خرید کامپیوتر خانگی

0
334
خرید کامپیوتر خانگی
خرید کامپیوتر خانگی را می توان در پنل ایویز تجربه کرد

خرید کامپیوتر خانگی از ایویز

خرید کامپیوتر خانگی برای افرادی که می خواهند یک سیستم رایانه ای با عملکرد مناسب و قیمت پایین در اختیار داشته باشند، ایده خوبی است. قیمت سیستم خانگی به نسبت انواع لپ تاپ هایی که در بازار موجود است پایین تر بوده و افرادی که بودجه محدودی برای خرید سیستم دارند می توانند به سراغ کامپیوترهای خانگی بروند. در بین کامپیوترهای خانگی هم کامپیوترهای All-in-One و هم سیستم های اسمبل شده برای خرید فراهم هستند. اگر در فکر خرید یک سیستم کامپیوتری مناسب هستید، در این بخش شما را راهنمایی می کنیم.

راهنمای خرید کامپیوتر All In One

برای خرید کامپیوتر خانگی به چه مواردی توجه کنیم؟

قطعات سخت افزاری یک سیستم کامپیوتری نشان دهنده عملکرد آن سیستم هستند. به طور معمول هر چه سخت افزار یک رایانه قوی تر باشد، می توانید از آن برای پردازش های سنگین تر استفاده کنید. قطعات مهمی که پیش از خرید سیستم خانگی باید بررسی کنید شامل CPU، رم، GPU، فضای ذخیره سازی داخلی و منبع تغذیه است.

1. پردازنده یا CPU

مهم ترین قطعه کامپیوتر خانگی که وظیفه پردازش امور مختلف را بر عهده دارد CPU است. پردازنده را باید همچون مغز سیستم کامپیوتر خانگی در نظر گرفت که دو برند پرطرفدار یعنی Intel و AMD این سخت افزار را تولید می کنند.

چیزی که نشان دهنده قدرت یک پردازنده است تعداد هسته ها و فرکانس سرعتی آنهاست. به طور معمول در کامپیوترهای خانگی از پردازنده های اینتل استفاده می کنند که قیمت مناسب تری در مقایسه با عملکردش دارد. اینتل پردازنده های خود را با تعداد هسته های مختلف و در نسل های متفاوتی طراحی می کند. اگر به دنبال یک انتخاب اقتصادی و مناسب هستید پردازنده Core i3 نسل 10 یعنی Intel Core i3 10100F می تواند گزینه خوبی باشد. نسل 10 پردازنده های اینتل فقط با سوکت LGA 1200 کار می کنند که باید در زمان انتخاب مادربورد به این نکته توجه داشته باشید.

2. مادربورد Motherboard

این قطعه همان طور که از نامش پیداست، تمامی قطعات و سخت افزارهای کامپیوتر خانگی را روی خود سوار می کند و مشابه بزرگراهی است که ارتباط و اتصال قطعات مختلف را امکان پذیر می کند.

مهم ترین نکته برای خرید کامپیوتر خانگی این است که قطعات مختلف با مادربورد سازگاری داشته باشند. در غیر این صورت سیستم کامپیوتری با مشکل عملکرد روبرو می شود. از بین مادربوردهای موجود در بازار، برند ایسوس طرفدار زیادی دارد و مدل های باکیفیت و اقتصادی بسیاری را طراحی می کند. مادربرد Asus Prime H510M-A یکی از انتخاب های اقتصادی مناسب است که می توانید آن را در کنار پردازنده های نسل 10 اینتل استفاده کنید.

3. کارت گرافیک یا GPU

کارت گرافیک که گران ترین قطعه کامپیوترهای خانگی است، در پردازش داده های گرافیکی به کمک CPU می آید. بسیاری از پردازنده ها، کارت گرافیک را به صورت یک ماژول یکپارچه روی خود دارند. اما اگر می خواهید بازی های سنگین اجرا کنید یا کارتان مربوط به نرم افزارهای ادیت ویدیو و تصویر یا نرم افزارهای مهندسی است، نیاز به خرید کارت گرافیک خواهید داشت.

برای انتخاب کارت گرافیک بهتر است به نیاز خود نگاه کنید. البته حواستان باشد که نمی توان یک کارت گرافیک حرفه ای و رده بالا را در کنار یک پردازنده و مادربورد میان رده استفاده کرد. بهترین کارت گرافیک میان رده که برای اجرای بازی ها و نرم افزارهای ویرایشی مناسب است، ASUS Phoenix GeForce GT 1030 است. این کارت گرافیک برای اجرای نرم افزارهای معماری و گرافیکی و رندر گرفتن های نه چندان سنگین کارتان را راه می اندازد.

لوازم جانبی مورد نیاز بعد از خرید کامپیوتر خانگی
لوازم جانبی مورد نیاز بعد از خرید کامپیوتر خانگی را می توانید از ایویز خریداری کنید.

4. رم یا حافظه موقت

قطعه بعدی که پیش از خرید کامپیوتر خانگی باید بررسی کنید، RAM یا حافظه موقت است که دستورالعمل ها را ذخیره کرده و امکان اجرای روان چند برنامه مختلف به صورت همزمان را فراهم می کند.

معمولا نرم افزارهای مربوط به طراحی و ادیت تصویر و ویدیو، حافظه رم زیادی را اشغال می کنند. علاوه بر این برای اجرای بازی ها هم باید حواستان به این حافظه باشد. برای یک کامپیوتر خانگی معمولی که پردازش های سنگین ندارد، رم 8 گیگابایتی کافی خواهد بود. اما برای اجرای بازی ها و نرم افزارهای سنگین باید به سراغ رم با ظرفیت 16 گیگابایت و بیشتر رفت. در زمان خرید رم به جز ظرفیت آن، به سرعتش هم توجه داشته باشید تا اجرای برنامه ها و بازی ها بدون تاخیر انجام شود.

5. حافظه ذخیره سازی

هارد اینترنال یا حافظه ذخیره سازی داخلی در سیستم های کامپیوتری می تواند از نوع HDD یا SSD باشد. حافظه های SSD سرعت بالاتری دارند و برای نصب سیستم عامل و برنامه های ضروری انتخاب بهتری هستند. اما قیمت سیستم خانگی با حافظه SSD بالا، گران است.

در طرف مقابل هارد دیسک HDD قرار دارد که بهترین گزینه برای آرشیو داده های حجیم است. اگر از کامپیوتر خانگی استفاده سنگینی نمی کنید، همین حافظه HDD کارتان را راه می اندازد. اما برای داشتن سرعت بیشتر، پیشنهاد ما ترکیبی از حافظه SSD و HHD است که برنامه ها را روی SSD و داده ها را روی HDD قرار دهید. برای انتخاب ظرفیت حافظه داخلی هم بهتر است به حجم فایل ها و برنامه هایی که نصب می کنید توجه داشته باشید. هارد دیسک های 1 ترابایتی در کنار حافظه SSD با ظرفیت 240 گیگابایت معمولا ترکیب مناسبی برای سیستم های کامپیوتری خانگی هستند.

بررسی جذاب ترین ویژگی ویندوز ۱۱

6. منبع تغذیه یا پاور

در نهایت برای خرید کامپیوتر خانگی باید یک منبع تغذیه یا پاور مناسب انتخاب کرد. تامین انرژی تمامی قطعاتی که برای سیستم خانگی خود انتخاب می کنید بر عهده منبع تغذیه است؛ بنابراین باید توان مورد نیاز این قطعات را داشته باشد. از بین برندهای بازار برند گرین Green در زمینه پاور عملکرد خوبی داشته و محصولات با کیفیت و خوش قیمتی را روانه بازار می کند. توان مصرفی سیستم های خانگی می تواند بین 200 تا 400 وات باشد. پاور گرین Green GP400A-ECO Rev3.1 یکی از انتخاب های خوب 400 واتی است که می تواند نیاز سیستم خانگی را برطرف کند.

7. کیس و خنک کننده

زمانی که تمام قطعات مورد نیاز سیستم خانگی را انتخاب کردید، نوبت به کیس و خنک کننده آن می رسد. شاید تصور کنید کیس در بین قطعاتی که گفته شد اهمیت زیادی ندارد، اما یک کیس خوب فضای کافی برای قرار دادن انواع قطعات را در اختیارتان می گذارد و می تواند از قطعات سخت افزاری بیشترین محافظت را داشته باشد. کیس های برند گرین معمولا اقتصادی و باکیفیت هستند و می توانید با توجه به نیاز خود به سراغ یکی از آنها بروید. اما حواستان باشد که به فن کیس اکتفا نکنید. برای این که قطعات سخت افزاری در زمان پردازش های سنگین، سالم باقی بمانند به خنک کننده یا کولر مستر نیاز دارند.

کولر مستر وظیفه خنک نگه داشتن پردازنده ها را بر عهده دارد که بیشترین گرما هم از همین قطعات تولید می شود. اگر یک انتخاب اقتصادی و مناسب بخواهید می توانیم کولر مستر Hyper T20 را معرفی کنیم که در یک دقیقه می تواند تا 2000 دور چرخش داشته باشد.

8. لوازم جانبی مورد نیاز بعد از خرید کامپیوتر خانگی

بعد از این که قطعات کیس را انتخاب کردید، نوبت به لوازم جانبی سیستم کامپیوتری می رسد. از مهم ترین این لوازم باید به مانیتور، کیبورد و موس اشاره کنیم.

یک مانیتور خوب و باکفیت قیمتی حدود 5 تا 7 میلیون تومان دارد. پیشنهاد می کنیم مانتیورهای زیر 22 اینچ را برای سیستم خانگی تهیه نکنید، چرا که دیر یا زود مجبور به تعویض آنها خواهید شد. برای انتخاب مانیتور به جز سایز، رزولوشن و پنل آن هم اهمیت دارد که می توانید با توجه به هدف خودتان، مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

کیبورد و موس هم دو وسیله جدانشدنی از سیستم های کامپیوتری هستند که انواع مختلفی دارند و با قیمت های متفاوتی به فروش می رسند. به جز این 3 مورد، اسپیکر را هم باید به لیست اضافه کنید. البته برخی از مانیتورها اسپیکر داخلی دارند؛ اما معمولا نمی توان روی آنها حساب باز کرد.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ کدامند؟
جمع بندی

شاید تصور کنید خرید کامپیوتر خانگی دردسرهای زیادی دارد، اما لازم نیست همیشه خودتان قطعات را انتخاب کرده و سفارش دهید. می توانید کیس های اسمبل شده را متناسب با نیاز خودتان خریداری کنید، بدون آنکه بخواهید دردسر پیدا کردن یک قطعه خاص را تجربه کنید. قیمت سیستم خانگی به نسبت قطعات و سخت افزارهایی که در آن به کار می رود، به صرفه تر از خرید لپ تاپ و تبلت های چندکاره است. علاوه بر این می توانید قطعات سیستم خانگی را ارتقا دهید تا عملکرد سیستم رایانه ای در طول زمان افت نکند.

در پنل فروشگاهی ایویز امکان خرید عمده برخی قطعات کامپیوتری و لوازم جانبی مثل کیبورد و موس فراهم است. اگر فروشنده قطعات کامپیوتری و لوازم جانبی سیستم های خانگی هستید، می توانید در ایویز ثبت نام کرده و اقلام مورد نیاز خودتان را با بهترین قیمت به صورت عمده سفارش دهید و در کوتاه ترین زمان تحویل بگیرید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید