بررسی محتوای پست توسط فیسبوک

0
342
بررسی محتوای پست توسط فیسبوک
فیسبوک|بررسی محتوای پست توسط فیسبوک|

هیئت نظارت بر فیس بوک دارای دسترسی جدیدی برای نظارت بر محتواست

بررسی محتوای پست توسط فیسبوک توسط مدیران شرکت آغاز شده است. هم اکنون کاربران فیس بوک قادرند از هئیت نظارت درخواست بررسی یک محتوا را داشته باشند که آیا واجد شرایط حضور در محتوا های فیس بوک هست یا خیر. این هئیت دو سال پیش پس از ادعای مداخله در انتخابات روسیه ایجاد شد و سال گذشته دامنه وظایف خود را گسترش داد. از آن زمان، هنگامی که یک کاربر با تصمیم بررسی مجدد برای حذف محتوا از فیس بوک یا اینستاگرام مخالفت نماید، می تواند از هیئت نظارت درخواست مداخله داشته باشد.

گای روزن، معاون حقوقی فیس بوک، در یک پست وبلاگی در مورد بررسی محتوای پست توسط فیسبوک می گوید: “اعلامیه امروز نشان دهنده گسترش قدرت اولیه هیئت مدیره است.”

“همانطور که از ابتدا در مورد آیین نامه هیئت نظارت تصور می شد، این هیئت می تواند در مورد عدم نمایش محتوای خاص شامل پست ها، وضعیت ها، عکس ها، فیلم ها، نظرات و اشتراک ها تصمیم بگیرد.”

و در ادامه در مورد بررسی محتوای پست توسط فیسبوک، روزن می گوید:” این تاخیر به دلیل تعدادی از چالش های فنی و به ویژه نحوه رسیدگی به مسائل حریم خصوصی بود”. وی در ادامه می گوید “ما باید این نکته را که چطور در زمان درخواست به بهترین صورت محتوا را کنترل نماییم تا در صورت ویرایش پس از آن در پروسه بازبینی هیئت نظارت دچار مساله نشود مد نظر می گرفتیم”.

پست های اسپم با محتوای نامناسب چگونه حذف می شوند؟

در صورت انتخاب یک مورد توسط هیئت نظارت از چه زمانی نباید به کاربر اجازه ویرایش داد و یا اینکه اصولا این امر صحیح است و چطور هئیت نظارت به صورت کارآمد تعداد پرونده بیشتری را مورد بررسی قرار دهد؟ از مهمترین مسائل بود.

طبق سیستم جدید برای بررسی محتوای پست توسط فیسبوک، اگر هیئت مدیره گزارش های متعددی را در رابطه با همان قسمت از محتوای دریافت کند، هر یک به صورت جداگانه اداره می شود.

بنابراین اگر یک درخواست بازبینی با شکست مواجه شود، بخش های دیگر با دلایل مختلف ممکن است موفق عمل نماید. زمانی که هئیت نظارت مورد را بررسی می نماید تمامی افرادی که محتوای پست فیسبوک را بررسی کرده اند و آن پرونده را گزارش داده اند نیز از پروسه کار مطلع خواهند شد.

 

چگونه FBI نقاب از شخص پدوفیل در واتس اپ بر می دارد.

آغاز پروژه بررسی محتوای پست توسط فیسبوک

هئیت نظارت امسال آغاز به کار نموده است. تاکنون بنا بر دستور فیس بوک یک تصویر نامتعارف از اعضای بدن که بخشی از پروسه آگاهی دادن در مورد سرطان سینه بوده و یک پست غیر منتسب به جوزف گوبلز را بازگردانده است. هم چنین عکس های یک کودک سوری که در تلاش برای رسیدن به اروپا غرق شده بود، یک پست “تهدیدآمیز” در یک گروه مسلمان و ادعا شد که یک کوکتل مواد مخدر می تواند کویید را درمان کند نیز توسط فیسبوک حذف شد و مورد بررسی قرار گرفت.

در حین بررسی پست ها توسط فیسبوک، هیئت مدیره دستور عدم نمایش پستی در مورد سخنان نفرت بار آذربایجانی ها تلقی می شد را به تصویب رساند. روزن می گوید: “هیئت نظارت قبلاً تصمیمات و توصیه هایی اتخاذ كرده است كه نه تنها در مورد پایین ماندن یا بازیابی مجدد محتوا در فیس بوك تصمیم گرفته است بلكه در حال حاضر تأثیر گسترده و قابل توجهی بر محتوای ما و سیاست ها و شیوه های اجرایی ما دارد. ما به کار خود ادامه می دهیم تا انواع دیگری از محتوا را در محدوده هیئت مدیره وارد کنیم و در آینده بروزرسانی خواهیم کرد.”

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید