوص کار با SSD های اپل (و فقط SSD های اپل) ساخته شده است. محفظه بدون فن و کاملاً بی صدا است. نمای بیرونی آلومینیوم براق کاملاً با Mac شما جفت شده و دارای یک LED فعالیت سفید روشن (شاید کمی خیلی روشن) است. این هارد مجهز به USB 3.0 است، بنابراین سرعت آن تا 500 مگابایت بر ثانیه خواهد رسید و نیازی به منبع تغذیه اکسترنال ندارد. با 90 دلار واقعا چیزی بهتر از این پیدا نمی کنید.

9. سریعترین هارد اکسترنال

هارد اکسترنال سامسونگ قابل حمل SSD X5

اگر تنها دغدغه شما سرعت است، پس Samsung X5 در بالای لیست شما قرار می گیرد. این درایو از فناوری NVMe و رابط Thunderbolt 3 برای دست یابی به سرعت حداکثر 2800 مگابایت بر ثانیه استفاده می کند و برای ویرایش ویدیو، کارهای گرافیکی و هر مورد دیگر که نیاز داشته باشید به اندازه کافی سریع است.

هارد سامسونگ قابل حمل SSD X5
بهترین هارد اکستترنال قابل حمل با ظرفیت بالا

شاید بتوان گفت این هارد از درایو داخلی Mac شما سریع تر باشد. به لطف یک مخزن، گرمای ناپایدار که بخش بزرگی از درایو را تشکیل می دهد، هارد بدون گرم شدن شدید کار می کند. همه این ها در محفظه ای که از ماشین های مسابقه الهام گرفته شده جای گرفته اند و در برابر سقوط از ارتفاع 6 فوت و ضربه مقاوم اند.

10. بهترین هارد اکسترنال با قیمت مناسب

 Seagate Portable 1TB

گاهی تمام چیزی که برای ذخیره سازی نیاز دارید یک درایو ارزان قیمت است. برای شما اهمیتی ندارد که سرعت آن چقدر است یاچند دهه دوام خواهداورد. با این حال، درایو Seagate Portable 1TB ترکیبی نادر از یک درایو است که بیش از چیزی که به نظر می آید ارزش دارد و از یک تولید کننده قابل اعتماد و با تجربه در تجارت ذخیره سازی دیسک سخت است. با کمتر از 50 دلار، این یکی از ارزان ترین گزینه های ذخیره سازی موجود است. ممکن است برند ارزان قیمت تری هم بیابید اما در صورت عدم اعتبار اطلاعات شما از بین خواهد رفت.

با Seagate، یک درایو کاملاً توانمند (اگر نه کمی تراکم پذیر) به دست خواهید آورد که سالها دوام خواهد داشت.

 

بهترین ردیاب های تناسب اندام 2021 را می شناسید؟ 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید