بررسی جذاب ترین ویژگی ویندوز 11

0
288
ویژگی ویندوز 11
بررسی ویژگی ویندوز 11

ویژگی ویندوز 11

بعد از اعلام مایکروسافت در سال 2015 مبنی بر این که ویندوز 10 آخرین نسخه از ویندوز است، کمتر کسی فکر نسخه جدیدی از ویندوز را در سر داشت. با این حال مایکروسافت تغییر عقیده داد و ویندوز 11 با تغییرات بسیاری از راه رسید. در این بخش به بررسی ویژگی ویندوز 11 و سیستم مورد نیاز ویندوز 11 می پردازیم. اگر شما هم می خواهید از جدیدترین نسخه ویندوز روی دستگاه های خود بهره ببرید تا انتهای این بخش همراه تیم ایویز باشید تا همه چیز درباره این ویندوز، از قیمت ویندوز 11 تا ویژگی ها و راه اندازی آن را بررسی کنیم.

مهم ترین ویژگی ویندوز 11: تغییرات ظاهری

اولین چیزی که در بررسی ویندوز 11 به چشم می خورد، تغییراتی در ظاهر آن است که شباهتی به ویندوز های قبلی ندارد. این تغییرات ظاهری جدید به لطف استفاده مایکروسافت از یک زبان طراحی جدید به نام Fluent Design است. مایکروسافت در نسخه های پیشین ویندوز از زبان طراحی Metro Design استفاده می کرد که اولین بار در ویندوز 8 دیده شد.

مایکروسافت برای طراحی ویندوز جدید خود از تجربه کاربران استفاده کرده و خلاقیت های بسیاری را در طراحی منو به کار برده است. در ویندوز 11 همه چیز ساده شده و تمامی عناصر به شکل مینیمال برای احساس راحتی بیشتر کاربران طراحی شده اند.

دکمه استارت در نسخه جدید ویندوز بر خلاف انتظاری که همیشه داریم، در قسمت مرکزی نوار پایین قرار گرفته تا جستجوها ساده تر شود. این دکمه با بهره گیری از قدرت رایانش ابری و Microsoft 365 می تواند فایل های اخیر را بدون توجه به نوع دستگاه در اختیار کاربر قرار دهد؛ قابلیتی که پیش تر در دستگاه های اندروید و iOS مطرح بود.

بررسی بهترین پرینتر های خانگی 

دیگر ویژگی ویندوز 11 در طراحی انعطاف پذیر پنجره ها است. کاربران می توانند با چسباندن پنجره های مربوط به هر برنامه، راحت تر با ویندوز کار کنند. Snap Layouts، Snap Groups و Desktops سه قابلیتی هستند که در ویندوز 11 معرفی شدند و به کاربران اجازه انجام چندین وظیفه در زمان را می دهند. سازماندهی پنجره ها برای داشتن چیدمان بصری زیباتر قابلیتی است که در نسخه های قبلی ویندوز وجود نداشت.

منوی استارت را هم باید از تغییرات چشمگیر ویندوز 11 محسوب کرد. در این ویندوز برنامه هایی که سنجاق یا پین شوند، با آیکن بزرگ تری به نمایش در می آیند. آخرین فایل های باز شده نیز در منو دیده می شوند. در واقع در این منوی جدید دیگر نمی توان به راحتی به لیست تمام برنامه ها دسترسی داشت.

کاربردی ترین ویژگی ویندوز 11: ویجت ها

یکی از ویژگی های کاربردی و جدید نسخه 11 ویندوز امکان استفاده از ویجت های مختلف است. در پنل ویجت می توانید بلوک های جداگانه ای را به عنوان ویجت انتخاب کنید؛ بلوک هایی همچون آب و هوا، نتایج مسابقات ورزشی، نقل قول ها و بسیاری از موارد دیگر به صورت شخصی قابل افزودن به پنل ویجت هستند.

توسعه دهندگان برنامه های ویندوز هم می توانند ویجت های خود را طراحی کرده و در اختیار کاربران ویندوز قرار دهند.

یکی از ویجت های جالب ویندوز 11 ویجت مربوط به مرورگر Edge است. کاربران می توانند با این ویجت یک فید شخصی از علاقمندی ها، اخبار و اطلاعات روز دنیا را در اختیار داشته باشند.

طراحی فروشگاه مایکروسافت Microsoft Store

فروشگاه مخصوص مایکروسافت ویژگی ویندوز 11 است که به کاربران این ویندوز اطمینان می دهد برنامه ها را از یک منبع معتبر دریافت کنند. در این فروشگاه برنامه ها و سرگرمی های مختلفی برای کاربران فراهم شده و طراحی آن واقعا چشم نواز است.

علاوه بر نصب برنامه های مختلف از فروشگاه مایکروسافت می توانید انواع نمایش ها، فیلم ها و محتواهای مختلف را نیز در آن تماشا کنید. مجموعه های رسمی Visual Studio, Disney+, Adobe Creative Cloud و Zoom در این فروشگاه عرضه می شوند.

برنامه های اندرویدی در ویندوز 11

ویندوز 11 اولین نسخه از ویندوز است که می تواند از برنامه های اندرویدی پشتیبانی کند. برنامه های مربوط به سیستم عامل اندروید قرار است از اواخر امسال روی فروشگاه مایکروسافت عرضه شوند. کاربران می توانند این برنامه ها را از طریق Amazon Appstore دانلود کرده و برنامه های مربوط به گوشی همراه خود را در ویندوز داشته و از آنها استفاده کنند.

نوتیفیکیشن ها و تنظیمات سریع

داشتن پنل اکشن سنتر دوگانه دیگر ویژگی ویندوز 11 محسوب می شود. در این پنل جدید که به زیبایی طراحی شده و کمی شبیه به macOS است، دو بخش نوتیفیکیشن ها برخلاف ویندوز 10 که یک پنل واحد صاف بود، به دو بخش مجاز تقسیم شده اند.

در این پنل جدید برای دسترسی به بخش تنظیمات سریع ویندوز باید روی آیکون وای فای کلیک کنید. این آیکون با بلندگو و باتری ادغام شده است.

در بخش تنظیمات سریع کاربران می توانند به قابلیت هایی از جمله وای فای، حالت هواپیما، حالت باتری سیو و بلوتوث دسترسی داشته باشند که در کنار دو پنل کشویی برای تنظیم صدا و روشنایی صفحه قرار گرفته اند.

قابلیت های گیمینگ جذاب ترین ویژگی ویندوز 11

بررسی ویژگی ویندوز 11
ویژگی ویندوز 11 | سیستم های دارای ویندوز11

در نهایت قبل از بررسی سیستم مورد نیاز ویندوز 11 به یکی از امکانات ویژه آن برای گیمرها اشاره می کنیم. مایکروسافت در نسخه جدید ویندوز خود علاوه بر ارائه مجموعه گسترده ای از بازی ها، فناوری های مربوط به گیمینگ را نیز به ویندوز افزوده است.

در ویندوز 11 برای اولین بار می توانید از طریق برنامه ایکس باکس به مجموعه ای از بازی های گیم پس دسترسی داشته باشید.

فناوری های به کار رفته در ویندوز 11 نیز تجربه گیمینگ در این نسخه از ویندوز را فوق العاده خواهند کرد. داشتن قابلیت HDR اتوماتیک دیگر ویژگی ویندوز 11 محسوب می شود؛ یکی دیگر از این ویژگی ها DirectStorage است. با وجود این فناوری ها می توانید طیف رنگی جذاب تری را تجربه کرده و بازی ها را سریع تر و روان تر اجرا کنید. DirectStorage به ویندوز اجازه می دهد بازی ها را به صورت مستقل توسط کارت گرافیک اجرا کند.

قابلیت Dynamic Refresh نیز به صورت اتوماتیک نرخ نوسازی نمایشگر را تنظیم می کند تا از سلامت باتری محافظت کند.

بررسی بهترین لپ تاپ های گیمینگ

قیمت ویندوز11 و سیستم مورد نیاز راه اندازی

ویندوز 11 به صورت رسمی در 13 مهر سال 1400 منتشر شده است که در ابتدا فقط روی دستگاه های جدید قابل نصب خواهد بود و سپس از طریق بخش آپدیت ویندوز به دستگاه های قدیمی نیز امکان به روز رسانی می دهد. مایکروسافت اعلام کرده که نسخه جدید ویندوز حداکثر تا سال 2022 برای تمام کاربران در دسترس خواهد بود.

سیستم مورد نیاز ویندوز 11 نیز ویژگی های عجیبی نیاز ندارد. برای راه اندازی این ویندوز به یک پردازنده 1 گیگا هرتزی در کنار 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی نیاز دارید. در ویندوز 11 دیگر خبری از نسخه 32 بیتی هم نیست. باید توجه داشته باشید که ویندوز 11 فقط روی تراشه هایی که در طول 4 سال گذشته روانه بازار شدند، قابل نصب است و مایکروسافت اعلام کرده تضمینی برای به روز رسانی ها در تراشه های قدیمی وجود ندارد.

قیمت ویندوز11 نیز طبق اعلام مایکروسافت برای ویندوزهای اورجینال قبلی رایگان خواهد بود و دستگاه های جدید نیز با توجه به کارخانه تولیدی شان، قیمت متغیری دارند.

برای اطلاع از جدیدترین اخبار های مربوط به ویندوز و انواع ویژگی ویندوز 11 کافی است ایویز را دنبال کنید. ما در ایویز تلاش می کنیم جدیدترین اخبار مربوط به تکنولوژی را در اختیار شما قرار دهیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید