مقایسه گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو

0
398
مقایسه گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو

گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو هر دو هدفون‌های قدرتمندی بوده و از قابلیت‌ها و امکانات مختلفی برخوردار هستند. گلکسی بادز 2 در سال ۲۰۲۱ و مدل پرو آن در سال ۲۰۲۲ عرضه شده‌ و هر دو جزو هدفون‌های رده بالای سامسونگ هستند و‌ شباهت‌های زیادی بین آنها وجود دارد. البته گلکسی بادز 2 پرو یک محصول پرچم‌دار است و در برخی زمینه‌ها نسبت به گلکسی بادز 2 عملکرد بهتری دارد. در این مطلب از ایویز تصمیم داریم این دو محصول را از جنبه‌های مختلف (کیفیت صدا، سخت افزار، طراحی، قابلیت‌ها و غیره) با هم مقایسه کنیم.

مقایسه گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو از نظر طراحی

این دو محصول سامسونگ از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری شباهت زیادی به هم دارند. هر دو از پلاستیک مرغوب ساخته شده‌اند و طراحی آرگونومیک دارند. از این رو به راحتی درون گوش قرار می‌گیرند و گوش را اذیت نمی‌کنند.

گلکسی بادز 2 پرو دو هدفون از نوع تو گوشی (In-Ear) دارد و نوع آکوستیک آن پشت بسته (Closed-Back) است. نوع اتصال میکروفون‌های این هدفون با یکدیگر و منبع تغذیه بی سیم True Wireless)) است. گلکسی بادز 2 نیز 2 میکروفن از نوع تو گوشی (In-Ear) بی‌سیم دارد.

ابعاد محفظه شارژ گلکسی بادز 2 پرو 27.7 *50.1 * 50.2 میلی متر و ابعاد هر ایرپاد آن 18.7 * 19.9 * 21.6 میلی متر بوده و وزن محفظه شارژ 43.4 گرم و وزن هر ایرپاد 5.5 گرم است. این محصول در 3 رنگ‌‌بندی مختلف مشکی، سفید و بنفش وجود دارد.

ابعاد محفظه شارژ گلکسی بادز 2 – 27.8 * 50 * 50.2 میلی متر و ابعاد هر ایرپاد آن 17 * 20.9 * 21.1 میلی متر بوده و وزن محفظه شارژ 41.2 و هر ایرپاد 5.0 گرم است و در 4 رنگ مختلف مشکی، سفید، زیتونی و بنفش وجود دارد.

با مقایسه گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو از نظر ابعاد و اندازه مشخص می‌شود که مدل پرو در مقایسه با محصول سال قبل خود ابعاد کوچک‌تر و وزن کمتری دارد. اما گلکسی بادز 2 از تنوع رنگی بیشتری برخوردار است.

هر دو محصول دارای استاندارد IPX هستند. منتهی گلکسی بادز 2 پرو از IPX7 و گلکسی بادز 2 از استاندارد IPX2 پشتیبانی می‌کنند. بنابراین هدفون پرچم‌دار سامسونگ نسبت به مدل قبلی در برابر نفوذ آب مقاومتر است و در عمق یک متری آب تا 30 دقیقه مقاومت می‌کند.

مقایسه گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو از نظر سخت افزار

وظیفه اجرای قابلیت‌های پیشرفته در میکروفن‌ها بر عهده پردازنده است. مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگر در میکروفن نیز پردازنده مغز متفکر بوده و وظایف مختلف نظیر ایجاد صدای سه بعدی، حذف نویز فعال و‌غیره را برعهده دارد. بنابراین هر چقدر پردازنده میکروفن قوی‌تر باشد عملکرد آن بهتر خواهد بود.

سامسونگ برای گلکسی بادز 2 پرو از پردازنده چند هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 730 استفاده کرده است. این پردازنده 2.2 گیگا هرتز فرکانس کاری دارد و از قابلیت‌های مختلفی می‌تواند پشتیبانی کند. گلکسی بادز 2 از پردازنده چهار هسته ای Exynos 9611 بهره می‌برد که این پردازنده نیز قدرت پردازش خوبی دارد و قابلیت‌های مختلف را پشتیبانی می‌کند. اما در مقایسه با پردازنده چند هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 730 عملکرد ضعیف‌تری دارد.

مقایسه گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو از نظر صدا

گلکسی بادز 2 پرو دو میکروفن 11 گرمی با قطر درایور 10 میلی‌متر با قابلیت پشتیبانی از نویز کنسلینگ فعال (ANC) دارد. همچنین دارای حذف نویز فعال (ANC) تا 33 دسی بل و توییتر (TWS) 5.3 میلی متری برای ایجاد صدایی واضح با حداقل اعوجاج است.

گلکسی بادز 2 دو میکروفن ۱۰ گرمی با قطر درایور ۱۰ میلی‌متر دارد و از قابلیت‌های حذف نویز فعال تا 9+ دسی بل و توییتر 6.5 میلی‌متری برای ایجاد صدایی واضح با حداقل اعوجاج پشتیبانی می‌کند.

همانطور که از اطلاعات ارائه شده مشخص است گلکسی بادز 2 نسبت به بادز 2 پرو صدای واضح تر، با نویز کمتر و قدرتمندتری را ارائه می‌دهد. همچنین عملکرد مدل پرو در ایجاد صداهای بم و زیر بهتر بوده و میزان خش صدا در آن نسبت به مدل سال قبل خود بسیار کمتر است.

هر دو محصول دارای قابلیت حذف نویز فعال (ANC) هستند اما قدرت حذف صداهای مزاحم محیط در گلکسی بادز 2 پرو چند برابر گلکسی بادز 2 است و محصول جدید سامسونگ تا ۹۹ درصد صداهای مزاحم محیط نظیر (صداهای هواپیما، موتور، صدای انسان و غیره) را حذف می‌کند و صدایی بسیار باکیفیت ارائه می‌دهد.

مقایسه گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو از نظر عملکرد باتری

محفظه شارژر گلکسی بادز 2 پرو دارای یک باتری با ظرفیت 515 میلی آمپر ساعت است و هر کدام از ایرپادهای آن یک باتری با ظرفیت 61 میلی آمپر ساعت دارند. باتری‌های این محصول از طریق محفظه شارژ با درگاه USB نوع C و شارژ بی‌سیم Qi شارژ می‌شوند.

باتری گلکسی بادز 2 پرو در حالت پخش صدا، در صورتی که قابلیت حذف نویز روشن باشد تا ۵ ساعت و با محفظه شارژر تا ۱۸ ساعت دوام می‌آورد. اما در صورتی که حالت حذف نویز غیر فعال باشد با محفظه شارژر تا ۲۹ ساعت و بدون محفظه شارژر تا ۸ ساعت کار می‌کند.

در حالت مکالمه نیز با روشن بودن حذف نویز حداکثر 3.5 ساعت و با محفظه شارژ ۱۴ ساعت و بدون روشن بودن حذف نویز حداکثر 4 ساعت و با محفظه شارژ تا ۱۴ ساعت انرژی مورد نیاز برای مکالمه را تامین می‌کند.

محفظه شارژر گلکسی بادز یک باتری با ظرفیت 472 میلی‌آمپر ساعت و هرکدام از ایرپادهای آن نیز یک باتری با ظرفیت 61 میلی‌آمپر ساعت دارند که از طریق محفظه شارژ با درگاه USB نوع C و شارژ بی‌سیم Qi شارژر می‌شوند. این هدفون در حالت پخش صدا با روشن بودن نویز حداکثر 5 ساعت و با محفظه شارژر حداکثر تا ۲۰ ساعت کار می‌کند. اما باتری آن در حالت خاموش بودن نویز، بدون محفظه شارژ تا 7.5 ساعت و با محفظه شارژ تا 28 ساعت دوام می‌آورد.

هر دو محصول از قابلیت شارژر سریع پشتیبانی می‌کنند و با شارژ بی‌سیم Qi شارژ می‌شوند. همچنین پس از 5 دقیقه شارژر سریع تا یک ساعت قادر به پخش موسیقی هستند. ظرفیت باتری ایرپادهای در هر دو محصول 61 میلی آمپر است.

اما با توجه به مشخصات فوق برخلاف مشخصات سخت‌افزاری و کیفیت صدا، عملکرد باتری گلکسی بادز 2 نسبت به گلکسی بادز 2 پرو بهتر است و قدرت شارژ‌دهی بیشتری دارد.

البته ظرفیت باتری گلکسی بادز 2 پرو در مقایسه با گلکسی بادز 2 بسیار بیشتر است و کیس شارژر مدل پرو با هر بار شارژر کامل انرژی بیشتری برای شارژ ایرپادها ذخیره می‌کند و کاربران به دفعات بیشتری می‌توانند از آن برای شارژ ایرپادها بهره ببرند.

به عبارت دیگر با هر بار شارژ کامل کیس شارژ گلکسی بادز 2 پرو می‌توان ایرپادها را تا 2 بار شارژ کرد. اما کیس گلکسی بادز 2 پس از شارژ کامل فقط یک بار برای شارژ ایرپادها کارایی دارد.

تفاوت گلکسی بادز 2 پرو و بادز 2 از نظر اتصالات

گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو هر دو مجهز به کنترل کننده صدا و مکالمه لمسی هستند و برای اتصال، قطع تماس و تغییر محتوای در حال پخش از آنها باید به ایرپاد ضربه زد. هر دو از بلوتوث نسخه 5.3 پشتیبانی می‌کنند و برد آنها ۱۰ متر است. به این ترتیب از نظر امکانات ارتباطی تفاوت خاصی میان آنها نیست.

تفاوت گلکسی بادز 2 پرو و بادز 2 از نظر امکانات و قابلیت ها

گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو هر دو امکانات و قابلیت‌های مشترک زیادی دارند، اما در برخی زمینه‌ها قابلیت‌های بادز پرو سامسونگ نسبت به مدل قبلی بهتر و کارآمدتر است. مهم‌ترین قابلیت‌ها و امکانات این ۲ مدل هدفون سامسونگ به شرح زیر است.

  • هر دو از فرمت‌هایSBC و AAC پشتیبانی می‌کنند.
  • هر دو مجهز به نشانگر شارژ هستند.
  • هر دو از فرامین صوتی و پشتیبانی می‌کنند.
  • هر دو در حین مکالمه صدا را با کیفیت صدای HD پخش می‌کنند.
  • هر دو از حالت Ambient Sound برای شنیدن صدای محیط اطراف در حین پخش محتوا پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو از نظر قیمت

در زمان نگارش این مطلب (دی ماه ۱۴۰۲) گلکسی بادز 2 پرو در محدوده ۴٬۶۴۹٬۰۰۰ الی ۵٬۶۵۰٬۰۰۰ تومان و گلکسی بادز 2 در محدوده ۲٬۹۵۰٬۰۰۰ الی 3٬۵۰۰٬۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد. هدفون پرچم‌دار و جدید سامسونگ قیمت بالاتری دارد.

جمع‌بندی بررسی و مقایسه گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو

با توجه به اطلاعات ارائه شده در مقایسه گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو، ویژگی‌های ساختاری، اتصالات و برخی از قابلیت‌ها مشابه هستند. اما مدل پرو صدای با کیفیت‌تر، قابلیت حذف نویز فعال‌تر، طول عمر باتری بیشتر و پردازنده قدرتمندتری دارد و در مقابل نفوذ قطرات آب مقاوم‌تر است؛ اما گلکسی بادز 2 قیمت مناسب‌تری دارد و دارای شارژ مصرفی کمتری است.

انتخاب میان این دو مدل به قدرت خرید، نیازها و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. کسانی که به دنبال هدفون با کیفیت‌تری هستند، مدل پرو را انتخاب می‌کنند و به کسانی که در جستجوی یک محصول اقتصادی هستند گلکسی بادز 2 پیشنهاد می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید