معرفی ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی

0
239
ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی از آن زمان که به عنوان یکی از حوزه‌های رو به رشد فناوری شناخته شده، به دنبال توسعه و ارتقاء مداخل و ابزارهای مختلفی برای پیاده‌سازی توانایی‌های خود در انواع حوزه‌ها و صنایع بوده است. در زمینه گرافیک و تصویرسازی نیز، تکنولوژی هوش مصنوعی به طور چشمگیری پیشرفت کرده و ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی قدرتمندی برای تولید و ویرایش تصاویر و ویدئوها معرفی شده است. در این مقاله، به معرفی ده ابزار گرافیکی برتر که از هوش منصنوعی در زمینه‌های مختلف مانند طراحی گرافیکی و ویرایش تصاویر استفاده می‌کنند، خواهیم پرداخت. این ابزارها نه تنها به کاربران حرفه‌ای امکانات بی‌نظیری ارائه می‌دهند بلکه به علاقه‌مندان به هنر و طراحی نیز امکان خلق آثار خلاقانه و جذاب را می‌دهند. در ادامه این مطلب به سراغ معرفی بهترین ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی می‌رویم و ویژگی‌های هر کدام را به طور خلاصه شرح خواهیم داد.

معرفی ده ابزار گرافیکی هوش مصنوعی برتر

ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی و تولید کنندگان محتوای هنری به شما کمک می‌کنند تا تصاویر خلاقانه‌تری بسازید و مسیر طولانی خود را کوتاه‌تر کنید. این ابزارها با امکانات منحصر به فرد خود، به کاربران این امکان را می‌دهند تا خلاقیت خود را به اوج برسانند و آثاری استثنایی و خارق العاده‌ای خلق کنند.

سرویس Midjourney

ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی

سرویس Midjourney یک ابزار تولید کننده تصویر بر پایه هوش مصنوعی است که از طریق آن هر کسی می‌تواند آثار هنری مطابق با سبک و سیاق خود خلق کند. این سرویس پیام‌های متنی شما را دریافت کرده و سپس با استفاده از ربات Discord آن‌ها را به تصاویر گرافیکی جذاب و خیره کننده تبدیل می‌کند. شما می‌توانید از این تصاویر برای اهداف شخصی و کاری استفاده کنید. سرویس Midjourney بر روی پلتفرم دیسکورد اجرا می‌شود و برای شروع فعالیت در آن ابتدا باید یک حساب کاربری رایگان در وب‌سایت دیسکورد ایجاد کنید.

پس از ثبت نام در وب‌سایت می‌توانید وارد کانال Midjourney شوید و از قابلیت تبدیل متن به عکس استفاده نمایید. با هر دستور متنی که به این برنامه داده شود، ۴ تصویر مختلف را برای شما تولید می‌کند. هر کدام از این تصاویر قابلیت بهبود و ویرایش دارند. در نظر داشته باشید این سرویس نیز مانند بسیاری دیگر از ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی محدودیت استفاده رایگان دارد. استفاده از این سرویس تنها برای ۲۵ تصویر اول رایگان خواهد بود و پس از آن باید اشتراک ماهانه خریداری کنید.

ویژگی‌های Midjourney

  • کار با آن آسان و سرگرم کننده است
  • به مرور کیفیت آثار گرافیکی را بهتر می‌کند
  • طیف وسیعی از ایده‌ها و طرح‌ها را ارائه می‌دهد

سرویس Canva

ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی

یکی ازمحبوب ترین ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی که بسیاری از طراحان و تولید کنندگان محتوا با آن آشنا هستند، سرویس Canva است. این سرویس اخیرا یک ویژگی‌ جدید با نام Text to Image AI را به جعبه ابزار خود اضافه کرده است. بنابراین کاربران با وارد کردن یک پیام متنی می‌توانند محتوای خود را از طریق هوش مصنوعی به تصویر تولید کنند. پس از وارد کردن متن، چهار تصویر مختلف به شما ارائه می‌دهد که تقریبا با آنچه که شما به دنبالش هستید، مطابقت خواهد داشت.
این افزونه جدید برای کاربران همیشگی این سرویس بسیار کاربردی و لذت بخش خواهد بود. زیرا در کنار طرح‌های پیش فرض، از ایده‌های ذهنی خود نیز می‌توانند بهره‌مند شوند. سرویس Canva هم به صورت رایگان و هم به صورت اشتراک ماهانه ارائه می‌شود. در نسخه رایگان می‌توانید روزانه تا سقف 100 تصویر با استفاده از هوش مصنوعی تولید کنید.

ویژگی‌های Canva

  • برای کاربران فعلی Canva بسیار ایده‌آل خواهد بود
  • متناسب با تصویر ذهنی شما، نزدیک‌ترین اثر را ارائه می‌دهد
  • کار با آن برای کاربرانی که به تازگی قصد استفاده از هوش مصنوعی را دارند، آسان است

سرویس DALL-E 2

ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی

سرویس DALL-E 2 یکی از ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی از سازنده ابزار محبوب OpenAI است. این سرویس به هنرمندان و کاربران کمک می‌کند تا با استفاده از متن، تصاویری واقعی تولید کنند. یکی از ویژگی‌های جالب توجه سرویس DALL-E 2 توانایی گسترش تصویر به شکلی جذاب‌تر و فراتر از تصویر اولیه است که با عنوان outpainting شناخته می‌شود. با استفاده از این ویژگی‌ می‌توانید تصاویر تولید شده با این ابزار را ویرایش کرده و آن‌ها را گسترده‌تر کنید.
بدون شک بسیاری از نمونه‌های outpainting را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌ایم. مثلا یک نقاشی گسترده که در آن همه آثار هنری که یک نقاش به شکلی به هم پیوسته در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و یک اثر هنری کلی را تشکیل داده‌اند. متاسفانه سرویس DALL-E 2 رایگان نیست و کاربران برای استفاده از آن باید در سایت OpenAI حساب کاربری باز کنند و به صورت ماهیانه اشتراک این سرویس را پرداخت نمایند.

ویژگی‌های DALL-E 2

  • برای خلق هنرهای سورئال و دنیای ماورایی ایده‌آل خواهد بود
  • رابط کاربری صمیمی و کاربرپسندی داشته و تولید تصاویر را آسان می‌کند
  • امکان ترکیب مدل‌ها، سبک‌ها و مفاهیم مختلف هنری برای ایجاد تصاویر منسجم و با کیفیت را فراهم می‌سازد

سرویس Jasper Art

ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی

سرویس Jasper Art توسط تیم سازنده برنامه محبوب AI writing Jasper توسعه یافته و از دستور‌های متنی برای تولید تصاویر با سبک‌ها و حالت‌های مختلف هنری استفاده می‌کند. در این سرویس با وارد کردن متن، چهار تصویر به شما ارائه می‌شود و تولید آن‌ها فقط چند ثانیه زمان می‌برد. مانند بسیاری دیگر ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی، هزینه استفاده از این سرویس رایگان نبوده و برای ایجاد حساب کاربری در آن باید ماهانه ۴۹ دلار پرداخت نمایید.

ویژگی‌های Jasper Art

  • تصاویری با سبک‌ها و استایل‌های متفاوت ارائه می‌دهد
  • بر اساس توانایی شما، حالت‌های مختلفی را ارائه می‌دهد
  • قابلیت صوتی نیز به جای استفاده از متن فراهم شده است

سرویس Dream by WOMBO

ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی

سرویس Dream by WOMBO از ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی رایگان است که علاوه بر نسخه وب، اپلیکیشن نیز برای موبایل و تبلت ارائه شده است. این سرویس محبوبیت بسیار زیادی دارد و در سال ۲۰۲۲ در میان برترین اپ‌های گوگل پلی شناخته شد. Dream by WOMBO می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی کلمات و عکس‌ها را به آثار هنری تبدیل کند.
در نتیجه برای هنرمندانی که به دنبال طرح‌های خلاقانه ساخته شده با هوش مصنوعی هستند، ایده‌‌ال به نظر می‌رسد. با ایجاد حساب کاربری در این وب‌سایت می‌توان به صورت رایگان از آن استفاده کرد. اما برای کاربرانی که حساب رایگان دارند، تنها یک نسخه عکس تولید شده با هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. در صورتی که کاربران پریوم می‌توانند به ازای هر متن، چهار تصویر مختلف دریافت کنند.

ویژگی‌های Dream by WOMBO

  • تولید آسان اثرهای مختلف از طریق موبایل و تبلت
  • دسترسی به انواع سبک‌های مختلف
  • دارای جامعه‌ای از دوستداران هنر هوش مصنوعی

سرویس NightCafe

ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی

سرویس NightCafe، تولید کننده تصاویر با هوش مصنوعی موج جدیدی را در دنیای تبلیغات و هوش مصنوعی به راه انداخته است. بسیاری از هنرمندان و طراحان در سراسر جهان از این سرویس استفاده می‌کنند. NightCafe یک دستور نوشته شده را از طریق هوش مصنوعی به یک تصویر خلاق تبدیل کرده و سپس آن تصویر را برای ویرایش یا هر نوع تغییری در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
هر کسی می‌تواند به راحتی آثار هنری مختلف را با استفاده از سرویس NightCafe ایجاد کند. هدف NightCafe همگانی کردن فرایند ساخت آثار هنری با هوش مصنوعی است. یعنی برخلاف تصور عمومی که هوش مصنوعی را جایگزین هنرمندان در حوزه هنری می‌داند، این هوش مصنوعی با این هدف ایجاد شده که هر آدمی بتواند اثر هنری درون ذهنش را بسازد و دنیای درونی اش را بازتاب دهد.
نسخه اپلیکیشن این سرویس نیز بر روی گوشی‌های موبایل و تبلت در دسترس خواهد بود. استفاده از این ابزار به صورت رایگان نیز فراهم شده و روزانه اعتبار مشخصی برای تولید تصاویر به کاربران داده می‌شود. اما برای دسترسی به اعتبار و امکانات بیشتر به پرداخت اشتراک ماهانه نیاز خواهید داشت.

ویژگی‌های NightCafe

  • امکان انتخاب سبک هنری خود ( نقاشی رنگ روغن، نقاشی پیکسلی، تصویرسازی و غیره)
  • دسترسی به طیف وسیعی از محبوب‌ترین الگوریتم‌های هنر هوش مصنوعی

سرویس Image Creator

این سرویس مولد تصویر متعلق به شرکت مایکروسافت بوده که توسط نسخه پیشرفته DALL-E محبوب از Open AI طراحی شده است. سرویس Image Creator تصاویر را بر اساس محتوای متنی شما تولید می‌کند. این تصاویر طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و استایل‌ها از جمله نقاشی‌های رنگ روغن زیبا، هنر دیجیتال عالی، تصاویر و لوگوهای درخشان، صحنه‌های الهام گرفته از فیلم‌ها و خلاقیت‌های سبک پاپ آرت را شامل می‌شود.
این سرویس تقریبا هر عکسی را برای شما خلق می‌کند و محدودیتی ندارد. مهم‌ترین مزیت این سرویس رایگان بودن آن است و همه می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از آن استفاده کنند. تصاویری که توسط این سرویس تولید می‌شود کاملا به پیام متنی شما بستگی دارد. اگر مطمئن نیستید که درخواست شما به اندازه کافی واضح است یا خیر از گزینه Surprise Me که در کنار Create درج شده استفاده کنید.

ویژگی‌های سرویس Image Creator

  • استفاده رایگان
  • دسترسی به سبک‌های مختلف
  • تولید تصاویر خلاقانه

سرویس Craiyon

ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی

سریس Craiyon یکی دیگر از سرویس‌های رایگان هوش مصنوعی بوده که استفاده از آن هیچ محدودیتی ندارد. این سرویس تحت نسخه وب به کاربران و علاقه‌مندان ارائه شده و با هر بار وارد کردن متن، ۶ تصویر خروجی به شما می‌دهد. این سرویس رایگان نمی‌تواند با سایر سرویس‌های هوش مصنوعی قدرتمند مانند night cafe یا دیگر سرویس‌های پولی رقابت کند. این سرویس در اصل نسخه جایگزین Mini DALL.E بوده که توسط همان توسعه دهندگان ساخته شده است.
استفاده از برخی ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی برای مقاصد غیر تجاری رایگان است و این رایگان بودن از طریق نمایش تبلیغات به کاربران جبران می شود. سرویس Craiyon نیز از این دسته ابزار است. نکته قابل توجه در استفاده این ابزار توجه به زمان تولید محتوا است. زمان خروجی تصاویر کمی طولانی بوده و سرورهایی که برای آن در نظر گرفته شده دارای محدودیت های خاصی هستند. با این حال به دلیل رایگان بودن بسیاری از کاربران از آن استفاده می‌کنند. اگر به یک نسخه رایگان جایگزین و بهتر نیاز دارید، Image Creator مایکروسافت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ویژگی‌های Craiyon

  • کار با آن رایگان است
  • تصاویر ساده و خلاقانه‌ای را تولید می‌کند
  • با ورود هر متن، ۶ تصویر مختلف دریافت می‌کنید

سرویس ادوبی Firefly

ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی

سرویس ادوبی Firefly به طور اختصاصی برای نقاشی کشیدن و تبدیل متن به تصویر طراحی شده است. این سرویس دارای دو نسخه رایگان و پولی بوده که نسخه رایگان یعنی نسخه بتا در دسترس همه کاربران قرار گرفته است. البته در نظر داشته باشید که فقط کسانی که دارای اشتراک Creative Cloud هستند، می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.
با استفاده از این سرویس می‌تواند استایل‌ها و سبک‌های هنری مختلفی را برای تولید تصویر توسط هوش مصنوعی انتخاب کنید. همچنین می‌توانید قسمت Content Type را بر روی حالت Art بگذارید، تا خروجی‌ها بیشتر شبیه به آثار هنری و نقاشی باشد. برخلاف اکثر ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی، Firefly تنها با استفاده از تصاویر دارای مجوز و محتوای عمومی آموزش داده شده است. در نتیجه برای شرکت‌ها و کارهای طراحی تجاری گزینه‌ای امن و قابل اعتماد محسوب می‌شود.

ویژگی‌های ادوبی Firefly

  • دقت و سرعت عمل بسیار بالایی دارد
  • از تصاویر قانونی و دارای مجوز استفاده می‌کند
  • دسترسی به انواع استایل‌ها و سبک‌ها را برای کاربر فراهم می‌سازد

سرویس Stable Diffusion

ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی

این سرویس در سال 2022 منتشر شده و مانند همه ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی ، توضیحات متنی را به تصویر تبدیل می‌کند. این برنامه به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته و علاقه‌مندان می‌توانند با نصب آن بر روی سیستم کامپیوتری خود از آن استفاده کنند. این برنامه هیچ محدودیتی برای دستورهای ورودی ندارد: علاوه بر این، برای استفاده از آن نیازی به اتصال دائمی به اینترنت نخواهید داشت و می‌توانید به صورت آفلاین همیشه از آن استفاده کنید.
با استفاده سرویس Stable Diffusion می‌توانید از یک تصویر برای تولید تصویر دیگر استفاده کنید. همچنین قابلیت Inpainting یعنی ویرایش درون تصویر برای کاربران امکان پذیر شده است. Stable Diffusion در حال حاضر در DreamStudio و سایر برنامه‌های تصویربرداری پیشرو در نسخه بتا قرار دارد. مانند همه مدل‌های پایه Stability AI، Stable Diffusion XL به عنوان منبع باز برای دسترسی بهینه در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

ویژگی‌های سرویس Stable Diffusion

  • قابلیت های فوتورئالیسم سطح پیشرفته
  • ترکیب تصویر و تولید چهره
  • استفاده از اعلان‌های کوتاه تر برای ایجاد تصاویر توصیفی
  • توانایی بیشتر برای تولید متن خوانا
  • تصاویری غنی و زیبایی شناسی خیره کننده

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی ۱۰ نمونه از برترین ابزارهای گرافیکی هوش مصنوعی پرداختیم. همان‌طور که اشاره شد، اکثر این ابزارهای گرافیکی به صورت رایگان نیز برای کاربران قابل استفاده خواهند بود. هر چند نسخه‌های رایگان محدودیت خاصی دارند و به تعداد مشخصی در روز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. با این حال هر کدام از این ابزارها گزینه‌ای عالی برای تولید محتوای خلاقانه و منحصر به فرد محسوب می‌شود. با استفاده از این ابزارها می‌توانید دنیای ذهنی خود را به تصویر کشیده و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید